TG Telegram Group Link
Channel: پیاده‌رو
Back to Bottom
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
٥دقيقه با عدالت!
كنار صندلي هر نماينده اي يك نماينده از ايرانخودرو، سايپا، وزارت خارجه يا ....نشسته است، تا نماينده در لحظه آخر دستش را پايين بياورد.
#سيد_يوسف_مرادي

@piaderu
🔻برنامه هاي مجلس عدالت خواه، براي مبارزه با مفاسد زيست محيطي، زمين خواري، كوه خواري، ساحل خواري و همچنين حمايت از ميراث فرهنگي تهران:

مجلس عدالتخواه؛طبق بند هاي ٣ و ٨ سياستهاي كلي محيط زيست و قانون حمايت از آمرين به معروف و ناهيان از منكر؛ طرح مصونیت قضایی كليه فعالان محیط زیستی که اقدام به افشای جنایت های محیط زیستی ، منابع طبیعی و حیات وحش؛علیه افراد،نهاد ها و اشخاص مي كنند را در مجلس تصویب خواهد کرد.

مجلس عدالتخواه؛قانون صید و شکار مصوب سال ۱۳۴۶ عصر پهلوی را که مغایر با اصل ۵۰قانون اساسی، عرف و شرع مي باشد را ملغی خواهد کرد و طرحی جامع در جهت حفاظت از حیات وحش ایران تصویب خواهد کرد.

مجلس عدالتخواه؛ماده ۷قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست مصوب دوران پهلوی و تصویب شده در دوران کارگزاران سازندگی كه حق وتوي اصل ٥٠ قانون اساسي را به رئيس جمهور مي دهد به طور کامل لغو خواهد کرد.

مجلس عدالتخواه؛طبق ماده ۱۵ سند ملی محیط زیست، دولت را موظف خواهد کرد دیپلماسی خود را در جهت حل مشکل دریاچه هامون و همچنین سد آتاتورک ترکیه و روابط ما با افغانستان در خصوص سیستان و بلوچستان یک بار برای همیشه حل کند.

مجلس عدالتخواه؛تا رسیدن به نتیجه نهایی کلیه تجاوزات صورت گرفته به میراث های ملی در سطح شهر تهران شامل باغ منظریه (مشهور به اردوگاه شهید باهنر) که به طور غیر قانونی توسط وزارت آموزش و پرورش به فروش رسيده است و سایر عمارت های تاریخی شهر تهران که توسط مافیاهایی همچون علاءالدین (که عمارت سام قدیمی ترین عمارت تهران را به طور كامل تخریب کرده) و بقیه مراکزی که در دوران شهرداری اصلاح طلبان و اصولگرا ها مجوز آنها صادر شده است تا انتها پیگیری و ضمن انتشار عمومي نتايج، مجرمين را به دستگاه قضا معرفي خواهد کرد.

مجلس عدالتخواه؛ضمن عودت لایحه ی حقوق حیوانات به دولت که ناقص و بی اثر است با همکاری دولت قانون کامل و جامعی را در جهت حمایت از حقوق حیوانات تصویب خواهد کرد.

مجلس عدالتخواه؛طرحی را در جهت حمایت از جوامع محلی که در ذخیره گاه های ثبت شده جهانی ايران زندگی می کنند در مجلس تصویب خواهد کرد که از این جوامع حمایت شود.

مجلس عدالتخواه؛هر نوع انتقال آب خزر از طریق جنگل های هیرکانی شمال به کویر ایران که مغایر با اصل ۵۰ قانون اساسی است را ممنوع خواهد کرد.

مجلس عدالتخواه؛بعد از تشکیل به شرکت های خودروسازي داخلی یک سال فرصت خواهد داد نسبت به بالا بردن كيفيت و رفع نواقص خودرو های خود که منجر به آلودگی هوا میشوند اقدام کنند و در صورت عدم انجام آن عوارض ورود کلیه خودرو های هیبریدی را به درون کشور حذف خواهد کرد.

مجلس عدالتخواه؛ضمن انتقال وظیفه ی نظارتی سازمان حفاظت محیط‌زیست به دستگاه قضایی،این سازمان را از معاونت رئیس جمهور خارج و به وزارتخانه ای جدید در جهت نظارت نمایندگان مردم تبدیل خواهد کرد و سازمان منابع طبیعی را نیز به آن ملحق خواهد نمود.

