TG Telegram Group Link
Channel: 🌐همایش ها و رویدادهای حقوقی و صنفی(در پیوند با وکلای دادگستری)
Back to Bottom
DR .S.ABBAS..MOUSAVI
@LAWCONFERENCES
#پوشه_شنیداری
🎧پوشه شنیداری نشست علمی با موضوع « دعوای حیله ای _ دعوای واهی ، ضمانت اجرای ناکارا _ فزونی زیان » 🎞پاورپوینت کارگاه در پست پسین https://hottg.com/LawConferences/15087
🔳دکتر عباس موسوی قاضی پیشین دیوان عالی کشور ، وکیل پایه یک دادگستری و مدرس دانشگاه 🗓گاه برگزاری : 25 بهمن ماه 1402
🏛جایگاه برگزاری : کانون وکلای دادگستری مازندران 🌐 همایش ها و کنفرانس های حقوقی
🆔 @LAWCONFERENCES
پاور_پوینت_کارگاه_دعوای_حیله_ای_دکتر_عباس_موسوی.pdf
359.9 KB
https://hottg.com/LawConferences/15086 🎞پاورپوینت نشست علمی با موضوع «دعوای حلیه ای _دعوای واهی، ضمانت اجرا ناکارا-فزونی زیان »
🔳دکتر عباس موسوی قاضی پیشین دیوان عالی کشور ، وکیل پایه یک دادگستری و مدرس دانشگاه 🗓گاه برگزاری : 25 بهمن ماه 1402
🏛جایگاه برگزاری : کانون وکلای دادگستری مازندران 🌐 همایش ها و کنفرانس های حقوقی
🆔 @LAWCONFERENCES
🌐چرا معاون اول قوه قضائیه وادار به استعفای اجباری شد؟

📝جلسات رسیدگی به اتهامات خانواده مصدقِ کهنموئی، به صورت علنی در حال برگزاری است و تاکنون ۵ جلسه برگزار شده است.
اما با وجود علنی بودن دادگاه، بخش‌های مهم کیفرخواست در رسانه‌ها بازنشر نشده است. بخش‌هایی که دلیل استعفای اجباری معاون اول قوه قضائیه را نشان می‌دهد.
کانال عدالتخانه بخش‌هایی از کیفرخواست قرائت شده را جهت تنویر افکار عمومی منتشر می‌کند.
جلسات علنی بوده و «شفافیت» و «دانستن» حق مردم است.

◻️پرونده رستمی صفا یکی از پرونده های مهمی است که خانواده معاون اول قوه قضائیه در آن اعمال نفوذ کرده است.
این  ابربدهکار بانکی در ازای خواسته‌های خود، مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به مجموعه غیرقانونیِ شکل گرفته ذیل خانواده معاون اول قوه قضائیه پرداخت کرده است.
رستمی صفا در مرحله اول درخواست غیرعلنی برگزار شدن دادگاه و سپس آزادی خود را داشته که از طریق دوستی «م ح» با  «م م» عضو ارشد خانواده معاون اول قوه قضائیه، دادگاه رسیدگی به اتهامات این ابربدهکار بانکی غیر علنی می شود. «م -ح» قاضی بازنشسته و از دوستان قدیمی و صمیمی عضو ارشد و ذی‌نفوذ خانواده مصدق است.
همچنین پیشنهادات و پیگیری های لازم برای پیشبرد اهداف خود را از کانال «ا-م» پسر ارشد خانواده به اطلاع پدر خانواده می‌رسانده است.

◻️طبق اظهارات نماینده دادستان در جلسه علنی دادگاه، بررسی پیامک های رد و بدل شده میان فرزندان معاون اول قوه قضائیه با پدرشان نشان می‌دهد که وی در جریان ارتباطات فرزندانش با «م ح» بوده و حتی در برخی موارد وعده حل پرونده‌های اقتصادی را به فرزندان خود داده است.

