TG Telegram Group Link
Channel: اقتصاد در شهر
Back to Bottom
مدیریت تامین مالی معاونت اقتصادی و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد اعلام کرد؛
🔹انتشار بیش از5هزارو580 میلیارد تومان اوراق مشارکت طی دو سال/ پیگیری تخصیص 15هزارمیلیارد و 600میلیون تومان اوراق در سال
 @eghtesaddarshahr
بهترین شرایط حمایتی از نوسازی بافت فرسوده و حاشیه نشینی در دولت سیزدهم فراهم شد

👤محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ملی بازآفرینی در دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین المللی برنامه ریزی و مدیریت شهری:
🔹بهترین شرایط حمایتی از نوسازی بافت فرسوده و حاشیه نشینی در دولت سیزدهم فراهم شد. در کنار راهبردها ظرفیت‌های خوبی هم در قانون فراهم شده که مهم‌ترین آن استفاده از ظرفیت بند ب قانون برنامه و ‌بودجه امسال است.
🔹مجموعه ملی بازآفرینی ایران، به جهت نشان دادن ارادت و‌همبستگی خود با موضوع غزه و فلسطین در سفر دوم آقای رییس جمهور به استان کردستان در محله حاشیه نشین نایسر بزرگترین مجتمع فرهنگی، ورزشی و هنری آنجا را با نام طوفان‌الاقصی نام گذاری کرد.
🔹بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ قریب به دو‌ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار در سکونتگاه‌ها و در محدوده‌های بازآفرینی که بالغ بر نزدیک ۱۶۷هزار هکتار است وجود دارد، قریب به ۱۰ میلیون‌نفر در این مکان‌ها زندگی‌می‌کنند. اگر ما به این موضوع توجه نکنیم بم‌ دوم تکرار خواهد شد. لذا راهبرد اصلی ما شتاب‌بخشی به نوسازی مسکن برای حفظ جان انسان‌ها شد.
@eghtesaddarshahr
مولدسازی دارایی ها از طریق توسعه خدمات شهری، احداث بزرگترین زباله سوز شرق کشور در مشهد مقدس با مشارکت بخش خصوصی

🔹ملیحه رئیس السادات، مدیریت توسعه خدمات و دارایی های معاونت اقتصادی شهرداری مشهد؛

🔹معاونت اقتصادی شهرداری مشهد با رویکردی نوین به حوزه سرمایه گذاری، درصدد رونق بخشی به اقتصاد سبز در مقیاس کلانشهری است.

🔹از جمله موضوعاتی که در سبد پروژه های سرمایه گذاری این معاونت در حال پیگیری است و در مرحله ی انعقاد قرار داد با سرمایه گذار می باشد,احداث و بهره برداری از بزرگترین کارخانه زباله سوز شرق کشور با ظرفیت تبدیل 1000 الی 1200 تن زباله به انرژی در روز,با حجم سرمایه گذاری تقریبی 120 هزار میلیارد ریال در مشهد است.

@eghtesaddarshahr
مولدسازی دارایی ها از طریق توسعه خدمات شهری/ احداث کارخانه بازیافت خاک و نخاله ساختمانی در مشهد مقدس با مشارکت بخش خصوصی

🔹سید مهدی نعمتی خیر آبادی، رئیس اداره سرمایه گذاری غیر ساختمانی معاونت اقتصادی و مشارکت های مردمی شهرداری مشهد:

🔹پروژه احداث، راه اندازی و بهره برداری از کارخانه بازیافت خاک و نخاله ساختمانی در حال مذاکره با بخش خصوصی می باشد.

🔹این پروژه که با مدل مشارکت عمومی خصوصی طراحی شده، ظرفیت تبدیل روزانه 2000 تن خاک و نخاله ساختمانی به مصالح ساختمانی را خواهد داشت.

🔹در تامین مالی این پروژه روش ترکیبی استفاده از منابع بخش خصوصی و منابع دولتی(مانند صندوق حفاظت از محیط زیست) مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

🔹مشارکت دولت در این دست پروژه ها یکی از شروط اساسی موفقیت تلقی می گردد.

@eghtesaddarshahr
۳۰ جایگاه گاز سی‌ان‌جی تحت مالکیت شهرداری مشهد فعال هستند

👤محمدجواد مکرم، رئیس اداره بهره برداری مدیریت توسعه خدمات و مدیریت دارایی‌های معاونت اقتصادی شهرداری مشهد:

🔹بهسازی، ایمن‌سازی و به‌روزرسانی دو جایگاه گاز سی‌ان‌جی وحدت ۲ و محمدیه ۳ انجام شد.

