TG Telegram Group Link
Channel: تربیت فرزند نورِدیده
Back to Bottom
به كودكمان بياموزيم؛
قوی باشد، اما نه گستاخ

مهربان باشد، اما نه ضعیف
شجاع باشد، امانه قلدر

فروتن باشد، اما نه کمرو
به خود مطمئن باشد، امانه خودبین

#کانال_تربیتی_نوردیده 👇
@nooredideh
مطمئن باشید که بازی، مهم ترین کاری است که هر کودکی باید انجام دهد.

هیچ کلاس آموزشی، ابزار آموزشی و چیزهای دیگر نمی تواند اهمیت ساعات بازی آزاد کودکان را در یک محیط امن و غنی پر کند.

کودکان به ساعات بازی نیاز دارند که به طور آزادانه و خلاق به تجربه دنیای اطراف خود مشغول باشند.

به جای ثبت نام کودک در کلاسهای مختلف ریاضی، زبان و یا نقاشی، او را با مکعب ها و پازل های اعداد و حروف، شکل های رنگی و جعبه گواش و قلمو سرگرم کنید.

Join @nooredideh
نگاهی به پدر بزرگ ها و مادر بزرگ های اطرافتان بیندازید
سختی‌های زیادی کشیده‌اند رنج ها و مرارت های فراوانی تجربه کرده‌اند
اما افسرده نیستند، ناامید و درمانده نیز نیستند.

درد و رنجی که نسل های امروز نسبت به آن ها تجربه می کنند بسیار اندک است اما نسل های جدید دچار افسرده گی و درماندگی بیشتری هستند.

یکی از دلایل این تفاوت، تعریف و دیدگاه و انتظار نسل جدید از زندگی است، نسل جدید زندگی را در ذهن خود معادل آسودگی در نظر گرفته است

از نظر نسل‌های جدیدتر زندگی یعنی راحتی مداوم و اگر ناکامی و سختی در آن رخ دهد زندگی پایان یافته است.

نسل گذشته اما ذهن و روان خود را برای مواجهه با سختی های زندگی آماده می‌کردند آنها می‌دانستند قراری نیست که آنها به طور مداوم آسوده باشند بلکه زندگی برای آنها به معنای دست به گریبان شدن با انواع چالش‌ها بود.

نسل امروز ازدواج ،کار، تحصیل و روابط، همه و همه را معادل با راحتی معنا می کنند و به همین دلیل در شرایط دشوار میزان تاب آوری این نسل بسیار پایین آمده است.

در روانشناسی نیز گفته می شود ما به پدر و مادر های نسبتا خوب نیاز داریم به این معنا که پدر مادرهای آگاه اجازه می دهند که فرزندانشان ناکامی بهینه را در زندگی تجربه کنند
و گاهی صبر می کنند تا آنها شکست بخورند، سختی بکشند و مسئولیت زندگی خودشان را بپذیرد.
چیزی که در تربیت نسل های امروز کمتر دیده می شود.

نسل های جدید مانند فردی می مانند که خود را برای رفتن به مهمانی آماده کرده اند در حالی که به میدان جنگ فرستاده شده اند و طبعا در این فضا چیزی جز ناامیدی و درماندگی تجربه نمی شود.

بیایید امتحان کنیم از فردا معنای زندگی را
در ذهن خود با مفهوم چالش معادل بگیریم
اینگونه خواهید دید که چقدر شهامت و توان زیستن تان بالا می رود.

#کانال_تربیتی_نوردیده 👇
join @nooredideh
هر که اخلاقش بد باشد روزی اش تنگ شود. و هرکه خوش خوی باشد روزی اش گشاده گردد.
امیرالمومنین علیه السلام

@nooredideh
💫چگونه به فرزندانمان آموزش دهیم که خشم خود را کنترل کنند؟

خشم
به‌خودی‌خود احساسی طبیعی و سالم است که نشان می‌دهد گاهی اوقات بعضی چیزها به نظرمان منصفانه یا درست نیست، اما اگر رفتار خشم‌آلود کودک از کنترل خارج شود یا پرخاشگرانه باشد، ممکن است بسیار آسیب‌زا شود و برای خودش و اطرافیانش، چالش‌هایی دلهره‌آور به همراه داشته‌ باشد.