◻️نماینده دادستان همچنین عنوان کرد: بخشی از این ثروت نامشروع در جهت تهیه آپارتمان مجلل برای تفریحات مجردی صرف شده و طبق اقرار متهمین در یک سال حدود ۲۵ هزار دلار صرف اجاره آپارتمان مجردی در خیابان فرشته و بیش از ۱ میلیارد تومان نیز صرف خرید مواد مخدر مانند گل و کوکائین جهت مصرف در این خانه شده است. سفر ۱۴ روزه به قطر نیز حدود ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه داشته که همه این موارد از محل دریافت پول از متهم رستمی صفا بوده است.
وی در ادامه گفت: بخشی دیگر از این اموال صرف بازسازی ویلا در پلور برای معاون اول قوه قضائیه، بازسازی ملک پدری معاون اول قوه قضائیه و خرید یک ملک ۲۰۰ هزار دلاری در ترکیه برای «م ح» شده است.

◻️نماینده دادستان همچنین به نحوه تقسیم اموال نامشروع هم اشاره کرده و گفت: در پرونده دیگری «م ح» سهم خود را برداشته و الباقی مبلغ را به حساب های مجموعه غیرقانونی ذیل خانواده مصدق واریز کرده است. از مبلغ واریز شده  ۱۰ درصد سهم «ح ی» بوده و پسران خانواده مصدق هر یک ۳۰ درصد سهم داشته‌اند و ۳۰ درصد نیز به پدر خانواده رسیده است.
(از کانال تلگرامی تحلیل و رصد)

۲۴ اسفند ۱۴۰۲
🆔 @LAWCONFERENCES
#فریدون_مشیری:
نرم‌ نرمک می رسد اینک بهار

بوی باران، بوی سبزه، بوی خاک
شاخه‌های شسته، باران خورده، پاک
آسمان آبی و ابر سپید
برگ‌های سبز بید
عطر نرگس، رقص باد
نغمه شوق پرستوهای شاد
خلوت گرم کبوترهای مست
نرم نرمک می‌رسد اینک بهار
خوش به حال روزگار
خوش به حال چشمه‌ها و دشت‌ها
خوش به حال دانه‌ها و سبزه‌ها
خوش به حال غنچه های نیمه‌ باز
خوش به حال دختر میخک که می‌خندد به ناز
خوش به حال جام لبریز از شراب
خوش به حال آفتاب
ای دل من گرچه در این روزگار
جامه رنگین نمی‌‌ پوشی به کام
باده رنگین نمی‌بینی به جام
نقل و سبزه در میان سفره نیست
جامت از آن می که می‌‌ باید تهی است
ای دریغ از تو اگر چون گل نرقصی با نسیم
ای دریغ از من اگر مستم نسازد آفتاب
ای دریغ از ما اگر کامی نگیریم از بهار
گر نکوبی شیشه غم را به سنگ
هفت رنگش می‌شود هفتاد رنگ


@shahnamehpajohan
https://shahnamehpajohan.ir
🌐دادگاه های علنی برخط دادگستری استان خراسان رضوی

🗓 شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲

◻️ جلسه شماره ۱۶۹ ساعت ۱۰:۳۰ صبح
🔳موضوع: تهدید به قتل
🏛شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان جغتای

◻️ جلسه شماره ۱۷۰ ساعت ۱۱ صبح
🔳موضوع: تخلف بهداشتی (مدیریت پسماند )
🏛شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان گلبهار