🔹این دو جایگاه به دلیل وجود برخی نواقص از لحاظ استاندارد دارای اشکال بودند لذا در راستای حفظ ایمنی زائران و مجاوران تعمیر و به‌روزرسانی آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

🔹در حال حاضر نیز ۳۰ جایگاه‌ توزیع گاز سی‌ان‌جی که تحت نظارت شهرداری مشهد قرار دارد؛ فعال و درحال خدمت رسانی هستند.
@eghtesaddarshahr
توصیه رئیس‌جمهور به دستگاه‌ها برای هزینه‌کرد بودجه متناسب با درآمدها

🔹رئیس‌جمهور در جلسه عصر یکشنبه هیات دولت با تشریح روند تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۳، از ارائه لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی در روز سه شنبه خبر داد.

🔹️رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر رعایت اصل ۷۵ قانون اساسی مبنی بر همخوانی منابع و مصارف بودجه، عمل به این اصل مهم قانون اساسی در پرهیز از تخصیص بودجه برای مصارفی که منابع پایدار برای آن پیش بینی نشده را ضرورتی قطعی برای همه دستگاه‌ها و نهادها دانست./ایرنا

@eghtesaddarshahr
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🎥🎥🎥🎥🎥

آنچه در معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گذشت.....

🌐 eco.mashhad.ir
🏢اقتصاددرشهر‏
@eghtesaddarsahr
کاهش حاشیه‌نشینی در مشهد با نگاه ملی و افزایش اختیارات استانی

👤محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور در نشست مشترک با استاندار خراسان رضوی و شهردار مشهد مقدس:

🔹در بازدید میدانی از مناطق حاشیه شهر مشهد، مردم نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی در خصوص آسیب‌های اجتماعی، کمبود امکانات شهری و رفاهی داشتند که با وجود اقدامات خوب شهرداری مشهد و استانداری خراسان رضوی در دو سال گذشته به نظر می‌رسد وضعیت مطلوب‌تر می‌شود.
🔹شهر مشهد یک کلانشهر و محل رجوع بسیاری از داخل و خارج از ایران است و بنابراین باید با یک نگاه ملی و ارائه اختیارات و اعتبارات لازم مشکلات حاشیه‌نشینی را در این شهر کاهش دهیم.
🔹دولت به ظرفیت اجرایی و توان مدیریتی مدیران استانی برای حل مسائل حاشیه شهر مشهد کاملاً اعتقاد و باور دارد، باید با مسئولیت استاندار، فهرستی از اختیارات مورد نیاز برای حل مشکلات این بخش از شهر و تدوین سندی برای جلوگیری از گسترش این مناطق تهیه و ارائه شود.
@eghtesaddarshahr
مشهد رتبه نخست استفاده از اوراق مشارکت را میان شهرداری‌ها دارد | با مجوز وزارت کشور ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق منتشر خواهد شد

🔹در قانون برنامه وبودجه به طور سالانه برای استفاده شهرداری‌های سراسر کشور از اوراق مشارکت سقف تعیین می‌شود که این سقف سال گذشته ۱۸ هزار میلیارد تومان بود.

🔹امسال شهرداری مشهد رتبه نخست استفاده از ظرفیت اوراق مشارکت را در میان کلان شهر‌ها دارد و از ابتدای سال تاکنون برای ۴ هزار میلیارد تومان اوراق در بازار سرمایه پذیره نویسی کرده است.

🔹همچنین به تازگی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری شهرداری مشهد از هدف گذاری شهرداری مشهد برای انتشار ۱۰هزار میلیارد تومان اوراق در آینده، در صورت صدور مجوز از سوی وزارت کشور خبر داد.

@eghtesaddarshahr
بانک مرکزی: مشکل موسسات ناتراز را به بانک‌ها منتقل نمی‌کنیم

🔷دیروز برخی منابع مدعی شدند که بانک مرکزی ۴۰ هزار میلیارد تومان ناترازی موسسۀ نور را به بانک ملی منتقل کرده است.

🔺روابط‌عمومی بانک مرکزی در واکنش به این ادعا نوشت:

🔹به اندازۀ سپرده‌های موسسۀ نور داراییِ باکیفیت به بانک ملی منتقل شده. مشکل دارایی‌های مشکل‌دار این موسسه هم به‌زودی حل می‌شود./فارس

@eghtesaddarshahr
فراخوان شناسایی بخش خصوصی جهت همکاری در خارج از کشور

🔹معاونت اقتصادی شهرداری مشهد در نظر دارد به منظور صادرات خدمات فنی و مهندسی ظرفیت‌های مدیریت شهری، نسبت به شناسایی فعالین بخش خصوصی بابت مشارکت در فعالیت‌های خدمات شهری، عمران، فضای سبز و ترافیک در خارج از کشور اقدام نماید.

