TG Telegram Group & Channel
📚حـ♡ـكايــتنا الحـــلوه📚 | United States America (US)
Create: Update:

*📚حـ♡ـكايــتنا الحـــلوه📚*
*تــ♤ـقدم*
•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~
*🖋الحــ♡ـلقه2️⃣3️⃣*
.
😍😍😭#الجزء_الأخيييييييببببر⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️💔💔

هنا قال زهير ما جعل فاتن وسعاد تنتفضان من الصدمة من كلماته حث قال :
فاتن .... اسمها فاتن يا سعاد!
نظرتا إليه الإثنتان وقالت فاتن بذهول :
أ...أنته ..كنت...عارف.
قال لها ببسمة هادئة أثارت غيظ وحقد سعاد :
أيوة يافاتن كنت عارف .
فصاحت سعاد قد أعمي عيناها الغضب والغيرة :
كنت عارفة أها مجرمة وسايبها قاعدة معانا , أنته واعي لنفسك .
إلتفت لها وقال ومسكها من ساعدها بقوة :
أيه مش عاجبك ليه , طيب ماأنتي كنتي مجرمة برضه وسيبتك يا ست سعاد ولا أيه ؟
تلعثمت وقد أضطربت وقالت بإرتباك :
أ..انته ..تقصد ...أيه ...مش فاهمة
دفعها بغل لتسقط ارضا وصاح بها :
لافاهمة كويس ولا انتي مفكرة اني مش عارفة خطط الوضيعة انتي وعمار بيه تخلصيه من الوريث وهو يساعدك توصليلي .
جحظت عيناها في حين أكمل هو قائلا :
ازاي جاتلك الجرأة انك تفكري تعملي كدة فابني , واللي انقذه من ايديكم هو اللي انتي بتقولي عليها مجرمة تقدري تقوليلي من هنا المجرم اللي احيا روح ولا اللي كانت عايزة تقتل روح بدون وجه حق .
ضغط علي حروف كلماته الاخيرة وهو يرمق فاتن بنظرات ذات مغزي فانهارت سعاد قائلة بدموع مصطنعة :
سامحني يا زهير هو الل يكان بيهدنني أنا ماليش ذنب , أنا كنت هقولك كل حاجة صدقني.
نظر لها بإشمئزاز وقال وهو يركل يديها المتعلقة بقدمه :
غوري من قدامي حسابك معايا بعدين , أه ومتفكريش تهربي لأي حتة علشان ده هيزود من رصيك معايا يا شاطرة , يلا برة .
ما ان خرجت حتي اتصل باحد ما وقال لها :
راقبها كويس متغبش عن عينك لحد ما اقولك الاوامر الجديدة .
اغلق الهاتفثم زفر بعنف والتفت الي تلك الذاهلة والتي قالت حين تلاقت عيناهما :
زهير عرفت إزاي ومن أمتي ؟
اغلق عينيه متمتعا بأسمه من بين شفتاها وتسأل هل اسمه كان دوما رائعا وجميلا هكذا ارد ان يحتفظ به كأخر شيئ يدخل اذنيه ولكنه كان يجب عليه الإجابة ففتح عينيه ببطئ وقال بهدوء :
بعد ما كتبتي الروشتة بتاعت علاج زين ونفيك بإنك دكتورة .
همت بالحدث فقطاعها مكملا :
أنا كنت مصدقك علي فكرة لما قلتيلي انك مش طبيبة بس كنتي لغز يا فاتن مقدرتش معرفهوش .
نظرت له بخجل ثم نظرت للأرض فاكمل قائلا :
من مصادري عرفت انك طعنتي جوزك وعلي طول عينت حد يراقبه لانه كان في غيبوبة وطبعا البوليس كان لسه مأخدش اقوله وقلت للي بيراقبه يعرفني علي طول اول ما يفوق علشان اكلمه وأخليه يغير اقواله وطبعا بالذوق أو بالعافية كان هيوافق انا عمري ما كنت هسمح بغير كدة , المهم بلغني انه فارق فروحت ليه المستشفي لكن للأسف لما جيت اقابله لقيت الممرضة خارجة من اوضة العناية بهفة وعرفت منها انه مات حمدت ربنا اني اول ماعرفت لعبت في كاميرات المراقبة علي طول الساحل وخفيت وصولك او اي دليل لوجودك هنا في مرسي مطروح ومسعتش اني اعرف اي حاجة تانية عنك .
أخذت دموعها تنهمر بلا توقف وقالت له بحزن :
يعني خلاص مات ... حسبي الله ونعم الوكيل ضيع عمري وهو حي وضيعني وهو ميت . أنا خلاص ضعت يا زهير بنتي هتتربي بدون أب ولا حتي ام .......اااااااه ليه كدة انا عملت ايه ياربي علشان كل ده يحصلي .
واخذت تشهق بصوت عال يودموعها كشلال لا ينضب فأمسكها زهير من ساعديها وهزها برفق قائلا بحزم :
محدش هيقدر يلسمك أو يأذيكي يا فاتن هخلي أكبر محامين في العالم كله تتدافع عنك وثقي تماما أن عمري ماهسمح انك تدخلي السجن أو يحصلك أي حاجة ولو لزم الأمر هطلعك برة البلد كلها اقسملك علي كدة يافاتن ولو علي حساب حياتي .
نظرت له وقالت بتردد :
ليه يازهير ليه هتعمل علشاني كل ده ؟
نظر لها نظرة بث كل كل عشقه وهيامه بها نظرة انبأتها بما يختلج بصدره من قبل أن يتفوه بها لسانه , نظرة أشعرتها بأنها روحه التي سيسعي لأنقاذها ما حيي أخفضت بصرها ارضا خجلا منه وتورد خداها للغاية حتي أصبحت كالأتون المشتعل وشعرت بأن القصر قد ضاق عليهما تنهد ثم قال لها :
فاتن جوازي من أم زين كان مترتب من والدها وجدي كان عندي 22 سنة ومكنش فيه حد في دماغي فوافقت لانها بنت محترمة وكويسة بعد جوازنا خلفت هي زين اللي ملي حياتي سعادة بعدها بسنتن اتوفت الله يرحمها وانا قررت ان اعيش لابني وبس , معترفتش بيوم بحاجة اسمها حب ايوة كنت بعزها جدا وبحترمها جدا وكنت بخاف عليها من الهوا بس عمري ماحسيت باللي حسيته لما شفت الجنية اللي انشقت الارض وخرجت منها قدامي فجأة .
علمت انه يتحدث عنها ارادت الهروب من امامه ولكنها تحجرت مكانه ولم تقوي التحرك قيد انملة أما هو فقد اكمل يقول ما كان يكتمه بصدره طوال الأشهر الماضية :
ايوة يا فاتن اول ماعيني وقعت عليكي وانتي واقعة قدامي حسيت بعاصفة بتضرب في قلبي حسيت أني زي اللي ماشي في الصحرا وفجأة لق قدامة واحة جميلة زي التايه في البحر واخيرا لقي النجم اللي هيهتدي بيه , يافاتن انتي الشم

