TG Telegram Group Link
Channel: 📚 علم و فوتبال ⚽️
Back to Bottom
6469.pdf
430 KB
برنامه کامل بازی‌های جام جهانی 2026

🔹 تاریخ مسابقات
🔹 شماره مسابقات
🔹محل برگزاری

گستره‌ی پهناور جغرافیایی سه کشور آمریکای شمالی باعث شده تا برگزاری مسابقات در روی نقشه به سه قسمت غرب، مرکز و شرق تقسیم شود.

@Science_and_Football
تکلیف گروه C در جام جهانی ساحلی مشخص شد.

بلاروس ۴ - ۱ کلمبیا
ژاپن ۶ - ۴ سنگال

تیم های بلاروس با ۹ و ژاپن با ۶ امتیاز راهی مرحله ۱/۴ نهایی شدند‌.

@Science_and_Football
تکمیل جدول مرحله حذفی با اتمام مسابقات گروه D

پرتغال ۳ - ۲ عمان
برزیل ۴ - ۳ مکزیک

تیم های برزیل با ۷ و پرتغال با ۶ امتیاز راهی مرحله ۱/۴ نهایی شدند‌.

@Science_and_Football
مرحله ۱/۴ نهایی جام جهانی فوتبال ساحلی، ایران و برزیل شاید در نیمه نهایی!

🇧🇷 برزیل - ژاپن 🇯🇵
🇮🇷 ایران - امارات 🇦🇪

🇧🇾 بلاروس - پرتغال 🇵🇹
🇮🇹 ایتالیا - تاهیتی 🇦🇹

@Science_and_Football
برنامه مرحله ۱/۴ نهایی جام جهانی ساحلی امروز پنجشنبه ۳ اسفند. ساعت برگزاری مسابقات به وقت امارات می‌باشد. به وقت تهران 👇🏽

🇯🇵 ژاپن - برزیل 🇧🇷 ساعت ۱۵:۰۰
🇧🇾 بلاروس - پرتغال 🇵🇹 ساعت ۱۶:۳۰
🇮🇷 ایران - امارات 🇦🇪 ساعت ۱۹:۰۰
🇮🇹 ایتالیا - تاهیتی 🇦🇹 ساعت ۲۰:۳۰

@Science_and_Football
تیم ملی ایران راهی مرحله نیمه نهایی جام جهانی ساحلی شد.

با غیرت‌های دوست داشتنی، باعث افتخارین

@Science_and_Football
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
گل‌های تیمی ملی فوتبال ساحلی ایران تا پایان مرحله ۱/۴ نهایی

ایران ۶ - ۶ اسپانیا
ایران ۶ - ۳ آرژانتین
ایران ۵ - ۳ تاهیتی
ایران ۲ - ۱ امارات

@Science_and_Football
استوری زیبای حمید بهزاد پور، دروازه بان گلزن تیم ملی فوتبال ساحلی
مطمئنا مردم ایران قدردان رشادت های همگی شما هستند.

@Science_and_Football
یک گام تا فینال

🇮🇷 ایران - برزیل 🇧🇷
🇮🇹 ایتالیا - بلاروس 🇧🇾

@Science_and_Football
روز موعود!
❤️IRAN❤️

@Science_and_Football
یوزها در صدد شکار سلسائو

@Science_and_Football
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
فیلم دیشب فیفا با نگاه عجیب حمید بهزاد پور و گریه تلخ بچه‌های ساحلی منو برد به دکلمه هوشنگ ابتهاج
نشسته‌ام و به در نگاه می‌کنم
دریچه آه می‌کشد....

در آخرین لحظه چرا باید حسرت سهم ما باشه!

@Science_and_Football
مدیریت زنان و اعتماد به مربیان وطنی، الگویی برای جامعه ایران

جام جهانی ساحلی در سال 2017 که به میزبانی باهاماس برگزار شد، یک چهره ویژه داشت! بله ایران
در آن جام به اندازه قطر تیر دروازه افقی با فینال فاصله داشتیم و اگر بخت یاری می‌کرد فینالیست مسابقات می‌شدیم. در آن سال پریا شهریاری رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی و محمد حسین میرشمسی سرمربی ایران بودند.