🔹لذا از کلیه مشاوران و پیمانکاران که تمایل به همکاری در این زمینه را دارند دعوت می‌گردد پیشنهادات خود را کتبا به معاونت اقتصادی شهرداری مشهد ارائه نمایند .
آدرس : مشهد – خیابان دانشگاه – نبش دانشگاه 17 – برج آلتون – طبقه 19 واحد 3
معاونت اقتصادی شهرداری مشهد
@eghtesaddarshahr
نوسازی ناوگان عمومی حمل و نقل شهر مشهد

👤محمدهادی محمدی مقدم، معاون شهردار و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد:
🔹در بحث حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مینی بوس و تاکسی با شرایطی روبه رو هستیم که نیاز به نوسازی، بازسازی یا افزایش ناوگان داریم.
🔹نگاه ما این است تاجایی که می‌توانیم از محل منابع غیرنقد وارد قرارداد شویم، به طوری که بهره برداری را به خود افراد واگذار کنیم تا از محل درآمد ناوگان حمل و نقل بتوانیم هزینه ها را تامین و یارانه به خود کارخانه ها نیز پرداخت شود.
🔹بر همین اساس در گذشته نیز این تعاملات بین ما و کارخانه های خودروسازی ایجاد و کارهای لازم نیز در این باره انجام شده است.
🔹در بازدید از نمایشگاه خودرو نیز که با حضور تعدادی از اعضای شورای شهر، شهردار مشهد و معاونین شهردار انجام شد سعی شده از تمامی مدل های ماشین بازدید و با مدیران کارخانه های سازنده صحبت شود تا بتوانیم در مدل های مختلف اقتصادی با خودروسازان به تفاهم رسیده و وارد پروسه بستن قرارداد شویم و نسبت به نوسازی ناوگان ها اقدام کنیم.

@eghtesaddarshahr
آمادگی بانک‌های پارسیان و کارآفرین برای ارائه تسهیلات به پروژه‌های شهری مشهد

👤محمدهادی محمدی مقدم، معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی و مشارکت‌های شهرداری مشهد، در حاشیه بازدید مدیرعامل بانک پارسیان و مدیرعامل بانک کارآفرین کشور:
🔹دربازدیدهایی که مدیران عامل این دو بانک از ظرفیت های سرمایه‌گذاری شهرداری داشتند اعلام آمادگی کردند تا به پروژه‌های شهری مشهد تسهیلات بانکی ارائه شود.
🔹 یکی از حوزه‌ها حوزه ساخت مسکن است زیرا بانک‌های پارسیان و کارآفرین در توافق با دولت تا سقف ساخت ۵۰هزار واحد مسکونی به طرح اقدام ملی مسکن در کشور تسهیلات ارائه می‌کنند.
🔹درچهارچوب طرح اقدام ملی مسکن شهرداری مشهد این ظرفیت را دارد تا زمین و پروانه در اختیار سرمایه‌گذار گذاشته و سرمایه‌گذار از تسهیلات طرح مسکن ملی این بانک‌ها جهت ساخت مسکن استفاده کند.
🔹 دریافت تسهیلات برای ساخت پروژه ۴۰۵۲واحدی شهرک شهید رجایی در اولویت است.
🔹همچنین این بانکها در زمینه انتشار اوراق مشارکت به‌عنوان بانک عامل با شهرداری مشهد همکاری خواهند داشت.

@eghtesaddarshahr
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بازدید محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد و محمد هادی محمدی مقدم معاون اقتصادی شهردار به همراه مدیران این سازمان از پروژه های مشارکتی لواسان و فرشته
@eghtesaddarshahr
توسعه باید در پرتو عدالت اقتصادی و اجتماعی صورت گیرد

👤رئیس جمهور در مراسم افتتاح همایش اقتصاد ایران:

🔹 روش‌های اجرای سیاست‌های مصوب و قطعی نظام، قوانین مصوب مجلس و روش‌های عملی و اجرایی متقن، راه‌ها را هموار می‌کند که هم سیاست‌ها و هم ریل‌گذاری مجلس عملیاتی و اجرایی شود.

🔹آنچه که اهمیت دارد این است که عدالت اقتصادی در تمام تعاریف آن عملیاتی شود.

🔹عدالت در توزیع ثروت و عدالت اقتصادی بسیار اهمیت دارد و همه باید در جهت اجرای آن تلاش کنیم.

🔹رهبری نیز فرمودند که توسعه ضرورت اجتناب ناپذیر است اما باید در پرتو عدالت اقتصادی و اجتماعی صورت گیرد.

