TG Telegram Group Link
Channel: 🌐همایش ها و رویدادهای حقوقی و صنفی(در پیوند با وکلای دادگستری)
Back to Bottom
🌐تشکیل کانون وکلای دادگستری استان خراسان جنوبی

رای دادگاه عالی انتظامی قضات در تایید انتخابات کانون وکلای خراسان جنوبی و رد اعتراض احد از وکلا نسبت به تصمیم هیات نظارت اعلام شد . 🔗برگرفته از کانال تلگرامی دکتر عباس شیخ الاسلامی عضو ادوار هیات مدیره کانون وکلای خراسان 🌐 همایش ها و کنفرانس های حقوقی
🆔 @LAWCONFERENCES
✴️ افزایش ۳۵.۵ درصدی نرخ بیمه شخص ثالث

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی گفت:

🔸با توجه به افزایش ۳۴ درصدی نرخ ریالی دیه در سال آینده،‌ نرخ حق بیمه شخص ثالث نیز ۳۵.۵ درصد افزایش یافت.

🔸امسال تعهدات مالی بیمه نامه ثالث ۳۰ میلیون بود که برای سال آینده این رقم به ۴۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد که البته خرید این رقم از تعهد مالی برای بیمه های جاری مهلت دار اختیاری است.

کسانی که بیمه نامه جاری تا سال آینده دارند،‌نیازی به خرید الحاقیه در مورد شخص ثالث ندارند،‌اما اگر بخواهند سقف تعهد مالی بیمه نامه خود را افزایش دهند،‌ می‌توانند به کارگزاری یا نمایندگی بیمه مراجعه کنند و سقف تعهد مالی بالاتر را خریداری کنند.

جزییات بیشتر: https://www.ekhtebar.ir/?p=94256

✔️ پایگاه خبری اختبار @Ekhtebar
▫️توییتر ▫️ایتا ▫️اینستاگرام ▫️سروش ▫️بله▫️وبسایت 
🔚
🌐همایش ها و رویدادهای حقوقی و صنفی(در پیوند با وکلای دادگستری)
#شاهنامه #فردوسی @shahnamehpajohan https://shahnamehpajohan.ir
🌐به فرّ کیانی یکی تخت ساخت
چه مایه بدو گوهر اندر شناخت

که چون خواستی دیو برداشتی
ز هامون به گردون برافراشتی

چو خورشید تابان میان هوا
نشسته بر او شاه فرمانروا

جهان انجمن شد بر آن تخت او
شگفتی فرومانده از بخت او

به جمشید بر گوهر افشاندند
مر آن روز را روز نو خواندند

سر سال نو هرمز فرودین
بر آسوده از رنج روی زمین

بزرگان به شادی بیاراستند
می و جام و رامشگران خواستند

چنین جشن فرخ از آن روزگار
به ما ماند از آن خسروان یادگار


#شاهنامه
تا رسیدن سال نو ، تنها یک سلام خورشید باقی ست . . . https://hottg.com/LawConferences/15109
🌐گسترش صلاحیت دادگاه کیفری به رد مال

📝طرح اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری با امضاء 29 نماینده مجلس به ریاست مجلس واصل شده و در دست بررسی است و نکته جالبی که در اولین ماده آن قابل توجه است گسترش صلاحیت حقوقی دادگاه های کیفری است که بعنوان یک تبصره به ماده (۱۵) قانون آیین دادرسی کیفری مصوب /۴ /۱۲ ۱۳۹۲ به شرح زیر الحاق می شود «در تمام جرائمی که موضوع آنها مال است، دادگاه ضمن رسیدگی به امر کیفری، در مورد مطالبه اصل مال موضوع جرم یا تحصیل شده از آن رسیدگی می کند و پس از أخذ دفاعیات مرتکب، در صورت وجود شرایط قانونی، او را به رد عین مال و در صورت موجود نبودن آن حسب مورد به رد مثل یا پرداخت قیمت آن محکوم می کند. رسیدگی به این امر منوط به تقدیم دادخواست و پرداخت هزینه دادرسی نیست.» در نگاه اول این امر موجب تسهیل احقاق حق شاکی است لکن گویی تفکیک صلاحیت دادگاه حقوقی از کیفری و حذف دادگاه های عمومی از نظام قضایی کشور، با آن همه توجیهات حقوقی و قضایی، به فراموشی سپرده شده است. ✍️ دکتر مجتبی باری ، وکیل دادگستری و عضو هیات مدیره کانون وکلای البرز
🆔 @LAWCONFERENCES
🌐همایش ها و رویدادهای حقوقی و صنفی(در پیوند با وکلای دادگستری)
Photo
🌐تشکیل کانون دفاتر ازدواج و طلاق 🔳معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد واملاک با اشاره به وجود عدم کانون دفاتر ازدواج وطلاق ◻️بعنوان یکی از چالش‌های مهم برای ۲ هزار ۳۶۷ دفترخانه ازدواج و طلاق با بیش از ۱۰۰ سال قدمت گفت: متاسفانه تاکنون دفاتر ازدواج و طلاق تشکیلات نظام مندی نداشتند و مشکلات صنفی را بصورت انفرادی وتحت نظارت واحد‌های ثبتی وادارات کل ثبت استان‌ها پیگیری می‌کردند در واقع دفاتر ازدواج و طلاق فاقد کانون بودند که مشکلات و مسائل مربوطه به این صنف را پیگیری کنند.

