TG Telegram Group Link
Channel: aryentvnewsfarsi
Back to Bottom
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔻 تصاویری از بقایای موشک‌های شلیک شده از سمت جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل در روستای «که‌چه‌له» اورمیه.

در ساعات گذشته تصاویر زیادی از بقایای موشک‌های ساقط شده جمهوری اسلامی ایران پیش از رسیدن به آسمان اسرائیل در نقاط مختلفی از جمله در کوردستان منتشر شده است.

@aryentvfarsi
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔻 ارتش اسرائیل تصاویری از ساقط‌ کردن موشک‌های شلیک شده از جانب ایران توسط سامانه دفاع هوایی «گنبد آهنین» را منتشر کرد.

یکشنبه ۲۶ فروردین سخنگوی فارسی‌زبان ارتش اسرائیل از دفع ۹۹ درصد حملات پهپادی  و موشکی ایران به اسرائیل خبر داده بود.

این در حالی است که حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران اسلامی درباره حمله موشکی و پهپادی تلافی‌جویانه ایران به اسرائیل گفته بود که این "عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار ما" اتفاق افتاده است.

بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین(۱۴ آپریل)، رژیم ایران در تلافی حمله موشکی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، با قریب به ۳۰۰ فروند موشک و پهپاد به اسرائیل حمله کرد.

@aryentvfarsi
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔻واژگونی یک اتوبوس در گردنە حیران ٢٣ کشتە و زخمی برجای گذاشت

بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس در جاده حیران، حد فاصل اردبیل و آستارا، ۵ نفر جان خود را از دست داده و ۱۸ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

بە گفتە مدیرعامل هلال احمر اردبیل این حادثه حدود ساعت ۳:۴۰ بامداد امروز دوشنبە ٢٧ فروردین (۱۵ آوریل) در كيلومتری ۴۰ جاده نمین-آستارا در گردنه حیران، نرسیده به هتل پارلا رخ داده است.

یازدە نفر از مجروحان این حادثه به بیمارستان اردبیل و هفت نفر دیگر به بیمارستان بهشتی آستارا منتقل شدەاند.

@aryentvfarsi
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔻حرکت جوانان کورد و آزادیخواه از آلمان به سمت استراسبورگ فرانسه

در ویدیوهایی که به تلویزیون آرین رسیده است، دیده می‌شود که تعدادی از جوانان کورد و آزایخواه از صبح امروز دوشنبه ۲۷ فروردین (۱۵ آوریل) به منظور شرکت در تحصن بزرگ کوردها مقابل نهادهای اروپایی در شهر استراسبورگ فرانسه به سمت این شهر حرکت می‌کنند.

از امروز دوشنبه تحصن ۵ روزه‌ای در شهر استراسبورگ فرانسه مقر نهادهای اروپایی با خواست آزادی رهبر عبدالله اوجالان و چارەیابی سیاسی مسأله کورد آغاز میشود.

پیش‌بینی می‌شود که دست‌کم سه هزار نفر در این تحصن پنج روزه شرکت کنند.

@aryentvfarsi
🔻مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق، هـ.پ.گ، در بیانیەای مشخصات دو گریلای مبارز را کە در تاریخ نهم ماه مارس امسال در اثر حملە رژیم اشغالگر ترکیە در منطقە زاپ بە شهادت رسیدند، اعلام کرد.

در بیانیە هـ.پ.گ کە امروز دوشنبە ٢٧ فروردین (۱۵آوریل) منتشر شدە، آمدە است: " رفقای ما بریتان و گارزان که از مبارزان فداکار مراحل سخت بودند، سالها در مناطق آواشین، زاپ، متینا و هفتانین با مبارزه‌ای غیرقابل مهار، به حملات نسل‌کشی دشمن پاسخ دادند. رفقای ما بریتان و گارزان که همواره با قرار گرفتن در خط مقدم مبارزه هدفشان این بود که مبارزات آزادی‌خواهانه مردم ما را به پیروزی برسانند، در این راه از هیچ فداکاری دریغ نکردند."

هـ.پ.گ شهادت این دو گریلای مبارز را "به همه مردم میهن‌دوست کوردستان به ویژه خانواده‌های ارزشمند آنها تسلیت گفتە و بر تعهد همرزمانشان در زندە نگهداشتن اهداف و رویاهای شهیدان" تاکید کردە است.

طبق بیانیە هـ.پ.گ، مشخصات دو گریلای مبارز بە شرح زیر است:

💢زینب یاقوت با کد سازمانی بریتان شمسە متولد الیح در باکور کوردستان.

