TG Telegram Group Link
Channel: همسرانه
Back to Bottom
#همسرداری

چنانچه بين زن و مرد اختلاف سليقه پيش آمد، گذشت زن و جلب نظر شوهر رابطه عاطفى و صميمانه را زياد مى گرداند و در ادامه مرد جبران خواهد کرد.
رسول اكرم (صلی الله علیه وآله)  مى فرمايد: «اگر (مى خواستم) دستور دهم كسى د
ر برابر ديگرى سجده كند، هر آينه دستور مى دادم زن شوهرش را سجده كند.



💟 @hamssaranee     
   ❅ঊঈ✿❀✿ঈঊ❅
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🗓۱۴۰۳/۲/۵

🌻برای خوشبختی راه درازی نروید ...
🌺دنبال داشتن آدم خاصی ، شغل خاصی
🌻موقعیت و مدرک و قیافهخاصی نباشید ...
🌺خوشبختی یعنی که از همین چیزهای
🌻مثلا معمولی و دم دستی ، لذت ببرید ...
🌺از همین چیزهای ساده ای که یادتان رفته
🌻روزی ... شبی ... وقتی ...
🌺داشتنش آرزویتان بود ...
🌻خوشبختی را با همین چیزهای
🌺معمولی به خانه هایتان بیاورید ...

🌹روزتون بخیر دوستان خوشبخت باشید🌹

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
#همسرداری
🌸🌸

روحيه مردان به گونه اى است كه در برابر محبت، نرم و دلبسته مى شود و هرچه در توان دارد و به دست مى آورد را به پاى محبوب خود مى ريزد و كانون گرم خانواده با محبت هر چه بيشتر شكل مى گيرد. اين جاست كه به اسرار سفارش بسيار درباره احترام زنان به مردان در روايات اسلامى مى توان پى برد.


💟 @hamssaranee     
   ❅ঊঈ✿❀✿ঈঊ❅
#همسرداری
🌸🌸

یک عشق واقعی می تواند با آرامش و روزمرگی هم همراه شود. در چنین شرایطی شما از همسرتان فاصله نگرفته اید، بلکه به مراحل بالاتری از دوست داشتن رسیده اید که با آرامش بیشتر و هیجان کمتر همراه است.


💟 @hamssaranee     
   ❅ঊঈ✿❀✿ঈঊ❅
#همسرداری

شوق زندگی کردن را در خودتان تقویت کنید. مراقب سلامتی‌تان باشید. ورزش کنید. کارهای تازه یاد بگیرید هر چند کوچک باشند. شور زندگی را به رابطه با همسرتان وارد کنید.



💟 @hamssaranee     
   ❅ঊঈ✿❀✿ঈঊ❅
#همسرداری
🌸🌸

اعتماد همسرتان را از دست ندهید و راز‌هایش را به یک موضوع عمومی تبدیل نکنید. برای سرپیچی از این اصل هیچ استثنایی وجود ندارد و شما نمی‌توانید به بهانه عصبانیت یا دعواهای زناشویی، رازهای همسرتان را فاش کنید. این یک اصل تغییر ناپذیر است که اعتمادی که از بین می‌رود، به همین سادگی‌ها تجدید نمی‌شود.


💟 @hamssaranee     
   ❅ঊঈ✿❀✿ঈঊ❅
#همسرداری
🌸🌸

با همسرتان به مانند معشوقه خود رفتار کنید. بدین ترتیب رابطه شما به یک رابطه عشقی پرشور و حرارت تبدیل می‌شود، اما چنانچه به‌گونه‌ای با همسرتان رفتار کنید که گویی فقط زن یا شوهرتان است و همه‌چیز را خیلی مادی برگزار کنید. ارتباطتان نیز کسل‌کننده، یکنواخت و عادی خواهد شد.
سعی کنید ماهی یک‌بار یکدیگر را غافلگیر و هیجان زده کنید.
کارهای مورد علاقه خودتان و کارهایی را که کودک درونتان دوسـت داشته انجام دهد، به همراه همسرتان انجام دهید. مثلاً با هم به تماشای فیلم بروید، بدمینتون بازی کنید و ...


