TG Telegram Group Link
Channel: نیوز 365
Back to Bottom
‼️دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

🔰🔰🔰
@News365
‼️واکنش عباس عبدی به اعتراضات دانشجویان در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان محترم پخته نمی‌شود؛ بهتر است فکر دیگری کنند/ عده‌ای در ایران به دنبال توجیه کارهای خودشان هستند و این بدتر از هر چیز دیگر است

👤عباس عبدی، تحلیلگر مسائل سیاسی-اجتماعی در گفت و گو با فارس:
🔹بازداشت‌ها هم در ابتدا اتفاق می‌افتد و چیز عجیبی نیست. دانشجویان را دستگیر می‌کنند و به مقر پلیس انتقال می‌دهند و بعد هم آزاد می‌کنند و به دادگاه می‌فرستند. دادگاه‌های آمریکا نیز استقلال کافی دارند و دانشجویان می‌توانند در دادگاه از وکلا کمک بگیرند. زمانی که دانشجویان دست به اعتراض می زنند برای زندان، دستگیری و دادگاه آمادگی و آگاهی نسبی دارند.
🔹اگر دانشجویان مجوز اعتراض گرفته باشند که اصلا مشکلی برای دانشجویان پیش نمی‌آید اما اگر مجوز نگرفته باشند اعتراض کرده باشند باز هم خیلی جدی نیست مگر اینکه تخلفی صورت گرفته باشد در این صورت پلیس ورود می کند. مسأله اصلی دادگاه است. و الا پلیس همه جا کمابیش درگیر می‌شود. ضمنا آنجا کسی را برای فیلم‌برداری و انتشار این درگیری‌ها بازداشت نمی‌کنند. حتی به آن دختر خانمی که فیلم خشونت جرج فلوید را گرفت جایزه دادند.
🔹هیچ استاندارد دوگانه‌ای وجود ندارد این محصول ذهن اصولگرایان است، اگر در ایران نیز همین شرایط برقرار شود کسی نسبت به آن معترض نمی‌شود.
🔹اول باید اجازه دهند که مردم به هر چیزی که می‌خواهند در چارچوب قانون اعتراض کنند و اگر هم بدون مجوز اعتراض کردند نهایتا پلیس دستگیر و به دادگاه منتقل می‌کند اما به شرطی که دادگاه مستقل عمل کند. اگر دادگاه مستقل عمل کند اساسا هیچ استاندارد دوگانه‌ای وجود ندارد. استاندارد دوگانه متوجه کسانی است که به این حد از تقابل در آنجا اعتراض می‌کنند ولی از اقدامات تندتر و عجیب در اینجا دفاع می‌کنند.
🔺آنچه که در غرب به آن اعتراض می‌شود این نیست که چرا دانشجویان و استادان را دستگیر می‌کنید و به دادگاه می‌برید زیرا آنها آمادگی اینها را دارند چون فکر می‌کنند قانون حاکم است و نهایتا باید در مقابل قانون پاسخگو باشند اما در اینجا هیچ کدام از اینها اتفاق نمی افتد.
🔹️در غرب نیز یک سری مشکلات وجود دارد و دانشجو ها نیز اعتراض می‌کنند اما تفاوت این است که در آنجا و در نهایت خودشان را با این مسائل و‌ خواست عمومی تطبیق می‌دهند، متحول می شوند و بهبود پیدا می‌کنند. در غرب زمانی که دانشجو اعتراض می‌کند به او اتهام‌هایی مانند اینکه از ایران پول گرفته‌اید تا اعتراض کنید نمی‌زنند اما در ایران زمانی که دانشجو دست به اعتراض می زند هزار اتهام به او می زنند. در اعتراضات سال گذشته تعداد زیادی از دانشجویان مجروح شدند. پرونده‌های انضباطی دارند در سابقه آنان ثبت و ضبط می‌شود. ولی در آنجا کلینتون یکی از همین دانشجویان معترض جنگ ویتنام بود بعدا هم رییس‌جمهور شد.
🔹️اصولگرایان نباید کار خودشان را با کشور دیگری مقایسه کنند. این موضوع ها هیچ ارتباطی بهم ندارد. چرا کارهای خوب آنها را نمی گویید اینکه آنها را دستگیر می‌کنند و فورا به دادگاه انتقال می دهند، چرا در کشور ما این کار را انجام نمی دهند.
🔹️بنابراین عده ای در ایران به دنبال توجیه کار های خودشان هستند و این بدتر از هر چیز دیگر است. درحال حاضر هم کسی در ایران جرئت ندارد نسبت به چنین موضوعاتی اعتراض کند حتی اگر من نسبت به آن موضوع اعتراضی نداشته یا حتی موافق باشم اما به دیگران حق اعتراض می‌دهم.
🔹️اخیرا آمریکا به اسرائیل کمک مالی کرده است و بخشی از اعتراضات به همین موضوع برمی‌گردد. موضوع کمک مالی آمریکا به اسرائیل به صورت شفاف در مجلس آمریکا تصویب شد و آمریکایی‌ها هم به درستی اعتراض می‌کنند که ما خودمان فقیر هستیم چرا پول‌هایمان را به اسرائیل می‌دهید.
🔹️آیا در ایران کسی می‌تواند چنین اعتراضی کند؟ قطعا نمی‌تواند. من نمی‌گویم به دیگران کمک کنیم یا نکنیم بعضا با برخی کمک‌های خارجی موافق هم هستم ولی بحث در این موضوع است که قرار نیست همه عین من یا شما فکر کنند و چنین مقایسه.ای از اساس باطل است و به نفع شما هم نیست.
🔹این نوع مقایسه ها هیچ کمکی به طرفداران وضع موجود برای توجیه اقداماتشان نمی‌کند اما نکته مهم اینجاست که در غرب اعتراضات بطور معمول به نتیجه می‌رسد یعنی افرادی پاسخگو می‌شوند و تغییر و تحولات اتفاق می‌افتد چون بالاترین مقام‌ها هم از مردم رای می‌خواهند پس اگر ببینند مردم اعتراض دارند خودشان وضع را اصلاح می کنند اما در ایران اگر کسی بخواهد اصلاحات انجام دهد فورا رد صلاحیت می‌شود. از این تنور نانی برای اصول‌ گرایان محترم پخته نمی‌شود و بهتر است فکر دیگری کنند.
🔰🔰🔰
@News365
پس لرزه های عروسی دختر شمخانی در هتل گرانقیمت /چرا در هر محفل و مجلس باید صحبت شما و فرزندانتان و سایرین باشد؟

