TG Telegram Group Link
Channel: نوشته های جواد توکلی
Back to Bottom
      
کار دو پرستار را یک پرستار انجام می‌دهد اما یک حقوق می‌گیرد!

♨️به گزارش خبرنگار ایلنا، در روزهای ابتدایی هفته جاری، پرستاران در استان‌های مختلف تجمع اعتراضی ترتیب دادند؛
سیدجواد توکلی، فعال صنفی کادر درمان، و عضو هیات مدیره نظام پرستاری مشهد ، در ارتباط با مطالبات این اعتراضات صنفی می‌گوید: امروز هیچ مقام مسئول و هیچ نهاد و سازمانی را نمی‌توانید بیابید که ادعا کند در جریان خواسته‌ها و مطالبات قانونی و بر حق پرستاران نیست. پرستاران تمام راه‌های رفتنی را پیشتر رفته‌اند و تمام گفتنی‌ها را قبل از این‌ها گفته‌اند.

💢او افزود: مدت‌ها مطالبه‌گری از نهادهای مسئول و پاسخگو به یک پاسخ رسید: نظام سلامت و در راس آن وزارت بهداشت دچار تعارض منافع و پزشک‌سالاری محض است که گویا زور هیچ کس به چنین مافیایی نمی‌رسد.

در جایی که علاوه بر حقوق ۲۰ درصدی، تعرفه ی ۴۶ درصدی ،برای گروهی خاص به تصویب می‌رسد و گروهی دیگر با داشتن مسئولیت و فشار کاری فراوان، ساعتی ۱۶ تا ۲۰ هزار تومان حقوق و تعرفه‌ی ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی با انواع قید و شرط دریافت می‌کنند، می‌توان به عمق فاجعه‌ی تبعیض پی برد.

💢 به گفته توکلی، در پرستاری چیزی بنام اضافه کاری به معنای آنچه در ادارات مرسوم است وجود ندارد؛ چراکه اضافه کار پرستاری یعنی انجام شیفت دوم حضوری در همان بیمارستان به جای پرستاری که استخدام نشده است اما با یک حقوق ثابت؛ کار دو پرستار را یک پرستار انجام می‌دهد اما یک حقوق می‌گیرد

🇮🇷@mashhadnezam6

https://hottg.com/javadtavakoli2
علاوه بر تحمیل اضافه کار اجباری بر خلاف رای دیوان عدالت اداری و برخوردهای تند و قهری با کسانی که به دیوان عدالت اداری شکایت میبرند ،خبرهایی می‌رسد که پرستارانی که در اعتراضات صنفی شرکت داشته اند را شناسایی و علاوه بر تشکیل پرونده ی تخلفات اداری ،از بسیاری از امتیازات رفاهی نیز ، محروم می‌شوند.


گویا یک جنگ تمام عیار بین پرستاران و وزارت بهداشت ، در گرفته است ...

#نه_به_اضافه_کاری_اجباری_و_مفت
#اجرای_صحیح_قانون_بهره_وری
#هر_۱۵۰_ساعت_اضافه_کار_یک_حقوق_کامل
#پرستاری_شغل_حاکمیتی_و_نیاز_مردم



https://hottg.com/javadtavakoli2
در تعجبم از یک تیم راه یافته به سازمان نظام پرستاری و شورای عالی با حمایت مستقیم وزارت بهداشت ، همان وزارت بهداشتی که بسیاری از قوانین پرستاری را اجرا نمی‌کند یا بد اجرا میکند و اضافه کار اجباری تحمیل می‌کند و به رأی های بسیار دیوان عدالت اداری هم تمکین نمیکند و این سالها در انجام وظیفه ی خود مبنی بر استخدام پرستار ، کوتاهی کرده است ، اما این دوستان با گرفتن نقش انتقادی در مصاحبه ها به اسپانسر اصلی خود، خرده میگیرند..


#پارادوکس
#نه_به_اضافه_کاری_اجباری_و_مفت
#تعرفه_پرستاری_همچون_تعرفه_پزشکی
#اجرای_صحیح_قانون_بهره_وری



https://hottg.com/javadtavakoli2
وقت ها خریداری شد، اعتراضات پرستاران نادیده گرفته شد ، سال رو به پایان رسید ، فرمول پیشنهادی نظام پرستاری مشهد ، پیچانده شد، خبری از خبر افزایش چندرغازی اضافه کار پرستاری نشد ..