مجلس عدالتخواه؛ساختار نظامی محیط بانی را طی روندی قانونی به ستاد مشترک نیروهای مسلح خواهد سپرد.
(تعداد شهدای محیط بان طی ۴دهه گذشته نسبت به جمعیتشان در مقایسه با شهدای نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر ۱۵۰٪ بیشتر بوده است.)

مجلس عدالتخواه؛وزارت نفت را موظف می کند که سالانه معادل ريالي کلیه ی خسارت هایی که در جنوب کشور و خلیج فارس،عسلویه ، جزیره خارک به محیط زیست وارد میکند به سازمان محیط زیست تحویل دهد.

مجلس عدالتخواه؛نسبت به متوقف کردن سد تنگ سرخ که هیچ نوع ارزیابی محیط زیستی ندارد اقدام و مابقی طرح های عمرانی که ارزیابی محیط زیستی ندارند را نیز متوقف می کند.

https://hottg.com/piaderu/3071
سيديوسف مرادي

تحصيلات:
دانشجوي دكتري هوش مصنوعي و رباتيك -دانشگاه علم و صنعت

كد انتخاباتي:٧٨٧٨

١.كارشناس دفتر مطالعات اجتماعي مركز پژوهش هاي مجلس

٢.كارشناس دفتر مطالعات فرهنگي مجلس

٣. عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد الكترونيكي -تهران

٤. عضو كارگروه تخصصي محيط زيست سازمان صدا و سيما(معاونت طرح و برنامه سازمان)

٥. بنيانگذار و مسوول واحد مطالعات تاريخ شفاهي انقلاب دوم از سال ٩١ تاكنون

٦. بنيانگذار و مسوول كانون مطالعات حفاظت از حيات وحش ايران (دانشگاه علم و صنعت)

٧. مشاور دو نفر از نمايندگان محترم مجلس در حوزه هاي فضاي مجازي، حقوق كودكان و نوجوانان و حقوق محيط زيست

٨. بنيانگذار اولين بنياد شكارچيان گمنام در جهان براي ترك عادت شكار

٩. معاون تحليل و بررسي بسيج اساتيد دانشگاه آزاد كشور

@piaderu

https://hottg.com/piaderu/3067
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تلويزيون فارسي صداي آمريكا امشب در برنامه اي ضد ايراني در خصوص محيط زيست ايران، قسمتهايي از سخنراني هاي انتخاباتي بنده را (به صورت ناقص) پخش كرد.
با مشورت دوستانم لازم ديدم مواضعم را در قالب يك ويدئو در اين خصوص شفاف كنم.
سيديوسف مرادي

@piaderu
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️ بازهم فساد، بازهم غارت بیت‌المال!

🔹آیا شورای نگهبان نباید پاسخگوی زمینه‌سازی ظهور چنین دولتی باشد؟

🔸چرا خلاف است که شورای نگهبان مورد انتقاد و در مواقعی مورد اعتراض قرار گیرد؟

♦️براستی برآنیم که اعضای این شورا انسانهایی خطاناپذیر هستند؟

♦️و یا می‌خواهیم با خطاناپذیر و انتقادناپدیر و اعتراض‌ناپدیر کردن این شورا ایجاد اقتدار و انتظام کنیم؟

♦️اما آیا این شیوه ایجاد اقتدار و انتظام به رشد و کمال و کرامت انسانهای این مرزوبوم صدمه بنیانی نمی‌زند؟

♦️آیا ملت ایران را به ملتی منقاد و صغارت‌پذیر و نهایتا فوق‌العاده ساده‌لوح و کوتوله تبدیل نمی‌کند؟

🆔 @Saeidzibakalam
‏گزارش را مي توانيد از طريق لينك زير مطالعه كنيد.
‏⁦rc.majlis.ir/fa/report/down…⁩
انتخابات بويراحمد؛ نبرد حاشيه عليه متن/ زنده باد نهضتِ ضد آپارتايدِ مستضعفين

✍️سيديوسف مرادي

توضيح: براي برادران و خواهرانم كه از روستاهاي دور افتاده بويراحمد پا به شهر ياسوج گذاشتند تا از صندوقهاي راي و جمهوريت نظام دفاع كنند و كاري كه ما نتوانستيم سالها انجام دهيم را به بهترين شيوه انجام دادند.