در جام جهانی فوتبال ساحلی 2023 امارات هم یک بانو ریاست دپارتمان ساحلی را بر عهده داشت. لیلا یارمحمدی که پیش از این یک دهه ریاست دپارتمان فوتسال را در اختیار داشت و در جام جهانی فوتسال نیز عنوان سومی را تجربه کرده بود سکان هدایت دپارتمان فوتبال ساحلی را بر دست گرفت و با یک سرمربی ایرانی به نام علی نادری ایران در عین شایستگی در رده سوم جام جهانی قرار گرفت.

فدراسیون فوتبال با ارائه فضای مناسب به مدیران بانو و سرمربی‌های وطنی یک الگوی مناسب برای سایر سازمانها می‌تواند لقب بگیرد.

زنان سرزمینمان ایران، بهترین هستند و درخشان ترین کارنامه‌ها را دارند. این موفقیت چشمگیر فرخنده و پر تکرار باد.

✍🏽 علی دهقانی‌سانیج

@Science_and_Football
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقتی پاهات برهنه هست ولی قلبت از طلاست!

بچه‌های فوتبال ساحلی بعد سوم شدن در جهان باز هم چیزی برای خودشون نخواستن و دغدغه مردم رو داشتن.

برای همینه که در قلب مردم جا گرفتن

@Science_and_Football
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تیم فوتبال زنان اردن قهرمان رقابت‌های غرب آسیا شد.
این مسابقات به میزبانی عربستان برگزار شد.

@Science_and_Football
پیام اینفانتینو در صفحه شخصی اینستاگرامش

چنین روزی در سال 2018، من به کشور زیبای ایران سفر کردم تا در مورد توسعه فوتبال با تمرکز ویژه بر فوتبال زنان گفتگو کنم. من بسیار خوشحالم که پیشرفت قابل توجهی را از آن زمان می بینم. سال گذشته حدود ۳ هزار تماشاگر زن در دربی تهران بین دو تیم پرسپولیس و استقلال حضور داشتند. در بخش مردان نیز اخیرا شاهد کسب مدال برنز ایران در جام جهانی فوتبال ساحلی امارات 2024 که در دبی برگزار شد بودیم. از حسن روحانی رئیس جمهور سابق که در سال 2018 ملاقات کردم و همچنین ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فعلی جمهوری اسلامی ایران که سال گذشته گفتگوهای پرباری با وی داشته ام بسیار سپاسگزارم. خوشحالم که تلاش‌های ما منجر به نتایج مثبت می‌شود، زیرا فوتبال در کشور ایران در حال شکوفا شدن است و با ابتکار گوناگون و با برنامه توسعه فیفا حمایت می‌شود. همچنین از همه اعضای فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران به ریاست مهدی تاج به دلیل نقشی که در پیشبرد فوتبال داشتند، تشکر می کنم. همه در ایران می توانند از حمایت مستمر فیفا در انتقال فوتبال به افراد بیشتری در کشور، مطمئن باشند.

@Science_and_Football
سورپرایز بزرگ دربی و چند نکته!

خداداد افشاریان امروز با ارائه خبر حضور مهسا قربانی در اتاق کمک داوران ویدیویی دربی پایتخت همه را شگفت زده کرد. این تصمیم قطعا موجب خوشحالی جامعه زنان، فوتبال زنان و حتی کل فوتبال کشور خواهد بود. چه خبری بهتر از اینکه یکی از بهترین داوران بین المللی خانم در شهر آورد حضور داشته باشد. بعد از ورود دستگاه کمک داور ویدیویی، برد ژاپن و سومی تیم ملی ساحلی در جام جهانی، این چهارمین اتفاق خوب در فوتبال ایران تلقی می‌شود که می‌تواند چهره فوتبال کشورمان را در جهان دگرگون کند. اما در این مورد سوالاتی هم مطرح است که باید برای هر کدام از آنها جواب درستی ارائه داد.

چرا در شهرآورد دور رفت این اتفاق رقم نخورد؟

💡 زیرا لایسنس مجوز کمک داور ویدیویی تنها برای موعود بنیادی فر صادر شده بود و هیچ داوری در ایران نمی‌توانست در اتاق کمک داور ویدیویی مستقر شود. در نتیجه فدراسیون از دو داور عراقی دعوت کرد تا در مسابقه شهرآورد بنیادی فر را همراهی کنند. اخیرا دو داور بانوی کشورمان موفق به اخذ این مدرک شدند و می‌بایست در مسابقاتی که کمک‌ داور ویدیویی وجود دارد از آنها استفاده شود.

