TG Telegram Group Link
Channel: خانه کتاب علوم اجتماعی دانشگاه تهران
Back to Bottom
روش در روش
درباره ساخت معرفت در علوم انسانی
احمد محمدپور

700.0000 ت
با 15% #تخفیف
595.000 ت

#درباره_کتاب 👇
معرفی کتاب روش در روش اثر احمد محمدپور
کتاب "روش در روش" که با عنوان فرعی "درباره ساخت معرفت در علوم انسانی" توسط نشر "لوگوس" منتشر شده است توسط احمد محمدپور تالیف شده است. این پژوهشی جدی در چیستی روش است که می تواند به عنوان یک اثر نظام مند در زبان فارسی مورد استناد قرار گیرد. نویسنده در این کتاب سعی کرده است به این پرسش بحث برانگیز که آیا روشی برای ارزیابی روش وجود دارد، پاسخ دهد. مسئله می تواند تا حد زیادی مناقشه برانگیز باشد و به همین دلیل است که تحقیق های بسیار کمی به زبان فارسی وجود دارند که در مورد این مساله طرح موضوع کنند. ما به واقع نبود پژوهش هایی که بر روی مساله روش شناسی متمرکز باشند را به راستی حس می کنیم و این کتاب از این حیث حائز اهمیت است که گامی بسیار سازنده در این حوزه بر می دارد که می تواند تا سالها به عنوان پیشینه پژوهشی دیگر تحقیقات در آینده قرار گیرد. در این کتاب سیر تحول سنت های روش شناسی در علوم انسانی مورد بررسی قرار می گیرند. نوسنده تلاش کرده است تا که روایتی بی طرف از هریک را ارائه دهد. این پژوهش به اینمشخصا به این سوال نیز می پردازد که: روش‌های مسلط در علوم انسانی بر چه بنیان های کیهان شناختی و پارادایمی استوارند؟ کتاب روش در روش تلاشی است متمرکز، سازمان یافته و هدف مند برای شناساندن هویت تاریخی و فلسفی ناظر بر سه جریان روش شناختی کمّی، کیفی و ترکیبی در علوم انسانی. در این میان، قبض و بسط بنیان های هستی شناختی، معرفت شناختی و روش شناختی روش در کانون توجه قرار دارد. نویسنده در سراسر کتاب بر اتصال فلسفه و روش از سویی و فهم مبانی نظری فنون تحقیق کمّی، کیفی و ترکیبی از سویی دیگر تأکید می ورزد. جدا از تشریح پی بندی های فلسفی و پارادایمی روش در علوم انسانی، نویسنده در لابه لای مباحث و مجادله های موجود، ذهن خواننده را نسبت به آنچه امروزه در حوزه تحقیقات اجتماعی در کشور جریان دارد حسّاس می کند و ابزارها و معیارهایی برای نقد و ارزیابی این تحقیقات در اختیار وی می گذارد. مطالعه این کتاب به همه کسانی که دغدغه روش دارند توصیه می شود.
ضد روش
زمینه های فلسفی و رویه های علمی در روش شناسی کیفی

480.000 تومان
با 15% #تخفیف
408.000 تومان

#درباره_کتاب👇
معرفی کتاب ضد روش اثر احمد محمدپور
محمدپور در این کتاب سه هدف عمده را دنبال می‌‌کند: یک، روش‌‌شناسی کیفی را در مضمون تاریخ تکامل فلسفی و پارادایمی روش در علوم اجتماعی قرار می‌دهد و به این ترتیب امتداد تاریخی و نظری این جریان روش‌‌شناختی را روشن‌‌تر می‌سازد. دو، با اتخاذ موضعی رابطه‌گرا، بر گسست‌‌ناپذیری نسبت بین روش و فلسفه در فرآیند تحقیق کیفی تأکید کرده، اهمیت و حساسیت چنین نگاهی را به محققان یادآور می‌شود. سه، با رد تلقی تقلیل‌گرایانه و نگاه ساده‌‌انگارانه به روش کیفی، تنوع و چندگانگی انواع و ابعاد این شیوه پژوهشی را، اعم از طرح‌‌های پژوهش، رویه‌‌های گردآوری و تحلیل داده‌‌ها، شیوه‌‌های نمونه‌‌گیری و راهبردهای اعتبارسنجی، به تصویر می‌‌کشد.
کتاب ضد روش راهنمایی است جامع، کاربردی و مفید برای علاقه‌‌مندان به مباحث روش‌‌شناختی و به ویژه برای محققان کیفی در مقاطع ارشد و دکتری.
کتاب در خصوص معرفی تخصصی و دقیق روش های تحقیق کمی و کیفی است و یکی از کتب مرجع در این حوزه است. مطالعه اش به کنش گران حرفه ای در حوزه جامعه شناسی پیشنهاد می شود.
فرا روش
بنیان های فلسفی و علمی

