TG Telegram Group Link
Channel: 📚 علم و فوتبال ⚽️
Back to Bottom
خطا و موارد انضباطی در ۵۱ بازی جام ملتهای آسیا 2023

موارد انضباطی

۱۲۳۳ خطا
🟨 ۱۶۱ کارت زرد
🟥 ۱۱ کارت قرمز

💻 کمک داور ویدیویی VAR

در جام ملتهای 2023 برای دومین بار پس از جام ملتهای 2019 از کمک داور ویدیویی استفاده شد اما استفاده از تکنولوژی سیستم آفساید نیمه خودکار برای اولین می‌باشد.

🟠 تعداد مسابقاتی که VAR ورود کرده
۲۵ مسابقه

🟡 تعداد دفعات اثر در تصمیم داوران
۴۱ مرتبه

💡 تفکیک تصمیمات بعد از بازبینی VAR

تایید یا رد گل ۱۲ مرتبه
تایید یا رد پنالتی ۲۲ مرتبه
تغییر کارت زرد به قرمز ۶ مرتبه
  تغییر کارت قرمز به کارت زرد ۱ مرتبه
✋🏽 عدم تغییر تصمیم بعد از بازبینی صحنه ۱ مرتبه

✍🏽 علی دهقانی‌سانیج
🔏 اختصاصی علم و فوتبال

@Science_and_Football
کارت شناسایی جام ملتهای آسیا

شناسه‌های کارت:
نام خانوادگی
نام
تصویر فرد

تصویر QR Code:
اسکنرهای ویژه شبیه موبایل در اختیار پلیس و عوامل تامین کننده امنیت مسابقه بوده است که هر فرد پیش از ورود باید جهت تردد در هر قسمتی از ورزشگاه و حتی حوزه‌های مرتبط به مسابقات، کارتش را ارائه می‌داده. پس از اسکن، اگر دسترسی فرد به منطقه مورد نظر در سیستم تعریف شده بود صفحه اسکنر سبز می‌شود و فرد می‌تواند تردد کند‌ و اگر دسترسی وی مجاز نباشد صفحه قرمز شده و اجازه تردد از فرد سلب می‌شده.

تصویر
فرد می‌توانسته از کافی شاپ و رستورانAFC در مسابقات خدمات و غذای رایگان دریافت کند.

حرف STA
دارنده این کارت اجازه داشته وارد تمامی ۹ ورزشگاه مسابقات شود‌.

حرف DEC
Doha Exhibition Centre
مقر اداری مسابقات

حرف MMC
Main Media Centre
مرکز رسانه‌ای مسابقات

حرف TRS
Training Site
محل تمرین تیم‌ها

حرف HTL
Hotel
هتل محل اقامت تیم‌ها و اعضای AFC

و در نهایت اعدادی که نماینگر قسمت و بخش‌های مختلف ورزشگاه می‌شود. عدد ۵ مرتبط با اتاق VAR بوده که دسترسی به آن از ۲ ساعت قبل بازی ممنوع می‌شده.

@Science_and_Football
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
اینفانتینو رئیس فیفا در صفحه اینستاگرام خود اینگونه به فینال آسیا 2023 واکنش نشان داد.

@Science_and_Football
صفحه فارسی AFC به عدد خیره کننده ۴ میلیون دنبال کننده رسید و این در حالی است که صفحه رسمی فیفا ۳/۵ میلیون و صفحه رسمی کنفدراسیون تنها ۱ میلیون دنبال کننده دارد.
این موفقیت چشمگیر را به سجاد ایمانیان تبریک می‌گوییم.

@Science_and_Football
ساحری که ستاره قطر در آسیا 2023 شد.

ستاره قطر که توانست این تیم را برای دومین بار پیاپی قهرمان آسیا کند کیست؟ جادوگر جدید فوتبال آسیا که به عنوان فرمانده بلامنازع عنابی‌ها این تیم را به فینال رساند و با هتریک در بازی مقابل اردن، عنوان آقای گلی را از آن خود کرد و بعنوان ارزشمندترین بازیکن جام انتخاب شد.

او در یک خانواده کاملا فوتبالی رشد کرده و حالا با قطر بر بام فوتبال آسیا تکیه زده است. در پست زیر، او را بهتر خواهیم شناخت👇🏽

@Science_and_Football
🪄 ساحر عنابی

📜 زندگی نامه

اکرم حسن عفیف یحیی الیافعی، نام کامل ستاره بی چون و چرای این روزهای فوتبال قطر است. از انتهای نامش پیداست که اجدادش در جایی غیر از قطر زندگی می‌کردند. یافع شهری در استان لحج واقع در جنوب یمن است و جمعیتش را عمدتا سنی‌های شافعی تشکیل می‌دهند، و از آنجایی که به دریا نزدیک بودند در روزگاران کهن از طریق دریانوردی و کشتیرانی به کشورهای آفریقایی رفت و آمد داشته و بعضا آنجا ازدواج کرده و زندگی تشکیل می‌ دادند. اجداد پدرش یعنی حسن عفیف، از همان مهاجران دریانورد بودند.

