TG Telegram Group & Channel
💜🔮روايات🔮💜 | United States America (US)
Create: Update:

عايز اقول لحضرتك في الاخر ان الموضوع مش بتلك السهولة الخطر الي وراها كبير....والي اكتشفناه مؤخراً انهم منظمة إجراميه تبع المافيا الروسيه مش عارفين هم بيسعوا وراهم ليه بس قبضنا على واحد منهم وانتحر عشان ميكشفش حاجه عنهم.....فصدقني هتبقا بأمان اكتر مع شخص زي جوزها يحميها.

أكرم:على بركة الله صليت استخارة وربنا يعمل الي فيه الخير يا رب.
بس موضوع كتب الكتاب على طول؟؟

آدم:عايزين يعجلوا بالموضوع عشان يسافروا يستخبوا في اي مكان آمن ليهم.

أكرم بتنهيده:خلاص على خيره الله كتب الكتاب بعد اسبوع.
ثم اردف بحزم:بس كتب كتاب بس....مش هنعمل فرح او اي حاجه...عشان مش مسموح ليه يلمسها ابدا غير عند الضرورة.

آدم:خلاص باذن الله يا عمي توكلنا على الله.

نظر للرفاق من حوله ليقول:مبارك لك تاي....وافق والد الفتاه.

ابتسم تاي بابتسامه صغيره...ليحتضنه الآخرون بحماس يحاولون بث الفرحه في قلبه.

جون:تاي الفتاه ستكون امانه عندك...لذا فلا تكن هكذا....وحاول أن تكون سعيدا ومتقبلاً للواقع اتفقنا؟

تاي:سأحاول ذلك.
............
*💜🔮FRIENDS🔮💜*
مروج:يا بنات ريتا مختفيه بقالها كتير محدش يعرف فينها؟؟قلقت عليها.

رسالة واردة.

جمانه:ممكن مشغولة في الصيدلية....لو على بليل مردتش تيجي نروحلها؟

هناء:بخخخخخ ايه رأيكم في المفاجأة دي؟؟؟

مروج:هنااااااااااء اخيرا يا بنتي بقالك سنه  كامله فاتحه يا شيخه وحشتينا اوي اوي بجد.

منه:مش مصدقههههه...هناااااااء.

هناء:شوفتوا بقا حبيت اعملهالكم مفاجأة...فتره الامتحانات كنت قافله التليفون خالص زي ما اتفقنا فمعرفش امسكه....و بعدين ما انتوا كنتوا في كلية طب برضه وعارفين سنه رابعه صعبه ازاي.

مروج:اه والله يا بنتي ربنا معاكي يا رب.

جمانه:ايه دااااااا هنااااااء.....هعيط بجد جيتي اخيرا؟؟؟؟


ردا على @ريتاج
ريتاج:نعممممم انا جيييت.

مروج:ازغرط يعني ولا ايه؟؟؟اخيرا جيتي فينك يا بنتي كل دا قلقتينا عليكي.

ريتاج:هنااااااااء جتتتتتت.

مروج:ردي عليا يا حكيره.

ريتاج:والله يا بنتي كنت مشغوله شوية اليومين الي فاتوا بس جيت اهو.

ندى:ايه الرغي دا كله يا جدعان.

رميساء:السلام عليكم ازيك يا شوباب ايه كل الكلام دا من غير رميصاء الجامده؟

مروج:عيال اهدوا شوية مش ملاحقه اقرأ حاجه مليون رساله في الدقيقة.

طب
طب بحبكم طيب.

هناء:عايزه اروح الكوييييييت.

مروج:مفيش بنت واحده فيكم تسمع كلام ماما وتسكت؟؟؟؟معرفتش اربي انا.

جمانه:اسفين يا ماما موتشي.

رميساء:اثفين يا ماما.

مروج:الوقت متأخر اقرأوا الورد بتاعكم وناموا.

تصبحوا من اهل الجنه باذن الله💜💜💜💜💜💜

هناء:واحنا من اهل الجنه باذن الله💜💜💜💜💜💜💜.

...........

رودي:مقولتيلهمش؟؟

ريتاج:اقولهم ايه يا رودي....مش هعرف اقولهم حتى يحضروا....كان نفسي يبقوا موجودين بس مش هقدر اقولهم ييجوا ويتصدموا كدا....يا رب ربنا ييسرلي الخير يا رب.
.........

مر الاسبوع سريعاً استعدت ريتاج جيدا وبدون اخبار اي من صديقاتها مجبرة على ذلك.

جيمين:تاي تبدوا كالأمير....أرجوك لا تتوتر هكذا....ابتسم وحاول أن تسعد نفسك حسناً؟؟

تاي:أريد البكاء جيمين...لا أدري لما...أشعر بالضغط والتوتر.

احتضنه جيمين يخفف عنه.

ليبتسم له تاي ويومأ له برأسه وكأنه استمد القوه من صديقة.

