TG Telegram Group & Channel
💜🔮روايات🔮💜 | United States America (US)
Create: Update:

بسم الله الرحمن الرحيم
68-
جلست ريتاج بجانب والدها وهي تضع عينيها في الأرض.
ليحثها والدها على رفع نظرها لرؤيه ما لم تتوقع يوما ان تراه.

ريتاج:ك..كي..كيم.

تاي:تايهيونغ..سعيد بمقابلتك مجدداً ريتا شي.

ظلت صامته تنظر لهم بصمت وعيون متصنمه...لا تقوى على التحدث.

أشارت على جيمين وقالت:جي.جيمين؟
ثم أشارت على نامجون وقالت:ن..نامجون؟؟

ابتسم لها الاثنان بتفهم لموقفها..لينطق جون بابتسامته الهادئة:اوه يبدوا انكي تعرفيننا حق المعرفه.

أكرم:بت يا ريتاج تعرفيهم منين؟؟

نطقت ريتاج تحاول استيعاب ما يحدث:دول..دول بتس يا بابا..الفرقه...

أكرم:يعني دول اللي كنتي قرفانا بيهم وانتي في ثانوي.

ريتاج:ما انا تبت يا بابا بس ايه الي جابهم هنا؟؟

أكرم:ايه كل الهدوء دا؟

ريتاج:مهو حلم واضح انه واقعي ولما اصحى هيبقا تفسيره اني هتجوز قريب..فمش فارقه.

أكرم:انتي عبيطه يا ريتاج...فوقي يا حبيبتي...تاي هونغ دا ولا مش عارف اسمه ايه جاي عشان يطلب ايدك مني...وانا موافق.

ريتاج:هاه؟؟موافق ايه يا بابا انا مش موافق...انا هدخل انام بقا.

تاي:ريتا شي....اسف لما حدث لكي بسببي...اعتقد انكي كنتي تمرين بوقت صعب..لذا فأنا اعتذر.

نظرت لوالدها وقالت:هو حقيقي؟؟

أكرم:امشي يا ريتاج جوا امشي.

خرجت ام ريتاج و اختها.

ام ريتاج:السلام عليكم نورتونا والله.

جلست وبجانبها جلست رودي..لتحاول ريتاج شد انتباه اختها بتحريك يديها..لتنظر لها اخوها باستغراب ماذا دهاها؟
لتشيح بنظرها عنها وتضع الكعك امام الضيوف.

ليتحدث جون:أتمنى أن تفكري جيداً ريتا شي.

ارتجفت يديها لتسقط الطبق من يديها ولكن من حسن الحظ أن جون قد أمسكه قبل ان يسقط عليه.

لترفع رودي عينيها ببطأ لترى ثلاثه اعين تراقبها باستغراب.

لتمسك ريتاج يد اختها وتدفعها لتجلس بجانبها.

جيمين:يبدوا ان هناك شخص آخر يعرفنا حق المعرفه ايضاً.

جون:حسنا بما أنكي ارمي ايضاً..اتمنى ان تقنعي اختكي...سنرحل الان سيدي.

رودي:ريتاج...انت هبله؟ولا هبله؟؟هو دا تاي؟؟؟

تاي:صحيح انسه ريتا...انا مسلم الان..

رودي:هاراسوح...هو بيتكلم بجد؟؟بابا هو في ايه؟؟

أكرم:اسكتي يا فضيحه...حسناً سأتصل بك سيد تاي فور قبلونا.

تاي:اراكي لاحقاً...ريتا شي...واه..لا تخبري أحدا ابدا انكي رايتنا..حتى ولو كانت اعز صديقاتك..وداعاً.

ظلت تنظر إلى ظله الذي تركه خلفه مغادراً لتنطق بغل:هو من امتى كان مستفز كدا؟؟مش موافقه مش موافقهههه.

ودع أكرم ضيوفه...ليتحدث آدم قبل ان يرحل:أستاذ أكرم...لو عوزت تسأل في اي حاجه انا تحت امرك..انا عايش معاهم من شهرين...ومش هنحاز ليهم خالص..عشان بنات الناس مش لعبه...بس حابب اقولك انهم فعلا ناس كويسه..وابقا بلغني ردكم...سلام عليكم.

أكرم:شكرا ليك يا آدم هبقا اكلمك باذن الله..و عليكم السلام ورحمة الله وبركاته.
......
فور إغلاق الباب...

صرخت رودي في اختها:انتي مجنونه ولا عبيطه ولا هبله...ريتاج انتي دخلتي عالم الخيال....عارفه خيالنا اللي بنقعد نتخيله ومليون واحده هبله بتتخيله...انتي بتعيشيه حضرتك وتقوليلي لا؟؟؟

ريتاج:مهو انا فعلا مجنونه...بس مش موافقه...اكيد مش هلاقي حد زي.....زي كيم تايهيونغ..إحم..مع اني لحد دلوقتي مصدومه اني شوفته على الحقيقه..بس انا سمعت كل حاجه يا رودي...سمعته وهو بيتكلم مع بابا بيقوله انه جاي وهو مش عايز اصلا...بس عشان يريح ضميره عشان انا متأذيش.