همه با هم سر کار هستیم ..



#نه_به_اضافه_کاری_اجباری_و_مفت
#هر_۱۵۰_ساعت_اضافه_کار_یک_حقوق_کامل



https://hottg.com/javadtavakoli2
وزارت بهداشت با پرداخت هر ساعت ۲۰ هزار تومان بابت اضافه کار به پرستاران ، ساعتی ۲۸۰ هزار تومان در هزینه های خود صرفه جویی میکند. ( بجای استخدام پرستار)

این عدد را در تعداد پرستاران و ساعات کار موظفی آنها برای یک ماه و یک سال ضرب کنید تا به عمق داستان پی ببرید


#نه_به_اضافه_کاری_اجباری_و_مفت


https://hottg.com/javadtavakoli2
طبق اطلاعات واصله ، بسیاری از نیروهای گروه پرستاری بیمارستان های دولتی در مشهد ، با تنظیم طوماری با متن واحد و امضای گسترده ی آن ، در مورد اضافه کاری اجباری و مفت ، دست به اقدامی هماهنگ زده اند.

همزمان تعداد زیادی از این پرستاران به همراه پرستاران فوریت های پزشکی ، قرار است با مراجعه ی حضوری در دیوان عدالت اداری، شکایت مربوط به عدم درخواست اضافه کار اجباری ، بر اساس احکام صادره ی قبلی این دیوان در این خصوص ، را ثبت نمایند.

نظام پرستاری مشهد با توجه به طولانی شدن روند پیگیری و جلسات و نامه نگاری ها در مورد اضافه کار اجباری و ارزان پرستاری ، از اینگونه اقدامات پرستاران، که باعث پیگیری مطالبات آنها از مجاری قانونی میشود ، حمایت نموده است ..



#نه_به_اضافه_کاری_اجباری_و_مفت
#هر_۱۵۰_ساعت_اضافه_کار_یک_حقوق_کامل
#اجرای_صحیح_قانون_بهره_وری
#اجرای_صحیح_قانون_تعرفه_گذاری_پرستاری
#پرستاری_شغل_حاکمیتی_و_نیاز_مردم



https://hottg.com/javadtavakoli2
جنابان وزارت بهداشت (وزارت پزشکان ) , اجرای ناقص و ابتر قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، وضعیت اعتراضات پرستاران را بغرنج تر خواهد کرد ،

برای یک بار هم که شده غرور و خود برتر بینی خود را کنار بگذارید و به خواسته ی قانونی پرستاران تمکین نمایید تا شاهد کاهش اعتراضات آنها باشید.




#تعرفه_پرستاری_همچون_تعرفه_پزشکی
#نه_به_اضافه_کاری_اجباری_و_مفت
#اجرای_صحیح_قانون_بهره_وری
#اجرای_صحیح_قانون_تعرفه_گذاری_پرستاری
#پرستاری_شغل_حاکمیتی_و_نیاز_مردم




https://hottg.com/javadtavakoli2
جشن ها و رسومات اجتماعی را درست برگزار کنیم

#چهار_شنبه_سوری



https://hottg.com/javadtavakoli2
بیانیه ی نظام پرستاری مشهد و شهرهای تابعه ، خطاب به پرستاران ، مردم و مسئولان :

بسمه تعالی

همکاران گرامی جامعه ی فهیم پرستاری ،

در واپسین روزهای سال ۱۴۰۲  ، امید داشتیم که بعنوان نمایندگان شما پرستاران در هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد و شهرهای تابعه، بشارت دهنده ی خبرهای خوش برای تحقق حد اقلی،  خواسته های برحق شما عزیزان باشیم.

لیکن مسیر مطالبات و پاسخگویی مسئولین به سمت و سویی در جریان است که نه تنها امیدی به حل مشکلات و مطالبات پرستاری وجود ندارد ، بلکه پیش بینی میشود که با در خطر قرار گرفتن اسناد بالا دستی مانند قانون ارتقاء بهره وری در آینده ی نزدیک با بحرانهای جدی‌تری در فضای پرستاری روبرو شویم.