💟 @hamssaranee     
   ❅ঊঈ✿❀✿ঈঊ❅
#همسرداری_همدلی_به_جای
#مقایسه💝
🌸🌸

به‌جای ضربه‌زدن به زندگی و آرامش زندگی‌تان، با شوهرتان همدلی کنید! به او بگویید که قدر زحماتش را می‌دانید و متوجه تلاش‌های او برای زندگی مشترکتان هستید. جمله‌های شما او را به زندگی دلگرم خواهد کرد. درک متقابل شما به‌عنوان یک همسر می‌تواند بهترین عاملی باشد برای ایجاد انگیزه و فعالیت بیشتر شوهرتان. شاید چندبار گفتن این حرف‌ها در طول یک هفته، تکراری به‌نظر برسد، اما شما می‌توانید با شگردهای خاص زنانه‌تان، با نامه نوشتن، با کلمات شیرین در قالب یک پیامک تمام این حرف‌ها را بارها و بارها به همسرتان بگویید بی‌آنکه او احساس کند حرف‌های شما تکراری است.


💟 @hamssaranee     
   ❅ঊঈ✿❀✿ঈঊ❅
#همسرداری
🌸🌸

اگر از آن دسته زن هایی هستید که گمان می کنید ارتباط زناشویی، در آخرین ردیف اولویت های زندگی مشترک است، در اشتباه هستید. گمان نکنید مردی که عاشق تان است، به جسم شما نیازی ندارد و تنها به تفکرات و کلام شما اهمیت می دهد. ازدواج، راهی مشروع و پسندیده برای برقراری یک رابطه سالم جسمانی هم هست. حق شما و همسرتان است که از چنین رابطه ای بهره ببرید و با کمک آن پایه های زندگی تان را محکم تر کنید. اگر شما می خواهید زندگی مشترک موفقی داشته باشید، باید به همه ابعاد یک رابطه توجه کنید و هیچ بعدی را فدای دیگری نکنید.


💟 @hamssaranee     
   ❅ঊঈ✿❀✿ঈঊ❅
Forwarded from ایده
💠 روابط سخت   👆

💠 فایل مهم اموزشی

#مینا_جهانبخش
مدرس و نویسنده
مدیر موسسه تحول درون

دریافت پکیج‌ رایگان 💚
👇⭐️👇⭐️👇⭐️
🆔
@Admiin_moj

👇👇
@moj_aramesh
@moj_aramesh
#چله_رویش سبز 👆
رزق و روزی و عشق ماندگار
#تربیت_فرزند

فرزندانی که در خانواده دچار کمبود محبت می‌شوند، به دنبال جایی برای تأمین این نیاز می‌روند.
اگر کسانی که به نیاز او پاسخ مثبت می‌دهند دچار انحراف باشند، باید منتظر بود که آ‌ن‌ها از آثار محبت نهایت سوء استفاده را کنند؛

زیرا فرزند ما با توجه به رابطۀ محبتی که با آن‌ها برقرار کرده است، دوست دارد شبیه آن‌ها شود و از رفتار و گفتار آنان بی‌چون و چرا تبعیت می‌کند.


