TG Telegram Group Link
Channel: گشت و گذار در جهان
Back to Bottom
#کردستان
پالنگان روستایی از توابع بخش مرکزی
شهرستان کامیاران در استان کردستان است. قدمت این روستا به پیش از اسلام  برمی‌گردد و در فاصله ۸۰۰ متری دره تنگیور و بخش ژاورود شهرستان کامیاران قرار گرفته است .
@gashtogozardarjahan
#ایالات‌متحده_آمریکا_نوادا
#آب‌فشان_فلای_Fly_Geyser
آب‌فشانی است در نزدیکی مزرعه فلای، شهرستان واشو در ایالت نوادای آمریکا، که بر اثر فعالیت‌های انسانی به‌وجود آمده است.
@gashtogozardarjahan
#استان_البرز
#آبشار_روستای_سنج
روستای سنج (senj) در نزدیکی جاده چالوس در ارتفاع ٢٨٠٠ متری از سطح دریا واقع شده است. به طور دقیق این روستا در استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ و در بخش چندلر قرار گرفته است.آبشار سنج از جمله گردشگر پذیرترین جاذبه های این روستا می باشد و باعث شده علاوه بر بافت تاریخی فرهنگی آن، این روستا به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استان البرز شناخته شود..
@gashtogozardarjahan
#خراسان_جنوبی
#روستای_ماخونیک
روستای ماخونیک در خراسان به دلیل قد و قامت کوتاه ساکنان آن به روستای لیلی‌پوت شهرت دارد و یکی از هفت روستای شگفت‌انگیز دنیاست.
روستایی دورافتاده و پنهان در بین کوه‌ها و از جاهای دیدنی بیرجند  به شمار می‌آید و به خاطر آداب و رسوم و فرهنگی که مردمان زحمت کش و مهربانش دارند، نه‌تنها در ایران بلکه در جهان نیز معروف شده است. روستای ماخونیک در منطقه ماخونیک و در نزدیکی مرز افغانستان قرار دارد. 
@gashtogozardarjahan
#ایالات_متحده_آمریکا
بنای یاد بود جانبازان در آمریکا که در هر سال فقط یکبار و در یک ساعت فعال میشود.
هر سال در ساعت ۱۱ : ١١ در ١١ نوامبر، پرتوهای خورشید از ۵ ستون عبور کرده و آرم آمریکا را ایجاد میکند.
@gashtogozardarjahan
#گنبد_نمکی_جاشک
گنبد نمکی جاشک (گنبد نمکی دشتی)
ناحیه وسیع و مرتفع شمالی کوه جاشک منتهی‌الیه جنوبی رشته کوه زاگرس ، حدفاصل شهرستان دشتی و دیر در
استان بوشهر که یکی از بزرگ‌ترین و فعالترین و زیباترین گنبدهای نمکی ایران و خاورمیانه و از جاذبه‌های طبیعی استان بوشهر است که در بهمن سال ۱۳۸۶ به عنوان اثر طبیعی ملی  فسیلی به عنوان یکی از مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست به ثبت رسید. مهم‌ترین خصوصیات بارز و متفاوت کوه نمکی جاشک به نوع نمکهای این کوه نمکی، گنبدها و غارهای منحصر به فرد، آبشارها، بلورها و … می‌توان اشاره داشت.
@gashtogozardarjahan
#تونل_مانش
نخستین کانال سربسته و یکی از عجایب هفتگانه جهان است که انگلستان را به خشکی و قاره اروپا متصل می‌کند و زمان و هزینه تجارت دریایی را در اتحادیه اروپا به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.
@gashtogozardarjahan
#خوزستان
#طبیعت_بکر_ایذه
شهرستان ایذه یکی از شهرستانهای استان خوزستان  واقع در جنوب ایران  است. مرکز این شهرستان شهر ایذه است. به طور میانگین شهرستان ایذه با ارتفاع بالای هزار متر مرتفع ترین شهرستان خوزستان است . البته شایان به ذکر است که آب و هوای شهرستان ایذه هم با بقیه نقاط خوزستان تفاوت دارد
@gashtogozardarjahan
#استان_زنجان
#قلعه_بهستان (قلعه دیو)
این مکان در شهرستان ماهنشان، ۲۰ کیلومتری شهر ماهنشان، نزدیکی روستای ایگلی بلاغ و روستای بهستان می‌باشد.
در ابتدا باستان شناسان بر این باور بودند که قلعه متعلق به دوره ساسانیان است. اما کاوش‌های بعدی آن را از دوران هخامنشیان نیز پیش برد. اما امروزه بر این باورند که این قلعه متعلق به دوران مادها است. دلیل این ادعا وجود رودخانه قزل اوزن است که در ابتدا در مسیر مهاجرت آریایی‌ها قرار داشته است. وجود روستای کهن ماد آباد در همان نزدیکی نیز این گمان را تقویت می‌کند.
نام دیگر این جاذبه،‌ قلعه دیو است ، چراکه گذشتگان معتقد بودند دیوها روی تخته سنگ‌های مسطح بالای ستون‌های قلعه که ظاهری عجیب نیز دارد، استراحت می‌کنند.