یدالله حبیی نماینده پیشین ولی فقیه در وارت دفاع در یادداشتی که در روزنامه جمهوری اسلامی منتشر شده است نوشت:

🔹من به برادر عزیز شمخانی عرض میکنم فعالیت اقتصادی الزامات والتزامات خود را دارد چون خود را اولی از دیگران به نصیحت میدانم به ایشان و همردیفان ایشان درکشوری ولشکری توصیه می‌کنم تکلیف خود را از حیث فعالیت اقتصادی روشن کنید وافکارعمومی را با اصلاح امور اقناع کنید.

🔹اما و صد اما که خود آقای شمخانی زیرک نیز می‌داند چرا بازتاب اجتماعی عمل مجاهدانه آنها گونه‌ای دیگر است، چرا مردم بجای تشکر باید سرزنش کنند ودر هر محفل و مجلس باید صحبت ایشان و فرزندان وی و سایرین باشد؟

🔹 مشاور بالاترین فرد کشور مجلس عروسی خود را در هتل کذائی برگزار کند و ما را در پاسخگوئی به این مقولات ناگزیر به نوشتن این نصیحت نامه بکند.
‼️اسحاق جهانگیری: بعد از فوت آیت الله هاشمی رهبری فرمودند رابط بین اصلاح طلبان با ایشان باشم /بعضی نامه ها را رهبری پاسخ دادند