💟 @hamssaranee     
   ❅ঊঈ✿❀✿ঈঊ❅
🌹🌹🌹🌹🌹🌹

#رهایی_از_شب
#ف_مقیمی
#قسمت_هشتاد_و_ششم

با لبخندی محجوب  به مادر کامران گفتم:عسل اسمیه که دوستانم صدا میکنند.اسم اصلی من رقیه ساداته....
او برعکس تصورم مرا در آغوش گرفت و گفت:به به پس شما سادات هم هستید. .چرا نمیاین تو؟!
من نیم نگاهی به کامران انداختم و گفتم :نه مزاحمتون نمیشم. راستش من نمیدونستم قراره آقا کامران منو اینجا بیاره.وگرنه قطعا با ظاهری بهتر و دست پر میومدم ولی..
او حرفم رو قطع کرد و گفت:
حرفش هم نزن دخترم.چه هدیه ای بهتر از گل وجود خودت.من پسرم رو میشناسم.اون عادتشه این کارهاش!! والا منم بیخبر بودم.فقط با من تماس گرفت مامان جایی نرو میخوام با یکی بیام دم خونه..دیگه هرچی پرسیدم جوابمو نداد قطع کرد.اما از اونجایی که من مادرم، دستش رو خوندم.
خنده ای زورکی تحویلش دادم وسرم رو پایین انداختم.
مادرش دوباره تعارفمون کرد که کامران گفت:
مامان جان عسل دیرشه باید بره جایی.ایشالا یه وقت دیگه.
تو دلم خطاب به کامران گفتم:اون روز رو به گور خواهی برد!
در میان قربان صدقه رفتنهای مادر کامران، با او خداحافظی کردیم و سوار ماشین شدیم و راه افتادیم. تا به سر کوچه رسیدیم با عصبانیت گفتم:نگه دار میخوام پیاده شم.
کامران گفت:مگه نگفتی دیرته دارم میرسونمت دیگه.
با عصبانیت گفتم:حق نداشتی بدون هماهنگی و اجازه از من.، منو با خونوادت آشنا کنی!
او خنده ای عصبی کرد و گفت:چرا آخه؟ من تو رو واسه آینده م انتخاب کردم.خب بالاخره باید تو ومادرم همدیگر رو میدید دیگه..
صدام رو بالا بردم:تو انتخاب من نیستی که بجای من تصمیم گرفتی.لطفا اینو درک کن! نگه دارمیخوام پیاده شم!
او گوشه ای توقف کرد و به سمتم برگشت.سنگینی نگاهش رو حس میکردم ولی نگاهش نمیکردم.
با صدای آرومتری گفتم:
_هدفت از این کار چی بود؟ میخواستی منو در موقعیت عمل انجام شده قرار بدی؟
او نفسش را بیرون داد و باناراحتی گفت:_خواستم بهت نشون بدم که منم از یک خونواده ی آبرومند مومن به این جامعه اومدم! مامانم  از توی روضه های خاله زنکیشون صدتا دختر بقول خودش پنجه ی آفتاب برام نشون میکرد یکیشونو قبول نکردم..چون دلم میخواست زنم رو خودم انتخاب کنم.
آه سوزناکی کشید و به صندلیش تکیه داد و در حالیکه با فرمونش بازی میکرد گفت:روز اول آشنایی حس خوبی بهت داشتم ولی گمون میکردم تو هم مثل باقی دخترها زود دلمو بزنی.. .بعد کم کم دیدم تو خیلی با اونا فرق داری! مامانم آرزو داشت یه زن چادری مومن گیرم بیاد ولی من نا امیدش کرده بودم ..
هنوز عصبانی بودم.
گفتم:پس تو چرا شبیه مادرت نیستی؟
او پوزخندی زد:نمیدونم!! شاید چون نمیخواستم عین اونا بشم! من از مذهبی ها خیری ندیدم! اصلا تو قید وبندشم نیستم.حالا حساب امام حسین وباقی اماما سواست! چون عشقند!
بچه ی ناخلف که میگن منم دیگه..
من...مطمئنم خدا توروعمدا سر راه من گذاشته تا آرزوی مامانم برآورده شه..دیدی چقدر خوشحال بود از اینکه چادری هستی؟ اونا تو خیالاتشونم نمیدیدن انتخاب من یک دخترچادری باشه!
با کنایه گفتم:تو که اینقدر خوشحالی مادرت برات مهمه چرا یکی از همون دخترهایی که برات نشون کرده رو انتخاب نمیکنی؟
_چون عاشق اونا نیستم!!حالا باز هم میخوای بگی جوابت منفیه؟
با اطمینان گفتم:بله!! تو هیچ چیزی از من نمیدونی!! من یک دختر بی کس وکارم که تک وتنها داره زندگی میکنه.. هیچ وقت خونواده ی آبرودار و معتبر شما حاضر نیست بااین شرایط منو برات در نظر بگیره.
کامران حرفم رو قطع کرد و گفت:
عزیز دلم برای بار چندم میگم اونها اصلا هیچ دخالتی تو انتخاب من ندارن..حتی اگه توالان با هفت قلم آرایش هم میومدی دم خونه، باز اونا به انتخاب من احترام میذاشتن چون برای اونا تو این مقطع فقط سروسامون گرفتن من اهمیت داره نه سلیقه ی خودشون.
حالا که خداروشکرهم من دختر موردعلاقم روپیدا کردم هم اونها..پس تو این وسط چرا داری بازی در میاری؟بگو با چی چی من مشکل داری حداقل دلم نسوزه.
بحث بی فایده بود.او درتصمیمش مصمم بودو من در رد او!!
اگرچه او برای هر دختری ایده ال بنظر میرسید ولی من نمیتونستم اورا انتخاب کنم.چون هم دلم در گرو کس دیگری بود و هم نمیتوانستم به این پیشنهاد اعتماد کنم! به سرعت ازماشین پیاده شدم.او  به دنبال من پیاده شد و با دستپاچگی صدا زد:عسل چرا پیاده شدی؟
دوباره بسمتش برگشتم و با جدیت تمام گفتم:من هیچ وقت نمیتونم ونمیخوام باهات ازدواج کنم.اینو درک کن کامران!دلایلمم بهت گفتم.که مهمترینش اینه که اصلا علاقه ای بهت ندارم! تو خیلی پسر خوبی هستی..ازهمه نظر..ولی واقعانمیتونم به عنوان شریک زندگیم..
او قبل از اینکه جمله م تموم بشه باعصبانیت تو ماشین نشست وبا سرعت زیاد ترکم کرد!!
خدایا منوببخش!!
ادامه دارد...
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
#همسرداری

