TG Telegram Group & Channel
قصص و روايات  | United States America (US)
Create: Update:

*اسڪࢪيبت ديني🩷*​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​

#إسگريبت
( هيناً ليناً سَهل  )
صحيت بـ الليل
بصيت للساعه گانت 3 باليل
قامت أتوضت وفرشت سجادتها و اول م بدأت صلاتها انهارت فـ العياط
_ أفنان : يارب انا موجوعه اووي ومحدش عالم بحالي سواك أجبر گسر قلبي يا الله أجبر گسره ياربي انا مليش غيرك تولنّي وتولَ قلبي يارب وفضلت تعيط و افتگرت كُل مره وثقت فـ حد وخذلها گُل مره أدت لحد الأمان وخان ثِقتها وگُل مره مش بتتعلم فيها ابداً وبتتوجع زي كُل مره لأنها ببساطه قلبها هين ورقيق ..
_ أفنان : وهي بتفتگر اخر مره وثقت فـ حد
* صَحبتها : ي أفنان مش هتيجي معايا برضو ؟؟
_ أفنان : لا طبعا أجي فين أنتِ أصلاً مش رايحه مگان ومينفش گدا وانا حزرتك أگتر من مره بالله بلاش نخصر بعض عشان حاجه تافه زي گدا
_ صحبتها : يعني أنتِ مش هتروحي معايا عيد ميلاد إبن خالتي ؟؟
_ أفنان : لا طبعاً   أخلاقي متسمحليش اروح مگان زي ده لو روحتي يبقى كُل واحد من طريق !!
_ صحبتها : بس ده سأل عنك اول واحده وقالي ان هو عايزك عشان أخته من باباه مُختمره زيك ونفسها تتعرف عليكِ هناك وهي مسافره بگره أصلاً
_ أفنان : ممگن اروح بس عشان أخته الجميله دي وگمان هنقعد بعيد م الجو بتاعگم ده وإلا بلاش
_ صحبتها بخبث : تمام أشطه حببتي
_ صحبتها : گلمت ابن خالتها ده واتفقت معاه إن هي هتجيب أفنان معاها وان هي گذبت عليها فـ موضوع أخته ده وهو اصلا متفق معاها هو عايز أفنان وهي عايزه تشوه صورة أفنان فـ نظر أهلها وعايزها متخرجش من البيت لأن هي شاطره والگُل بيحبها وبيشهد على اخلاقها ..
راحت أفنان مع صحبتها وهي والله بئس الصُحبه للأسف
راحت معاها و لما شافهم ابن خالة صحبتها مَد إيده ليها وهي قالت م بسلمش !!
شال إيده بـ إحراج ، فين البنوته ؟؟
_ صحبتها فـ الأوضه دي لأن هي برضو مش بتسمع آغاني
_ افنان : فرحت من جوها وحست إن هي أخيراً هتلاقى الصحبه الصالحه اللِ هتعينها على طاعه الله ، طلعت فوق لقت ابن خالة صحبتها واقف و معاه سيجاره
قالتله فين البنت اللِ جاي أقابلها ؟؟
_ الشاب : مفيش بنات هنا مفيش حد غيري
_ أفنان : بخوف يعني ايه ازاي ده
لو سمحت انا عايزه اخرج من هنا سُفيان جاي ياخدني
_ الشاب : لو عرفتي تخرجي أخرجي
_ أفنان : گانت خايفه وبتقرأ قُرآن وتدعي إن ربنا يخرجها من اللِ هي فيه ومش هتدي ثِقتها لأي حد وخلاص تاني بس تخرج
ولِحُسن حظها گان في طفايا فـ الأوضه ، ضربته بيها وخرجت تجري و رگبت تاگس وهي بتبگـِ وندمانه
روحت البيت الحمدلله
لقيت أخوها حضنته وعيطت جااامد سألها
_ سُفيان : أفنان فيكِ أيه مالك
_ أفنان : مفيش انا بس تعبانه شويه النهارده
هريح شويه وابقى تمام
تصبح على خير
_ سُفيان : وأنتِ من اهل الجنه يحببتي
_ أفنان : غيرت هدومها وتوضت و صلت وهي بتعيط جامد على ثقتها الذايده ف الناس الغلط!!
عملت للبنت بلوك  ومبقتش ترد عليها غير السلام وبس
* افنان : انا عارفه ياربي إن انا غلطت لما صدقتهم بس انت اعلم إن مگانش ف نيتي غير كُل خير وأنت أعلم يا الله فـ اللهم يارب أغفر لي و ارزقني الصُحبه الصالحه اللِ تعينى على طاعتك و يگون هدفنا بس هو رضاك يارب واغفر لي يارب اغفر لي ، وبرضو اتعلمت أنها متَثِقش فـ أي حد وخلاص ولازم تعمل حساب إنها متكونش على علاقه مع بنات مش كويسه وان هي لازم تخاف إنها تتفتن بيهم