راهکارهای زیر به کودکانی که زیاد عصبانی می‌شوند کمک می کند تا احساسات خود را بیشتر بشناسند، آن‌ها را بیان کنند و در مواقع لازم، آن‌ها را تحت کنترل داشته‌ باشند:

1️⃣ درباره‌ی روش‌‌های کنترل خشم با فرزندتان گفت‌و‌گو کنید
مهارت کنترل خشم را با استفاده از روش‌هایی سرگرم‌کننده و خلاقانه به فرزندتان آموزش دهید. مثلاً می‌توانید با کمک هم برای خشم یک اسم بگذارید و از کودک بخواهید آن را نقاشی کند.

2️⃣ به فرزندتان کمک کنید تا نشانه‌های ظاهری خشم را تشخیص دهد
توانایی تشخیص زودهنگام نشانه‌های ظاهری و جسمی خشم به فرزندتان کمک می‌کند تا در مورد چگونگی ابراز آن، تصمیم‌های سنجیده‌تر و عاقلانه‌تری بگیرد.

3️⃣ به فرزندتان کمک کنید علت ایجاد خشم خود را پیدا کند
کشف علت عصبانیت فرزندتان و همچنین کمک به او برای شناخت احساساتی که در آن موقعیت تجربه می‌کند، اهمیت بسیاری دارد، زیرا باعث می‌شود راحت‌تر عصبانیتش را کنترل کند.

4️⃣ راهبردهای مدیریت خشمِ منحصر به فرزندتان را کشف کنید
بچه‌ها باید روش‌‌های مناسب برای مقابله با خشم خود را بدانند. به جای اینکه به فرزندتان بگویید: «دوستت را نزن!»، به او توضیح دهید که وقتی احساس عصبانیت می‌کند، چه کارهایی می‌تواند انجام دهد. مثلاً بگویید: «ما حق نداریم به دیگران آسیب بزنیم. به جای این کار، سعی کن وقتی عصبانی شدی از کلمات استفاده کنی و به دوستت بگویی که از کارش عصبانی شده‌ای.»

5️⃣ فرزندتان را به بازی و ورزش منظم تشویق کنید
فعالیت بدنی و داشتن تحرک راهی است برای کاهش احساس خشم یا پایان‌دادن به آن.بازی و ورزش برای کاهش دلهره و نگرانی نیز مفید است.

6️⃣ بازخورد مثبت بدهید
وقتی متوجه می‌شوید فرزندتان در موقعیتی قرار گرفته و توانسته خشم و عصبانیتش را به‌خوبی کنترل کند، تلاش‌ او را، هر اندازه که کوچک باشد، تحسین کنید. این کار باعث ایجاد اعتماد‌به‌نفس در فرزندتان برای توانایی مدیریت خشم می‌شود.

7️⃣ کنترل و مدیریت خشم را با رفتار خود به فرزندتان آموزش دهید
به فرزندتان نشان دهید زمان‌هایی که خودتان عصبانی می‌شوید، چگونه با احساس خشمتان برخورد می‌کنید.درباره‌ی احساس خشم و عصبانیتی که تجربه می‌کنید صحبت کنید تا او متوجه شود که بزرگسالان هم گاهی عصبانی می‌شوند.


🔗منبع: سایت دانابن


🆔
@danabon_ir

🆔
@danabon_Support

📫[email protected]
شاهزاده ی قاجار همسرشیخ رجبعلی خیاط به نقل از فرزندشان

✍🏻:مادرم با آنکه از شاهزاده های قاجار بود، با درآمد کمی که پدر داشت زندگی می‌کرد و هیچوقت اعتراضی نداشت و با هم اختلافی نداشتند.

