TG Telegram Group Link
Channel: رادیو فرهنگ گوتنبرگ
Back to Bottom
در کنار مزار جاوید نام دنیا فرهادی در نوروز


دنیا (سانی) فرهادی ۲۲ ساله اهل ایذه ساکن اهواز دانشجوی رشته معماری دانشگاه آزاد اهواز بود که در جریان خیزش انقلابی زن زندگی آزادی به دست نیروهای بسیجی و لباس شخصی کشته شد.
@raadiofarhang
دیدار خانواده جاوید نام محسن محمدی کوچکسرایی از قائمشهر
در کناد مزار محمدرضا اسکندری از پاکدشت

محسن (شعبان) محمدی کوچکسرایی، یکی از جان‌باخته‌های اعتراض‌ها به قتل حکومتی مهسا (ژینا) است که روز چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در قائم‌شهر، واقع در استان مازنداران کشته شد.

همچنین محمدرضا اسکندری، نیز جوان ۲۶ ساله پاکدشتی، از جان‌باختگان اعتراض‌های ۱۴۰۱ است.
@raadiofarhang
یورش مزدوران اطلاعاتی به منزل یک هنرمند کورد در سنندج

چند روز پس از مشارکت آرمان ساعدپناه، خواننده و هنرمند کورد اهل سنندج در یکی از مراسمات پیشواز نوروز، مزدوران تروریستی اطلاعاتی برای بازداشت وی به منزلش یورش بردند.

روز جمعه سوم فروردین ماه، صدها تن از عوامل تروریستی اطلاعاتی به منزل آرمان ساعدپناه، واقع در شهر سنندج یورش بردند.

اقدام این مزدوران ناموفق بوده و آرمان ساعدپناه پیش از محاصره منزل، آنجا را به مقصد نامعلومی ترک کرده بود.

همچنین، وسایل شخصی این خواننده کورد از جمله هارد کامپیوتر و سایر وسایل موجود در منزل شخصی وی، ضبط شد.

تلاش برای بازداشت این هنرمند در حالی است که وی روز بیست‌ویکم اسفند ماه در مراسم پیشواز نوروز روستای آویهنگ، با خواندن یک سرود حماسی گفته بود: " اجازه نمی‌دهند بخوانم، برگزاری مراسم نوروز اصلاً مجوز نمی‌خواهد."

@raadiofarhang
انتقال دانیال عقیلی از زندان اوین به بیمارستان

دانیال عقیلی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین جهت درمان مشکل جسمانی چسبندگی روده در پی اعتصاب غذا به بیمارستان طالقانی منتقل شده است.

بر اساس گزارش دادبان، دانیال عقیلی، ساکن تهران، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب این شهر با اتهام «اجتماع و تبانی» به چهار سال حبس و برای اتهام «تبلیغ علیه جمهوری اسلامی» به یک سال حبس و در مجموع به پنج سال حبس محکوم شده است.

دانیال عقیلی در تاریخ نوزدهم مهر ۱۴۰۱ در حوالی خیابان پیروزی تهران بازداشت شد. او در بازداشتگاه سپاه تروریستی پاسداران توسط مزدوران با سطل آب یخ، گرسنگی و اعدام مصنوعی شکنجه شده بود.

آقای عقیلی، روز چهارم شهریور ماه ۱۴۰۲ نیز به دادسرای اوین احضار شده بود. اما بعد از امتناع از امضا کردن تعهدنامه‌ای مبنی بر عدم شرکت در تجمعات سالگرد «مهسا امینی»، دو مامور لباس شخصی او را در حال حرکت از روی موتور با لگد پرت و به او آسیب جدی وارد کرده بودند.

@raadiofarhang
مدت زمان حبس جعفر ابراهیمی، بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران که هم اکنون در زندان قزلحصار در تبعید است پایان یافته اما نیروهای اطلاعاتی و قوه قضاییه از آزادی وی خودداری می‌کنند. 