🔻از حاشيه ها آمده بودند، از اعماق فراموش شده تاريخ، از جلاله ي بي جاده، از سيلاب كلوارِ تنها، از زيلاييِ بيصدا، از پاتاوه ي زيبا، از ايستگاه آخر به شهر آمده بودند، آمده بودند از روياي ايراني جمهوري خواهي پنجاه و هفت دفاع كنند.
آنها از زير چرخهاي توسعه آمده بودند و نامشان در هيچ بخشنامه اي نبود، آنها از كوخ نشيناني بودند كه خميني عاشقشان بود، آنها برادرانِ «حسين رزمنده» بودند، آنها خواهرانِ «حسنِ آباد» بودند. آنها از سال پنجاه و هفت به ياسوج آمده بودند.
آنها بعد از چهل سال پا به ياسوج گذاشتند تا از دموكراسي ايراني دفاع كنند.
از عنوان نامزد امنيتي نترسيدند، شناسنامه هايشان را به پولهاي كثيف پيمانكاران نفروختند، آنها از حاشيه آمده بودند و هيچ چيزي براي باختن نداشتند.
سربازان ماندلا بودند عليه آپارتايد و تبعيض، پابرهنه گان گاندي بودند كه به خاطر اعتقاداتشان تا آخرين نفس عليه استبداد بدون هيچ خشونتي مقاومت كردند.
سربازان روح الله بودند كه بر سر زر و زور و تزوير آوار شدند.
آنها به ياسوج پاگذاشتند و «يوم الله» آفريدند.
آنها «حبيب» بودند در تنگه گجستان، ديالمه بودند كه خارج از همه ليستها راي آورد.
آنها سربازان «سيد علي» بودند، آتش به اختياراني كه بدون هيچ دستوري از بالا از صندوق هاي راي، از شناسنامه هايشان، از شرافتشان، از عزتشان مظلومانه دفاع كردند.
آنها سربازان مردم سالاري بودند، به شهر آمده بودند تا همه را حيران كنند، مستضعفين ابدي به شهر آمده بودند در حالي كه اينبار فريب پدرخوانده هاي اصلاحات و اصولگرايي را نخوردند.

دوم: انقلابِ ضد آپارتايد، جمهوري خواهانه و قانونمند و ضد خشونتِ پابرهنه گان بويراحمد به ثمر رسيد و بعد از ٤٠ سال طعم شيرين مبارزه با چپ و راست را بويراحمد تجربه كرد.
نگارنده اين سطور تاكنون منتخب مردم بويراحمد را از نزديك زيارت نكرده ام و به نهضت او از ابتدا مشكوك بودم، ضمن درخواست از منتخب كوخ نشينان بويراحمد كه قدر اين آرا را بداند، اعتراف مي كنم اگر مي دانستم انقلابِ ضد تبعيض و حق طلبانه حاشيه نشينان بويراحمد بدون ريختن قطره اي خون تحقق خواهد يافت از ده روز قبل از انتخابات كه آنهمه تخريب و ظلم عليه حاشيه نشينانِ بويراحمد سفلي را ديدم، در كنار آنها حضور مي يافتم.
و حيف كه اين توفيق از من سلب شد و حلاليت مي طلبم از مستضعفين بويراحمد، عزيزترين كسانم بر روي زمين.

سوم: پيروز انتخابات سوم اسفند، فقط مردم بودند، حاشيه نشينانِ بويراحمد كه از حيثيت بويراحمد دفاع كردند و به همه هم استاني ها آموختند كه مي شود بدون پول و شام و زور و تقلب هم راي آورد.
و البته بايد تشكر كرد از دستگاههاي امنيتي و خصوصا دستگاه قضا كه نشان داد روح عدالت طلبي رياست جديد قوه قضاييه به بويراحمد هم رسيده است.

چهارم: سم مهلك نهضت هاي ضد آپارتايد (تبعيض) كه توسط حاشيه نشينان صورت مي گيرد؛ خشونت، كينه، نفرت و انتقام است.
نهضت هاي ضد تبعيض ماندلا مي خواهد، خميني مي خواهد، كار هر كسي نيست، به منتخب بويراحمد به عنوان يكي از كمترين شهروندان سفارش مي كنم كه حس انتقام، كينه و نفرت به خاطر سالها ظلم را هم خودش فراموش كند و هم دائما آن را به طرفدارانش سفارش كند.
نگذاريد چشمه جوشان انقلاب زيبا و پاك شما به دليل جهالتهاي برخي، كور شود.