-پدرم بسیار شوخ طبع و خنده رو بود. در خانه ما احترام به مادر واجب بود. ما هشت خواهر و برادر بودیم و همه مادرمان را خانم صدا میزدیم. پدر همیشه با مادرم شوخی می‌کرد.

🗣 شیخ در کلاس‌های اخلاق به شاگردانش می‌گفت:

شما نمی‌خواهد به هر کسی که از راه می رسد بگویید قربانت بروم. این قربانت بروم را در خانه به همسرتان بگویید. این رفتارهاست که باعث علاقه میان زن و شوهر می شود.

@nooredideh
کودک مقتدر‌

⭐️بگذارید کودک مشکل خود را حل کند

برخی از والدین عادت دارند که مشکلات کودکشان را خود حل کنند. این والدین شاید برای راحتی و رفاه بیشتر کودک این کار را انجام می دهند اما در واقع این کار باعث می شود تا کودک نتواند روی توانایی های خود تکیه کند و در آینده هم ممکن است نتواند مشکلات خود را حل کند زیرا مطمئن است کسی هست که او را از این وضعیت نجات دهد. این عادت تا ابد با او همراه خواهد بود و او فردی می شود که در مقابل مشکلات تلاشی نمی کند و منتظر یک ناجی است تا او را نجات دهد.

⭐️از تحسین و تمجید زیاد خودداری کنید

درست است که کودکان نیاز دارند تا از آنجا تحسین و تمجید شود اما این تحسین و تمجید همیشه به صورت مثبت جواب نمی دهد.
کودک شما باید خودش به توانایی های خود ایمان داشته باشد تا بتواند عزت نفسش را تقویت کند و بتواند مدیر و مدبر باشد.
کودکان را باید به خاطر تلاش ها و توانایی هایشان تشویق کنید نه اینکه بیهوده آنها را یک فرد موفق تلقی کنی در صورتی در حقیقت این گونه نیست.‌

شما کدوم یکی رو انجام می‌دید؟‌
الان که ایام نوروز نزدیکه در مهماني ها اجازه ندهيد ديگران بدون داشتن دانش و علم، به شما احساس نگراني و اضطراب بدهند.

"واي انقدر بغلش نكن بغلي ميشه شده" ، "خيلي بچت لوس شده ها" ، "زيادي داري آسون ميگيري به بچه ات" ، "نسل ما با كتك و فشار بزرگ شديم به اين خوبي از آب در اومديم نسل جديد خيلي خيلي لوس و بيتربيت بزرگ ميشن".

"من اگه جاي تو بودم آدمش ميكردم" ، "خيلي زود از شير گرفتيش خيلي اشتباه كردي" ، "چرا از پوشك نگرفتيش هنوز" ، "آخ آخ خيلي لوسش كردي".

فراموش نكنيد كسي كه مقايسه، يا دخالت ميكند عزتت نفس كمي دارد.

#کانال_تربیتی_نوردیده 👇
Join @nooredideh
کودکان نقاط قوت و ضعف خود از جمله تمایل به فرمان دادن یا فرمان بردن، تهاجم یا تسلیم، اجتماعی بودن یا منزوی بودن و همچنین احساسات دوستانه یا خصمانه، افسردگی یا شادی، امیال و آرزوهای خود را از طریق بازی نشان می‌دهند.

بازی، رشد عاطفی، اجتماعی ، جسمانی و ذهنی کودک را به همراه دارد و موجب ارتباط کودک با محیط بیرون، شکوفایی استعدادهای نهفته و بروز خلاقیت، همکاری، همیاری و مشارکت کودک می‌گردد.

همچنین بازی موجب همانندسازی با بزرگ‌ترها شده و کمک می‌کند که کودک شکست را بطور واقعی تجربه کند.