آدم:مبارك لك تاي...سعيد من اجلك واتمنى لك حقا حياه سعيده حتى وإن كان هذا الزواج يعد صفقة لإنقاذها.

تاي:شكرا لك آدم وعلى وجودك دائما بجانبنا رغم انه لم يمضي الكثير على تقربنا من بعضنا البعض...لكنك كنت بمثابة أخي.

آدم يمازحه:ان كنت سعيد بانني بمثابة أخ لك...فجد لي عروس...بالتأكيد زوجتك تمتلك الكثير من الصديقات.

تاي بضحك:اذاً ستكون عروسك من صديقات عروسي....اتفقنا.

ضحكا مخففين التوتر ليصيح بهم جاك:لقد انتهيت من وضع لمساتي الاخيره....لكنني احتاج الى لاصق طبي...لاخفي وشمي.

جون:حقيبة الإسعافات في غرفة التدريب جاك.

آدم:اذا هل الجميع جاهز؟

يون:نعم جميعنا جاهزون.

آدم:سنذهب في سيارتين منفصلتين من سيأتي معي؟ومن سيذهب مع الطبيب عمر؟

جيمين:سآتي معك...وبالطبع تاي معنا..وان كان تاي معنا فجاك أيضا معنا.

جاك:جيد انك تعلم جيمينشي.

جيمين:كف عن مناداتي هكذا.

هنري:سأذهب معكم ايضاً.

يون:اذا سنذهب انا وجين وجون مع الطبيب ونتقابل هناك...الى اللقاء.

بعد ركوبهم قال آدم:اذا بما ان العريس معنا لنملئ السيارة بهجة...لتروا طريقتنا في الاحتفال بالزفاف بشكل جميل في الإسلام وبدون موسيقى حتى.

جاك:نعم نعم ضع اي اغنيه من اغانيكم.

فكر آدم طويلا ثم فتح هاتفه واتصل بصديقه.

آدم:السلام عليكم يا شيخ إسلام.

إسلام:الشيخ لسه راجع من انترفيو الي هو مقابله يعني وعايز انام يا شيخو آدم.

آدم:يا جامد مقابله شغل بقا...طب مش كنت جيت معاك طاه.

إسلام:انا وانتي في أقسام مختلفه خالص يا أدم هتشلني.

آدم:يلا زي بعضه المهم قولي بقا على اناشيد فرح إسلامي بالدف كدا عشان صاحبك هيتجوز..

عايز اقول لحضرتك في الاخر ان الموضوع مش بتلك السهولة الخطر الي وراها كبير....والي اكتشفناه مؤخراً انهم منظمة إجراميه تبع المافيا الروسيه مش عارفين هم بيسعوا وراهم ليه بس قبضنا على واحد منهم وانتحر عشان ميكشفش حاجه عنهم.....فصدقني هتبقا بأمان اكتر مع شخص زي جوزها يحميها.

أكرم:على بركة الله صليت استخارة وربنا يعمل الي فيه الخير يا رب.
بس موضوع كتب الكتاب على طول؟؟

آدم:عايزين يعجلوا بالموضوع عشان يسافروا يستخبوا في اي مكان آمن ليهم.

أكرم بتنهيده:خلاص على خيره الله كتب الكتاب بعد اسبوع.
ثم اردف بحزم:بس كتب كتاب بس....مش هنعمل فرح او اي حاجه...عشان مش مسموح ليه يلمسها ابدا غير عند الضرورة.

آدم:خلاص باذن الله يا عمي توكلنا على الله.

نظر للرفاق من حوله ليقول:مبارك لك تاي....وافق والد الفتاه.

ابتسم تاي بابتسامه صغيره...ليحتضنه الآخرون بحماس يحاولون بث الفرحه في قلبه.

جون:تاي الفتاه ستكون امانه عندك...لذا فلا تكن هكذا....وحاول أن تكون سعيدا ومتقبلاً للواقع اتفقنا؟

تاي:سأحاول ذلك.
............
*💜🔮FRIENDS🔮💜*
مروج:يا بنات ريتا مختفيه بقالها كتير محدش يعرف فينها؟؟قلقت عليها.

رسالة واردة.

جمانه:ممكن مشغولة في الصيدلية....لو على بليل مردتش تيجي نروحلها؟

هناء:بخخخخخ ايه رأيكم في المفاجأة دي؟؟؟

مروج:هنااااااااااء اخيرا يا بنتي بقالك سنه  كامله فاتحه يا شيخه وحشتينا اوي اوي بجد.

منه:مش مصدقههههه...هناااااااء.

هناء:شوفتوا بقا حبيت اعملهالكم مفاجأة...فتره الامتحانات كنت قافله التليفون خالص زي ما اتفقنا فمعرفش امسكه....و بعدين ما انتوا كنتوا في كلية طب برضه وعارفين سنه رابعه صعبه ازاي.