لازم به تذكر است كه خوشبويى و آراستگى اختصاص به زن ندارد، بلكه وظيفه اى مشترك است. رعايت اين اصل از دو طرف، نقش مهم در حفظ عفت زن و شوهر دارد، چنانكه در روايت آمده: رعايت نكردن اين وظيفه از طرف شوهر باعث ضربه زدن به عفت همسرش مى شود.
و نيز در روايتى از امام باقر (علیه السلام)  آمده: «همان گونه كه مردان دوست دارند زينت و آرايش را در زنانشان ببينند، زنان نيز دوست دارند زينت و آرايش را در مردانشان ببيند.




💟 @hamssaranee     
   ❅ঊঈ✿❀✿ঈঊ❅
#همسرداری

بايد دانست كه همه چيز در زيبايى زن خلاصه نمى شود. زن هر چقدر هم زيبا باشد ولى اگر رفتارش با شوهر نامناسب و خشن باشد، نمى تواند دل او را به دست آورد، در حالى كه يك نگاه لبريز از عشق و يك رفتار محبت آميز از سوى زن مى تواند قلب مرد را تسخير نمايد؛ اگر چه از نظر زيبايى، در رتبه هاى كمتر باشد. مرد هنگامى كه با كوله بارى از سختى ها به منزل مى آيد، دادن يك ليوان آب يا شربت به او از سوى همسرش، مى تواند بسيار آرامش بخش و لذت بخش
و لذت بخش باشد.