Join @nooredideh
Forwarded from حسین دارابی
🔵٩ توصیه عالی از مرحوم آيت الله كشميرى برای ماه مبارک رمضان:


🔻 کمیت‌گرا نباشید
١- "کمیت گرا نباشید؛ کیفیت جو باشید!"
دنبال ختم آیات و ادعیه نباشید؛ بلكه در پی هضم آنها باشید! غذای اندک را خوب بجوید تا جزء جان تان شود. بزرگترین مشکل ما قشری‌نگری به دین و شریعت است. با خود فکر کنید آنقدر در سال های قبل با ولعِ زیادخوانی اعمال انجام دادید، به کجا رسیدید؟!

آغاز ماه رمضان حتماً نیت کنید فقط براى الله روزه بگیرید؛ فقط الله! آداب روزه‌داری را تا آنجا که نشاط دارید، انجام دهید:

🔻٢- تفکر
حتماً دقایقی از ساعات رازآمیز روزه‌داری خود را به برترین عبادت اختصاص دهید و آن هم چیزی نیست جز «تفکر»! با خود و خدای خود خلوت ‌کنید.
خصوصاً به نوع رابطه حضرت حق با خودتان بیندیشد؛ امید است ابوابی از معرفت به رویتان باز شود.


🔻٣_ یکی از مهم‌ترین حالات بندگی خصوصاً در ماه رمضان، حالتی است که توصیه‌ى مؤکد نبی مکرم است و آن «سجده طولانی» است.
فقط خدا و اولیاء الهی می‌دانند هنگام سجده‌ى عبودیت چه بارانی از ابر رحمت و چه برکاتی از عالم ربوبیت بر سر شما می‌بارد. حتماً در روز یک سجده‌ى طولانی داشته باشید.

🔻۴- حتی‌المقدور در خانه خود افطار کنید؛ حتی در مساجد افطار نکنید.
بگذارید برکت افطار و دعای مستجاب لحظه‌ی افطار به خانواده و خانه‌ى شما تعلق گیرد.
در ضمن، هنگام افطار دِلال کنید!
"دِلال يعنى ناز کردن"
هنگام افطار برای خدا ناز کنید! چون براش روزه ‌گرفتید وحضرتش خوان کرم گسترده؛ لقمه‌ى اول را نزدیک دهان ببرید، اما نخورید! دعا کنید؛ یعنی به خدا عرض کنید: "اگر حاجتم را بدی، افطار می‌کنم!"
این حالت معجزه می‌كند!

🔻۵- رمز ماندگاری در ضیافت الهی رمضان کیمیای«حُسن خلق» است.
با فرزندان، خویشان و دوستان خود با اکسیر حسن خلق و مهربانی برخورد ‌کنید. لحظه‌ى عصبانیت و خشم شما همان لحظه اخراج شما از این مهمانی الهی است!

🔻۶- کشتی رؤیایی رمضان سوار بر امواج دریای «اشک» به ساحل نجات می رسد! از خدای سبحان در این ماه خصوصاً اسحار سحرآمیز آن اشک و گریه درخواست کنید.

🔻۷- از ابتدای ماه رمضان باید هدف‌گذاری شما "لیلة القدر” باشد که جان رمضان است.
در این خصوص، سخن زیاد است؛ لکن، «مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز» فقط سعی کنیم شب قدر در ما واقع شود نه در ماه!

🔻۸- این ماه ماه «ربیع القرآن» ماست.
در این بهار قرآنی هرروز یک آیه را انتخاب کنید و تا افطار به طور متناوب تلاوت و در پیرامون آن تدبر نمایید. امید است دم دمای افطار آن آیه برای شما پرده از رخسار بردارد!

🔻۹- در سراسر ماه رمضان توجه شما به روزه‌دار حقیقی و انسان کامل یعنی امام عصر نباید منقطع شود.