هیئت مدیره ی دوره ششم ، از ابتدای آغاز فعالیت خود با اعتقاد و ایمان به حل مسالمت آمیز مشکلات پرستاری ، جلسات متعدد کارشناسی گفتگو را با ریاست محترم و معاونین ارشد دانشگاه علوم پزشکی، مشهد ، معاونت پرستاری وزارتخانه، رئیس گروه بهره وری و تعرفه پرستاری وزارت بهداشت ، مدیران پرستاری بیمارستانهای تابعه دانشگاه، مسئولین محترم اداره کار و رفاه اجتماعی و استانداری، دادگستری استان، نمایندگان محترم مجلس، رئیس محترم  کمیسیون اصل ۹۰ و نماینده محترم ولی فقیه در استان و سایر شخصیتها و سازمانهای ذیربط آغاز کرد.

  عمده ی مسائل مطروحه شامل  نحوه ی باز توزیع معیوب تعرفه پرستاری، پایین بودن مبلغ هر ساعت اضافه کاری ( که در بسیاری از واحدها بصورت اجباری و بدون خواست پرستاران ، به همکاران تحمیل میشود)، ناکارآمدی سیستم NCM(ثبت اقدامات ) ، بی اثر شدن قانون بهره وری و فوق العاده خاص و مسائل مربوط به حوزه‌ی پرستاری در برنامه ی هفتم توسعه و بحث رفاهیات سازمانی بود ،که متاسفانه در هیچ بخشی شاهد اقدام مؤثری نبودیم.

بطور مثال در خصوص بحث مبلغ ساعت اضافه کار علیرغم ساعتها جلسات کارشناسی با مدیران دانشگاه و موافقت تاکیدی ریاست محترم دانشگاه با افزایش نرخ ساعت اضافه کار ، اما در بدنه ی معاونتهای دانشگاه به موانع جدی، و طرحهای پیشنهادی برخورد کردیم که نه تنها نمیتواند درخواستهای پرستاران عزیز را برآورده کند، بلکه اجرایی شدن همان طرحهای معیوب را نیز موکول به تصمیم گیری هیئت امنای دانشگاه نموده است.

این هیئت مدیره ضمن رد طرحهای پلکانی پیشنهادی، اضافه کارهای ۱۵ تا ۲۰ هزار تومانی را توهین به شأن و حیثیت کادر درمان میداند.( چنانکه حتی افزایش ۵۰ و ۱۰۰ در صدی این مبالغ هم دردی را دوا نخواهد کرد)

صراحتا اعلام مینماید تاکتیک نخ نما شده ی "خریدن زمان " مشکلی را از جامعه ی پرستاری و کادر درمان حل نخواهد کرد ، بلکه آخرین رشته های امید و اعتماد را  نیز از هم خواهد گسست.

لذا برای آخرین روزنه ی امید خواستار برگزاری فوری جلسه با هیئت امنای دانشگاه تا قبل از پایان یافتن سال جاری، میباشیم.

پرستاران امروز بازمانده ی  نسلی هستند که در جای جای خطوط نبرد در طی جنگ تحمیلی در کنار رزمندگان حماسه ها آفریده اند. نسل پرستاران امروز نیز تعهد اخلاقی و انسانی خود را در روزهای سخت و پر از وحشت کرونا ثابت کرده اند. آنها مطالبات خود را از هر طریقی که صلاح بدانند پیگیری خواهند کرد و از این هماورد نیز پیروز خارج خواهند شد.

لذا هشدار می‌دهیم ، فرصت گفتگو با پرستاران به سرعت در حال از دست رفتن است.

این بار جامعه ی نجیب و با شرافت پرستاری سکوت خود را خواهد شکست و بطور عریان با مردم  سخن خواهد گفت که چگونه فشار فزاینده بر پرستاران سلامت عمومی و بیماران را در معرض خطر جدی قرار داده است.