💢گارزان شیخ با کد سازمانی گارزان تولهدان متولد کوبانی، روژاوای کوردستان.

@aryentvfarsi
🔻فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا، سنتکام، امروز دوشنبه ٢٧ فروردین (۱۵ آوریل) اعلام کرد که نیروهای این کشور در جریان حملات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران و گروهای نیابتی‌اش بە اسرائیل دست‌کم ٨٦ پهپاد و موشک را منهدم کردەاند.

در اطلاعیە سنتکام آمدە است کە نیروهای ایالات متحدە شامگاه شنبه و بامداد یکشنبه بیش از ۸۰ فروند پهپاد تهاجمی ایران و ۶ موشک بالستیک شلیک‌شده از ایران و یمن به اسرائیل را منهدم کردەند.

بنا بە اطلاعیە سنتکام، از این مقدار، یک فروند موشک بالستیک و همچنین ۷ پهپاد در نواحی تحت کنترل حوثی‌های یمن پیش از پرتاب منهدم شده است.
شامگاه روز شنبە و بامداد یکشنبە سپاه پاسداران رژیم ایران و گروهای نیابتی‌اش در یمن، عراق و لبنان ٣٠٠ پهپاد و موشک را بە سمت اسرائیل شلیک کردند.

اسرائیل پیشتر گفتە بود کە ٩٩ درصد پراتابەها را بە کمک کشورهای همپیمانش، در آسمان، رهگیری و منهدم کردە است.

@aryentvfarsi
🔻نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان روز دوشنبه ۲۷ فروردین(۱۵ آپریل)، با بیان اینکه "ما جنگ طلب نیستیم" گفت که "تجاوزات اسرائیل دیگر قابل تحمل نیست و نمی‌پذیریم که اسرائیل حریم هوایی لبنان را نقض کند".

گروه حزب اللە لبنان پس از آغاز جنگ غزە، بارها بە مناطق شمالی اسرائیل حملە راکتی انجام دادە است. یک روز پیش از حملە موشکی و پهپادی ایران بە اسرائیل در ٢۵ فروردین، حزب اللە بیش از پنجاه راکت بە مقرهای اسرائیل در بلندی‌های جولان شلیک کردە بود.

همچنین اسرائیل نیز بارها مواضع گروه حزب اللە لبنان را در خاک این کشور هدف حملات هوایی و موشکی قرار دادە است. تاکنون عضو حزب اللە از جملە تعدادی مقام بلند پایە این گروه در این حملات کشتە شدەاند.

@aryentvfarsi
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔻انتشار ویدیوی یکی از عملیات‌های گریلا توسط گریلا تی.وی

گریلا تی.وی رسانە تصویری نیروهای مدافع خلق، هـ.پ.گ، امروز دوشنبە ٢٧ فروردین ویدیوی یکی ازعملیات‌های گریلا را کە در تاریخ ٢٦ فوریە در منطقە زاپ علیە نظامیان اشغالگر انجام شدە بود، منتشر کرد.

مرکز اطلاع‌رسانی هـ.پ.گ پیشتر اعلام کردە بود کە در آن عملیات، نیروهای تک‌تیرانداز گریلا توانستەاند یک سیستم راداری، یک دوربین حرارتی و یک دوربین نظارتی ارتش اشغالگر ترکیە را منهدم کنند.

@aryentvfarsi
🔻جمیل بایک، رئیس مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان، ک.ج‌.ک، در آخرین مقاله خود کە در خبرگزاری فرات منتشر شدە، انتخابات شهرداریها در باکور کوردستان و ترکیه، وضعیت باشور، عملیات مورد انتظار رژیم ترکیه علیه باشور و روابط بین حزب دمکرات کوردستان (پ‌دک) و حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) را ارزیابی کردە است.

در بخشی از مقالە جمیل بایک آمدە است کە پ.د.ک از رژیم تورکیە می‌خواهد تا بر اتحادیە میهنی کوردستان، ی.ن.ک، برای مشارکت در جنگ جاری علیە گریلاهای آزادی کوردستان فشار بیاورد.

رئیس مشترک ک.ج.ک نوشتە است: پ.د.ل هنوز هم به دولت ترکیه پیشنهادات و ایده‌هایی می‌دهد که چگونه عراق را مجبور به قبول خواسته‌های خود کند و چگونه با پ‌ک‌ک بجنگد. علاوه بر این، به دولت ترکیه پیشنهاد می‌کند بە بر ی‌ن‌ک فشار بیاورد و می‌گوید که در صورت عدم مشارکت ی‌ن‌ک، هیچ نتیجه مشخصی در جنگ علیه پ‌ک‌ک به دست نمی‌آید."