@eghtesaddarshahr
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
ویترین جذاب مشهد برای سرمایه گذاران دوحه

🌐در شهرآرا بخوانید
B2n.ir/b26374

@eghtesaddarshahr
مشهد در حوزه هوشمند سازی رتبه اول کشور را دارد

👤محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهد در دیدار با شهردار حله عراق:

🔹شهر حله علمای بزرگی از جمله علامه حلی و محقق حلی داشته و خرسندیم که امروز در شهر علی ابن موسی الرضا(ع) میزبان شهردار این شهر هستیم.
🔹مشهد به عنوان پایتخت مذهبی و کلانشهر فرهنگی ایران شناخته شده و در حوزه های مختلف مدیریت شهری، رتبه اول را دارد؛ این شهر در هوشمند سازی رتبه اول ایران و رتبه سوم غرب آسیا را دارد که بسیار ارزشمند است.
🔹در مشهد زباله را از مبدا تفکیک کرده و سپس تفکیک شده به مراکز جمع آوری ارسال می‌کنیم؛ اپلیکیشن سی‌مپ نیز در همین راستا اجرا شده و مردم از طریق این برنامه درخواست جمع آوری زباله خشک خود را دارند.
🔹مشهد دارای ۴ خط قطار شهری و ۶ خط اتوبوس‌رانی است، قطاری شهری مشهد حدود ٩٠ کیلومتر طول دارد.
🔹١٧٢٠ دستگاه اتوبوس و ١٢ هزار تاکسی زیر نظر تاکسیرانی شهرداری مشهد فعالیت می‌کنند و این آمار غیر از تاکسی های اینترنتی و خصوصی است که این حجم از حمل و نقل، نشان از وسعت زیاد مشهد دارد.
@eghtesaddarshahr
برقراری تعامل اقتصادی و فرهنگی بین مشهد و شهر حله

👤محمد جابر؛ شهردار حله عراق در دیدار با شهردار مشهد:

🔹فرصت‌های ایجاد شده در حوزه اقتصادی و فرهنگی موجب می‌شود افق‌های زیادی در برابر دو شهر قرار داده شود و تعاملات زیادی را در حوزه های مختلف با شهر مشهد برقرار کنیم.
🔹مشهد دارای تاریخ و تمدن بسیار درازمدتی است؛ از سال ٢٠٠٣ که ما در عراق شروع به کار کردیم، از قوانین کشور ایران به عنوان پیش زمینه استفاده کرده و توانستیم تغییرات زیادی در استان بابل و شهر حله عراق داشته باشیم.
🔹حله بزرگترین شهر استان بابل بوده و در حوزه زیرساخت‌های شهری رتبه اول استان را داریم؛ امسال ١٠۵ میلیارد دینار برای توسعه زیرساخت‌ها در نظر گرفته شده است و امیدواریم بتوانیم با این بودجه اتفاقات خوبی را در شهر رقم بزنیم.
@eghtesaddarshahr
شناسایی زمین های با قابلیت استحصال در مشهد

👤حسین فرهادیان، مدیر عامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد:

🔹با گسترش روز افزون جمعیت شهری، نیاز به تامین زمین برای ساخت مسکن نیز بصورت فزاینده‌ای در حال رشد است.
🔹بر این اساس و با هدف کنترل حاشیه نشینی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، شناسایی پهنه ها و استحصال زمین برای ارائه خدمات در محدوده شهری در دستور کار قرار گرفته است.
🔹در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری زمین های داخل محدوده که طبق طرح تفضیلی جدید دارای کاربری انتفاعی بوده‌اند یا اراضی واقع در حریم که به استناد مصوبه کارگروه امور زیر بنایی دارای کاربری هستند؛ شناسایی و بعضا استحصال شده‌اند.
🔹با همکاری مالکین زمین‌های حاشیه شهر و طی فرآیند قانونی در قطعه بندی این اراضی ضمن رعایت استاندارهای شهرسازی و امکان ارائه خدمات شهری، امیدواریم دیگر شاهد ایجاد سکونت‌های غیر رسمی و همچنین ساخت‌وسازها و تفکیک های غیر مجاز در این محدوده‌ها نباشیم.
@eghtesaddarshahr
اداره نقد شهر با تدبیر غیرنقدی شهرداری
👤محمد هادی محمدی مقدم معاون اقتصادی شهردار مشهد :
🔹هزینه خرید صدها اتوبوس ، قیر برای نهضت آسفالت و 60 واگن قطار شهری
بااین روش تامین می شود.
@eghtesaddarshahr
HTML Embed Code:
2024/04/28 16:08:49
Back to Top