TG Telegram Group Link
Channel: محمود صادقی
Back to Bottom
*قسمت اول گفت‌وگوی محمود صادقی، نماینده پیشین مجلس با برنامه رکن سه دیدارنیوز با اجرا و به تهیه‌کنندگی اسفندیار عبداللهی، منتشر شد*

*ویدیوی این گفت‌وگو را در کانال یوتیوب و همچنین در سایت خبری تحلیلی دیدارنیوز، ببینید و بشنوید*

https://youtu.be/CChxF-7HAVk?si=47whFLPq2pnHpNrC
VID-20240223-WA0061.mp4
4.4 MB
خداوند حق تو جوان را از مقصرین اعم از مسئولین و طرفداراشون و گذشتگان بگیرد.
دفتر علمی و فرهنگی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها برگزار می‌کند:

«انتخابات، امری دینی یا عرفی؟»

سخنران:
آیت‌الله سروش محلاتی

زمان: یک‌شنبه ۶ اسفند ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰

لینک حضور در جلسه:
https://www.skyroom.online/ch/modaresin1/farhangi
انا لله و انا الیه راجعون
رحلت آیت‌الله سید محمد موسوی بجنوردی، که از روحانیان پیشگام در انقلاب و از مجتهدان نواندیش و پویا و مؤلف آثار راهگشا در حوزه فقه و اصول و حقوق و قضای اسلامی بود، موجب تأثر فراوان گردید.
درگذشت این اندیشمند وارسته را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور و خاندان و بستگان آن مرحوم بویژه برادر اندیشمند و مجاهدش جناب آقای سید محمد کاظم موسوی بجنوردی و داماد ارجمندش آیت‌الله حاج سید حسن خمینی تسلیت می‌گوییم و از درگاه ایزد یکتا برای آن فقید سعید رحمت و مغفرت و حشر با آباء صالح و اجداد طاهرینش را مسألت می‌نماییم.

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها
پنجم اسفند ۱۴۰۲
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Forwarded from جماران
🔴 محمود صادقی: دارد «امام‌زدایی» می‌شود/ چتر امام بر سر همه باز بود

🔴 امام ضمن دعوت به وحدت، کثرت را هم به رسمیت می‌شناسد

🔴 امام می‌گفت «همه با هم»، الآن می‌گویند «همه با من»!

🔻دبیر انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها به جماران گفت: مردم چون می‌بینند رأی آنها میزان نیست و اثرگذار نیست، اعتمادشان را از دست داده‌اند.

🔻اگر بخواهم تجربه خودم در مجلس دهم را بگویم که چرا میزان رأی ملت نیست، مثلا رأی مجلس دهم به لوایح FATF است که حدود هفت سال می‌گذرد و هنوز در مجمع تشخیص خاک می‌خورد؛ پس معلوم است که میزان رأی ملت نیست.

🔻همین که این بلا را بر سر نهاد انتخابات آورده‌اند، در واقع به معنای حذف امام از عرصه حکمرانی است.

🔻در دوره امام آیت‌الله صافی عضو شورای نگهبان است و آیت‌الله صانعی هم هست. امام به همه افراد احترام می‌گذاشت؛ ضمن اینکه خط و گرایش خودش را هم داشت.

🔻جالب است که انتخابات مجلس اول بعد از سقوط دولت موقت برگزار شد. یعنی به خاطر مسائلی استعفا داده و کنار رفته، ولی باز امام در رأی خود به آنها توجه داشته؛ یعنی می‌خواست همه باشند./ جماران

https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1624393

🕌 @jamarannews
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Forwarded from جماران
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
♨️ خودسوزی مقابل سفارت رژیم اسرائیل در واشنگتن

🔸 یک مرد ناشناس خود را در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در پایتخت آمریکا واشنگتن به آتش کشید.