◻️ جلسه شماره ۱۷۱ ساعت ۱۱:۴۵ صبح
🔳موضوع: اثبات عقد بیع و الزام به تنظیم سند
🏛شعبه ۲ دادگاه عمومی حقوقی شهرستان نیشابور
💻لینک حضور در جلسات شماره ۱۶۹ و ۱۷۱
📲https://skyroom.adliran.ir/ch/mashhad1
💻لینک حضور در جلسه شماره ۱۷۰
📲https://skyroom.adliran.ir/ch/mashhad2 🌐 همایش ها و کنفرانس های حقوقی
🆔 @LAWCONFERENCES
مجموعه_سیاست_های_کلی_نظام_ابلاغ_شده_توسط_مقام_رهبری.pdf
1.6 MB
🌐حجت الاسلام جناب آقای مصدق معاون اول محترم قوه قضائیه
📜نظر به نقش و اهمیت سیاستهای کلی نظام به عنوان چهارچوب تمامی اعمال اجرایی، تقنینی و قضایی کشور و لزوم همسویی اقدامات دستگاهها با این سیاستها، آگهی همگان به ویژه کارگزاران نظام از مفاد آنها ضروری است. از اینرو با عنایت به ضرورت اطلاع رسانی فراگیرتر، خواهشمند است در صورت صلاحدید نسبت به انتشار این سیاستها در روزنامه رسمی اوامر مقتضی مبذول فرمایید.
مزید استحضار مجموعه سیاستهای کلی نظام ابلاغ شده توسط رهبری تا تاریخ 16-8-1402 به پیوست تقدیم حضور گردیده است. رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه ـ مهدی هادی #سیاست_های_کلی_نظام
#سیاستگذاری_حقوقی
#سیاستگذاری_جنایی
#سیاستگذاری_قضایی
#سیاستگذاری_کیفری
#اسناد_بالادستی
#اسناد_فراتقنینی
#اسناد_فرامجلسی
#اسناد_فراپارلمانی 🌐 همایش ها و کنفرانس های حقوقی
🆔 @LAWCONFERENCES
🌐 دادگاه علنی برخط دادگستری استان یزد
🗓شنبه ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ ساعت ۸.۳۰
🏛شعبه بیستم دادگاه عمومی حقوقی شهرستان یزد
🔳تایید فسخ قرارداد


💻لینک حضور:( آپارات )
📲www.aparat.com/adlih_yazd/live 🌐 همایش ها و کنفرانس های حقوقی
🆔 @LAWCONFERENCES
Audio
🎼 بهار بهار
بهار بهار، صدا همون صدا بود
صدای شاخه ها وُ ریشه ها بود
بهار بهار، چه اسمِ آشنایی... #تورج_شعبانخانی
🆔 @LAWCONFERENCES
🌐نرخ دیه کامل در سال ۱۴۰۳ «۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان» تعیین شد

🔳به موجب ابلاغ بخشنامه رئیس قوه قضاییه به همه واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور با توجه به بررسی‌های به عمل آمده و در راستای اجرای ماده ۵۴۹ قانون مجازات اسلامی، مصوب سال ۱۳۹۲، قیمت دیه کامل در ماه‌های غیر حرام برای سال ۱۴۰۳ مبلغ ۱۲ میلیارد ریال معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شد.

قیمت دیه کامل در ماه‌های غیر حرام برای سال ۱۴۰۲ مبلغ ۹ میلیارد ریال معادل ۹۰۰ میلیون تومان و در سال ۱۴۰۱، ۶۰۰ میلیون تومان تعیین شده بود.

◻️صندوق تامین خسارت‌های بدنی اعلام کرد که نرخ دیه کامل در سال ۱۴۰۳ ،یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شده است./ایسنا
🆔 @LAWCONFERENCES
📸 اقدام یک قاضی در گیلان در تکریم شأن وکلای دادگستری

رییس شعبه دوم حقوقی شهرستان سیاهکل در استان گیلان در برگه‌ای که بر در ورودی اتاق خویش چسبانده است، ضمن یادآوری تبصره ۳ ماده واحده قانون انتخاب وکیل توسط اصحاب دعوا نوشته است: وکلای محترم می‌توانند بدون هماهنگی وارد شوند.

🔗 مشاهده تصویر

🌐 https://guilanbar.ir/?p=30153

⚖️ @GuilanBarOriginal
🌐 دادگاه علنی برخط دادگستری استان یزد
🗓یکشنبه 27 اسفند 1402 ساعت9 صبح
🏛شعبه اول دادگاه عمومی حقوقی شهرستان زارچ
🔳موضوع :اعلام بطلان معامله


💻لینک حضور ( آپارات )
📲www.aparat.com/adlih_yazd/live 🌐 همایش ها و کنفرانس های حقوقی
🆔 @LAWCONFERENCES
🌐همایش ها و رویدادهای حقوقی و صنفی(در پیوند با وکلای دادگستری)
Photo
در پی دستور رئیس دیوان عالی کشور مبنی بر تشکیل کارگروه‌های تخصصی شعب دیوان عالی کشور، چهارمین جلسه کارگروه تخصصی شعب حقوقی تشکیل شد.

