Part 31: 🕊️♥️
"يا ملاذي وقت ماغابِت كُل البيوت"♥🥀
جاكي بخوف: جاك.. جاك فوق..
كان مغمى عليه وانا مش عارفه اعمل اي.. فضلت الف ف المكان دا ولقيت مايه فاخدتها ورشيت ع وشه ولسه مفاقش...
جاكي: جاك.. جاك فوق بالله عليك.. جااك
فضلت ادوس ع قلبه يمكن يفوق وبردو مفيش فايده...
حاولت اطلع من المكان دا بس معرفتش ورجعت تاني...
مكنش قدامي غير اني اعمله تنفس صناعي...
جاكي: لا اكيد مش هعمل كدا... جاك فوق بالله عليك... جاك... طب هعمل اي انا دلوقتي..
حاولت اقرب منه واعمله التنفس بس كنت برجع تاني..
اخدت نفسي واتشجعت وعملت كدا وانا قلبي هيطلع من مكانه...
اول مره مفاقش.. كملت تاني وبعدين فتح عنيه🙂...
____
محمد ف اوضته عمال يفكر ف حوار الشغل والبنات ف اوضهم وعمو احمد ف اوضته...
نهى كانت معديه من قدام اوضتي راحت خبطت ع الباب.. محدش فتح.. راحت فتحت ودخلت ملقتنيش...
نزلت لفيروز..
نهى: فيروز!
فيروز: نعم!
نهى: امال چاگي فين!
فيروز: بتسألي عليها ليه!
نهى: عادي اصلي دخلت اوضتها ومكانتش هناك..
فيروز: مش هناك ازاي.. يمكن ف الحمام..
نهى: دخلت وملقتش حد..
فيروز: طيب انا هشوفها..
فيروز طلعت ودورت ف الاوضه كلها وملقتش حد..
فيروز: وياترى روحتي فين انتي كمان!
دخلت اوضة بابا عشان تشوفني يمكن قاعده معاه.. ملقتش حد بردو.. راحت للبنات وبردو كانوا لوحدهم..
فيروز: لا كدا في حاجه...
______
اول ماصحي بعدت عنه بسرعه.. وهو قام ع طول..
جاك: انتي بتعملي اي!
جاكي: ك.. كنت بفوقك.. عشان اغمى عليك..
مسك دماغه جامد وكان واضح انها وجعاه...
چاگ: هو انا اغمى عليا من بدري!
چاگي: يعني..
قام غسل وشه من الدم ودماغه كانت مفتوحه جامد..
چاگي: مينفعش كدا.. دي لازم تتخيط..
مردش عليا...
جاكي: بقولك لازم تتخيط..
چاگ: مش عايز ياست..
جاكي: مينفعش.. كدا هتفضل تنزف..
جاك: جاكي اطلعي بره..
جاكي: مش هطلع غير لما تيجي معايا عشان اخيطلك دماغك.. بلاش عناد بقاا يلا..
طلع وانا طلعت وراه ولفينا كتير ومكنتش متخيله اني لفيت كل دا لوحدي...
اول مادخلنا من باب البيت فيروز ونهى جم يجروا..
فيروز: جاك!!
راحت حضنته جامد..
فيروز: اي يابني انت مش كنت مسافر!.. وبعدين اي الدم دا!!
نهى: اي الدم دا!
بصلي ومكنتش عارفه المفروض نقول اي..
جاكي: عمل حادثه..
فيروز بخوف: حادثة اي.. تعالى اقعد..
جاك: انا كويس يافيروز.. متقلقيش..
نهى: حادثة اي اللي عملتها.. انت مش المفروض سافرت اصلا..
جاك بصلها ومردش..
فيروز: طب خليك اما الفلك دماغك..
جاكي: لا يافيروز دي لازم تتخيط الاول..
فيروز: طب انا هرن ع الدكتور..
جاكي: لا انا بعرف..
فيروز: والنبي!.. طب يلا يابنتي بسرعه..
طلعت جبت الحاجات ونزلت قعدت جنبه..
جاكي: بس مفيش بنج..
جاك: اشتغلي واخلصي..
بدات اخيط وكنت عارفه انها هتوجعه جامد... بس متأثرش.. ولا كإني بعمله مساج.. ولا رمش حتى..
كنت مستغربه جدا.. هو دا طبيعي!..
قولت اتقل ايدي شويه عشان اعرف هو بني ادم زينا ولا لا..
فحاولت اوجعه بس بردو متهزش.. بس بصلي بصه اللي هو اتلمي بدل ماطلع روحك...
خيطت دماغه وخلصت ولفيتها...
جاكي: خلصت..
نهى: فهمني بقاا يااستاذ..
جاك ببرود: فيروز انا طالع انام..
فيروز: اجيبلك تاكل ياحبيبي!
جاك: لا مش جعان.. راح باس ايدها..
الصراحه عجبني التصرف بس بصيت ع مامته لقيتها اتعصبت واتضايقت...
فيروز: وانتي يابت انتي كنتي فين وقعتي قلبي عليكي..
جاكي: كنت بره ف الجنينه بتمشى..
نهى بخبث: امال عرفتي منين انه عمل حادثه..
جاكي: هاا.. لا مانا سالته لما لقيته داخل كدا وهو قالي..
يلا يافيروز انا طالعه اشوف بابا وانام..
طلعت روحت اوضة بابا وكان نايم.. بوسته وروحت اوضتي..
اي دا احيه... انا قربتله بجد!!!!... نهار طين عليا... طب هو فكر ف اي دلوقتي!!..
بس قلبي كان واجعني قوي عليه.. فتحت موبايلي ودخلت ع بروفايله تاني وكان حاطط لينك صراحه فقولت ادخل اقوله حاجه يمكن تهون...
مكنتش عارفه اكتب اي وقعدت افكر لحد ماكتبت..
" ان الله لا يُعطي اصعب معاركه إلا لِأقوى جنوده♥"
بعتها وقومت اتوضيت وصليت ودعيتله كتير وبعدين نمت....
___
جاك دخل اوضته وغير هدومه ومسك صورتها وقعد يتفرج عليها ودموعه نزلت...
حضنها ونام....
____
تاني يوم...
صحيت لقيت الساعه ٧... قومت اتوضيت وصليت ونزلت...
جاكي: صباح الخير..
فيروز: صباح النور..
جاكي: امال فين البنات..
فيروز: لا البنات مش هيروحوا النهارده..
جاكي: ليه!
فيروز: عشان جايلنا ضيوف وهيساعدوني ف المطبخ..
جاكي: خلاص مش اروح انا كمان وهقعد اساعدك..
فيروز: لا يابنتي ملوش داعي..
جاكي: لا لا مش لازم اروح.. وكدا كدا ادم بيحضرلي المحاضرات لما بغيب ربنا يخليه ليا يعني..
>>Click here to continue<<