بخش هایی از گفتگو با اسحاق جهانگیری معاون اول دولت روحانی، با سالنامه روزنامه اعتماد را بخوانید؛
🔹بعد از فوت مرحوم هاشمی، در جلسه با حضور آقای خاتمی و آقای خوئینی‌ها و حسن آقای خمینی و آقای نوری، مطرح شد که من راجع به ارتباط اصلاح‌طلبان با رهبری، با ایشان صحبت کنم.
🔹سال ۹۵ به صورت اختصاصی خدمت رهبری رفتم و در مورد مسائل اصلاح‌طلبان صحبت کردم. رهبری در سال ۹۵ فرموند من ارتباط اصلاح‌طلبان با ایشان را بر عهده بگیرم.
🔹بعضی‌ نامه‌ها را ایشان (رهبری) پاسخ داده که پاسخ‌هایشان را هم دارم.
🔹پاسخ‌ها برای انتشار نبوده و منتشرنشده و خصوصی است.
🔹برداشت من این است که ایشان (رهبری) الان مسلط‌ترین فرد نسبت به اوضاع کشور هستند.
🔹الان هم اگر مبحث مهمی باشد، منعکس می‌کنم.
🔹هیچ‌وقت درباره ردصلاحیت‌ها و انتخابات از من خواسته نشد ارتباط بگیرم.
🔹درباره برخی اشخاصی که در جریان رد صلاحیت‌ها پیگیری کردم، دیدم که تایید شدند.
‼️تیم والیبال دانش‌آموزی ایران قهرمان جهان شد

🔹تیم والیبال دانش آموزی ایران با شکست آلمان به مقام قهرمانی جهان در صربستان دست یافت تا شاگردان آرش صادقیانی با هفت برد متوالی بر روی سکو نخست دنیا قرار گیرند.
‼️خریدار استقلال در صدد تغییر نام باشگاه

🔹 مدیران هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، در نخستین اقدام خود پس از خرید سهام باشگاه استقلال، درصدد تغییر نام این باشگاه برآمده‌اند.
🔹جلسه‌ای توسط مدیران این هلدینگ با اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال برگزار و مقرر شده پسوند خلیج فارس به پسوند باشگاه استقلال اضافه شود تا این باشگاه پرطرفدار از فصل آینده با نام «استقلال خلیج فارس» در مسابقات فوتبال داخلی و بین‌المللی حضور یابد.
عصبانیت روزنامه شهرداری از افشای قرارداد پنهانی زاکانی با چینی ها/ دادستان کجاست؟ قرارداد دارد هوا می‌شود

روزنامه متعلق به شهرداری تهران، خشم خود را از افشاگری ۲میلیارد یورویی علیه زاکانی ابراز کرد و نوشت:

🔹 بزرگ‌ترین قرارداد تاریخ بلدیه را به اسم عدالت‌خواهی افشا کردند. احتمال برهم‌خوردن قرارداد وجود دارد. طرف چینی این قرارداد، به جهت شرایط تحریم بر رازداری مصر بوده است و البته حق هم دارد گلایه قهرآمیز کند.

🔹اگر این قرار تجاری به‌هم‌بخورد که بیم آن می‌رود و موجب نگرانی شده، آنگاه چه ‌کسی پاسخگو است؟ به‌طور حتم دستگاه قضایی.

🔹سؤال کاملا شفافی وجود دارد که آیا افشای یک قرارداد در شرایط تحریم، تخریب آشکار امنیت روانی و حقیقی مردم نیست؟‌ آیا مواجهه مستقیم با منافع شهر و مردم نیست؟ آیا شبهه ضدامنیتی‌بودن آن وجود ندارد؟
بلینکن وارد عربستان شد

🔹وزیر امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه وارد عربستان شده تا به ادعای خودشان شانس دستیابی به آتش‌بس بین اشغالگران و جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و ورود کمک‌های بشردوستانه بیشتر به نوار غزه را افزایش دهد.
شرکت پست در توزیع ۴۹ میلیون بسته توزیع ناموفق بوده!

🔹درصد توزیع موفق شرکت پست ۸۳،۵ درصد و توزیع ناموفقش ۱۶،۵ درصد است.
🔹اگر بر اساس آمارها پارسال شرکت پست ۳۰۰ میلیون مرسوله جابه جا کرده پس ۴۹ میلیون ۵۰۰ هزار مرسوله توزیع ناموفق داشته است.
🔹یعنی هر ماه ۴ میلیون و ۱۲۵ هزار توزیع مرسوله ناموفق دارد.
معاون دادستان شیراز : تحقیقات در مورد فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد

۳ نفر مرتبطین با وقوع این حادثه در بازداشت هستند


🔹در پی وقوع حادثه مسمومیت تعدادی در میهمانی خانوادگی و فوت یک پزشک، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سرپرست دادسرای جنایی و جرایم امنیتی شیراز از تشکیل پرونده قضایی و ورود قاضی ویژه قتل استان به حا‌دثه مذکور خبر داد.