250.000 تومان
با 15% #تخفیف
213.000 تومان

#درباره_کتاب 👇
معرفی کتاب فرا روش اثر احمد محمدپور
"فراروش"، جلد سوم از سه‌گانه‌ی روش‌شناسی به نام‌های "روش در روش"، "ضد روش" و "فراروش" است، نوشته‌ی دکتر احمد محمدپور، استاد دانشگاه ماساچوست. این کتاب یکی از مرجع‌های برجسته در حوزه‌ی تحقیق و روش‌شناسی ترکیبی در ایران است و نخستین اثری است که در زمینه‌ی تحقیق با استفاده از روش‌های ترکیبی در کشور منتشر شده است.

در این کتاب، دکتر محمدپور به بررسی اصول فلسفی، طرح‌های تحقیق، و روش‌های کاربردی در روش‌شناسی ترکیبی می‌پردازد. او ابتدا با تشریح اصول پارادایمی پراگماتیسم و نوپراگماتیسم که مبنای فلسفی روش‌های تحقیق ترکیبی است، کتاب را آغاز می‌کند. سپس، ابعاد و مراحل انجام تحقیق ترکیبی از طراحی مسئله تا اعتبارسنجی و تعمیم‌پذیری را مورد بررسی قرار می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های برجسته این کتاب، توجه به حفظ تعادل بین جنبه‌های فلسفی و روش‌های عملی در هر مرحله از تحقیق است. "فراروش" کتابی خواندنی، کاربردی و به‌عینه ساده و قابل درک برای تمامی محققان و دانشجویان علوم اجتماعی و رفتاری است که با روش‌های تحقیق کمی و کیفی سر و کار دارند. این کتاب به عنوان یک منبع معتبر توصیه به مطالعه برای همه‌ی افرادی است که در زمینه‌ی تحقیقات اجتماعی و رفتاری فعالیت می‌کنند
هنر انجام پژوهش کیفی از مسئله یابی تا نگارش

محمد سعید ذکایی

۳۰۵.۰۰۰ ت
با ۱۵٪ #تخفیف
۲۵۹.۰۰۰ تومان

#درباره_کتاب 👇
تحقیق کیفی در هم تنیده است، هم به متن توجه می کند، هم به خود موضوعات و هم به خود محقق. محقق بخشی از حوزه پژوهش است و تا حدی بر آن تأثیر می گذارد یا از آن متاثر می شود. نقش حداکثری محقق ایجاب می کند که مهارت های ارتباطی و انسانی خود را تقویت کند و عمیقا در آن تجدید نظر کند. اهمیت متن در سنت کمی به دلیل اصرار محقق بر نگاه بیرونی، عینی و بی طرفانه به موضوعات، محدود و گاه غایب است و اگرچه بازاندیشی ظریف در حوزه پژوهش، امکان توجه به متن تأثیرگذار را فراهم می کند. واکنش مخاطبان تحقیق تا حدودی. بسازید، این یک تجدید نظر حداقلی است. از سوی دیگر، فضای کیفی به طور کلی پژوهش را مشارکتی می بیند و بنابراین تمایل به دریافت یک نوع اطلاعات از راویان مورد توجه قرار نمی گیرد.
در بخشی از کتاب آمده است:
"بحثی که در این فصل دنبال می شود، اگرچه در بسیاری از منابع پژوهشی و آموزش روش تحقیق مغفول مانده است، موضوعی حیاتی و بسیار مهم است که نادیده گرفتن آن اصالت و پیشرفت روند پژوهش را تحت تأثیر قرار می دهد. در غالب متون آموزشی روش تحقیق، کم وبیش تعاریف قابل قبولی از «مسئله» ارائه شده، اما نگاه اجمالی و اختصار بیش از حد مانع تفهیم کامل و مطلوب معنا به مخاطب شده است و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که توانایی لازم نظری و عملی در شناخت و کشف و طرح مسئله را در مخاطبان ایجاد کند. پژوهشگر اهمیت پژوهش را از مجرای بیان مسئله ابراز می کند یا آن را به اثبات می رساند. در فصل حاضر بخشی از مطالب را به مباحث نظری دربارهی مسئلهی پژوهش و مسئله مندسازی و بخشی را به طرح مثال هایی از انواع مسئله و ارانهی نکات کاربردی برای استفادهی دانشجویان و پژوهشگران تازه کار اختصاص داده ایم."
طراحی پژوهش اجتماعی
نورمن بلیکی
حسن چاوشیان