مروج:اه والله يا بنتي ربنا معاكي يا رب.

جمانه:ايه دااااااا هنااااااء.....هعيط بجد جيتي اخيرا؟؟؟؟


ردا على @ريتاج
ريتاج:نعممممم انا جيييت.

مروج:ازغرط يعني ولا ايه؟؟؟اخيرا جيتي فينك يا بنتي كل دا قلقتينا عليكي.

ريتاج:هنااااااااء جتتتتتت.

مروج:ردي عليا يا حكيره.

ريتاج:والله يا بنتي كنت مشغوله شوية اليومين الي فاتوا بس جيت اهو.

ندى:ايه الرغي دا كله يا جدعان.

رميساء:السلام عليكم ازيك يا شوباب ايه كل الكلام دا من غير رميصاء الجامده؟

مروج:عيال اهدوا شوية مش ملاحقه اقرأ حاجه مليون رساله في الدقيقة.

طب
طب بحبكم طيب.

هناء:عايزه اروح الكوييييييت.

مروج:مفيش بنت واحده فيكم تسمع كلام ماما وتسكت؟؟؟؟معرفتش اربي انا.

جمانه:اسفين يا ماما موتشي.

رميساء:اثفين يا ماما.

مروج:الوقت متأخر اقرأوا الورد بتاعكم وناموا.

تصبحوا من اهل الجنه باذن الله💜💜💜💜💜💜

هناء:واحنا من اهل الجنه باذن الله💜💜💜💜💜💜💜.

...........

رودي:مقولتيلهمش؟؟

ريتاج:اقولهم ايه يا رودي....مش هعرف اقولهم حتى يحضروا....كان نفسي يبقوا موجودين بس مش هقدر اقولهم ييجوا ويتصدموا كدا....يا رب ربنا ييسرلي الخير يا رب.
.........

مر الاسبوع سريعاً استعدت ريتاج جيدا وبدون اخبار اي من صديقاتها مجبرة على ذلك.

جيمين:تاي تبدوا كالأمير....أرجوك لا تتوتر هكذا....ابتسم وحاول أن تسعد نفسك حسناً؟؟

تاي:أريد البكاء جيمين...لا أدري لما...أشعر بالضغط والتوتر.

احتضنه جيمين يخفف عنه.

ليبتسم له تاي ويومأ له برأسه وكأنه استمد القوه من صديقة.

آدم:مبارك لك تاي...سعيد من اجلك واتمنى لك حقا حياه سعيده حتى وإن كان هذا الزواج يعد صفقة لإنقاذها.

تاي:شكرا لك آدم وعلى وجودك دائما بجانبنا رغم انه لم يمضي الكثير على تقربنا من بعضنا البعض...لكنك كنت بمثابة أخي.

آدم يمازحه:ان كنت سعيد بانني بمثابة أخ لك...فجد لي عروس...بالتأكيد زوجتك تمتلك الكثير من الصديقات.

تاي بضحك:اذاً ستكون عروسك من صديقات عروسي....اتفقنا.

ضحكا مخففين التوتر ليصيح بهم جاك:لقد انتهيت من وضع لمساتي الاخيره....لكنني احتاج الى لاصق طبي...لاخفي وشمي.

جون:حقيبة الإسعافات في غرفة التدريب جاك.

آدم:اذا هل الجميع جاهز؟

يون:نعم جميعنا جاهزون.

آدم:سنذهب في سيارتين منفصلتين من سيأتي معي؟ومن سيذهب مع الطبيب عمر؟

جيمين:سآتي معك...وبالطبع تاي معنا..وان كان تاي معنا فجاك أيضا معنا.

جاك:جيد انك تعلم جيمينشي.

جيمين:كف عن مناداتي هكذا.

هنري:سأذهب معكم ايضاً.

يون:اذا سنذهب انا وجين وجون مع الطبيب ونتقابل هناك...الى اللقاء.

بعد ركوبهم قال آدم:اذا بما ان العريس معنا لنملئ السيارة بهجة...لتروا طريقتنا في الاحتفال بالزفاف بشكل جميل في الإسلام وبدون موسيقى حتى.

جاك:نعم نعم ضع اي اغنيه من اغانيكم.

فكر آدم طويلا ثم فتح هاتفه واتصل بصديقه.

آدم:السلام عليكم يا شيخ إسلام.

إسلام:الشيخ لسه راجع من انترفيو الي هو مقابله يعني وعايز انام يا شيخو آدم.

آدم:يا جامد مقابله شغل بقا...طب مش كنت جيت معاك طاه.

إسلام:انا وانتي في أقسام مختلفه خالص يا أدم هتشلني.

آدم:يلا زي بعضه المهم قولي بقا على اناشيد فرح إسلامي بالدف كدا عشان صاحبك هيتجوز..


>>Click here to continue<<

💜🔮روايات🔮💜




Share with your best friend
VIEW MORE

United States America Popular Telegram Group (US)