@gashtogozardarjahan
#انگلستان
#لندن_پارک_یورکشایر
مجسمه چوبی پینوکیو در پارک یورکشایر لندن که هدف از ساخت و نصب آن این بوده که کودکان با دیدن سرافکندگی و دماغ‌درازی پینوکیو عاقبت دروغگویی را متوجه شوند.
@gashtogozardarjahan
#گیلان_سوئه_چاله
سوئه چاله، ییلاقی زیبا و بکر در جنوب شهر ماسال و از جاهای دیدنی استان گیلان است؛ شهری در ۶۰ کیلومتری شهر تالش و ۵۵ کیلومتری شمال غرب رشت است.
ییلاق سوئه چاله یا سوچاله، معروف‌ترین ییلاق ماسال پس از اولسبلنگاه است .
@gashtogozardarjahan
#کوير_لوت
#بزرگترین_شهر_کلوخی_دنیا
کلوت بزرگترین شهر کلوخی دنیا،در کویر لوت و در ۴٠ کیلومتری شمال‌شرقی شهداد قرار دارد و بزرگترین عوارض طبیعی و کلوخی دنیا و منحصر به فردترین عارضه کویر است.
از دور مثل شهری بزرگ با ساختمان‌های کوتاه و بلند است.
این ابر شهر کلوخی دنیا، ٨٠ کیلومتر عرض و ١۴۵ کیلومتر طول دارد. بیش از ١١ هزار کیلومترمربع مساحتش است و در دل کویر لوت قرار دارد.
@gashtogozardarjahan
#کاشان
#بادگیر_خانه_بروجردیها
خانه بروجردیها از آثار تاریخی شهر کاشان است. این بنا در محلهٔ سلطان امیراحمد واقع است و در نیمهٔ دوم قرن ۱۳ هجری و در زمان قاجار ساخته شده.
@gashtogozardarjahan
#چین_پل_نانشا
این پل در استان جیانگسو چین واقع است و نانجینگ، مرکز استان جیانگسو را به شانگهای وصل می‌کند و از هنگام راه اندازی زمان ۱۱ ساعته‌ای که در گذشته برای سفر در این مسیر نیاز بود به ۵ ساعت کاهش یافت .
@gashtogozardarjahan
#گیلان_ماسوله
شهر تاریخی و گردشگری ماسوله، یکی از نقاط تاریخی، سرسبز و خوش آب و هوای شمال ایران با تابستان‌های خنک و زمستان‌های پر برف است که بومیان آن را تالش‌ها تشکیل می‌دهند. ماسوله در جنوب غربی استان گیلان در بخش سردار جنگل فومن، ۶۰ کیلومتری شهر رشت واقع است.
@gashtogozardarjahan
#نروژ_استرین
استرین بخشی در استان وستلند نروژ و روستایی به همین نام است که مناظر طبیعی فوق العاده آن همواره مورد توجه گردشگران و عکاسان حرفه ای قرار داشته است.
@gashtogozardarjahan
#بافت_تاریخی_یزد
شهر زیبا و تاریخی یزد از نظر بافت تاریخی و معماری خانه هایش شهرت خاصی در ایران دارد و دارای آثار و بناهای با قدمت بسیار است. بافت تاریخی یزد در مرکز این شهر قرار دارد و یک محدوده توریستی به حساب می آید، که صرفا یک منطقه توریستی نیست و زندگی مسکونی در این محدوده در جریان است. این محدوده از نظر وسعت بزرگترین محله بافت تاریخی محسوب می شود. ویژگی خانه های این ناحیه کاهگلی بودنشان است که می توان از آنها بعنوان مثال بارز معماری خانه های کویری که در کوچه های باریک قرار دارند، اشاره کرد.
@gashtogozardarjahan
#آذربایجان_شرقی
#روستای_تاریخی_کندوان
روستای صخره‌ای کندوان در دامنه سرسبز سلطان داغی، در ۱۸ کیلومتری جنوب اسکو و ۶۲ کیلومتری جنوب غربی تبریز قرار دارد . خانه های سنتی و باستانی کندوان از نظر نوع معماری در ایران نظیر ندارند و به عقیده تعدادی از محققین احداث این خانه‌ها به قرن ۷ هجری همزمان با یورش مغول‌ها برمی‌گردد.
@gashtogozardarjahan
#ایتالیا_تماشاخانه_کولوسئوم
کولوسئوم یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری جهان در ایتالیا  و بزرگ‌ترین تماشاخانه در رم  است. این بنا دارای معماری، مهندسی و همچنین گذشته‌ی بسیار شگفت‌انگیزی است که اکنون آن را به نمادی برای کشور ایتالیا  و رم مبدل کرده است. تماشاخانه کولوسئوم شاهد اعدام‌ها و نبردهای خونین گلادیاتورها با یکدیگر و یا با حیوانات وحشی بوده است تا باعث سرگرمی تماشاچی‌ها، امپراطور و اشرفایان باشد.
@gashtogozardarjahan
#گیلان_آستارا
آستارا در قلب تالش، بین رشته‌کوه‌های سر به فلک‌کشیده و دریای خزر در شمال استان گیلان جای گرفته است و دارای جاذبه‌های طبیعی زیبا و بکر نظیر کوه، جنگل، دریا و برکه است و همچنین دارای مراکز خرید و بازارهای معروفی است.
@gashtogozardarjahan
HTML Embed Code:
2024/04/30 18:39:48
Back to Top