چرا در این شهرآورد از داور خارجی استفاده نمی‌شود؟

💡زیرا اگر از داوران دارای لایسنس در لیگ خودشان استفاده نشود، مجوز آنها باطل خواهد شد و دیگر این داوران نمی‌توانند در مسابقات بین المللی حضور داشته باشند. در نتیجه فدراسیون از این فضای بوجود آمده برای حفظ داوران بین المللی خود باید استفاده بهینه کند.

محل استقرار این داوران کجا خواهد بود؟

💡این حضور در اتاق کمک داور ویدیویی که در راهرو زیرین ورزشگاه می‌باشد خواهد بود و داوران این سیستم در حین بازی هیچ حضوری در سطح زمین نخواهند داشت.

آیا این اولین حضور بانوان بعنوان عوامل اجرایی در یک بازی فوتبال است؟

💡 پاسخ این سوال منفی است. با هم حضور قدرتمند بانوان در فوتبال آقایان را مرور می‌کنیم👇🏽

🔹دکتر زهره هراتیان: رئیس ایفمارک ایران در مقدماتی جام جهانی 2018 افسر کنترل دوپینگ بازی ایران و چین در ورزشگاه آزادی بود. او در مسابقه پرسپولیس - النصر، نساجی - الهلال و حتی یکی از دربی ‌های پایتخت نیز افسر پزشکی زمین بازی بود.

🔹 دکتر بهار حسن میرزایی: رئیس وقت دپارتمان پزشکی فدراسیون در مقدماتی جام جهانی 2022 افسر پزشکی بازی ایران - سوریه، ایران - کره، ایران - عراق، ایران - امارات و حتی ایران - لبنان در مشهد مقدس بود و در ورزشگاه امام رضا حضور داشت.

🔹 دکتر فریناز فهیمی پور: رئیس این روزهای دپارتمان پزشکی فدراسیون در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی افسر پزشکی زمین بازی بود.

👏🏽 حضور زنان با رعایت تمامی خطوط قانونی و فرهنگی می‌تواند موجب پیشرفت و توسعه ورزش و تغییر چهره بین المللی فوتبالمان در جهان شود. در روزگاری که ریاست فیفا از توسعه فوتبال بانوان و حضور زنان در ورزشگاه تمجید می‌کند و از دو رئیس جمهور ایران بابت فراهم کردن فضا تشکر می‌کند، حضور مهسا قربانی در اتاق کمک داور ویدیویی بازی شهرآورد یک موقعیت طلایی برای فوتبال کشور در عرصه‌های داخلی و خارجی محسوب می‌شود که باید قدر آنرا دانست.

زمانی که تصویر زهره هراتیان در جام جهانی قطر بعنوان تنها افسر پزشکی زن مسابقات در قاب رسانه‌های جهان نقش بست، چه نقشی از زن ایرانی در افکار جهانی شکل گرفت؟

موقعیت‌های طلایی دقیقا در زمان تبدیل تهدید به فرصت شکل می‌گیرد.

✍🏽 علی دهقانی‌سانیج

@Science_and_Football
خانم فینال و اولین سنت شکنی فیفا در فوتسال با یک ایرانی

از آنجایی که چند روزیست داستان بانوان توانمند فوتبال را دنبال می‌کنیم، ابلاغ مهسا قربانی برای دربی، دلیل بسیار خوبی بود که بیشتر به توانایی‌های جامعه زنان کشور ایمان بیاوریم. اما امروز کدام بانو قرار است مورد تحلیل قرار گیرد؟

اگر در حوزه داوری فوتبال مردان، علیرضا فغانی را آقای فینال می‌نامند، بهتر است بدانید که در حوزه داوری زنان نیز یک نفر این عنوان را در دست دارد! بانویی که اینقدر در قضاوت و در پشت سر گذاشتن تست‌های طاقت فرسا توانمند و درجه یک بوده است که توانست فیفا را مجاب کند برای اولین بار یک خانم را تا انتهای مسابقات مردان نگه دارد. اگر به جام جهانی و جام ملتهای آسیا نگاه کنیم درک خواهیم کرد که اغلب داوران خانم با یک یا نهایت دو قضاوت جام را ترک کرده‌اند اما فردی که تا انتهای مسابقات مردان و در میان داوران آقا، مسابقات فینال را از آن خود می‌کند، باید خیلی درجه یک باشد. به آمار زیر دقت کنید