رودي:طيب يا ريتاج عندك حق اكيد..بس انتي عارفه شخصيه تاي يعني..وهو مش قاسي مثلا هيعاملك وحش او كدا و...

قاطعته ريتاج:رودي دا بيقولوا انها صفقه...يعني لما الموضوع بتاعهم يخلص....هبقا واحده مطلقه..من غير أي سبب..حياتي هتتدمر.

رودي:ريتاج انتي مش متخيله اللي حاصل ليه؟؟؟بقولك تاي أسلم..عارفه يعني ايه تاي اسلم وجه يخبطك؟؟يعني تاي اسلم..

ريتاج:ايوه بجد فرحانه جداً..و كمان تعرفي قال لبابا انه اسلم عن اقتناع تام.

رودي:فرحانه عشان اسلم ومش فرحانه انه جاي عشان يتجوزك...صبرني يا رب...ريتاج يا حبيبتي....تاي شخصيته لطيفه وكلنا عارفين دا..هو اه بقا راجل وعنده صرامه بس لسه قلبه ابيض...مستحيل تقعدوا مع بعض شهر واحد حتى ومتتعلقوش ببعض...صدقيني.

ريتاج:اهههعهعه راسي....بس مين عرفنا أن شخصيتهم على الشاشات نفسها شخصياتهم في الحقيقه يا رودي....ما ممكن.

رودي:بلا ممكن بلا مش ممكن...

ريتاج:يووووه طيب يا رودي هفكر واصلي استخاره...مع ان قلبي مش مرتاح.

رودي:ربنا يقدرلك الخير يا رب.
.........

تنهد تاي تنهيده كبيره فور خروجهم من المنزل.

ليربت جون على ظهره بدعم.

د.عمر:احسنتم عملاً..ساتحدث الى والدها واحاول التقرب منه أكثر...لكن تاي... احذرك...ان كنت تنوي ان تنهي كل شيء بعد أن تنتهي المشكله لا تقدم على اي شيء....

تاي:هاه وكأني سأفعل...لن اللمس يدها حتى...الا وقت ان يتوجب علي حمايتها.

نظر جون لجيمين وادم بنظرات ذات مغزى وابتسم وركبوا السياره.

شرد كل منهم فيما يخصه.

بسم الله الرحمن الرحيم
68-
جلست ريتاج بجانب والدها وهي تضع عينيها في الأرض.
ليحثها والدها على رفع نظرها لرؤيه ما لم تتوقع يوما ان تراه.

ريتاج:ك..كي..كيم.

تاي:تايهيونغ..سعيد بمقابلتك مجدداً ريتا شي.

ظلت صامته تنظر لهم بصمت وعيون متصنمه...لا تقوى على التحدث.

أشارت على جيمين وقالت:جي.جيمين؟
ثم أشارت على نامجون وقالت:ن..نامجون؟؟

ابتسم لها الاثنان بتفهم لموقفها..لينطق جون بابتسامته الهادئة:اوه يبدوا انكي تعرفيننا حق المعرفه.

أكرم:بت يا ريتاج تعرفيهم منين؟؟

نطقت ريتاج تحاول استيعاب ما يحدث:دول..دول بتس يا بابا..الفرقه...

أكرم:يعني دول اللي كنتي قرفانا بيهم وانتي في ثانوي.

ريتاج:ما انا تبت يا بابا بس ايه الي جابهم هنا؟؟

أكرم:ايه كل الهدوء دا؟

ريتاج:مهو حلم واضح انه واقعي ولما اصحى هيبقا تفسيره اني هتجوز قريب..فمش فارقه.

أكرم:انتي عبيطه يا ريتاج...فوقي يا حبيبتي...تاي هونغ دا ولا مش عارف اسمه ايه جاي عشان يطلب ايدك مني...وانا موافق.

ريتاج:هاه؟؟موافق ايه يا بابا انا مش موافق...انا هدخل انام بقا.

تاي:ريتا شي....اسف لما حدث لكي بسببي...اعتقد انكي كنتي تمرين بوقت صعب..لذا فأنا اعتذر.

نظرت لوالدها وقالت:هو حقيقي؟؟

أكرم:امشي يا ريتاج جوا امشي.

خرجت ام ريتاج و اختها.

ام ريتاج:السلام عليكم نورتونا والله.

جلست وبجانبها جلست رودي..لتحاول ريتاج شد انتباه اختها بتحريك يديها..لتنظر لها اخوها باستغراب ماذا دهاها؟
لتشيح بنظرها عنها وتضع الكعك امام الضيوف.

ليتحدث جون:أتمنى أن تفكري جيداً ريتا شي.

ارتجفت يديها لتسقط الطبق من يديها ولكن من حسن الحظ أن جون قد أمسكه قبل ان يسقط عليه.