💟 @hamssaranee     
   ❅ঊঈ✿❀✿ঈঊ❅
#همسرداری

چنانچه بين زن و مرد اختلاف سليقه پيش آمد، گذشت زن و جلب نظر شوهر رابطه عاطفى و صميمانه را زياد مى گرداند و در ادامه مرد جبران خواهد کرد.
رسول اكرم (صلی الله علیه وآله)  مى فرمايد: «اگر (مى خواستم) دستور دهم كسى د
ر برابر ديگرى سجده كند، هر آينه دستور مى دادم زن شوهرش را سجده كند.



💟 @hamssaranee     
   ❅ঊঈ✿❀✿ঈঊ❅
#همسرداری
🌸🌸

اغلب آقایان فکر می‌کنند خانم‌ها یک مرد پولدار موفق با اتومبیل لوکس و آپارتمان مجلل می‌خواهند اما درست نیست چرا که اغلب خصوصیات خوب آقایان است که خانم‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد نه حساب‌های بانکی آنان. خانم‌ها مردی را خواهند پسندید که قادر به ایجاد یک زندگی خوب و راحت باشد. همچنین بلندپرواز باشد.



💟 @hamssaranee     
   ❅ঊঈ✿❀✿ঈঊ❅
💠 روابط سخت   👆

💠 فایل مهم اموزشی

#مینا_جهانبخش
مدرس و نویسنده
مدیر موسسه تحول درون

دریافت پکیج‌ رایگان 💚
👇⭐️👇⭐️👇⭐️
🆔
@Admiin_moj

👇👇
@moj_aramesh
@moj_aramesh
#چله_رویش سبز 👆
رزق و روزی و عشق ماندگار
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🗓۱۴۰۳/۲/۶
هر روز يک قشنگی داره
و قشنگی آخر هفته‌ها به اينه كہ
همه ی خانواده كنار هم جمـع هستند
قدر عزیزانمون را بدونیم
قدر زندگی رو بدونيم
و از با هم بودن لذت ببریم
آخر هفته‌ی خوب و قشنگی رو
براتون آرزو دارم ...

☀️سلام صبح پنجشنبه‌تون بخیر☀️
#حرف حساب
🌸🌸

سه چیز، زن را ملکه می کند:
وقتی لباس سفید عروسی، برای عشقش بپوشد.
وقتی اولین بار مادر شود.
وقتی از لحاظ مالی وابسته نباشد.
سه چیز زن را به گریه می اندازد.
حرفی که احساسش را جریحه دار کند.
از دست دادن کسی را که دوست دارد.
مرور خاطرات خوبی که از دست داده.
سه چیز که زن به آنها محتاج است:
آغوش گرم و با محبت.
تایید شدن، که انگیزه اش را هم، بالا می برد.
زمان برای رسیدگی به ظاهرش.
سه چیز که زن را می کشد:
تعریف و تمجید همسرش، از زنی دیگر
مبهم بودن آینده اش
ازدست دادن پدر و مادر، و فرزندش...
سه چیز که زن به آنها افتخار می کند:
زیبائیش
اصل و نصبش
نجابتش
سه چیز که زن را وادار میکند از زندگی شخصی، برود:
خیانت به او
عیب جویی از او
عدم احساس امنیت.🌸
سه چیز راز یک زن را فاش می کند:
نگاهش
نگاهش
نگاهش...
زن گرانبهاترین اعجاز خداوند است.



💟 @hamssaranee     
   ❅ঊঈ✿❀✿ঈঊ❅
#همسرداری
🌸🌸

ازدواج نیازی غریزی و فطری است. شاید در ظاهر نیازهای جسمانی و ادامه نسل عامل پیوند زناشویی در طول تاریخ بوده باشد اما حس نیاز به یک همراه و همدل که بتوان در کلیه مسائل زندگی و غم ها و شادی ها با او همراه بود بیش از این نیاز عامل پیوند زناشویی و ازدواج زن و مرد بوده است.



💟 @hamssaranee     
   ❅ঊঈ✿❀✿ঈঊ❅
HTML Embed Code:
2024/05/06 12:37:46
Back to Top