@piaderu
من کوچ می کنم،
گرچه دیگر ایلیاتی نیستم و شهری شده ام،
کوچ می کنم،مثل پدر بزرگ هایم،اما نه از گرمسیرها به سردسیرها در آغاز فصل گرم،و نه از سردسیرها به گرمسیرها در آغاز فصل سرد
من کوچ می کنم بی آنکه قرار باشد گله ام در مقصد کوچ،در «وُرد» تازه علف های تازه ای را بچرند،بی آنکه قرار باشد مادیان هایم کره هایشان را در علفزارهایی تازه بزایند.
من کوچ می کنم، از گرمسیر شهر در فصل گرم به گرمسیرتر شهر، تا بیشتر عرق بریزم و دود و دم بخورم و از سردسیر شهر در فصل سرد به سردسیرتر شهر، تا بیشتر بلرزم
من کوچ می کنم مثل پدربزرگ هایم،بی آنکه قرار باشد برفآب کوه های دنا را در فصل گرم بنوشم؛
یا، بی آنکه قرار باشد در فصل سرد در دوردست ها،در سرزمین های گرم،رمه بچرانم و سفیدی دنا را از دور ببینم،
من کوچ می کنم مثل مادربزرگ هایم،بی آنکه قرار باشد دست رشته هایم را در بازارهای «وُرد» مقصد سودا کنم،یا کشک هایم را با گالش های پلاستیکی.
من کوچ می کنم، هر سال، بی آنکه هیچ منطق طبیعی کوچیدنم را توجیه کند،بی آنکه هیچ نسیمی در مقصد،گرد راه را از خاطر خسته ام بستُرد
من کوچ می کنم،تنها چون اجاره ها گران شده اند.

@maseelmohsenbadreh
🔹رئیس کل سازمان نظام پرستاری در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

🔰 پرستاران و سایر نیروهای نظام سلامت که جان خود را در حین خدمت به مبتلایان ویروس کرونا از دست میدهند بعنوان شهدای خدمت محسوب شوند


🔹 رئیس کل سازمان نظام پرستاری در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد که پرستاران و سایر پرسنل کادر درمان که به دلیل ویروس کرونا جان به جان آفرین تسلیم می کنند، شهید خدمت محسوب شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، متن کامل نامه دکتر محمد میرزابیگی رئیس کل سازمان نظام پرستاری بدین شرح است: 

جناب آقای دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

 با سلام و تحیت؛ احتراما همانطور که مستحضر می باشید کشور ما در شرایط خاص بهداشتی_درمانی ‌و نوعی بحران سلامتی در مواجهه با بیماری کرونا ویروس می باشد.

در این بین پرستاران عزیز هم اکنون در بیمارستان ها  به عنوان فداییان مردم در نظام سلامت آن هم بدون ثانیه‌ای وقفه؛ در خط مقدم جبهه امنیت سلامت در حال  مبارزه بی امان، ایثار و از جان گذشتگی می باشند.

پرستاران خدوم؛ با اخلاص،با هنر، دانش و مهارت خود در حالی مشغول مبارزه  شبانه روزی با این ویروس وحشی   می باشند، که این عزیزان مظلومانه و ایثار گرانه  با حداقل امکانات و حداقل نفرات و به دور از حداقلهای استاندارد نیروی انسانی و تجهیزات مشغول جانفشانی و خدمت رسانی هستند. 


ادامه خبر در لینک زیر :

لینک خبر:
http://www.ino.ir/TabId/8563/ArtMID/16442/ArticleID/277086/.aspx

@ino_ir
🔻خوابيدي بدونِ لالايي و قصه/ براي روح آزاده ي حامد جلالي كه كروناي نحس او را از ما گرفت...

✍️سيديوسف مرادي

اولين بار با «صفايي» ديدمش، اتاق فكري راه افتاده بود در مورد موسيقي اعتراض، پر انرژي حرف ميزد.
بعدها درگير موسيقي انقلاب و اعتراض شدم، دائما ميرفتم در همان زير زمين نمورِ دفتر در خيابان ١٦ آذر.
آرشيو فوق العاده اي از تاريخ موسيقي انقلاب و غرب داشت، مثل بقيه نبود، آزاد بود، آزاد...

اطلاعاتش در مورد تاريخ موسيقي غرب بي نظير بود، به شوخي مي گفتند حامد در مورد گروه پينك فلويد چيزهايي مي داند كه خود گروه پينك فلويد نمي داند.
چنان با هيجان از ويكتور خارا مي گفت، كه شنونده فكر مي كرد با هم رابطه خويشاوندي داشته اند، گويي روح سركشش بارها به آمريكاي لاتين سفر كرده باشد، نگاهش فرق داشت با خيلي ها، رپ ايراني را فرصت مي ديد نه تهديد.