حسن در شهر موشی تانزانیا متولد شده بود و در اوایل جوانی به عنوان هافبک در تیم سیمبا تانزانیا فوتبال خود را آغاز کرد. اما چون ملیتی سومالیایی داشت بعد از مدتی به کشور مادریش برگشت و فوتبال خود را در باشگاه هورسید ادامه داد و در تیم‌ ملی سومالی نیز ۲۰ بار بازی کرد. حسن عفیف سپس به قطر سفر کرد و تا اواخر سال 1986 در تیم الاتحاد این کشور بازی کرد. او در همین سال با فائزه که اتفاقا یمنی و از شهر یافع بود ازدواج کرد که ثمره این ازدواج ۶ فرزند بود که علی و اکرم دو فرزندی بودند ‌که مانند پدرشان به فوتبال پرداختند. علی و اکرم در سال 2019 عضو تیم ملی قطر بودند و با عنابی‌ها توانستند برای اولین بار به مقام قهرمانی آسیا دست پیدا کنند.

🏆از آغاز تا افتخارات

اکرم عفیف ۱۸ نوامبر 1996 در دوحه قطر به دنیا آمد. او بواسطه مربیگری پدرش در تیم المریخی و زمانی که تنها ۸ سال داشت به آکادمی این باشگاه پیوست. در ۱۰ سالگی راهی آکادمی باشگاه السد شد و تا ۱۳ سالگی زیر نظر مربیان اروپایی به فعالیت پرداخت. آکادمی فوتبال اسپایر مقصد بعدی او بود و تا ۱۸ سالگی در آنجا بازی کرد و سپس راهی تیم جوانان سویا در اسپانیا شد و بعد از دو فصل حضور در این‌ تیم به باشگاه السد بازگشت.

سال 2015 در آستانه ۲۰ سالگی اکرم عفیف در نقل و انتقالات زمستانی فوتبال به باشگاه اوپن بلژیک پیوست. او یک‌ فصل در این باشگاه بازی کرد و ۸ گل به ثمر رساند. پس از یک فصل موفقیت آمیز در بلژیک راهی اسپانیا شد. ابتدا یک فصل در باشگاه اسپورتینگ خیخون توپ زد و بعد از آن راهی باشگاه ویارئال اسپانیا شد. او در طول یک فصل حضور در ویارئال تنها در ۹ مسابقه به میدان رفت و در نهایت به باشگاه اوپن بلژیک بازگشت. آخرین فصل حضور او در اروپا با ۱۵ بازی و تنها یک‌ گل به پایان رسید‌ و یکبار دیگر راهی السد شد. او اولین قطری تاریخ است که در بلژیک و اسپانیا به میدان رفته!

اکرم عفیف از سال 2018 تا کنون ۱۰۴ مرتبه با لباس باشگاه السد به میدان رفته و ۸۷ گل به ثمر رسانده است. افتخارات اکرم عفیف مختص به رده باشگاهی نمی‌شود زیرا او موفق شده با تیم ملی فوتبال قطر، دو بار پیاپی قهرمان جام ملتهای آسیا در سال 2019 و 2023 شود و همچنین به مدال برنز مسابقات فیفا عرب کاپ دست پیدا کند.

ساحر عنابی‌ها با ۸ گل زده و ۳ پاس گل یک تنه قطر را بر بام‌ فوتبال آسیا رساند تا جایی که علاوه بر جایزه بهترین گلزن توانست جایزه بهترین بازیکن جام را از آن خود کند. او به اولین بازیکن تاریخ آسیا بدل شد که توانست در فینال جام ملتها، هتریک کند.

✍🏽 علی دهقانی‌سانیج
🔏 اختصاصی علم و فوتبال

@Science_and_Football
جام جهانی فوتبال ساحلی و لحظه شماری برای افتخار آفرینی ساحلی بازهای کشورمان

@Science_and_Football
ایران با غلبه بر اسپانیا در جام جهانی ساحلی تنها صاحب ۱ امتیاز شد!

همانطور که می‌دانیم فوتبال ساحلی در پایان مسابقه نتیجه مساوی ندارد و حتما باید برنده داشته باشد اما شیوه تقسیم امتیازات به صورت زیر است؛

🔹 تیم برنده در پایان سه وقت ۱۲ دقیقه ۳ امتیاز کسب می‌کند.

🔹 در صورت تساوی در نتیجه، یک وقت ۳ دقیقه‌ای اضافه لحاظ می‌شود و برنده در این زمان ۲ امتیاز کسب می‌کند.

🔹 در صورت تساوی در ۳ دقیقه اضافه ضربات پنالتی تیم برنده را تعیین می‌کند و برنده در پایان ضربات پنالتی تنها ۱ امتیاز می‌گیرد.

از آنجایی که ایران و اسپانیا در پایان سه وقت ۱۲ دقیقه و ۳ دقیقه اضافه به نتیجه ۶ بر ۶ دست یافتند و در ضربات پنالتی، کشورمان موفق شد با نتیجه ۳ بر ۱ پیروز شود. ایران ۱ امتیاز از این بازی سخت کسب کرد.