دستور جلسه به این شرح بود که در مواردی که مبیع مستحق للغیر درآید هیات عمومی به موجب رأی وحدت رویه شماره ۸۱۱ مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۰۱ مقرر داشته که ثمن به نرخ کارشناسی پرداخت گردد، حال اگر متداعیین مبلغ معینی در صورت مستحق للغیر در آمدن مبیع مورد لحوق توافق قرار داده باشند آیا این شرط به قوت خود باقی بوده و ملاک عمل می‌باشد یا مفاد رأی وحدت رویه یاد شده مبنای صدور حکم قرار می‌گیرد؟

اکثریت قضات حاضر در جلسه، پس از بحث و تبادل نظر اینگونه نظر دادند: چنانچه متعاقدین شرطی را برای بطلان یا ابطال قرارداد در زمان آینده پیش بینی نموده باشند با توجه به اصل حاکمیت اراده و تراضی متعاملین، طبق قاعده فقهی المومنون عند شروطهم برای آنان متبع و لازم الرعایه است و مفاد رأی وحدت رویه در اینگونه موارد ساری و جاری نیست. چرا که رأی وحدت رویه از قواعد آمره نیست که برخلاف آن نتوان تراضی کرد. از سوی دیگر عقد محصول توافق دو اراده است و طرفین می‌توانند در ضمن عقد شروطی را مورد لحوق توافق قرار دهند و دادگاه نمی‌تواند جانشین اراده طرفین شده و به جای آنان بر اساس رأی وحدت رویه ۸۱۱ انشاء رأی کند.

استدلال اقلیت نیز بر این مبنا بیان شد که مقررات ماده ۲۳۰ قانون مدنی ناظر به قرارداد‌هایی می‌باشد که با رعایت اصول کلی حاکم بر قرارداد‌های تنظیم شده و ماده ۳۹۱ همین قانون ریشه در ضمان قهری دارد؛ لذا اگر چنین شرطی مورد توافق قرار گرفته باشد مناط اعتبار نبوده و عقد تابع رأی وحدت رویه ۸۱۱ هیات عمومی است و اگر به توافق طرفین توجه شود با مشکلات عدیده از قبیل منصفانه بودن یا نبودن شرط مطرح خواهد بود./میزان https://hottg.com/LawConferences/15101
🌐 دادنامه دادگاه انتظامی قضات درباره لزوم صدور پروانه کارآموزی برای شخصی که پس از آزمون وکالت فارغ‌التحصیل شده است

🔳 شعبه پنجم دادگاه عالی انتظامی قضات در دادنامه‌ای نسبت به اعتراض پذیرفته شده آزمون وکالت در خصوص تصمیم کانون وکلای آذربایجان شرقی آورده است:

📝مستفاد از ماده ۲ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری مصوب ۱۳۷۶/۱/۱۷ معیار و ملاک برای صدور پروانه کارآموزی وکالت افزون بر شرایط هفتگانه یاد شده در این ماده، داشتن دانشنامه کارشناسی یا بالاتر حقوق یا فقه و … ، در زمان صدور پروانه کارآموزی است و در این پرونده به دلالت گواهی نامه پایان تحصیلات به شماره…. صادره از دانشگاه…. تاریخ ... موفق به اخذ مدرک کارشناسی حقوق شده است و به استناد برگ ۳ پرونده در تاریخ ۱۴۰۲/۷/۱۷ از ایشان هزینه ثبت نام جهت صدور پروانه کارآموزی دریافت شده است و در مهرماه ۱۴۰۲ کانون آذربایجان شرقی از مشارالیها برای ثبت نام جهت دریافت پروانه کارآموزی دعوت کرده و بر همین اساس از مراجع ذی صلاح در مورد او استعلام به عمل آورده است که پاسخ همگی دلالت بر بلامانع بودن انجام ثبت نام و کارآموزی وی دارد و حتی کانون یاد شده از وی سند تعهد رسمی مبنی بر عدم اشتغال در سازمان ها و نهادهای دولتی گرفته است.