#حسین_دارابی | عضوشوید 👇
@hosein_darabi
اعتماد به نفس کودکان بسیار ارزشمند است آن را نادیده نگیرید. فریاد های پی در پی اعتماد به نفس کودک را از بین می‌برد.

تمام دنیا به کودکانمان خواهند گفت اشتباهاتشان چیست. آن هم با صدای بلند و به کرات. ما باید اجازه دهیم کودکانمان بدانند که کدامیک از خصلت هایشان پسندیده است.

کانال تربیتی نوردیده
@nooredideh
اگر رفتار شما با نوجوانتان محترمانه ، اصیل ، بی پرده و صادقانه باشد ، او نیز با شما به همین شکل رفتار خواهد کرد . شما همان را که می دهید ، می گیرید

بسیاری از بزرگ ترهای خانواده انتظار دارند که کوچک ترها مطیع خواسته های آن ها باشند . چنین ادراکی از مفهوم روابط اجتماعی و روابط خانوادگی ، نابود کننده ی اعتماد بین اعضای خانواده وجامعه است. یادتان باشد ، هدف شما برقرار کردن ارتباط است نه سلطه یابی . فهماندن اصل مطلب به فرزندانتان از راه ارتباط ، اهمیتی بیشتر از مهار کردن آنان دارد . در این باره چنین بیندیشید : اگر شما سلطه پیدا کنید و به او دستور بدهید ، می توانید تا زمانی که نزدیک و روبه روی فرزندتان قرار دارید بر او تسلط داشته باشید ، اما بعد چی ؟

 پدر و مادر هوشمند و درستکار و دقیق به راحتی می توانند از حالت ها و رفتار فرزندشان به وضع وی پی ببرند و در صورتی که احتمال مشکلی وجود داشت ، با تعقل و تدبیر و رفتار سنجیده به کمک او بشتابند ، نه این که با وی به مشاجره ودعوا بپردازند و وی را تنبیه کنند . چرا که این کار حس اعتماد فرزندان را به والدین نابودخواهد کرد.


@nooredideh_nojavan
کنترل عصبانیت

هنگامی که والدین به طور کار آمد هیجان های خود را مهار می کنند، فرزندان شان هم یاد می گیرند تا به همین شیوه عمل کنند. روشی که والدین برای مدیریت خود در شرایط انفجاری (عصبانیت بیش از حد) به کار می برند، الگویی برای فرزندشان می شود تا به هنگام خشم یا اندوه از آن الگو تبعیت کنند.
بنابراین کنترل خشم و عصبانیت چیزی است که همه والدین به آن نیازمندند. خود مهار گری روشی برای کمک به والدین است تا از وارد کردن صدمه به فرزندشان اجتناب کنند. با کسب این مهارت، والدین خواهند توانست تا با فرزندشان به شیوه هایی موثر حتی در لحظات تنش زا، تعامل کنند.

مثلا وقتی کودک ما شاهد است که به نظر خیلی عصبانی می آییم، خشم خود را فرو بخوریم و سکوت کنیم و چند دقیقه ای از او بخواهیم محیط را ترک کند تا کنترل خود را دوباره به دست آوریم، او نیز از این شیوه استفاده خواهد کرد. در واقع رفتارهای خشن فرزندانمان بازتابی از رفتار والدین است.

خشم، هیجان پایه ای است که هر کسی آن را می فهمد. می توان به افراد آموزش داد که چگونه خشم خود را بدون آسیب زدن به خود یا دیگران مهار کنند. آنچه حائز اهمیت است قبول مسئولیت اعمال خود و پذیرش احساسات به عنوان بخشی از ماهیت بشری است.

Join @nooredideh
💎بهترین ماه سال...