🔸 به گفته نیروهای امدادی فردی که دست به خودسوزی زده هنوز زنده است اما شرایط نامساعدی دارد./ مهر

🕌 @jamarannews
Forwarded from امتداد
محمود صادقی:انتخابات رقابتی و معنادارنیست/جبهه اصلاحات تصمیم گرفت امضای خودش را پای لیستی نزند که نمی تواند عملکردش را تضمین کند

✍🏻امتداد-گروه سیاسی:
محمود صادقی، عضو جبهه اصلاحات و دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها به ارزیابی و آسیب شناسی این جریان طی سال های اخیر پرداخت و گفت:

🔹جبهه اصلاحات البته مدتی است که در حال بررسی «نوسازی گفتمانی» است و کمیته راهبردها با کمک احزاب در حال تدوین کلیات آن است و قصد دارد به همه این سوالات و دغدغه ها پاسخ دهد که پس از تدوین به طور تفصیلی منتشر خواهد شد.»

🔹در مقایسه اینکه چرا اصولگرایان با وجود همه اختلاف نظرها در بزنگاه ها و انتخابات می توانند به اجماع نظر و ائتلاف برسند و لیست واحد منتشر کنند اما اصلاح طلبان نمی توانند، باید بگویم اصولگرایان هم طبق اطلاعاتی که دارم در این دوره اختلافاتشان به شدت بالا گرفته است و هنوز به اجماع نرسیده اند. یعنی در حال حاضر دو فهرست ارائه داده اند. اما زمانی که رقیب جدی دارند و از حضور اصلاح طلبان احساس خطر می کنند در مقابل آنها صف آرایی می کنند و زودتر به وحدت می رسند. اما وقتی رقابت جدی از سوی اصلاح طلبان در انتخابات وجود ندارد، اختلافات درونی آنها بیشتر سرباز می کند.

🔹ضعف در نهاد انتخابات و بی معنا شدن انتخابات یک موضوع است. اینکه مردم مثل انتخابات مجلس دهم و ریاست جمهوری یازدهم و دوازدهم به اتکای اصلاح طلب ها به آقای روحانی و اصلاح طلب ها رای می دهند، اما اصلاح‌طلب ها بعدا نمی توانند به وعده‌هایشان عمل کنند از جمله دلایلی است که اصلاح طلبان را در این دوره به اینجا رساند که در انتخابات پیش رو فهرست ندهند. چرا که علاوه بر اینکه انتخابات رقابتی نیست، معنادار هم نیست.

🔹یعنی انتخابات اثربخش نیست و حتی اگر کاندیدا داشته باشیم و رای هم بیاورند به حدی موانع پیش رو وجود دارد که انها نمی توانند به وعده های خود عمل کنند.

🔹نکته دیگر اینکه چون کاندیداهای درجه اول اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس رد صلاحیت می شوند و اصلاح طلبان مجبور می‌شوند با نیروهای درجه چندم و ذخیره خود وارد عرصه انتخابات شوند و قطعا نیروهای ذخیره توانمندی نیروهای اصلی را ندارند، پس در ناکامی اصلاح طلبان و ایجاد نارضایتی عمومی اثرگذار می شوند و این چیزی است که مطلبوب ما نیست.

🔹البته برخی اصلاح طلبان معتقدند به مردم کاری نداریم که رقبت به حضور در انتخابات دارند یا ندارند؛ ما وظیفه داریم در انتخابات شرکت کنیم و همین تفکر منجر به صدور بیانیه 110 امضایی شد. بنابراین یکی از عواملی که باعث جداسازی جامعه از اصلاح طلبان شد همین گرایش حضور در مشارکت بدون شرط است. در خوشبینانه ترین حالت هم در سراسر کشور ذره بین دست گرفته اند و 70 نفر اصلاح طلب پیدا کرده اند هرچند هیچ تضمینی وجود ندارد که این 70 نفر در احتمال ورود به مجلس اصلاح طلبانه عمل می کنند. اما بالاخره از 290 کرسی مجلس در خوشبینانه ترین حالت 70 نفر از سراسر کشور پیدا کرده اند و می گویند با همین افراد در انتخابات شرکت می کنیم.