ادامه خبر👇👇👇

@raadiofarhang
رادیو فرهنگ گوتنبرگ
مدت زمان حبس جعفر ابراهیمی، بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران که هم اکنون در زندان قزلحصار در تبعید است پایان یافته اما نیروهای اطلاعاتی و قوه قضاییه از آزادی وی خودداری می‌کنند.  ادامه خبر👇👇👇 @raadiofarhang
بر اساس گزارش شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، دادستانی برای تحمیل حبس بیشتر به این زندانی سیاسی، دوره مرخصی استعلاجی را بهانه نموده و دوران مرخصی را به پایان حبس اضافه نموده‌ است تا وی بعد از اتمام دوران حبس آزاد نگردد.

این یکی از شیوه‌های آزار و اذیت زندانیان سیاسی و عقیدتی است که ضمن محروم نمودن آنان از مرخصی به ویژه مرخصی درمانی، به زندانی توقف حکم را تحمیل می‌کنند تا بعدا بتوانند به حبس زندانیان بیافزایند. 

جعفر ابراهیمی به همراه تعدادی از فعالان صنفی در تاریخ دهم اردیبهشت ماه، بازداشت به دو سال محکوم شد که با احتساب ایام بازداشت موقت در پرونده قبلی بایستی بیست‌ونهم اسفند ماه ۱۴۰۲ با توجه به تجمیع پرونده از زندان آزاد می‌شد اما وی همچنان در حبس است.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران ضمن محکوم کردن تداوم بازداشت غیرقانونی این فعال صنفی، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط او شده و تاکید کرده که تداوم این فشارها و اقدامات غیرقانونی، فعالان صنفی هرگز نمی‌تواند مسیر مطالبه‌گری قانونی  فعالان صنفی  را مسدود نماید.
@raadiofarhang
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
تکریم مادران دادخواه در مراسم نوروز بوکان

ویدیوی دریافتی از بوکان، نشان می‌دهد که مادران دادخواه جانباختگان جاویدنام با در دست داشتن تصاویر فرزندان خود، در مراسم نوروز آلی‌کند این شهر حضور یافته و از سوی برگزارکنندگان مورد تکریم قرار گرفتند.

مردم شجاع منطقه آلی‌کند بوکان آیین باستانی نوروز را به تجمعات انقلابی تبدیل کردند و با رقص و پایکوبی و سردادن شعار بر تداوم مسیر انقلاب زن، زندگی، آزادی تاکید کردند.

@raadiofarhang
قتل یک جوان در کرج با شلیک مستقیم مزدوران نظام

روز شنبه چهارم فروردین ماه ١٤٠٣، یک شهروند جوان ساکن شهرک وحدت کرج به نام سهند کارگر، حین تعقیب‌وگریز از سوی مزدوران جمهوری اسلامی با تیراندازی مستقیم، به قتل رسید.

به گفته یک منبع مطلع، سهند کارگر در بلوار پاسگاه شهرک وحدت کرج از ناحیه سر مورد هدف گلوله قرار گرفته و بلافاصله جان خود را از دست داده است.

همچنین، یکی از دوستان این جوان به نام پیمان (فامیلی نامشخص)، که او نیز در خودرو تحت تعقیب حضور داشته، با سه گلوله زخمی شده و به بیمارستان منتقل می‌شود که وضعیتش وخیم گزارش شده است.

تاکنون از دلایل تعقیب این خودرو توسط نظامیان جمهوری اسلامی اطلاع دقیقی در دسترس نیست، با این وجود در هر حالتی شلیک مستقیم به این دو شهروند محکوم است و اقدامی مجرمانه محسوب می‌شود.

@raadiofarhang
ادامه بازداشت و بلاتکلیفی وریشه مرادی در زندان اوین

وریشه مرادی، زندانی سیاسی، علیرغم گذشت ۲۳۵ روز از زمان بازداشت، همچنان به صورت بلاتکلیف در بند زنان ‎زندان اوین به سر می‌برد.

به نوشته دادبان، پرونده وریشه مرادی با اتهام انتسابی "بغی" به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی ارجاع شده، اما دادگاه،برگزار نشده و وی، کماکان بلاتکلیف است.

این زندانی سیاسی که از دسترسی به وکیل محروم بوده، در دی ماه سال گذشته از بازداشتگاه اداره تروریستی اطلاعات در زندان اوین، به بند زنان این زندان منتقل شد.