در کتاب خاطرات آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی یکی از نزدیکان ایشان نقل می کند: "وقتی تازه می خواستم به بچه دار شدن فکر کنم در محل دفتر مرجعیت خدمتشان رسیدم. عرض کردم تازه می خواهیم به فکر بچه دار شدن بیفتیم. چه کنیم؟ فرمودند: خوب کردی اول آمدی پیش من."

🔹بهترین ماه های سال برای انعقاد نطفه ماه رمضان است. نزدیک های نیمه ماه هم از همه بهتر است. چون هر دو روزه گرفتید و هر دو یک حالت تلطیف روحی پیدا کردید.

🔹من نسبت به هر پنج بچه ای که دارم روزانه در پنج نمازی که در شبانه روز میخواندم ۴ دعا می کردم. میگفتم خدایا سالم باشد ،صالح باشد، خوش روزی باشد، خوش قدم باشد. با این ۴ دعا دنیا و آخرت را با هم جمع کرده بودم. ضرر هم نکردم. نه در دخترش نه در پسرش الحمدلله. خودم این کار را کردم.

🔹از نظر تغذیه مادر وقتی باردار شد، هر چیزی نخورد.

🔹مسئله توسل خیلی موثر است به خاطر اینکه این خصوصیات پنج گانه که من گفتم در او باشد. یعنی سالم باشد صالح خوش روزی. خوش قدم (چون بعضی از بچه ها بد قدم هستند هیچ تعارف هم ندارد و تردید هم در او نیست.) و مهمترین چیز هم عاقبت به خیری است.

🔹قبل از انعقاد نطفه هم تغذیه خیلی موثر است و در نطفه اثر دارد. این از واضحات است. باید مراعات کنید. من یک چیزی بگویم به تو: در خانه ما از هرجایی هر چیزی بیاید اینها دست نمی زنند. صبر می کنند تا من بیایم جهات شرعی اش را دقت کنم. این در خانه ما سنت شده و از ملکات اینهاست. چون این اثر دارد.

🔹فرمودند اگر در ماه رمضان نشد ادامه بدهید فقط قمر در عقرب نباشد. روایات هم در این زمینه داریم. هم عقد در قمر در عقرب نباشد هم عمل آمیزشی و نکاح.
ادامه دارد....

@nooredideh
راهکارهای برای کاهش #لجبازی کودک

۱-تکرار بیش ازحدتوصیه، کودک را لجباز می کند.
۲- بجای توصیه‌های دستوری از توصیه‌های خبری استفاده کنید.
۳-خواسته‌های موجه کودک را پاسخ دهید.
۴- به کودکانتان توجه بیشتری داشته باشید.
۵- سرزنش کردن بیش ازحدکودک، او را لجبازتر می‌کند
۶- به فرزندانتان حق انتخاب دهید.

@nooredideh
Forwarded from حدیث گراف (ادمین کانال)
🌸 يا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ
🍃 ای تغییر دهنده دل‌ها و دیده‏‌ها

🌸 يا مُدَبِّرَ اللَّيْلِ وَ النَّهَارِ
🍃  ای تدبیرکننده شب و روز

🌸 يا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ
🍃 ای گرداننده سال و حالت‌ها

🌸 حوِّلْ حَالَنَا إِلَى أَحْسَنِ الْحَال
🍃 حال ما را به نیکوترین حال تغییر ده

🌷 عیدتون مبارک🌷

🆔 @hadisgraph
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تو سال جدید یه همچین صحنه ای رو برا همتون آرزو میکنم 😍😍

برای اونایی هم که آرزوی فرزند دارن دعا کنیم این شب ها

@nooredideh
‏+تو بهش میگی "آفرین چه بچه‌ی باهوشی، چه زود یادش گرفتی، باریکلا بیست شدی چه با استعداد.."

-اون می‌شنوه"اگه با چندبار تکرار و دیر یاد بگیرم پس دیگه باهوش نیستم، اگه یه موقع بیست نشم دیگه استعدادی ندارم"
📌و اینگونه یه بچه کمال‌گرا بار میاد....