دغدغه اش البته فقط موسيقي نبود، اين مدت رفته بود توييتر، در حوزه خانواده، ازدواج و مسكن جوانان توليد محتوا مي كرد.

آخرين بار كه ديدمش در ستاد عدالت خواهان بود، با محمد صادق و وحيد آمده بود ستاد.
مثل هميشه پر انرژي تر از همه بود.

حامد، بدون مرز بود، هر جايي به او نياز بود حضور مي يافت، فرقي هم نمي كرد، چه موسيقي اعتراض باشد، چه مستند سازي، چه عدالت خواهي براي جوانان و چه يك ستاد انتخاباتي...
روحش شاد....

🎼به ياد حامد كه زندگي اش شاعرانه بود:

نازلي! بهار خنده زد و ارغوان شكفت.
در خانه، زير پنجره گل داد ياس پير.
دست از گمان بدار!
با مرگ نحس پنجه ميفكن!
بودن به از نبود شدن، خاصه در بهار . . .»
 
نازلي سخن نگفت؛
سرافراز
دندان خشم بر جگر خسته بست و رفت . . .
«ـ نازلي! سخن بگو!
مرغ سكوت، جوجة مرگي فجيع را
در آشيان به بيضه نشسته ست!»
 
نازلي سخن نگفت؛
چو خورشيد
از تيرگي برآمد و در خون نشست و رفت . . .
 
نازلي سخن نگفت
نازلي ستاره بود
يك دم درين ظلام درخشيد و جست و رفت . . .
 
نازلي سخن نگفت
نازلي بنفشه بود
گل داد و
مژده داد: «زمستان شكست!»
و
رفت . . .
 
@piaderu
Nazli-(IRMP3.IR)
Jahan
نازلي سخن نگفت
نازلي ستاره بود
يك دم در اين ظلام
بدرخشيد و جَست و رفت...


@piaderu
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
آدم ها را معمولا نه می شود و نه باید همیشه صد درصد مطابق تمایلات و ذهنیات مان بیابیم. هر کسی را باید به هر اندازه که از روی صدق و پاکی دغدغه حقیقت و مردم را دارد ارجمند شمرد و دوست داشت.
خداوند حامد جلالی کاشانی را رحمت کند.
@maseelmohsenbadreh
Forwarded from حسینیه هنر
⚫️ "وحید جلیلی" مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به مناسبت درگذشت «حامد جلالی کاشانی» نوشت:

◾️ فمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا...
حامد عزیز پرکشید و رفت.
با ناباوری، فقدانش را در آغوش می‌کشیم و اشک می‌ریزیم.

◾️ بسیار شب‌ها که تا به صبح بیدار ماند و روزها که بی دریغ و خستگی‌ناپذیر به شب رساند به شوق کار برای خدا، برای شهدا، برای زینب سلام الله علیها.
خیالت جمع بود کاری را که بپذیرد به فرجام می‌رسد و مایه آبروست.

◾️ خوبی‌ها و اخلاص‌ها و مروت‌هایش با ماست.
لبخندهایش می مانَد برایمان و همتش. فصل جشنواره، داغش تازه خواهد شد هر سال؛
و " عمار " کم خواهد داشت او را تا همیشه.
گوش جان داشت به نغمه انقلاب و"راه‌نوا " به همتش راه گشود و پرچم برافراشت.

◾️ سال‌ها، کارنامه همه بچه‌های "حسینیه هنر" دست او بود و هزاران محصول و مهمات را او باید ثبت می‌کرد که گم نشود در هجوم روزمرگی‌ها و ماندگار شود و در دسترس باشد برای مجاهدان جبهه فرهنگ.

◾️ حالا اوست و کارنامه‌ای که به شوق و افتخار می‌تواند تقدیم کند به موالیانش.
" زینب زینب" بگذارید درحسینیه در بدرقه حامد جلالی عزیزمان که حیاتش پیام رسانی بود ودغدغه اش آن که گم نشود صدای زینبیان درهلهله حرمله های زمان.

◾️ پروردگارا او را در رحمت خاصه خود بپذیر و استقامتمان ده در مسیری که نهایتش رضوان توست.
غفرالله له و لنا.


🔹🔸 "حسینیه هنر"
🌐 @Hhonar_com
HTML Embed Code:
2024/04/29 11:45:51
Back to Top