TG Telegram Group Link
Channel: همسرداری ایده سیاست های زناشویی مشاوره
Back to Bottom


نیــازهای مــرد زندگیتان را بشناسیـ
د!

#واقعیت این است که همسر شما هم نیازهایی دارد که درست به اندازه نیاز خود شما اهمیت دارند. مردان هم به پشتوانه‌های عاطفی نیازمندند. به تحسین شدن، ستایش شدن و احترام دیدن.

این فقط شما نیست
ید که دوست دارید همسرتان در جمع از شما تعریف کند. مردها هم پس چهره خونسرد و شوخ طبعشان به دنبال تحسین شما می‌گردند و می‌خواهند مطمئن باشند قهرمان زندگی شما هستند.

#معمولا تصور نادرستی وجود دارد که چون زنان در مقایسه با مردان، موجودات لطیف‌تر و حساس‌تری هستند، نیازهای احساسی بیشتر و مهمتری دارند و مردان چون موجودات خشنی هستند هیچگونه نیاز عاطفی نداشته و یا اگر داشته باشند برآوردن آنها چندان اهمیتی ندارد.‌‎ ‎

اما حقی
قت این است که حفظ ارزش و احترام از مهمترین و اساسی‌ترین نیازهای عاطفی مردان است.‏ مردها از این که احساس کنند شما رویشان حساب نمی‌کنید دست پاچه می‌شوند و مثل پسر بچه‌های نوبالغ به غرورشان برمی‌خورد.

آن
ها کافیست حس کنند کمی از محبت بی‌حد و حصر اوایل آشنایی‌تان کم شده و شما محبتت‌تان را به جای او صرف دوستان یا فرزندانتان می‌کنید. آن وقت است که در سکوت سرخورده می‌شوند و مثل یک کودک حسادت می‌کنند.
عزیزانم سلام

من مهسا مقدم فر هستم، روانشناس شخصیت
سال‌های سال خانه بهشتی خونه من بود و کنار شماها کارگاه برگزار کردیم، اموزش دادیم، مشاوره گذاشتیم 🌹

1403 رو با این شروع میکنم که قصد دارم گروه کوچکتر، زیر مجموعه و اختصاصی تاسیس کنم برای عزیزانی که #فقط محتوای #روانشناسی میخوان، حاضرن چالش داشته باشن با شناخت خودشون، حاضرن فکر کنند برای بهتر زندگی کردن و دنبال آگاهی هستند

گروهی که قراره زیرمجموعه خانه بهشتی باشه یک روانشناس داره که من هستم  و کنارتونم

پاسخدهی مشاوره توسط خود من رو داره اما همفکری نه

آموزش داره، علمی و روانشناسی

پادکست و ویس میذاریم باهم

کتاب میخونیم باهم

فیلمای مرتبط اگر دوست داشتین میبینیم باهم


⭕️اد اجباری نداریم و تعداد ممبرها اصلا مهم نیست و تنها چیزی که مهمه اینه که واقعا بخواید حضور داشته باشید و مشتاق باشید که منم باشم کنارتون

اگر مایل به حضور در این گروه زیر مجموعه هستید، نه برای کنجکاوی و تفریح، بلکه واقعا برای اگاهی و مشارکت

به این ای دی پیام بدید
@psychology_istdp

گروه مدت محدود عضوگیری میکنه و بعد شروع به کار 🌹🙏


⭕️پیام بدید و صبور باشید تا لینک بگیرید⭕️


"مهمترین مهارت زندگی مشترک
!"

🔹 مهارت حل مشکل، مهمترین مهارت زندگی مشترک است، زیرا اگر این مهارت را به دست نیاورید، زندگیتان به قدری بهم می‌ریزد که کسب دیگر مهارت‌ها فایده‌ای نخواهد داشت.

مهارت حل مشکل یعنی اگر در زمینه‌ای با همسرتان اختلاف نظر پیدا کردید، بتوانید مشکل را حل کنید و به نقطه نظر مشترک برسید.