*اسڪࢪيبت ديني🩷*​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​​‏​

#إسگريبت
( هيناً ليناً سَهل  )
صحيت بـ الليل
بصيت للساعه گانت 3 باليل
قامت أتوضت وفرشت سجادتها و اول م بدأت صلاتها انهارت فـ العياط
_ أفنان : يارب انا موجوعه اووي ومحدش عالم بحالي سواك أجبر گسر قلبي يا الله أجبر گسره ياربي انا مليش غيرك تولنّي وتولَ قلبي يارب وفضلت تعيط و افتگرت كُل مره وثقت فـ حد وخذلها گُل مره أدت لحد الأمان وخان ثِقتها وگُل مره مش بتتعلم فيها ابداً وبتتوجع زي كُل مره لأنها ببساطه قلبها هين ورقيق ..
_ أفنان : وهي بتفتگر اخر مره وثقت فـ حد
* صَحبتها : ي أفنان مش هتيجي معايا برضو ؟؟
_ أفنان : لا طبعا أجي فين أنتِ أصلاً مش رايحه مگان ومينفش گدا وانا حزرتك أگتر من مره بالله بلاش نخصر بعض عشان حاجه تافه زي گدا
_ صحبتها : يعني أنتِ مش هتروحي معايا عيد ميلاد إبن خالتي ؟؟
_ أفنان : لا طبعاً   أخلاقي متسمحليش اروح مگان زي ده لو روحتي يبقى كُل واحد من طريق !!
_ صحبتها : بس ده سأل عنك اول واحده وقالي ان هو عايزك عشان أخته من باباه مُختمره زيك ونفسها تتعرف عليكِ هناك وهي مسافره بگره أصلاً
_ أفنان : ممگن اروح بس عشان أخته الجميله دي وگمان هنقعد بعيد م الجو بتاعگم ده وإلا بلاش
_ صحبتها بخبث : تمام أشطه حببتي
_ صحبتها : گلمت ابن خالتها ده واتفقت معاه إن هي هتجيب أفنان معاها وان هي گذبت عليها فـ موضوع أخته ده وهو اصلا متفق معاها هو عايز أفنان وهي عايزه تشوه صورة أفنان فـ نظر أهلها وعايزها متخرجش من البيت لأن هي شاطره والگُل بيحبها وبيشهد على اخلاقها ..
راحت أفنان مع صحبتها وهي والله بئس الصُحبه للأسف
راحت معاها و لما شافهم ابن خالة صحبتها مَد إيده ليها وهي قالت م بسلمش !!
شال إيده بـ إحراج ، فين البنوته ؟؟
_ صحبتها فـ الأوضه دي لأن هي برضو مش بتسمع آغاني
_ افنان : فرحت من جوها وحست إن هي أخيراً هتلاقى الصحبه الصالحه اللِ هتعينها على طاعه الله ، طلعت فوق لقت ابن خالة صحبتها واقف و معاه سيجاره
قالتله فين البنت اللِ جاي أقابلها ؟؟
_ الشاب : مفيش بنات هنا مفيش حد غيري
_ أفنان : بخوف يعني ايه ازاي ده
لو سمحت انا عايزه اخرج من هنا سُفيان جاي ياخدني
_ الشاب : لو عرفتي تخرجي أخرجي
_ أفنان : گانت خايفه وبتقرأ قُرآن وتدعي إن ربنا يخرجها من اللِ هي فيه ومش هتدي ثِقتها لأي حد وخلاص تاني بس تخرج
ولِحُسن حظها گان في طفايا فـ الأوضه ، ضربته بيها وخرجت تجري و رگبت تاگس وهي بتبگـِ وندمانه
روحت البيت الحمدلله
لقيت أخوها حضنته وعيطت جااامد سألها
_ سُفيان : أفنان فيكِ أيه مالك
_ أفنان : مفيش انا بس تعبانه شويه النهارده
هريح شويه وابقى تمام
تصبح على خير
_ سُفيان : وأنتِ من اهل الجنه يحببتي
_ أفنان : غيرت هدومها وتوضت و صلت وهي بتعيط جامد على ثقتها الذايده ف الناس الغلط!!
عملت للبنت بلوك  ومبقتش ترد عليها غير السلام وبس
* افنان : انا عارفه ياربي إن انا غلطت لما صدقتهم بس انت اعلم إن مگانش ف نيتي غير كُل خير وأنت أعلم يا الله فـ اللهم يارب أغفر لي و ارزقني الصُحبه الصالحه اللِ تعينى على طاعتك و يگون هدفنا بس هو رضاك يارب واغفر لي يارب اغفر لي ، وبرضو اتعلمت أنها متَثِقش فـ أي حد وخلاص ولازم تعمل حساب إنها متكونش على علاقه مع بنات مش كويسه وان هي لازم تخاف إنها تتفتن بيهم


>>Click here to continue<<

قصص و روايات 




Share with your best friend
VIEW MORE

United States America Popular Telegram Group (US)