جمیل بایک افزودە است: "اکنون دیگر همە کوردها می‌دانند که پ.‌د.ک که شریک دولت اشغالگر و نسل‌کش ترکیه چە مسیر نفرت‌انگیزی را در پیش گرفته است. پ‌دک باید هر چه زودتر از این مسیر برگردد."

@aryentvfarsi
🔻شبکه تلویزیونی المسیره، وابسته به گروه حوثی‌های یمن، گزارش دادە است که آمریکا و بریتانیا یکشنبە شب ٢۶ فروردین حملاتی علیە مواضع این گروه در منطقه تعز در جنوب غربی یمن انجام دادند.

این گروه شبه‌نظامی که از سوی ایران حمایت میشود، ماه‌ها است کشتی‌های باری در دریای سرخ را هدف قرار میدهد و در واکنش به این تهدید، آمریکا و بریتانیا با استقرار نیروهای دریایی خود در حال مقابله با آن هستند.

ارتش آمریکا دو روز پیش اعلام کرد که یک موشک بالستیک ضد کشتی پرتاب شده از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن را بر فراز دریای سرخ منهدم کرده است.

از ١٩ نوامبر سال گذشته تاکنون شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران، حدود ٧٣ حمله پهپادی و موشکی به کشتیهای تجاری در دریای سرخ انجام داده‌اند.

حوثی‌ها مدعی هستند که کشتی‌های مورد هدف آنها اسرائیلی بوده یا عازم بنادر اسرائیل هستند. حملات تقریباً روزانه حوثی‌ها در دریای سرخ بسیاری از شرکتها را مجبور کردە کە مسیر دریایی طولانی‌تر و گران‌تری در اطراف آفریقا طی کنند.

@aryentvfarsi
🔻محمد مقیمی، وکیل آتنا فرقدانی، کارتونیست و فعال حقوق کودکان، ضمن انتشار خبر دستگیری او در پلتفرم ایکس خود نوشتە است: "آتنا فرقدانی روز شنبە ٢۵ فروردین، پس از بازداشت به شدت مورد ضرب وجرح قرار گرفته، به شکلی که آثار آن بر روی صورتش مشهود بوده است. وی در اعتراض به بازداشت خودسرانه، قرار وثیقه صادر شده را نپذیرفته، بنابراین به زندان منتقل شدە است."

گفتە شدە است کە ماموران رژیم ابتدا او را بە زندان قرچک ورامین منتقل کردەاند، اما درپی خودداری مسئولان این زندان از پذیرش او، بە زندان اوین تهران انتقال دادەاند.

آتنا فرقدانی، از زندانیان سابق، فعال حقوق کودکان است کە پیشتر به علت کشیدن طرح‌های انتقادی زندانی شده بود.

این زن فعال سیاسی در شهریور ۱۳۹۳ نیز به خاطر طراحی‌هایش، از جمله طرحی که از نمایندگان مجلس کشیده بود و همچنین دیدار با خانواده‌های زندانیان سیاسی و خانواده‌های جانباختگان عاشورای ۸۸ بازداشت شده بود.

@aryentvfarsi
🔻مرکز اطلاع‌رسانی یگان‌های مدافع شرق کوردستان، ی.ر.ک، در اطلاعیەای اعلام کرد کە درجریان حملە هوایی رژیم اشغالگر ترکیە بە روستای گلالە واقع در کوهستان "آسوس"، باشور کوردستان، محمد سید جوان میهن‌دوست شهید شدە است.

در اطلاعیە ی.ر.ک آمدە است: "این حمله به ۳ خانه در روستای گلاله در منطقه شارباژِر توسط هواپیماهای جنگی رژیم اشغالگر ترکیە انجام شد. در نتیجه این حمله دولت اشغالگر ترکیه، جوان میهن‌دوست محمد سید که برای امرار معاش خانواده‌اش از سلیمانیه به روستا آمده بود، به شهادت رسید و هر سە خانە هم ویران شد."

ی‌رک یادآور شدە که حمله دولت اشغالگر ترکیه در سالگرد انفال انجام شدە واعلام کردە است: "در شخص جوان کورد محمد سید، یاد همه شهدای انفال را گرامی می‌داریم و این حمله را قویا محکوم می‌کنیم."

ی.ر.ک افزودە است: "این اولین بار نیست که اشغالگران به غیرنظامیان حمله می‌کنند. هدف از این حملات تخلیه روستاها است. اما با وجود این مردم ما اصرار دارند که به روستاهای خود بازگردند."