🔹در مجلس دهم که خودم هم حضور داشتم چهره های اصلی اصلاح طلبان رد صلاحیت شده بودند و با همین نگرشی که دوستان روزنه گشایی این بیانیه را امضا کرده اند، آن زمان فراخوان دادند و یکسری افراد را با فراخوان جلب کردند. در نتیجه آن 180 کاندیدا تحت لیست امید در مرحله اول وارد مجلس شدند اما حدود 80 تا 90 نفر انها بعد از ورود به مجلس از لیست امید جدا شدند و تحت عنوان مستقلین تشکیل فراکسیون دادند.

🔹راهکار ما همان بیانیه معروف 15 بندی آقای خاتمی در 22 بهمن 1401است. ایشان گفتند اصلاح طلبی به روش مرسوم دوم خردادی به صخره ستبر خورده است و باید در روش های خود بازنگری و تجدیدنظر کنیم. از جمله در بحث انتخابات به گونه ای عمل کنیم که حاکمیت به اصلاح نهاد انتخابات، رقابتی کردن و موثر کردن انتخابات وادار شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: « بنابراین بر مبنای همین راهبرد جبهه اصلاحات تصمیم گرفت برای انتخابات پیش رو اعلام کند که امکان ارائه لیست ندارد. البته به طور مشخص انتخابات را تحریم نمی کند چرا که به نظام معتقد است، اما از آنجایی که نیروی درجه یک و فعال خود را در انتخابات ندارد، امکان ارائه فهرست هم نخواهد داشت.»

🔸متن کامل

#امتداد
@emtedadnet
🔘 پیام تصویری همسر حجت الاسلام اکبرنژاد روحانی بازداشت‌شده، خطاب به رهبر ج.ا.ا

🔻حجه الاسلام محمدتقی اکبرنژاد، روحانی منتقد، عضو هیئت علمی در موسسه آینده روشن(تخصصی مهدویت) در گروه قرآن و حدیث، کارشناس تحریریه مجله فقه و رئیس مؤسسه فقاهت و تمدن‌سازی است که در تاریخ در ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ به علت انتقادات صریح خود از عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران، توسط مأمورانی در قم بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

این روحانی متعهد، دلسوز و صریح‌اللهجه که زاده تبریز است، صاحب تالیفات مختلفی است که از این میان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
🔹تأملی در مکتب اصولی شیخ انصاری؛
🔹زوائد اصول فقه: پیرایش اصول فقه از مباحث زائد:
🔹نظام معرفتی فقاهت؛
🔹کلام فقاهی: مبانی کلامی و فقهی اجتهاد؛
🔹آثار فقه الحدیثی و سندی نقل به معنا؛
🔹قمه زنی و اعمال نامتعارف در عزاداری؛
🔹امیر شهر: زندگانی حاج‌آقا بزرگ عراقی؛
🔹فکر می‌کنی که فکر می‌کنی (منطق تفکر خلاق)؛
🔹فقه عزا و زیارت اهل بیت؛
🔹ادبیات دین

کانال رسمی #اکبر_اعلمی
@alami_akbar
Forwarded from تریبون مجلس
تهران «قفل» شد/ مردودی برفی مدیران شهرداری تهران

🔹 خیابان‌های اصلی و ۱۰ بزرگراه شهر تهران از دقایقی پیش قفل شد.
🔹اداره هواشناسی تهران از هفته پیش درباره «بارش برف و‌ سرما‌» برای این هفته هشدار داده بود.
🔹 اما مدیران شهر یا به هشدارها گوش نکردند یا «ناتوان» از مدیریت هستند.

@tribunemajles
HTML Embed Code:
2024/06/11 01:52:58
Back to Top