TG Telegram Group Link
Channel: aryentvnewsfarsi
Back to Bottom
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔹سرخط خبرهای بولتن زن؛ دوشنبە ٢٧ فروردین.

@aryentvfarsi
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔻بی‌توجهی مقامات حکومت ایران به مطالبات پرستاران، استعفای دست جمعی شماری از آنان را به دنبال داشت، استعفای 22 پرستار بیمارستان تخصصی طالقانی چالوس در کمتر از سه ماه این روزها موضوعی است که این روزها واکنش های زیادی داشته و توجه ها را به سمت ترک کار پرستار جلب کرده است.

به گفته فعالان این حوزه حدود ٢٠ هزار پرستار سالانه ترک کار می کنند.

@aryentvfarsi
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔻شوراهای هماهنگی حزب آزادی زنان کردستان "پاژک" و کنفدرالیسم زنان کردستان "ک‌ژک" در بیانیەای مشترک، جنگ جهانی سوم را جنگی علیه زنان خوانده و می‌گویند تمام این جنگ‌ها، ملی‌گرایی، دین‌گرایی، جنسیت‌گرایی و علم‌گرایی دست به دست هم می‌دهند تا به مردم عادی و زنان حمله کنند.

@aryentvfarsi
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔻حزب آزادی زنان کردستان و کنفدرالیسم زنان کردستان در ادامه این بیانیه مسئولیت زنان برای نجات هستی را بازگو کرده و همه زنانی که قلبشان برای آزادی می‌تپد را به همبستگی و تقویت نیروهای سازمانی و دفاعی فراخوانده اند.

@aryentvfarsi
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔻یکی از مؤلفه‌های بهداشت زنان میزان دسترسی آنها به محصولات قاعدگی است. رویکرد دولت جمهوری اسلامی به نیازها و مسائل زنان همواره رویکرد حذفی و بی‌اعتنایی بوده است. نداشتن دانش کافی و وجود قواعد فکری مرتجع به شکل سیستماتیک، ایجاد فقر و نبود امکانات باعث نادیده انگاشتن نیازهای بهداشتی زنان مانند پریود و تامین لوازم مورد نیاز آن شده است.

@aryentvfarsi
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔹سرخط خبرهای بولتن فارسی؛ دوشنبە ٢٧ فروردین.

@aryentvfarsi
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔻فرزند آوری اجباری، با مشوق‌های جدید و اختصاص بودجه و اعتبارهای هَنگٌفت، باز شکست خورده و راهی به جایی نبرده است. بنا بە گزارشی طی هفت سال رشد جمعیت در ایران ٣١ درصد کاهش یافته است.

@aryentvfarsi
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔻تصاویری از برگزاری راهپیمایی و تحصن کوردستانی‌ها و آزادیخوازان در استراسبورگ فرانسە

امروز دوشنبه ١٥ آوریل مصادف با ٢٧ فروردین، هزاران نفر از کوردستانیان و آزادیخواهان از سراسر اروپا به استراسبورگ فرانسه رفتند و مقابل ساختمان شورای اروپا تجمع اعتراضی برگزار کردند.

تجمع‌کنندگان از کمیته منع شکنجه اروپا خواستند که فورا از امرالی دیدار کند.

@aryentvfarsi
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔻جمیل باییک رئیس‌مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان در مقاله‌ای که فرات‌نیوز منتشر کرد، با زیر سوال بردن استبداد داخلی حزب دموکرات اقلیم کوردستان و همکاری سران بارزانی با دشمنان کوردستان، از عموم مردم کوردستان خواسته که واکنش نشان دهند. باییک همچنین از عراق خواسته که به دام ترکیه نیفتد.

@aryentvfarsi
🔻بر اساس گزارش‌ها مسئولان زندان شیبان اهواز، دستکم ١٧ نفر از زندانیان را از حق ملاقات با خانواده و دسترسی به خدمات درمانی و بهداشتی محروم کردند.

به گزارش منابع حقوق بشری روز یکشنبە ۲۶ فروردین به دستور محمد نیازی، مدیر داخلی زندان شیبان اهواز، ۱۷ زندانی سیاسی عرب در این زندان از حق ملاقات با خانواده و دسترسی به خدمات درمانی و بهداشتی محروم شده‌‌اند.