ی.ر.ک همچنین شهادت جوان میهن‌دوست محمد سید را بە خانوادە او و همه مردم میهن‌دوست کوردستان تسلیت گفتە است.

@aryentvfarsi
🔻تجمع پرسنل راه آهن ناحیه اراک در اعتراض به پائین بودن حقوق و مزایا و وضعیت شغلی

کارگران و پرسنل راه آهن اراک امروز دوشنبە ٢٧ فروردین طی فراخوانی قبلی در اعتراض بە وضعیت بد معیشتی و پایین بودن حقوق و مزایایشان در مقابل ادارە کل راه آهن این شهر تجمع کردند.

@aryentvfarsi
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔻تجمع هزاران نفری کوردها در مقابل ساختمان نهادهای اروپایی در استراسبورگ؛ سی.پی.تی فورا بە امرالی برود

امروز دوشنبە ٢٧ فروردین هزاران نفر در مقابل شورای اروپا در شهر استراسبورگ فرانسە تجمع کردند و خواستار پایان دادن به انزوای اعمال شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و تضمین آزادی وی شدند.

کوردها و دوستانشان از بسیاری از کشورهای اروپایی در این تجمع شرکت کردەاند. در این تجمع پلاکاردها و بنرهایی مبنی بر آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان حمل شد. عبارت فراخوانی «سی‌پی‌تی، فوری به امرالی برو» نوشته شده بر روی پلاکاردها نیز جلب توجه کرد.

عمر اوجالان، نماینده پارلمانی دَم‌پارتی، نمایندگان پارلمان فرانسه و ایرلند و وکیل جولیان آسانژ بنیانگذار ویکی‌لیکس نیز در این تجمع حضور داشتند.

در ابتدای تجمع بیانیه برگزارکنندگان قرائت شد.

در این بیانیه که از طرف سازمان‌های کوردی منتشر شد، اشاره شد که میلیون‌ها کورد از ابتدای سال جاری برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به خیابان‌ها آمده‌اند و گفته شد: «به عنوان سازمان‌های کوردی، ما خواهان دریافت اطلاع از وضعیت رهبر آپو در اسرع وقت هستیم.»

@aryentvfarsi
🔻فهیمە سلطانی دانشجوی حقوق دانشگاه اصفهانی که بیش از یک هفته پیش توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شده بود، همچنان در وضعیت نامعلوم به سر می برد.

این فعال دانشجویی تاکنون هیچ تماسی با خانواده نداشته و از ملاقات با آنها محروم مانده و این موضوع نگرانی خانواده و نزدیکان او را به همراه داشته است.

فهیمه سلطانی پیشتر در جریان یک کمپین دانشجویی، از دانشجویان تعلیق شده حمایت کرده و حکم تعلیق دانشجویان را نقض حقوق بشر و بسیار آزار دهنده خوانده بود.

این دانشجو در تاریخ ۱۸ فروردین ماه، پس از احضار به سازمان اطلاعات سپاه پاسداران اصفهان بازداشت و تاکنون از دلایل بازداشت و محل نگهداری او اطلاعی به دست نیامده است.

گفتنی است وی در خردادماه سال گذشته بخاطر فعالیت های خود از سوی کمیته انضباطی دانشگاه اصفهان به منع تحصیل به مدت دو نیم ترم محکوم شده بود.

@aryentvfarsi
🔻رسانه‌های آمریکایی: اسرائیل ممکن است امروز به حمله ایران پاسخ دهد

همزمان با گمانه‌زنیها از حمله احتمالی اسرائیل به ایران، آمریکا می‌گوید در ایران حمله مشارکت نخواهد کرد، اما بر تعهد خود برای حفاظت از اسرائیل پایبند است.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، روز دوشنبە ٢٧ فروردین (١۵ آوریل) به نقل از سه مقام در دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گزارش داد که اسرائیل ممکن است امروز به حمله ایران پاسخ دهد.

به گفته منابع این روزنامه، رئیس جمهوری آمریکا در گفتوگو با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، تلاش کرد که اسرائیل را از واکنش عجولانه برای به حمله ایران منصرف کند.

این مقامات تاکید کردند که آمریکا در هیچ عملیات تهاجمی علیه ایران شرکت نخواهد کرد و برای ایجاد جبهه دیپلماتیک یکپارچه با متحدان خود تلاش میکند تا از تبدیل خصومتها به جنگی که میتواند خاورمیانه را فرا گیرد، جلوگیری کند.

@aryentvfarsi
HTML Embed Code:
2024/06/15 00:09:15
Back to Top