#حقیقت این است، باید بتوانید موقعیت را بسنجید و ببینید آیا صلاح است روی موضع خود پافشاری کنید یا بهتر است از موضع خود عقب نشینی کنید و کوتاه بیایید.


نبود تسلط روی این مهارت باعث می‌شود سالهای نخست زندگی مشترک با دشواری بگذرد، زیرا کمی زمان نیاز است تا طرفین با روش یکدیگر در حل مشکلات آشنا شوند و با طرف مقابل خود کنار بیایند.

در همین یکی دو سال اول زندگی است که متوجه می‌شوید همیشه حرف شما نخواهد بود و گاهی باید از موضع خود کوتاه بیایی
د.



         
@ham_sardarii


اگر از همسرم ناراحت شدم چکار کنم
؟

#گاهی اوقات زن یا شوهر خواسته و نیاز خودش را مطرح نمی‌کند و به همسرش نمی‌گوید که چه رفتارها و گفتارها و عکس‌العمل‌هایی ناراحتش می‌کند. همسر او هم متقابلاً چون نمی‌داند که این رفتار یا گفتار موجب ناراحتی و آزردگی خانم یا آقا می‌شود، آن را مکرراً انجام می‌دهد. فرد مقابل هم که شدیداً از دست او عصبانی است، در ذهنِ خود رأی صادر می‌کند و برچسب بی‌توجهی یا بی‌عاطفه‌ بودن به او می‌زند و احساس فداکاری نیز می‌کند؛ به‌این‌دلیل که آزرده می‌شود، ولی صحبتی نمی‌کند. او در خیال خود به حفظ رابطه‌شان کمک می‌کند؛ اما درحقیقت به رابطۀ زناشویی‌شان و همسر خود خیانت بزرگی کرده است.


او در ذهن خود این فرضیه را مطرح می‌کند که «او باید بداند که من چه خواسته‌ای دارم»یا اینکه «او می‌داند که من از فلان کارش ناراحت می‌شوم» و البته سخت در اشتباه است. گاهی افراد با گفتن درستِ خواسته‌هایشان می‌توانند کمک بزرگی به خود و همسرشان کنند و نیازی نیست که آزردگی‌ها و ناکامی‌هایشان را درون خود بریزند، چون این بغض‌های فروخورده، روی هم تلمبار می‌شود و ناگهان موجب انفجار و واکنش خشمناک شدیدی می‌شود.


         
@ham_sardarii
نتایج یک تحقیق جالب ثابت کرده زنانی که همسرانشان مرتب آنها را در آغوش میگیرند، فشارخون سالم تری دارند.



@ham_sardarii
مثل مولانا بهش بگید: از خواب چو برخیزم اول تو به یاد آیی..





@ham_sardarii
❤️‍🔥

🔰یادتان باشد زمانی که با یکدیگر حرف می زنید از واژه هایی مانند “هیچ وقت “و” همیشه” استفاده نکنید زیرا این واژه ها در هنگام مشاجره و گفت وگو بی فایده می باشد و نتیجه درستی را بر جای نخواهد گذاشت.

زمانی که شما از همسرتان یا او از شما شکایت می کند سعی کنید حرف هایتان را به صورت کلی بیان نکنید و از مثال ها و مصداق های جزئی برای بیان منظور خود استفاده نمایید در این صورت منظور یکدیگر را بهتر و واضح تر متوجه خواهید شد و مشکل ایجاد شده حل می شود.

یکی از مهم ترین قوانینی که زن و شوهر باید در هنگام دعوا به آن توجه کنند این است که مقابله به مثل نکنند، مثلا نگویند چون به مادرم توهین کردی من نیز به خواهرت توهین می کنم و اشتباهات طرف مقابل را با اشتباهات خود جبران نکنند.