‏به جای تعریف و تمجید از هوش و استعداد بچه ها، از تلاش های اونا تعریف کنید، اینجوری یاد میگیره بیشتر تلاش کنه

#کانال_تربیتی_نوردیده 👇
@nooredideh
قریب به اتفاق والدین امروزی، به جای این‌که به فرزندان‌شان خوشبخت بودن در جمع را بیاموزند، نابغه بودن در تنهایی را القا می‌کنند.                                                                                         متاسفانه چندی است که خانواده‌ها در این تب و تاب افتاده‌اند که باید کودک‌شان را در کلاس‌های آموزشی و یا موسسات معروف ثبت‌نام کنند تا نابغه شود. جالب آن‌که هیچ‌چیزی نمی‌تواند مانع این تب و تاب شود و والدین بعد از کلی رفت و آمد، نتیجه‌ای جز خشم و اضطراب و افسردگی برای کودک‌شان به ارمغان نمی‌آورند.

بر فرض که کودک بتواند یک عدد چند رقمی را در یک عدد چند رقمی دیگر ضرب کند و جوابش را در یک صدم ثانیه بگوید، یا بتواند در آستانه نوجوانی لیسانس گرفته و حافظ کل دیوان حافظ، سعدی و مولانا باشد، آیا چنین کودکی می‌تواند درست زندگی کند و از زندگی لذت ببرد؟ آیا توانایی حل مسئله دارد و می‌تواند درست تصمیم بگیرد و در نهایت آیا می‌تواند دوست پیدا کند، بخندد و خوشبخت باشد؟!

کودکان ما در اصل نیازی به نابغه شدن ندارند، اما نیاز دارند که چگونه زندگی کردن را بیاموزند، توانایی‌های‌شان را بشناسند و بتوانند آن‌ها را به کار گیرند؛ در واقع کودکانی که معصوم‌ترین موجودات کره زمین هستند و می‌توانند با تربیت درست، همان‌قدر معصوم باقی بمانند، حق‌شان نیست که بار آرزوهای از دست رفته ما را به دوش بکشند و کودکی‌شان فدای خواسته‌های ما شود. کودکان حق دارند که مطابق شخصیت و علایق خود پرورش داده شوند، شاد باشند و از زندگی لذت ببرند.

تحت فشار قرار دادن بچه‌ها برای شرکت در کلاس‌های آموزشی مختلف به خاطر ترسی است که والدین از عقب ماندن فرزندشان نسبت به سایر بچه‌ها دارند. ولی متاسفانه کودکانی که وقت خود را به جای احساس و تخیل، فقط صرف آموزش‌های علمی می‌کنند، به موجودات خارق‌العاده‌ای تبدیل می‌شوند که سر بزرگ اما دستان کوچک دارند. والدین در تلاش پایان‌ناپذیر خود برای دانشمند ساختن از کودکان‌شان، کودکی آن‌ها را نابود می‌کنند.

یک سال اول زندگی کودک تنها بر پایه حس و بین یک تا شش سال نیز بر پایه احساس و تخیل شکل می‌گرد؛ در واقع طی شش سال اول زندگی، پرورش تخیل، احساسات و هوش هیجانی از نیازهای اساسی کودک است و تنها و تنها از طریق بازی می‌توان زمینه را برای رشد سالم روان فراهم کرد.

#کانال_تربیتی_نوردیده 👇
Join @nooredideh
اپیزود صفر
پادکست "تخته سیاه"
این اپیزود صفر پادکست "تخته سیاه" هست. پادکستی که مسئله‌ش تعلیم و تربیت هست و قراره از این به بعد هر دو هفته خدمت شما باشیم

تخته سیاه رو می‌تونید در کست‌باکس بشنوید

👈 لینک castbox

به روایتِ حمید کثیری

@takhtesiah_podcast
HTML Embed Code:
2024/06/17 02:50:49
Back to Top