*📚حـ♡ـكايــتنا الحـــلوه📚*
*تــ♤ـقدم*
•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~
*🖋الحــ♡ـلقه2️⃣3️⃣*
.
😍😍😭#الجزء_الأخيييييييببببر⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️💔💔

هنا قال زهير ما جعل فاتن وسعاد تنتفضان من الصدمة من كلماته حث قال :
فاتن .... اسمها فاتن يا سعاد!
نظرتا إليه الإثنتان وقالت فاتن بذهول :
أ...أنته ..كنت...عارف.
قال لها ببسمة هادئة أثارت غيظ وحقد سعاد :
أيوة يافاتن كنت عارف .
فصاحت سعاد قد أعمي عيناها الغضب والغيرة :
كنت عارفة أها مجرمة وسايبها قاعدة معانا , أنته واعي لنفسك .
إلتفت لها وقال ومسكها من ساعدها بقوة :
أيه مش عاجبك ليه , طيب ماأنتي كنتي مجرمة برضه وسيبتك يا ست سعاد ولا أيه ؟
تلعثمت وقد أضطربت وقالت بإرتباك :
أ..انته ..تقصد ...أيه ...مش فاهمة
دفعها بغل لتسقط ارضا وصاح بها :
لافاهمة كويس ولا انتي مفكرة اني مش عارفة خطط الوضيعة انتي وعمار بيه تخلصيه من الوريث وهو يساعدك توصليلي .
جحظت عيناها في حين أكمل هو قائلا :
ازاي جاتلك الجرأة انك تفكري تعملي كدة فابني , واللي انقذه من ايديكم هو اللي انتي بتقولي عليها مجرمة تقدري تقوليلي من هنا المجرم اللي احيا روح ولا اللي كانت عايزة تقتل روح بدون وجه حق .
ضغط علي حروف كلماته الاخيرة وهو يرمق فاتن بنظرات ذات مغزي فانهارت سعاد قائلة بدموع مصطنعة :
سامحني يا زهير هو الل يكان بيهدنني أنا ماليش ذنب , أنا كنت هقولك كل حاجة صدقني.
نظر لها بإشمئزاز وقال وهو يركل يديها المتعلقة بقدمه :
غوري من قدامي حسابك معايا بعدين , أه ومتفكريش تهربي لأي حتة علشان ده هيزود من رصيك معايا يا شاطرة , يلا برة .
ما ان خرجت حتي اتصل باحد ما وقال لها :
راقبها كويس متغبش عن عينك لحد ما اقولك الاوامر الجديدة .
اغلق الهاتفثم زفر بعنف والتفت الي تلك الذاهلة والتي قالت حين تلاقت عيناهما :
زهير عرفت إزاي ومن أمتي ؟
اغلق عينيه متمتعا بأسمه من بين شفتاها وتسأل هل اسمه كان دوما رائعا وجميلا هكذا ارد ان يحتفظ به كأخر شيئ يدخل اذنيه ولكنه كان يجب عليه الإجابة ففتح عينيه ببطئ وقال بهدوء :
بعد ما كتبتي الروشتة بتاعت علاج زين ونفيك بإنك دكتورة .
همت بالحدث فقطاعها مكملا :
أنا كنت مصدقك علي فكرة لما قلتيلي انك مش طبيبة بس كنتي لغز يا فاتن مقدرتش معرفهوش .
نظرت له بخجل ثم نظرت للأرض فاكمل قائلا :