این زندانیان پیش از این از سوی گارد زندان و مأموران حفاظت اطلاعات مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته و برخی از وسایل شخصی آنها نیز تخریب شد.

همچنین گفته می‌شود که برخی از این زندانیان از مشکلات متعدد جسمانی همچون بیماری‌های قلبی، عفونت در برخی از نواحی بدن و سایر اختلالات رنج می‌برند و کماکان از رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان نیز محروم هستند.

این زندانیان سیاسی همچنین بدون اصل تفکیک جرائم در بند پنج زندان شیبان دوران محکومیت خود را سپری میکنند.

تاکنون شماری از معترضان بازداشت شده و زندانیان سیاسی از جمله بکتاش آبتین، شاعر و نویسنده، به دلایلی همچون عدم رسیدگی پزشکی، ممانعت از اعزام بموقع به بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند.

@aryentvfarsi
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔻همزمان با گمانه‌زنی‌ها از حمله احتمالی اسرائیل به ایران، آمریکا می‌گوید در ایران حمله مشارکت نخواهد کرد، اما بر تعهد خود برای حفاظت از اسرائیل پایبند است.

گزارشی در این رابطه

@aryentvfarsi
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔻این روزها که شرایط اقتصادی ایران با توجه به ماجراجویی‌های جمهوری اسلامی در منطقه آشفتهتر شده و ارزش رالج بیش از پیش سقوط کرده است، وضعیت معیشتی کارگران نیز مانند ساییر اقشار جامعە هر روز بحرانی تر می شود.

گزارشی در این رابطه

@aryentvfarsi
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔻مشاهده شی نورانی در آسمان زاهدان

شامگاه امروز دوشنبە ٢٧ فروردین یک شی نورانی در حال پرواز در آسمان شهر زاهدان، مرکز استان بلوچستان، دیدە شدە است.

گفتە شدە است این شی نورانی بە سمت مرز پاکستان در حال پرواز بودە است.

در این ویدیو کە در فضای مجازی منتشر شدە، صدای شهروندی شنیدە می‌شود کە می‌گوید موشک است.

@aryentvfarsi
🔻یک مقام اسرائیلی روز دوشنبه ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) پس از پایان نشست کابینە جنگ دولت این کشور گفت که پاسخ اسرائیل به حمله ایران ممکن است "قریب الوقوع" باشد.

به گزارش ان‌بی‌سی، پس از نشست چند ساعته کابینه جنگ اسرائیل، این مقام مطلع گفته است که تصمیم گیرندگان اسرائیلی معتقدند که پاسخ هر حمله‌ای به اسرائیل باید در مدتی کوتاه بعد صورت گیرد و این از اهمیت برخوردار است.

این مقام افزود که در جلسه کابینه چندین گزینه دیپلماتیک و نظامی مورد بررسی قرار گرفته است. اما هرگونه پاسخی با مقامات آمریکایی هماهنگ خواهد شد.
بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، دولت در حال برنامه‌ریزی برای پاسخ به حمله ایران است که به تهران آسیب می‌رساند اما باعث یک جنگ تمام عیار نمی‌شود.

بنا بر این گزارش گزینه‌هایی مطرح شده‌اند که نباید به جنگ با جمهوری اسلامی منجر شوند. برخی از این طرح‌ها می‌توانند بلافاصله اجرا شوند. با این حال اسرائیل قصد دارد اقدامی را با هماهنگی ایالات متحده آغاز کند.

دولت آمریکا پیشتر اعلام کردە بود که در حمله مستقیم اسرائیل به ایران، مشارکت نخواهد کرد.

@aryentvfarsi
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔻گشت‌ ارشاد در خیابان و حراست در جلوی دانشگاه‌ها

در یک هفته گذشته فشارهای مقامات رژیم ایران بر زنان بیش از پیش افزایش یافته است. پس از اینکه در روزهای گذشته بسیاری از شهروندان از افزایش حضور ون‌های "گشت ارشاد" در سطح شهر و تلاش برای ایجاد فضای رعب و وحشت خبر داده‌ بوند، اکنون ورودی برخی دانشگاه‌ها نیز تبدیل به لیست‌های بازرسی تغیر کاربری داده است.