🔹نیمه نهایی جام ملتهای اروپا (بانوان)
🔹فینال المپیک جوانان (مردان)
🔹فینال جام باشگاه‌های جهان (مردان)
🔹فینال جام جهانی فوتسال (مردان)

او بعنوان اولین فرد آسیایی در مسابقات قهرمانی اروپا قضاوت کرد تا سند محکمی برای باور پذیری توانایی‌های یک بانوی ایرانی باشد. اگر مهسا قربانی در شهرآورد داور اتاق کمک داور ویدیویی است، باید بدانیم که یک خانم با حفظ تمام چهارچوب‌ها و احترام به فرهنگ‌ و شعائر، در زمین مسابقه بازی فینال مردان را در فوتسال قضاوت کرده است و سال 2018 در بین ۱۰ داور برتر فوتسال جهان قرار گرفته است. وی حتی یکی از بهترین مدیران سازمان لیگ است و لیگ بانوان کشور را با بهترین کیفیت ممکن مدیریت و برگزار می‌کند. اگر تا این لحظه از فرط هیجان و ذوق اسمش را بلند فریاد نزدید باید گفت که اصلا چیزی از لذت فوتبال، توانایی بانوان این سرزمین نمی‌دانید.

گلاره ناظمی فردی بود که ثابت کرد که می‌توان با حفظ تمامی جوانب امر و احترام به ارزش‌ها، قوی بود و پیشرفت کرد و افتخار آفرین شد. وقتی فیفا به توانایی‌های نیروی انسانی ما باور دارد چرا خودمان از این ظرفیت استفاده نکنیم؟ وقتی ریاست فیفا با یک پاس طلایی توسعه فوتبال زنان ایران را تمجید می‌کند چرا ما گل شدن این توپ را به نام خودمان نزنیم؟ مگر قضاوت گلاره ناظمی در فینال‌ها چیزی جز حس غرور و اثبات شایستگی‌های یک بانوی ایرانی برای ما داشت؟ مطمئن باشید پس از حضور مهسا قربانی در اتاق کمک داوران ویدیویی، دید فیفا بسیار تغییر خواهد کرد و چه افتخاری بهتر از این که سند این بزرگی و غرور بجای خارجی‌ها، به اسم ایرانی‌ها بخورد.

مهسا قربانی می‌تواند در آینده، افتخاری شبیه گلاره ناظمی برای کشور ما باشد. پس کمک کنیم تا این اتفاق رقم بخورد.

✍🏽 علی دهقانی‌سانیج

@Science_and_Football
در مناقشه امروز صدا و سیما و داور چهارم حق با چه کسی بود؟

1⃣ عکس بالا: در ورزشگاه‌هایی که دارای پیست هستند مانند ورزشگاه آزادی و فاصله نیمکت تا کنار زمین قدری زیاد است، دوربین باید کنار میز داور چهارم باشد مانند تصویری که مشاهده می‌فرمایید.

2⃣ عکس سمت راست پایین: اگر بازی در ورزشگاه‌هایی که فاقد پیست هستند برگزار شود، مثل فولاد آرنا یا ورزشگاه‌های جام جهانی، دوربین اگر روی پایه باشد باید کنار جایگاه داور چهارم باشد.

3⃣ عکس سمت چپ پایین:اگر بازی در ورزشگاه‌هایی که فاقد پیست هستند برگزار شود، مثل فولاد آرنا یا ورزشگاه‌های جام جهانی، دوربین اگر زمینی باشد می‌تواند جلوی میز داور چهارم باشد اما ارتفاع آن نباید بیشتر از ۱/۴ متر باشد و فاصله‌‌اش از زمین نباید کمتر از ۳ متر باشد و نباید اخلال در زاویه دید نیمکت‌ها ایجاد کند.

🔴 دوربین در صورتی که در ورزشگاه‌های دارای پیست داخل پیست و جلوتر از نیمکت‌ها باشد دید هر دو نیمکت را نسبت به دیدن بازی مختل خواهد کرد!

✍🏽 علی دهقانی‌سانیج

@Science_and_Football
شاهکار در ترکیه

فوتسالیست‌های ناشنوا در بیستمین دوره المپیک زمستانی ناشنوایان ۲۰۲۴ ترکیه به مصاف تیم برزیل رفتند و این تیم را با نتیجه ۳ بر صفر به شکست داده و راهی فینال شدند.

@Science_and_Football
HTML Embed Code:
2024/04/29 11:33:55
Back to Top