290.000 تومان
با 15% #تخفیف
246.000 تومان

#درباره_کتاب 👇
معرفی کتاب طراحی پژوهش های اجتماعی اثر نورمن بلیکی
کتاب "طراحی پژوهش های اجتماعی" یک راهنمای منحصر به فرد جامع و دانشجوپسند برای دانش علوم اجتماعی و انواع مهارت های مورد نیاز برای برنامه ریزی تحقیقات مرتبط با این رشته است.
نویسندگان کتاب را حول چهار مرحله اصلی در تحقیقات اجتماعی سازماندهی می‌کنند . به همراه تأکید ویژه بر فرمول‌بندی سوالات تحقیق و انتخاب «منطق‌های تحقیق» مناسب برای پاسخ به آنها. الزامات طرح ها و پروپوزال های پژوهشی در ابتدای کتاب بیان شده است و پس از آن در مورد مسائل کلیدی طراحی و اخلاق تحقیق بحث می شود. چهار طرح پژوهشی نمونه در مورد مسائل زیست محیطی نقش سوالات تحقیق و کاربرد چهار منطق تحقیق را نشان می دهد و این ویرایش سوم شامل مطالب جدیدی است که به تحقیقات اجتماعی در عصر دیجیتال و شبکه ای اختصاص داده شده است.
طراحی تحقیقات اجتماعی که کاملا تجدید نظر و به روز شده است، همچنان منبع ارزشمندی برای ابهام زدایی از فرآیند تحقیق برای دانشجویان پیشرفته در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است. همراه با تحقیقات اجتماعی نویسندگان: پارادایم ها در عمل و رویکردهای بلیکی به تحقیق اجتماعی، راهنمای آموزنده ای برای طراحی تحقیقات اجتماعی به دانشمندان علوم اجتماعی ارائه می دهد
درآمدی بر تحقیق کیفی
اووه فلیک

۲۲۰ هزار تومان

#درباره_کتاب 👇
معرفی کتاب درآمدی بر تحقیق کیفی اثر اووه فلیک

نسخه جدید کتاب درسی پرفروش Uwe Flick به طور کامل اصلاح ، گسترش و به روز شده است. مقدمه ای بر تحقیقات کیفی ، دانشجویان را گام به گام از طریق فرایند تحقیق کیفی راهنمایی می کند.
این متن کلاسیک تمام رویکردهای اصلی نظری تحقیقات کیفی را در بر می گیرد و پوشش بی بدیلی از طیف گسترده ای از روش ها و رویکردهای مختلف کیفی را که اکنون در دسترس محققان است ، فراهم می کند.
طیف وسیعی از ویژگی های جدید به نسخه جدید اضافه شده است از جمله:
-ساختار جدید برای پاسخگویی بهتر به نیازهای آموزش تحقیقات کیفی
-یک فصل جدید در مورد نظریه های اساسی به علاوه پوشش دادن به روز طیف گسترده ای از سایر روشهای کیفی
-یک بخش خلاصه در مورد آخرین وضعیت تحقیق کیفی
-یک واژه نامه
-مطالعات موردی ، تمرینات و سوالات هدایت شده ی به روز شده