من مصادري عرفت انك طعنتي جوزك وعلي طول عينت حد يراقبه لانه كان في غيبوبة وطبعا البوليس كان لسه مأخدش اقوله وقلت للي بيراقبه يعرفني علي طول اول ما يفوق علشان اكلمه وأخليه يغير اقواله وطبعا بالذوق أو بالعافية كان هيوافق انا عمري ما كنت هسمح بغير كدة , المهم بلغني انه فارق فروحت ليه المستشفي لكن للأسف لما جيت اقابله لقيت الممرضة خارجة من اوضة العناية بهفة وعرفت منها انه مات حمدت ربنا اني اول ماعرفت لعبت في كاميرات المراقبة علي طول الساحل وخفيت وصولك او اي دليل لوجودك هنا في مرسي مطروح ومسعتش اني اعرف اي حاجة تانية عنك .
أخذت دموعها تنهمر بلا توقف وقالت له بحزن :
يعني خلاص مات ... حسبي الله ونعم الوكيل ضيع عمري وهو حي وضيعني وهو ميت . أنا خلاص ضعت يا زهير بنتي هتتربي بدون أب ولا حتي ام .......اااااااه ليه كدة انا عملت ايه ياربي علشان كل ده يحصلي .
واخذت تشهق بصوت عال يودموعها كشلال لا ينضب فأمسكها زهير من ساعديها وهزها برفق قائلا بحزم :
محدش هيقدر يلسمك أو يأذيكي يا فاتن هخلي أكبر محامين في العالم كله تتدافع عنك وثقي تماما أن عمري ماهسمح انك تدخلي السجن أو يحصلك أي حاجة ولو لزم الأمر هطلعك برة البلد كلها اقسملك علي كدة يافاتن ولو علي حساب حياتي .
نظرت له وقالت بتردد :
ليه يازهير ليه هتعمل علشاني كل ده ؟
نظر لها نظرة بث كل كل عشقه وهيامه بها نظرة انبأتها بما يختلج بصدره من قبل أن يتفوه بها لسانه , نظرة أشعرتها بأنها روحه التي سيسعي لأنقاذها ما حيي أخفضت بصرها ارضا خجلا منه وتورد خداها للغاية حتي أصبحت كالأتون المشتعل وشعرت بأن القصر قد ضاق عليهما تنهد ثم قال لها :
فاتن جوازي من أم زين كان مترتب من والدها وجدي كان عندي 22 سنة ومكنش فيه حد في دماغي فوافقت لانها بنت محترمة وكويسة بعد جوازنا خلفت هي زين اللي ملي حياتي سعادة بعدها بسنتن اتوفت الله يرحمها وانا قررت ان اعيش لابني وبس , معترفتش بيوم بحاجة اسمها حب ايوة كنت بعزها جدا وبحترمها جدا وكنت بخاف عليها من الهوا بس عمري ماحسيت باللي حسيته لما شفت الجنية اللي انشقت الارض وخرجت منها قدامي فجأة .
علمت انه يتحدث عنها ارادت الهروب من امامه ولكنها تحجرت مكانه ولم تقوي التحرك قيد انملة أما هو فقد اكمل يقول ما كان يكتمه بصدره طوال الأشهر الماضية :
ايوة يا فاتن اول ماعيني وقعت عليكي وانتي واقعة قدامي حسيت بعاصفة بتضرب في قلبي حسيت أني زي اللي ماشي في الصحرا وفجأة لق قدامة واحة جميلة زي التايه في البحر واخيرا لقي النجم اللي هيهتدي بيه , يافاتن انتي الشم


>>Click here to continue<<

📚حـ♡ـكايــتنا الحـــلوه📚




Share with your best friend
VIEW MORE

United States America Popular Telegram Group (US)