تصاویری امروز دوشنبە ٢٧ فروردین از ورودی دانشگاه "الزهرا" در فضای مجازی منتشر شده است که واکنش‌های بسیاری به دنبال داشته است. نیروهای حراست این دانشگاه با گذاشتن ایست بازرسی در ورودی این دانشگاه پوشش زنان دانشجو را کنترل می‌کنند و برخی از آنان را برای نپوشیدن لباس‌های منطبق با استاندارهای رژیم ایران و "حجاب اجباری" از ورود به دانشگاه منع می‌کنند.

این درحالی است که پس از پایان تعطیلات عید نوروز، ورودی‌های اصلی و غربی دانشگاه "الزهرا" به گیت‌های تشخیص چهره برای کنترل ورود و خروج دانشجویان مجهز شده است.

@aryentvfarsi
سه‌شنبه ۲۸ فروردین(۱۶ آپریل)، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در واکنش به حمله‌ی تلافی‌جویانه ایران به اسرائیل گفت که "از تحریم‌ها استفاده می‌کنیم و با متحدان خود برای ادامه ممانعت از فعالیت‌های «بدخواهانه» و «بی‌ثبات‌کننده» ایران کار خواهیم کرد.

یلن در ادامه گفت که اقدامات ایران ثبات در خاورمیانه را تهدید می‌کند و ممکن است پیامدهای اقتصادی نیز داشته باشد.

یلن در رابطه با تحریم‌های اعمال شده علیه ایران نیز گفت که "از سال ۲۰۲۱ بیش از ۵۰۰ فرد و نهاد مرتبط با «ترورریسمی» را که توسط رژیم ایران و گروه‌های وابسته به آن انجام می‌شود، هدف قرار داده‌ایم".

رژیم ایران شامگاه شنبه ۲۵ فروردین همراه با گروه‌های نیابتی‌اش در عراق، یمن، و لبنان بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک را به سمت اسرائیل شلیک کردند.

@aryentvfarsi
هرتزل هالِوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل در اظهاراتی صریح در یک پایگاه هوایی گفت: «ایران قصد داشت به ظرفیت استراتژیک نظامی اسرائیل ضربه وارد کند. این اتفاق در گذشته هرگز رخ نداده بود. ایران تعداد زیادی موشک کروز و پهپاد به سوی اسرائیل شلیک کرد و این با پاسخ همراه خواهد شد.»

با افزایش تهدید اسرائیل مبنی بر حمله متقابل به ایران، مقام‌های سیاسی و نظامی ایران هشدار دادند که تهران بی‌درنگ واکنش نشان خواهد داد.

ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح رژیم ایران گفت پاسخ نیروهای نظامی ایران اینبار "قدرتمندتر از پاسخ قبلی به اسرائیل" خواهد بود.

همچنین علی باقری، معاون سیاسی وزیر خارجه رژیم ایران، در یک برنامه خبری تلویزیون دولتی ایران درباره احتمال حمله متقابل اسرائیل به ایران، گفت: «در صورت تکرار خطای دیگر باید انتظار داشته باشند که ضربه ای سخت‌تر، سریعتر و فوری‌تر خواهند خورد. باید بدانند که ۱۲ روز مهلت نخواهند داشت. پاسخی که دریافت می‌کنند مقیاس و سنجش آن روز و ساعت نیست بلکه ثانیه خواهد بود.»

تنش‌ها پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل علی‌رغم اقدامات دیپلوماتیک دیگر کشورها همچنان ادامه دارد.

@aryentvfarsi
🔻 فوری

دو فروند بمب‌افکن راهبردی B-1B ایالات متحده آمریکا دقایقی پیش در پایگاه نظامی «اینجرلیک» در آدانای ترکیه فرود آمدند.

پس از حمله موشکی و پهپادی شامگاه شنبه ۲۵ فروردین رژیم ایران به اسرائیل، تنش‌ها در منطقه افزایش یافته است.

@aryentvfarsi
HTML Embed Code:
2024/05/21 22:24:01
Back to Top