این نسخه جدید همچنان تضمین خواهد کرد که درآمدی بر تحقیق کیفی به عنوان یک متن مقدماتی اساسی برای همه دانشجویان تحقیق کیفی باقی مانده است.
"نسخه ی جدید کتاب درآمدی بر تحقیق کیفی نوشته ی اووه فلیک همچنان جامع ترین و کاملترین متن تحقیق کیفی است. از نظر جدیدترین تحولات در این زمینه ، دانش آموز و کاربر پسند است و کاملا به روز است. کتابی بسیار مهم و کاربردی. این کتاب در واقع مهمترین کتاب مقدماتی تحقیق کیفی در علوم اجتماعی امروز است
مبانی پژوهش کیفی
انسلپ استراوس و جولیت کربین
ابراهیم افشار

۲۲۰ هزار تومان

#درباره_کتاب 👇
ویرایش سوم کتاب پرفروش مبانی پژوهش: فنون و مراحل تولید نظریه زمینه‌ای همچنان به ارائه توصیه‌های عملی و تخصص فنی بسیار برای کمک به محققان در درک داده‌های جمع‌آوری‌شده خود ادامه می‌دهد. نویسندگان ژولیت کوربین و آنسلم اشتراوس فقید (همکار خالق نظریه پایه) روش هایی را ارائه می دهند که محققان را قادر می سازد داده های خود را تجزیه و تحلیل و تفسیر کنند و در نهایت از آن نظریه بسازند. کوربین و اشتراوس که در رویکرد خود بسیار قابل دسترس هستند، راهنمای گام به گام عمل تحقیق را ارائه می دهند - از شکل گیری سوال تحقیق از طریق چندین رویکرد به کدگذاری و تجزیه و تحلیل، تا گزارش در مورد تحقیق. این کتاب پر از تعاریف و مثال‌های گویا، با فصل‌هایی به پایان می‌رسد که معیارهایی برای ارزیابی یک مطالعه و همچنین پاسخ‌هایی به سوالات رایج مطرح شده توسط دانشجویان تحقیقات کیفی ارائه می‌کند. با تجدید نظر قابل توجهی، مبانی پژوهش کیفی یک کتاب برجسته در مطالعه روش های کیفی باقی می ماند.
ویژگی های کلیدی نسخه سوم:
-به دانش آموزان اجازه می دهد تا مهارت های تفکر انتقادی خود را در بخش "مسائل انتقادی" در پایان هر فصل توسعه دهند.
-مراحل واقعی درگیر در تجزیه و تحلیل داده ها (از توصیف تا نظریه زمینه ای) و جمع آوری داده ها با استفاده از نمونه گیری نظری را نشان می دهد.
-تمرین هایی برای تفکر، نوشتن و بحث گروهی ارائه می دهد که مطالب ارائه شده در متن را تقویت می کند.
پیمایش در تحقیقات اجتماعی
دواس
هوشنگ نایبی

۳۵۰.۰۰۰ تومان
با ۱۵٪ #تخفیف
۲۹۷.۰۰۰۰ تومان

#درباره_کتاب 👇
متن کلاسیک دیوید دو ووس، پیمایش در تحقیقات اجتماعی، توصیه‌های روشنی در مورد نحوه برنامه‌ریزی، انجام و تحلیل نظرسنجی‌های اجتماعی ارائه می‌دهد. بر پیوندهای بین تئوری و تحقیق، منطق و تفسیر آمار و شیوه های تحقیق اجتماعی تأکید دارد. این ویرایش ششم به طور کامل اصلاح و به روز شده است و شامل نمونه های جدید، داده ها و لیست های گسترده ای از منابع وب است.
د واو علاوه بر توضیح نحوه انجام نظرسنجی های خوب، نشان می دهد که چگونه می توان به یک مصرف کننده انتقادی تحقیق تبدیل شد. او استدلال می‌کند که منطق بررسی‌ها و آمار صرفا بسط منطقی است که ما در زندگی روزمره از آن استفاده می‌کنیم. با این حال، تجزیه و تحلیل به جای استفاده از روش های مکانیکی استریل، به خلاقیت و تخیل نیاز دارد. هدف اصلی تحقیق باید به دست آوردن درک دقیق و به عنوان یک محقق، استفاده از روش ها و تکنیک هایی باشد که درک را افزایش می دهد. دواس از محققان این روش استفاده می کند، نه اینکه اجازه دهند روش از شما استفاده کند.
پیمایش در تحقیقات اجتماعی خواندنی ضروری برای دانشجویان و محققانی است که با نظرسنجی کار می کنند. هیچ پیش‌زمینه‌ای در تحلیل آماری فرض نمی‌کند و ابزارهایی را که برای مقابله با این حوزه اغلب چالش برانگیز نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد.
نحوه انجام تحقیقات اجتماعی
بیکر
هوشنگ نایبی