لترفع رودي عينيها ببطأ لترى ثلاثه اعين تراقبها باستغراب.

لتمسك ريتاج يد اختها وتدفعها لتجلس بجانبها.

جيمين:يبدوا ان هناك شخص آخر يعرفنا حق المعرفه ايضاً.

جون:حسنا بما أنكي ارمي ايضاً..اتمنى ان تقنعي اختكي...سنرحل الان سيدي.

رودي:ريتاج...انت هبله؟ولا هبله؟؟هو دا تاي؟؟؟

تاي:صحيح انسه ريتا...انا مسلم الان..

رودي:هاراسوح...هو بيتكلم بجد؟؟بابا هو في ايه؟؟

أكرم:اسكتي يا فضيحه...حسناً سأتصل بك سيد تاي فور قبلونا.

تاي:اراكي لاحقاً...ريتا شي...واه..لا تخبري أحدا ابدا انكي رايتنا..حتى ولو كانت اعز صديقاتك..وداعاً.

ظلت تنظر إلى ظله الذي تركه خلفه مغادراً لتنطق بغل:هو من امتى كان مستفز كدا؟؟مش موافقه مش موافقهههه.

ودع أكرم ضيوفه...ليتحدث آدم قبل ان يرحل:أستاذ أكرم...لو عوزت تسأل في اي حاجه انا تحت امرك..انا عايش معاهم من شهرين...ومش هنحاز ليهم خالص..عشان بنات الناس مش لعبه...بس حابب اقولك انهم فعلا ناس كويسه..وابقا بلغني ردكم...سلام عليكم.

أكرم:شكرا ليك يا آدم هبقا اكلمك باذن الله..و عليكم السلام ورحمة الله وبركاته.
......
فور إغلاق الباب...

صرخت رودي في اختها:انتي مجنونه ولا عبيطه ولا هبله...ريتاج انتي دخلتي عالم الخيال....عارفه خيالنا اللي بنقعد نتخيله ومليون واحده هبله بتتخيله...انتي بتعيشيه حضرتك وتقوليلي لا؟؟؟

ريتاج:مهو انا فعلا مجنونه...بس مش موافقه...اكيد مش هلاقي حد زي.....زي كيم تايهيونغ..إحم..مع اني لحد دلوقتي مصدومه اني شوفته على الحقيقه..بس انا سمعت كل حاجه يا رودي...سمعته وهو بيتكلم مع بابا بيقوله انه جاي وهو مش عايز اصلا...بس عشان يريح ضميره عشان انا متأذيش.

رودي:طيب يا ريتاج عندك حق اكيد..بس انتي عارفه شخصيه تاي يعني..وهو مش قاسي مثلا هيعاملك وحش او كدا و...

قاطعته ريتاج:رودي دا بيقولوا انها صفقه...يعني لما الموضوع بتاعهم يخلص....هبقا واحده مطلقه..من غير أي سبب..حياتي هتتدمر.

رودي:ريتاج انتي مش متخيله اللي حاصل ليه؟؟؟بقولك تاي أسلم..عارفه يعني ايه تاي اسلم وجه يخبطك؟؟يعني تاي اسلم..

ريتاج:ايوه بجد فرحانه جداً..و كمان تعرفي قال لبابا انه اسلم عن اقتناع تام.

رودي:فرحانه عشان اسلم ومش فرحانه انه جاي عشان يتجوزك...صبرني يا رب...ريتاج يا حبيبتي....تاي شخصيته لطيفه وكلنا عارفين دا..هو اه بقا راجل وعنده صرامه بس لسه قلبه ابيض...مستحيل تقعدوا مع بعض شهر واحد حتى ومتتعلقوش ببعض...صدقيني.

ريتاج:اهههعهعه راسي....بس مين عرفنا أن شخصيتهم على الشاشات نفسها شخصياتهم في الحقيقه يا رودي....ما ممكن.

رودي:بلا ممكن بلا مش ممكن...

ريتاج:يووووه طيب يا رودي هفكر واصلي استخاره...مع ان قلبي مش مرتاح.

رودي:ربنا يقدرلك الخير يا رب.
.........

تنهد تاي تنهيده كبيره فور خروجهم من المنزل.

ليربت جون على ظهره بدعم.

د.عمر:احسنتم عملاً..ساتحدث الى والدها واحاول التقرب منه أكثر...لكن تاي... احذرك...ان كنت تنوي ان تنهي كل شيء بعد أن تنتهي المشكله لا تقدم على اي شيء....

تاي:هاه وكأني سأفعل...لن اللمس يدها حتى...الا وقت ان يتوجب علي حمايتها.

نظر جون لجيمين وادم بنظرات ذات مغزى وابتسم وركبوا السياره.

شرد كل منهم فيما يخصه.


>>Click here to continue<<

💜🔮روايات🔮💜




Share with your best friend
VIEW MORE

United States America Popular Telegram Group (US)