◻️در راستای سند تحول وتعالی قوه قضائیه بر آن شدیم تا نسبت به مرتفع کردن این معضل اقدام کنیم بنابراین موضوع به ریاست قوه قضاییه گزارش شده و حجت الاسلام محسنی اژه‌ای برابر دستور صادره نظام نامه جامعی را ابلاغ کرد که در ماده ۱۷ آن حکم شده اساسنامه کانون دفاتر ازدواج وطلاق کشور تهیه شود در اجرای دستور رئیس قوه قضاییه اساسنامه‌ای در ۴۴ ماده و ۱۲ تبصره تهیه وبه تصویب معاون قوه قضاییه و ریاست سازمان ثبت اسناد واملاک کشور رسیده و مفاد آن به کلیه استان‌ها جهت تشکیل کانون مزبور برابر اساسنامه مربوطه ابلاغ شده شد.

◻️تنظیم اساسنامه دفاتر ازدواج و طلاق این امکان برای کانون‌های سردفتران ازدواج فراهم کرده تا در بازرسی‌های سازمان ثبت از دفاتر ازدواج و طلاق مشارکت داشته باشند، ایجاد کارگاه‌های آموزشی، ایجاد ساختار مناسب، حمایت‌های بیمه‌ای اعم از بیمه‌های پایه وتکمیلی و. از دیگر مزایای این کانون است که نتیجه آن مخصوصا در بحث بیمه مرتفع ساختن مشکلات سردفتران ازدواج وخانواد‌های شان مشهود است.

◻️در سال ۱۴۰۲ با تلاش کلیه همکاران، ثبت وقایع ازدواج الکترونیکی شده بطوریکه دیگر نیازی به چاپ کاغذ وارائه دفترچه ازدواج نمی‌باشد و این امر باعث ازبین رفتن مشکلات پیش روی این دفاتر شد که تا کنون بیش از ۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزارریال سند الکترونیک ازدواج در سامانه ثبت و تحویل زوجین شده است وبا الکترونیکی شدن اسناد مزبور هرگونه جعل سند ازدواج منتفی است.

◻️نظارت بر فعالیت دفاتر اسنادرسمی از وظایف امور اسناد سازمان ثبت است، برگزاری آزمون سردفتری از وظایف این معاونت و ذیل وظیفه نظارت آن تعریف می‌شود./ میزان https://hottg.com/LawConferences/15112
🌐شماره چهارم دوفصلنامه نقد و تحلیل آراء قضایی (پاییز و زمستان ۱۴۰۲) به صاحب امتیازی  پژوهشکده حقوق و قانون ایران منتشر شد.

📑بر اساس مصوبه هیات تحریریه، مقالات شماره چهارم این نشریه به مناسبت نخستین سالروز درگذشت استاد فقید، علامه جعفری لنگرودی و برای یادبود ایشان اختصاص یافت. مجموعه مقالات این شماره به کوشش دکتر حسن محسنی دانشیار محترم دانشکده حقوق دانشگاه تهران تهیه و پس از طی فرآیند داوری مطابق شیوه نامه نشریه منتشر شد.

✍️این شماره از نشریه که مشتمل بر ۳۲ مقاله و ۳ یادداشت است، به صورت ویژه به نقد و بررسی آراء وحدت رویه دیوانعالی کشور پرداخته است.

📝جهت مشاهده فهرست مقالات، به سایت نشریه مراجعه نمایید.
💻https://analysis.illrc.ac.ir/

☎️جهت پیش‌خرید نسخه فیزیکی نشریه تماس با شماره ۶۳۸۷۰۰۰۰ (داخلی ۱۰۱) 🌐 همایش ها و کنفرانس های حقوقی
🆔 @LAWCONFERENCES
🌐همایش ها و رویدادهای حقوقی و صنفی(در پیوند با وکلای دادگستری)
Photo
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀

بــزرگــا گــیــتــے آرا نــقــش بــنــد روزگــارا

‌اے بــهار ژرف
بــه دیــگــر روز و دیــگــر ســال
تــو مــیــ‌آیــے و
بــاران در رڪــابــت
مــژده‌ے دیــدار
و بــیــداری

🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀

تــو مــیــ‌آیــے و همــراهت
شــمــیــم و شــرم شــبــگــیــران
و لــبــخــنــد جــوانــه‌ها
ڪــه مــیــ‌رویــنــد از تــنــواره‌ے پــیــران
تــو مــیــ‌آیــے و در بــاران رگــبــاران
صــداے گــام نــرمــانــرم تــو بــر خــاڪ
ســپــیــداران عــریــان را
بــه اســفــنــدارمــذ تــبــریــڪ خــواهد گــفــت

🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀

تــو مــیــ‌خــنــدے و
در شــرم شــمــیــمــت شــب
بــخــور مــجــمــرے
خــواهد شــدن
در مــقــدم خــورشــیــد
نــثــاران رهت از بــاغ بــیــداران
شــقــایــقــ‌ها و عــاشــق ها
چــه غــم ڪــایــن ارغــوان تــشــنــه را
در رهگــذر خــود
نــخــواهے دیــد

📝 اســتــاد دڪــتــر شــفــیــعــے ڪــدڪــنــی #نوروز https://hottg.com/LawConferences/15115
⌛️نیایش نوروزی

🌺🌸🌼🌻🥀🌹🌷💐

ای واژگون سازندهِ دل ها و دیده ها
ای گرداننده روز ها و شب ها
ای دیگرکون سازنده بودن ها و توانایی ها
دیگرگون ساز بودنمان را به بهاری بودن ها


الا ای اهورای با فر و جاه
به فرمان تو تابش هور و ماه
در این روز نو از مه فرودین
به آیینِ جمشیدِ فرخنده دین
بگردان دل و دیده ام از گناه
بیاموزم از نو دگرگونه راه
روان مرا از غم آزاد کن
بهین روزی ام بخش و دل شاد کن

@shahnamehpajohan


#هما_ارژنگی
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#نوروز بر تمام باشندگان فلات ایران فرخنده باد
🎊ما ملت نوروزیم و نوروز پیروز است ...

⚜️رقص پامیری


@shahnamehpajohan
🌐 قطعی سامانه های دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور در تعطیلات نوروز

📄بر اساس نامه ای که به مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور ابلاغ شده است به منظور حفظ امنیت اطلاعات تمامی سامانه های دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور در تعطیلات نوروز از دسترس خارج شده اند.

⛔️مدت این قطعی تا ابتدای روز کاری ۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.
🆔 @LAWCONFERENCES
🌐همایش ها و رویدادهای حقوقی و صنفی(در پیوند با وکلای دادگستری)
Photo
#منهای_حقوق ⚫️فرامرز اصلانی، ترانه‌سرا، خواننده و آهنگ‌ساز شهیر ایرانی، در سن ۶۹ سالگی در آمریکا درگذشت.

📝مرجان اصلانی، همسر فرامرز اصلانی در پیامی در صفحه رسمی اینستاگرام این خواننده و آهنگ‌ساز ایرانی در این‌باره نوشت: «در شامگاه روز اول فروردین ۱۴۰۳، ۲۰ مارس ۲۰۲۴ میلادی، سرطانی جانسوز فرامرز اصلانی، شاعر، خواننده، آهنگساز، روزنامه‌نگار، و یک انسان خوب را، همراه با نسیم نوروزی، با بدرودی همیشگی، با خود برد، در حالی که دستانش در دستان عزیزانش بود.»

◼️فرامرز اصلانی در ۱۴ اسفند سال جاری از ابتلای خود به سرطان خبر داده بود.

📝او نوشته بود: «همانند یک مسافر در این راه پیچیده، من نیز سایه لمس سرطان را ملاقات کرده‌ام. بنابراین اعلام می‌کنم که قصد دارم باقیمانده این سال را به درمان و مراقبت از روحیه‌ام اختصاص دهم.»

◻️یادداشت این هنرمند با این عبارت به پایان رسیده بود که «در اندیشه شما، ایران و ترانه و آواز هستم».

◻️فرامرز اصلانی که مانند بسیاری از هنرمندان ایرانی عرصه ترانه موسیقی و آواز به دنبال انقلاب سال ۱۳۵۷ ناگزیر از مهاجرت شد، در چند دهه اخیر در آمریکا به‌سرمی‌برد.

◻️او سال گذشته همسو با اعتراضات سراسری ایران که به «زن، زندگی، آزادی» شهرت یافت، حضور پررنگی در میان ایرانیان مهاجر حامی اعتراضات داشت. قبل از آن نیز در اعتراضات سال ۱۳۸۸ با سرودن ترانه‌ای به حمایت از معترضان پرداخت.

◻️اصلانی با ابتکارات خود سبک منحصربه‌فرد و جایگاهی ممتاز در موسیقی پاپ ایران دارد، عرصه‌ای که در آن اشعار حافظ را با نوای گیتار خلسه‌آور و صدای گرم خود تلفیق می‌کند. آلبوم «به یاد حافظ» از آثار فراموش‌نشدنی موسیقی ایران است که در اوان انقلاب تولید شد.

◻️«روزهای ترانه و اندوه» نیز از جمله دیگر آلبوم‌های تاثیرگذار او است که شامل قطعه «قلعه تنهایی» می‌شود و شاید معروف‌ترین کار او قطعه «اگه یه روز» از آلبوم «دلمشغولی‌ها» باشد که از دهه ۱۳۵۰ به این سو، نسل‌های مختلف ایرانیان از آن خاطره دارند.

✍️متن از رادیو فردا

یادش گرامی باد 🖤 https://hottg.com/LawConferences/15125
HTML Embed Code:
2024/04/29 02:59:13
Back to Top