بنابراین با استناد به ماده ۵۱ آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۴۰۰/۴/۲ (با اصلاحات بعدی) شکایت ایشان را وارد دانسته و با گسستن تصمیم مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۴ هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی، حکم به الزام آن کانون به صدور پروانه کارآموزی وکالت صادر می کند. رأی صادره قطعی است./اختبار
🆔 @LAWCONFERENCES
🌐 رئیس کانون وکلای زنجان : رای شعبه ۶۳ سازمان تعزیرات در جریمه اسکودا فاقد اعتبار قانونی و غیر قابل اجرا است

✍️ دکتر علی پزشکی ؛ رئیس کانون وکلای دادگستری زنجان:

📝اخیراً شعبه تعزیرات حکومتی که به شکایت گران فروشی در برگزاری آزمون کارآموزی وکالت علیه اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) رسیدگی می نماید، در مقام واخواهی اسکودا نسبت به دادنامه غیابی صادره، با ارسال اخطاریه و تعیین مهلت از اسکودا خواسته تا روسای کانون های وکلای سراسر کشور رأساً یا با اعطای وکالت به وکیل دادگستری، واخواهی را دنبال نمایند؛ در غیر این صورت، واخواهی اسکودا رد خواهد شد!

🔳در خصوص این پرونده و اخطار رفع نقص مذکور نکاتی در خور تأمل و توجه است.

◻️رسیدگی و دادنامه ی صادره توسط تعزیرات حکومتی، صرف نظر از ایرادات عدیده ی ماهوی، واجد یک اشکال شکلی بنیادینی است که اساس و شالوده ی رسیدگی ماهیتی را مخدوش و مآلاً دادنامه صادره را بی اعتبار و غیر قابل اجرا می سازد.

◻️اسکودا در برگزاری آزمون کارآموزی اصیل و ذینفع نبوده و به وکالت و نمایندگی از طرف کانون های وکلای دادگستری عمل نموده است، بنابراین، طرح شکایت علیه اسکودا خطای فاحش شاکی خصوصی و خطای افحش نیز، پذیرش این شکایت و‌ ورود به رسیدگی ماهیتی و صدور حکم محکومیت توسط تعزیرات حکومتی است.

◻️اخطاریه رفع نقصی که توسط شعبه تعزیرات حکومتی به شرح فوق صادر و به اسکودا ارسال شده است، گواه بر این مدعاست که تعزیرات حکومتی به خطای افحش خود در پذیرش شکایت و رسیدگی و محکومیت غیابی اسکودا پی برده و قصد دارد تا از این طریق، کانون های وکلای دادگستری را وارد فرایند دادرسی اشتباه خود نموده و خطای افحش خود را پوشش دهد.

◻️بر این اساس، کانون وکلای دادگستری زنجان به درخواست رئیس اسکودا در واکنش به اخطاریه رفع نقص تعزیرات حکومتی، یعنی ارسال کد جهت امضا و اعطای وکالت توسط رئیس این کانون به وکیل منتخب اسکودا جهت واخواهی، پاسخ منفی داده و از طریق بازرس اسکودا به شورای اجرایی پیام فرستاده تا روسای کانون های استانی دیگر نیز مرتکب اشتباه نشده و به هیچ وجه به وکیل منتخب اسکودا اعطای وکالت ننمایند زیرا کانون متبوع آن ها طرف شکایت پرونده نبوده و با انجام این کار، کانون خویش را مشمول دادنامه ی صادره قرار می دهند. از سوی دیگر، محکومیت اسکودا نیز که ذینفع و اصیل در برگزاری آزمون نبوده و به نمایندگی و وکالت از طرف کانون ها عمل نموده، حتی اگر قطعیت نیز یابد، فاقد اعتبار و ارزش قانونی بوده و به هیچ وجه قابلیت اجرا ندارد و به اجرا گذاشتن آن، هم برای صادر کننده دادنامه و هم برای مجری آن مسئولیت حقوقی و کیفری به دنبال خواهد داشت./اختبار
🆔 @LAWCONFERENCES
طرح_اصلاح_موادی_از_قانون_ایین_دادرسی_کیفری.pdf
207 KB
📑طرح اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری 🌐 همایش ها و کنفرانس های حقوقی
🆔 @LAWCONFERENCES
HTML Embed Code:
2024/05/16 00:52:15
Back to Top