✍🏽 علی دهقانی‌سانیج

@Science_and_Football
پوستر صفحه فارسی AFC به مناسبت غلبه ایران بر اسپانیا

محمد مختاری با پوکر در این بازی، بهترین بازیکن میدان لقب گرفت.

@Science_and_Football
اینفانتینو با قرار دادن عکس خوشحالی ساحلی بازان ایران در صفحه اینستاگرام خود، به پیروزی ایران بر اسپانیا واکنش نشان داد.

@Science_and_Football
صعود تاهیتی مسجل شد!

تاهیتی با پیروزی ۵ بر ۳ مقابل اسپانیا در جام جهانی ساحلی صدرنشین گروه B شد و صعودش را به مرحله ۱/۴ نهایی قطعی کرد.

با این نتیجه، ساحلی بازان ایران در صورت غلبه بر آرژانتین در سه وقت ۱۲ دقیقه‌ای بازی امشب، صعودشان را به مرحله بعد قطعی خواهند کرد.

@Science_and_Football
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با غلبه بر آرژانتین با ۴ امتیاز همراه با تاهیتی و پیش از بازی آخر، به مرحله ۱/۴ نهایی جام جهانی صعود کردند.

@Science_and_Football
پوستر صفحه AFC فارسی به مناسبت برد پر گل ایران مقابل آرژانتین در جام جهانی فوتبال ساحلی

@Science_and_Football
پوستر صفحه اصلی AFC به مناسبت برد ایران مقابل آرژانتین در جام جهانی فوتبال ساحلی

@Science_and_Football
واکنش صفحه جام جهانی فیفا به برد دلچسب ایران در مقابل آرژانتین

@Science_and_Football
آیا امکان دارد ایران و تاهیتی هم امتیاز شوند؟

تاهیتی ۶ و ایران ۴ امتیازی است. اما این امکان وجود دارد که این جدول در نهایت ۲ تیم هم امتیاز داشته باشد زیرا همانطور که گفته شد در فوتبال ساحلی؛

🔹 تیم برنده در پایان سه وقت ۱۲ دقیقه ۳ امتیاز کسب می‌کند.

🔹 در صورت تساوی در نتیجه، یک وقت ۳ دقیقه‌ای اضافه لحاظ می‌شود و برنده در این زمان ۲ امتیاز کسب می‌کند.

🔹 در صورت تساوی در ۳ دقیقه اضافه ضربات پنالتی تیم برنده را تعیین می‌کند و برنده در پایان ضربات پنالتی تنها ۱ امتیاز می‌گیرد.

💡اگر ایران در زمان ۳ دقیقه وقت اضافه بتواند تاهیتی را شکست دهد ۲ امتیاز خواهد گرفت و با این تیم در امتیاز ۶ برابر خواهد شد در اینصورت به ماده ۱۴ از فصل سوم آیین نامه برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی که به شرایط نحوه صعود تیم‌های هم امتیاز می‌پردازد باید استناد کرد؛

گام نخست؛
🔸 تفاضل گل بیشتر و در صورت تساوی
🔸 گل زده بیشتر

از آنجایی که ایران و تاهیتی در تفاضل گل و گل زده برابر هستند اگر ایران در وقت ۳ دقیقه برنده شود، بعنوان تیم اول صعود خواهد کرد.

✍🏽 علی دهقانی‌سانیج

@Science_and_Football
پوستر AFC فارسی برای بازی جذاب ایران و تاهیتی در آخرین مسابقه مرحله گروهی جام جهانی ساحلی
صعود هر دو تیم به مرحله ۱/۴ نهایی مسجل شده اما این رقابت برای تعیین صدرنشین حائز اهمیت است.

@Science_and_Football
تکلیف گروه A مشخص شد!

با غلبه امارات بر ایتالیا در ضربات پنالتی، امتیاز هر دو تیم در عدد ۶ برابر شد‌. با استناد به بند ۱ از ماده ۱۴ آیین نامه برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی، ایتالیا با تفاضل گل بهتر، صدرنشین گروه و امارات تیم دوم شد.

ایران و تاهیتی در ۱/۴ نهایی به مصاف این دو تیم خواهند رفت.

✍🏽 علی دهقانی‌سانیج

@Science_and_Football
یوزهای پا برهنه مقتدرانه صعود کردند

تا صبح میشه قربون صدقه همتون رفت.
در گروهی که اسپانیا، آرژانتین و تاهیتی حضور داشتند و به گواه همه کارشناسان سخت‌ترین گروه جام جهانی بود صدرنشین شدن شاهکاره که شماها انجامش دادید.

@Science_and_Football
جدول رده بندی گروه B

مرحله ۱/۴ نهایی جام جهانی فوتبال ساحلی

🇮🇷 ایران - امارات 🇦🇪
🇮🇹 ایتالیا - تاهیتی🇦🇹

@Science_and_Football
HTML Embed Code:
2024/05/15 17:55:56
Back to Top