@ham_sardarii
آقایون شما می‌توانید برای دعوایی که بین شما و همسرتان رخ داده میلیون‌ها بهانه بیاورید؛ مثلا بگویید: "روز کاری بدی داشته‌ام، سردرد دارم یا شب قبل بد خوابیده‌ام". اما این جملات، مشکل را حل نمی‌کند.

-اگر شما عصبانی یا خسته‌اید و یا از نظر روحی آسیب دیده‌اید، باید این را به طرف مقابلتان بگویید. اگر یک روز در محل کار یا هر جای دیگری شرایط بدی را گذرانده‌اید که موجب عصبانیت شما شده است، قبل از رسیدن به خانه همسرتان را از این موضوع مطلع کنید تا او بداند شما بیشتر از شرایط عادی حساس و شکننده‌اید.




@ham_sardarii
­
#هردو_بدانید

«در زندگی مشترک مسئولیت‎ها را تقسیم کنید»
اگر از همان ابتدای زندگی مشترک مسئولیت‎ها و وظایفتان را تعیین و تقسیم نکنید، تا پایان عمر باید با آشفتگی، انتظارات برآورده نشده و تنش زندگی کنید.

خیلی مهم است که از همان ابتدای زندگی مشترک، مشخص کنید که هر کدام از شما چه وظایفی در زندگی دارند، چطور باید به یکدیگر کمک کنند، درآمدهای خانم و آقا چطور در زندگی صرف یا پس انداز شود، مسئولیت رسیدگی به امور خانه چطور تقسیم شود و....

تکلیفتان را با اینها مشخص کنید تا بعدها، احساس نکنید که یکی از شما بیش از حد مسئولیت به دوش گرفته و دیگری بیش از حد سرویس گیرنده است.
این تقسیم مسئولیت، نه تنها در مقام حرف که در عمل هم باید رعایت شود.


‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌

@ham_sardarii
#خانمها_بدانند

مردها وقتی با زن روبرو هستند،
یک پا اخلاق بچه را دارند؛
این موضوع مهم را نباید فراموش کنی که با بارک الله و ماشاءالله بهتر میشود آنها را رام کرد تا با اخم و تخم و حتی خواهش و التماس.

⬅️از من به تو امانت،
چه یک روز چه یک سال، هرگز به او #التماس نکن که از این دست بردارد یا تو را دوست داشته باشد؛ اگر کردی یقین بدان که نتیجه عکس گرفته ای.
باز به تو #توصیه میکنم دختر،
نرمی و نوازش، نرمی و نوازش.
اما نرمی و نوازشی که بجا و از راهش باشد.
موی گربه را اگر از راه برعکس #نوازش کنند برمیگردد چنگ میزند



@ham_sardarii
#آقایان

وقتى در خانه هستيد طوری با همسرتان رفتار کنید که بین بودن و نبودنتان در خانه بتوان فرق گذاشت.
بیشتر صحبت کنید و باهم باشید


‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌

@ham_sardarii
#آهای_خانم_آهای_آقا


🉐بسیاری از زوج ها، بحث و دعوا را نقطه پایانی خوشبختی شان می دانند
و اغلب به دلیل چنین تفکری اختلاف نظر شان را در دل شان نگه می دارند و می خواهند با سکوت شان جلوی بحث را بگیرند!

بخاطر داشته باشید که :
🉐ترس نشانه خوشبختی شما نیست.

🍃یک زوج خوشبخت می توانند اختلافات شان را به راحتی با هم در میان بگذارند و برای موضوعاتی که ارزش حیاتی برایشان دارد، گفتگو کنند و پیروز شوند.
🍃یک زوج ایده آل روی یک خط صاف پرلبخند زندگی نمی کنند.
🍃آنها به اختلاف نظر هم برمی خورند و گاهی از هم دلخور می شوند، اما تفاوت شان با دیگران این است که با هوشمندی از پس چنین مسائلی برمی آیند و به جای دلخوری های بی مورد، از این بحث ها درس می گیرند.


‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌
@ham_sardarii
📌خانوما و آقایون

📛نرید هرچی که همسرتون میگه بذارید کف دست خانوادتون!
خیلی از دعواها و بحث ها سر همین موضوعه که خانم یا آقا هرچی تو خونه اتفاق میوفته واسه خانوادش تعریف میکنه و راه رو برای دخالت دیگران باز میکنه

👈زندگی باید حریم خصوصی داشته باشه..
زن و شوهر باید بتونن راحت حرفشونو به هم بزنن..



@ham_sardarii
🍁🍂
♥️
از همسر خود تعریف کنید.

وقتى همسرتان لباس خودرا عوض می‌کند

به اوبگویید چقدردوست‌داشتنی شده.
یامثلا بگوییدفلان رنگ چقدربه اومی‌آید
چقدر خوب آشپزی می‌کند،
چقدر خوب صحبت می‌کند
یا چقدر زیبا می‌خندد...

بی توجهی مردان به نوع پوشش همسرشان و ظاهرشان باعث میشود زنان کم کم نسبت به ظاهرخود بی اهمیت شوند و احساس کنند که با بی ذوق ترین و بی تفاوت ترین مرد دنیا ازدواج کرده اند که هیچگاه زیبایی های همسرش را نمیبیند این حس در خانم هایی که چهره ی زیبا و جذاب تری دارند خیلی شدید تر است زیرا همیشه کسانی بوده اند که در اطراف آن ها به او بگویند زیبا است و از او تعریف کنند اما حالا همسرشان هیچ توجهی به زیبایی و یا تغییر او به هنگام تعویض لباس.تغییر رنگ موها.ارایش و...نمیکند

بزرگترین اشتباه مریخی ها این است که به همسرشان نمیگویند که چقدرزیبا و جذاب هستند اگر بدانند که شنیدن این جمله با قلب خانم ها چه میکند لحظه ای از گفتن این جمله غافل  نمیشدند.



@ham_sardarii
تماشایت میکردم
با چشمانی که
لهجه‌ی بوسه داشتند...🤍🌾




@ham_sardarii
عوامل موثر بر کوچکی سایز آلت تناسلی مردان

● ژنتیک
● کمبود تستوسترون در بدن تا قبل از بلوغ
● لباس زیر تنگ دردوران بلوغ
● ختنه بد نوزاد
● مصرف دخانیات
● دیابت
● چاقی



@ham_sardarii
دلایل جسمی و روانی لذت بدن از رابطه دهانی در خانم ها

تحریک و برخورد لب و زبان با لبه‌های بیرونی اندام تناسلی بانوان به شدت می‌تواند برای زنان لذت بخش باشد که در تحریک و به ارگاسم رسیدن بدون دخول بسیار موثر است. در مواردی که واژن بانوان ترشح عادی و معمولی ندارد و خشکی واژن برای آن‌ها اتفاق می‌افتد، این نوع رابطه قبل از دخول می‌تواند به سهولت رابطه کمک کند.

اگرچه در زنان دو فاکتور لمس و احساس نقش بسیار مهمی در برانگیختکی و لذت جنسی دارد اما این به این معنی نیست که ذهنیت و تخیلات جنسی آن‌ها اهمیت نداشته باشد. این نوع رابطه برای زنان حس خوشایندی را ایجاد می‌کند که در نتیجه اعتقادی که همسرشان این لذت را به آن‌ها تقدیم کرده، به وجود آمده است. این موضوع در پرورش حس تعلق درونی هم نقش بسزایی دارد.


@ham_sardarii
ترامادول حس لامسه را پایین می آورد!

باعث کاهش سطح هوشیاری و سطح فکری و کاهش موقت اضطراب و ایجاد خوشی کاذب است

ترامادول باعث اعتیاد و وابستگی میشود و #میل_جنسی را پایین می‌آورد.




@ham_sardarii
HTML Embed Code:
2024/06/01 10:19:56
Back to Top