🔹محمدی دره‌شوری: در جریان این پرونده تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه مسمومیت افراد حاضر در این مهمانی در بازداشت به سر می‌برند و دیگر عوامل، مسببین و معاونین احتمالی جرم نیز تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

🔹در این حادثه در مجموع ۶ نفر دچار مسمومیت شده‌اند و از این تعداد یک نفر فوت شده و سایر افر‌اد پس از اقدامات پزشکی در ساعات اولیه حادثه از بیمارستان مرخص شده‌اند.

🔹برخی مطالب منتشر شده گمانه زنی و اطلاعات فاقد اعتبار است و تنها دستگاه‌های متولی و مسئول با در نظر گرفتن حقوق شهروندی افراد و وضعیت تحقیقات پرونده اجازه ارائه اطلاعات را دارند.
همسرم می‌خواست به دخترم تجاوز کند؛ او را کشتم

🔹هشتم آبان سال ۱۴۰۱ مأموران پلیس با تماس تلفنی زنی جوان مبنی بر قتل مرموز شوهرش به یک دامداری در منطقه دماوند رفتند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد مرد ۴۳ ساله با ضربه‌های جسم سخت به سرش جان باخته است.
🔹همسر مقتول : روز قبل از حادثه داخل حیاط بودم اما وقتی وارد اتاق شدم صحنه عجیبی دیدم احساس کردم شوهرم قصد داشته دخترم را آزار دهد از شدت عصبانیت با مشت ضربه‌ای به صورتش زدم و او هم چند ضربه‌ای به صورتم زد که گیج شدم. چند ساعت بعد وقتی او خوابید با میله آهنی چند ضربه به سرش زدم و دو ساعت بعد هم با پلیس تماس گرفتم.
🔹پسر ده ساله این زوج: پدر و مادرم ابتدا سر بردن شیر به مغازه با هم درگیر شدند. مادرم اصرار داشت پدرم حرف او را گوش کند، اما پدرم می‌خواست شیر را صبح به مغازه ببرد. بعد از این درگیری متوجه شدم پدرم قصد داشته خواهرم را آزار دهد. به همین خاطر مادرم با او درگیر شد و با میله آهنی به سرش کوبید و من شاهد ماجرا بودم.
🔹این در حالی است که پدر و مادر مقتول به عنوان اولیای دم برای عروسشان درخواست قصاص کرده‌اند.
‼️رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم هنگام دیدن جرائم خشن و قانون‌شکنی‌ها صحنۀ وقوع جرم را ثبت کنند

🔹بدون شک اراذل و اوباشی که وقیحانه در برابر چشمان تعداد زیادی از شهروندان یک نفر را در اتوبوس کتک می‌زد هرگز گمان نمی‌کرد که شهروندی مسئول و متعهد در آن شرایط پر از استرس، شجاعانه درحال تصویربرداری از اقدامات مجرمانۀ او باشد.
🔹دیری نخواهد گذشت که سردی دستبند پلیس بر دست‌های مجرمان خواهد نشست. هیچ ماجرای مجرمانه‌ای برای قانون‌شکنان شیرین به پایان نمی‌رسد.
‼️منوچهر هادی و یکتا ناصر در اینستاگرام دوباره خبرساز شد

🔹منوچهر هادی و یکتا ناصر؛ پرحاشیه‌ترین سلبریتی‌های ایران در چند ماه اخیر بودند که اخبار و فعالیت‌های اینستاگرامی آن‌ها برخی از کاربران را خسته کرده. اما آن‌ها این بار‌ در جدیدترین استوری‌شان به طور همزمان تصویری از خودشان با یک موزیک یکسان منتشر کردند!
‼️تصویری که کیهان کلهر از دیدارش با سیدرضا طباطبایی، در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.
‼️تغییر چهره عجیب شهره سلطانی

🔹انتشار تصویری جدید از شهره سلطانی (بازیگر ۵۴ساله) بعد از عمل زیبایی باعث تعجب طرفداران این بازیگر قدیمی شده است.
HTML Embed Code:
2024/05/16 15:34:56
Back to Top