وریشه مرادی، اواخر مرداد ماه سال گذشته، پس از بازجویی و شکنجه در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

وی روز سه‌شنبه دهم مرداد ماه ١٤٠٢، در مسیر مریوان به سنندج توسط مزدوران اداره تروریستی اطلاعات پس از ضرب‌وشتم شدید، بازداشت شده بود.

@raadiofarhang
مهدی مسکین‌نواز به مرخصی درمانی اعزام شد

مهدی مسکین‌نواز، زندانی سیاسی، که در اثر خودسوزی دچار جراحات شدید شده، به مرخصی درمانی اعزام شد.

این زندانی سیاسی که به گفته خودش"از آتش گذشت تا برای ادامه درمان موفق به دریافت مرخصی شد" می‌بایست هر ۱۴ روز یک‌بار برای تمدید مرخصی، خود را به مسئولان قضایی معرفی کند.

مهدی مسکین‌نواز روز پنج‌شنبه ۲۸ دی‌ماه ۱۴۰۲، در اعتراض به اجرای قریب‌الوقوع حکمِ چند زندانی محکوم به اعدام، وضعیت بد زندانیان سیاسی، افزایش فشار بر خانواده‌ به خصوص پرونده‌سازی علیه دختر نوجوانش و پرونده‌سازی و صدور حکم جدید حبس برای خودش،  اقدام به خودسوزی کرده و با سوختگی درجه دو به بیمارستان منتقل شد.

این زندانی سیاسی سرانجام پس از مدتها محرومیت از اعزام به مرخصی، روز ۲۶ اسفندماه برای ادامه درمان به مرخصی اعزام شد.

@raadiofarhang
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
نوروز بهار سال جدید
نافرمانی مدنی
نه به جمهوری اسلامی
@raadiofarhang
رقص و شادی زنان و دختران

نوروز  بهار  سال جدید
نافرمانی مدنی
نه به جمهوری اسلامی
@raadiofarhang
امید و زهرا سعیدیان جو، برادر و خواهر جاویدنام #میلاد_سعیدیان_جو، از جانباختگان قیام راه آزادی توسط قضاییه آخوندی با دریافت ابلاغیه ای به دادسرای ایذه احضار شدند.

@raadiofarhang
زابل؛ احسان قنبردادی با تودیع وثیقه آزاد شد
احسان قنبردادی، شهروند ساکن زابل که در پی اعتراض نسبت به مشکلات موجود در سیستم فاضلاب شهری بازداشت شده بود، امروز سه شنبه هفتم فروردین ماه، با تودیع وثیقه آزاد شد.
هرانا
داستان خوانى برنامه اى از رادیو فرهنگ، این هفته داستان ” شاخه گل شيشه اى" نوشته و اجرا میترا درویشیان
میترا درویشیان نویسنده و فعال حقوق بشر این هفته داستان ”شاخه گل شيشه اى ” از مجموعه داستان “افسونگرمجنون “را كه در سال ١٤٠٠ خورشيدى برابر با ٢٠٢١ ميلادى منتشر كرده اند از رادیو فرهنگ گوتنبرگ براى شما شنوندگان گرامى اجرا و به ارمغان آورده است ، توجه شما دوستان گرامى را به شنیدن این داستان جلب مینماییم
https://www.radiofarhang.nu/archive/42407.htm?amp=1
https://soundcloud.com/radiofarhang/dt5io2d6x6dt
🆔@raadiofarhang
👈كانال تلگرام راديو فرهنگ ‏https://hottg.com/raadiofarhang
👈 صفحه فیسبوک رادیو فرهنگ ‏https://m.facebook.com/Radio-Farhang-774785762611953/?ref=bookmarks
👈صفحه اينستاگرام ‏
https://instagram.com/radio.farhang.nu?igshid=NzZhOTFlYzFmZQ==
ساوندكلاود
https://m.soundcloud.com/radiofarhang
شماری از کارگران و کارکنان راه آهن لرستان اعتصاب کردند
کانال تلگرامی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن روز سه شنبه هفتم فروردین از اعتصاب کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن لرستان خبر داد.
HTML Embed Code:
2024/04/29 06:53:53
Back to Top