۴۲۰.۰۰۰ ت
با ۱۵٪ #تخفیف
۳۵۷.۰۰۰ تومان

معرفی کتاب نحوه انجام تحقیقات اجتماعی اثر ترز ال بیکر
این اثر کتاب نسبتا جامعی در زمینه ی روش های تحقیق در علوم اجتماعی و انسانی در سطح دوره ی کارشناسی است و ازجمله ویژگی های بارز آن تلفیق تشریح روش ها و تکنیک های تحقیق با مثال های فراوانی از تحقیقات پژوهندگان است، چه همان طور که نویسنده خود تأکید می کند: «مطالعهٔ دقیق شیوه ی پیشبرد تحقیقات و یافته های پژوهندگان همانا کلید درک روش ها و تکنیک های تحقیق است.»
راهنمای سنجش و تحقیقات اجتماعی
میلر
هوشنگ نایبی

480.000 ت
با 15% #تخفیف
408.000 ت

معرفی کتاب راهنمای سنجش و تحقیقات اجتماعی اثر دلبرت میلر
راهنمای سنجش و تحقیقات اجتماعی کتاب مرجعی است که دقیقا برای کلیه ی مراحل تحقیق اجتماعی تدوین شده است. این کتاب، راهنمای پژوهش در علوم اجتماعی و حرفه‌های کاربردی مانند روزنامه‌نگاری، مددکاری اجتماعی، آموزش و بازرگانی است. در اداره و مدیریت هتل، بیمارستان و پلیس نیز کاربرد دارد. این کتاب به صورت‌های زیر قابل استفاده است: 1. به صورت یک کتاب راهنمای مستقل برای کلیه ی محققان اجتماعی که خواهان یک کتاب مرجع تخصصی‌اند. 2. به صورت مکمل کتاب‌های درسی روش‌های اجتماعی برای مدرسانی که خواهان برخورداری دانشجویان‌شان از اطلاعات اساسی درباره ی پژوهش‌های علوم اجتماعی و نحوه ی سازماندهی آن هستند. 3. به صورت کتاب درسی که در برگیرنده ی دستورالعمل‌های مرحله به مرحله ی آموزش پژوهش است.
📚
معرفی 9 کتاب برتر روش تحقیق کمی و کیفی در علوم انسانی و اجتماعی
همراه با تخفیف ویژه خانه کتاب علوم اجتماعی دانشگاه تهران

👇

https://www.instagram.com/p/C5K_4XouFP1/?igsh=cTc4ZjVqczNtYW9m
📚 خانه کتاب علوم اجتماعی مرکز توزیع کتاب‌های علوم انسانی و اجتماعی

🔹 ارسال به داخل و خارج از کشور
آدرس :
تهران ضلع شرقی زیرگذر گیشا،جنب دانشگاه تربیت مدرس ، ورودی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران ، خانه کتاب

02161117952
09384439577

_📖 معرفی کتاب __

#توتالیتاریسم ۳۵۰ با تخفیف ۳۱۵ ت
#امپریالیسم ۳۳۰ با تخفیف ۲۹۷ ت
#یهودی_ستیزی ۳۵۰ با تخفیف ۳۱۵ ت
#بولشویسم ۲۷۰ با تخفیف ۲۴۵ ت
#بروکراسی ۲۲۰ با تخفیف ۱۹۸ ت
#لیبرالیسم ۲۶۰ با تخفیف ۲۳۵ ت
#آینده_جغرافیا ۲۹۰ با تخفیف ۲۶۵ ت
#قدرت_و_پیشرفت ۳۹۸ با تخفیف ۳۵۰ ت
#بازارآزادودشمنان_آن ۱۹۸ با تخفیف ۱۷۵
#چراسوسیالیسم_نیستم ۲۸۰ با تخفیف ۲۶۰ ت
#هاناآرنت #مهدی_تدین #مهدیتدینی

🔴 جهت سفارش پیام دهید 👇

@mirhoseini_utbook

#کتاب #کتابفروشی #معرفیکتاب #تخفیفکتاب
HTML Embed Code:
2024/06/08 10:24:14
Back to Top