پرستاران همچنان بر تعهد حفظ سلامت مردم پایبند هستند و از تمام شخصیتها ، سازمانها و نهادهایی که مفهوم سلامت برای آنها اهمیت دارد مدد خواهند گرفت.

من الله توفیق

هیات مدیره ی نظام پرستاری مشهد و شهرهای تابعه

۱۸ اسفند ۱۴۰۲


🇮🇷@mashhadnezam6
تلاش برای سرکوب اعتراضات
فعالان صنفی همه یک‌صدا می‌گویند که این برخوردها با پرستاران معترض همیشه بوده اما هیچ‌وقت به‌اندازه این مدت نبوده است. جواد توکلی، عضو نظام پرستاری مشهد و عضو شورای مرکزی خانه پرستار است و می‌گوید تنها به این دلیل که در یکی از جلسات درباره قوانین بازنشستگی و قانون ارتقای بهره‌وری صحبت کرده و از پرستاران دفاع کرده، به یک درمانگاه تبعیدش کردند. درحالی‌که تنها 4 ماه به بازنشستگی‌اش مانده بود: «این برخوردها به‌بهانه شرکت در تجمعات صنفی گسترده‌تر شده است، در کرج، کاشان، قم، تهران و... برخوردهای زیادی با پرستاران معترض صورت گرفته و تعدادی را تعلیق کرده‌اند؛ درحالی‌که مراکز درمانی با کمبود پرستار مواجه‌اند. این اقدام به سایر پرستاران فشار وارد می‌کند، چراکه از آنها می‌خواهند به صورت اجباری، اضافه‌کار داشته باشند.» اعتراضات پرستاران فراگیر شده و حالا مسئولان درصددند تا این اعتراضات را به روش خود جمع کنند: «این برخوردها، پاک‌کردن صورت‌مسئله است. تمام خواسته پرستاران بر محور قانون است، 16 سال دنبال قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری بودیم، درنهایت اما آیین‌نامه‌ای نوشتند که کاملاً خلاف قانون بود، تنها برای اینکه بگویند ما خواسته رهبری را اجرا کردیم، درحالی‌که اینطور نیست. پرستاران می‌خواهند همان‌طور که تعرفه‌های سایر گروه‌های درمانی سال‌هاست اجرا می‌شود، برای آنها هم اجرا شود. با یک بخشنامه، قانون ارتقای بهره‌وری را بی‌اثر کردند. باید شیفت‌ها را با ضریب محاسبه می‌کردند اما این کار انجام نشد و اضافه‌کارها را هم ندادند. پرستاران بیشتر از 80 ساعت نباید اضافه‌کار داشته باشند، اما به اجبار آنها را برای اضافه‌کار نگه می‌دارند. سال‌هاست که قانون مشاغل سخت و زیان‌آور برای پرستاران اجرا نمی‌شود.» او می‌گوید که تمام خواسته پرستاران قانونی است اما توجهی نمی‌شود: «ما نگرانیم که این تجمع‌ها فراگیر شود و درنهایت بیماران متضرر شوند: «به‌هرحال ممکن است رأی به اخراج بدهند اما درنهایت چون به نیرو نیاز دارند، رأی را بر می‌گردانند، اما به‌هرحال خیلی از این نیروها که شرکتی‌اند، امنیت شغلی ندارند. ازسوی‌دیگر، گروهی از پرستاران دیگر تمایلی به کار کردن ندارند.»

شرح گزارش جامع در روزنامه هم میهن 👇

https://hammihanonline.ir/fa/tiny/news-13541





https://hottg.com/javadtavakoli2
حق پرستاران را بر اساس قوانینی که مجلس همین کشور ،تصویب نموده بدهید تا مجبور نباشید اعتراضات هر روزه ی پرستاران را حتی اگر شده با رو گرداندن از آنها تحمل کنید،

پرستاران چیزی فراتر از اجرای قانون نمیخواهند‌..




#اجرای_صحیح_قانون_تعرفه_گذاری_پرستاری
#اجرای_صحیح_قانون_بهره_وری
#نه_به_اضافه_کار_اجباری_مفت
#قانون_مشاغل_سخت_و_زیان_آور
#حکم_حکومتی
#در_بزنگاه_ها_ضربه_خواهیم_خورد
#وزیر_بهداشت_پاسخگو




https://hottg.com/javadtavakoli2
در بر همان پاشنه میچرخد


بیش از ۲۰ تجمع اعتراضی پرستاران در همین دو سه ماه پس از تشکیل شورای عالی نظام پرستاری و مشخص شدن ارکان آن ، شکل گرفته است ،

اما دریغ از یک درج خبر کوتاه در سایت و کانال سازمان نظام پرستاری ، که وظیفه‌ی حمایت از پرستاران را دارد..




https://hottg.com/javadtavakoli2


جهانپور = میرزابیگی ؟؟!
آقایان در پاسخ به اعتراضات پرستاران در شهرهای مختلف ، مدام میگویند که این خواسته ها باید به صورت کشوری پیگیری و حل شود ، اما فراموش کرده اند که اجرای قانون ارتقاء بهره وری و اجباری نبودن اضافه کار بر اساس این قانون و محاسبه ی ضرایب شیفت شب و تعطیلات طبق بند پنج آیین نامه ی قانون بهره وری ، بعنوان شیفت اصلی پرستاران,سالهاست که به همه‌ی دانشگاه ها و بیمارستان ها ابلاغ شده و این گونه بهانه جویی ها برای سرپوش گذاشتن روی ناکار آمدی ها و کم کاری ها و ترک فعل و قانون گریزی های خودشان است .

گویا با بچه طرف هستند ..

#قانون_را_اجرا_کنید
#اجرای_صحیح_قانون_بهره_وری
#نه_به_اضافه_کار_اجباری_و_مفت



https://hottg.com/javadtavakoli2
پرستاران را درگیر مسائل حاشیه ای کرده اند.

بجای تمرکز بر روی رسیدگی به بیماران و برنامه ریزی گذران شیفتهای سخت و طاقت فرسا و تطبیق آن با زندگی خانوادگی ، مدام باید در پی اعتراض به اجرا نشدن و عدم پرداخت امتیازات شغلی و قانونی خود باشند .

این همه دم و دستگاه پشتیبانی در دانشگاه های علوم پزشکی و برج های سه قلوی ساختمان وزارت بهداشت ، به چه منظوری شکل گرفته است ؟ که پرستاران خودشان باید در خیابان به دفاع از حقوق مسلم خویش برخیزند و در مواردی از جمله توهین های برخی افراد و رسانه ها و حملات فیزیکی در بخش ها و بیمارستان ها ،به دفاع از خود و حیثیت حرفه ای خود هم بپردازند.

با پرستاران چه کرده اید؟

#وزیر_بهداشت_پاسخگو
#پرستاری_شغل_حاکمیتی_و_نیاز_مردم
#بگذارید_پرستاری_کنیم



https://hottg.com/javadtavakoli2
کارگردان محترم بجای درک موضوع اعتراض پرستاران ، اظهار نموده چون سریال ما در مورد فساد هست بر علیه آن هجمه های زیادی شده است ، پرستاران خودشان قربانی فساد و مافیا و بی عدالتی هستند ،

لطفا موضوع اهانت واضح خود را با مسائلی دیگر مخلوط نکنید ، ابتدا دیالوگ های استفاده شده را اصلاح و عذر خواهی کنید ، سپس بروید با فساد مبارزه کنید


#پرستاری_شغل_حاکمیتی_و_نیاز_مردم
#هر_روز‌_روز_پرستار_است
#کرونا_آزمون_فداکاری_و_صداقت_پرستاران



https://hottg.com/javadtavakoli2
آخرین شیفت و بازنشستگی...


محمود عمیدی پرستار و از فعال ترین پرستاران فعال صنفی ، که با آگاهی و تلاش بی مثال خود همواره در تلاش است که آنچه از قوانین و مقررات پرستاری میداند در اختیار همکاران و هم صنفان خود قرار دهد تا شاید حقی از حقوق پایمال شده ی خود را باز یابند

هر جا هستی موفق و پیروز باشی رفیق شفیق


#هر_پرستار_یک_مطالبه_گر

https://hottg.com/javadtavakoli2
HTML Embed Code:
2024/06/05 23:47:08
Back to Top