TG Telegram Group Link
Channel: مرکزبررسی‌های‌استراتژیک‌ریاست‌جمهوری
Back to Bottom
✳️ نهادهای دولتی و مردمی پای کار حل مشکلات بیماران طیف اوتیسم و خانواده‌ها

🔸پیرو دستور ریاست محترم جمهور در خصوص پیگیری تنظیم سند ملی اوتیسم در افطاری با خیرین در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع)، نشست بررسی این سند در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد. در این نشست کارشناسان ملاحظات خود را نسبت به پیش‌نویس سند تدوین شده مطرح کردند.

🆔 Telegram
🆔 Instagram
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
✳️ قدرت و نیرو در عملیات وعده‌ صادق
👤 کورش علیانی

🔸عملیات وعده صادق این پیام را از جانب ایران صادر کرد که از این پس، قاعده بازی عوض شده است و اسرائیل نیز پیام تغییر معادله را دریافت کرد.

🔸ایران وضع تازه‌ای را رقم زده است اما اکنون باید تمهیداتی را در پیش بگیرد تا به پایدارسازی وضعیت جدید دست یابد.

🆔 Telegram
🆔 Instagram
✳️ روابط بین نهادهای تنظیم‌گر دولت با دستگاه‌های قضایی

🔸یکی از موضوعاتی که طی هفته‌های گذشته با توجه به اهمیت آن در کارآمدی دولت، مورد توجه مرکز بررسی‌های استراتژیک قرار گرفته است، اصلاح ساختار و نسبت‌یابی نهادهای تنظیم‌گر با دستگاه‌های حکومتی به عنوان بازوی کمکی دولت در سیاست‌گذاری و نظارت است.
🔸برهمین اساس طی روزهای گذشته بررسی چالش‌های نهادهای تنظیم‌گر با دستگاه قضا با حضور نمایندگان نهادهای تنظیم‌گر و مجموعه‌های قضایی در مرکز بررسی‌ها برگزار شد.
🔸در این نشست، نمایندگان شورای رقابت، سازمان هواپیمایی کشوری، شورای عالی فضای مجازی، سازمان بورس و برخی از نهادهای تنظیم‌گر به همراه نمایندگان دستگاه قضا و دیوان عدالت اداری حضور داشتند و از جمله مهمترین دغدغه‌های مطرح‌شده، ورود دیوان به پرونده‌های تنظیم گری و توقف اجرای احکام بوده است.
🔸نمایندگان دستگاه قضا نیز اعلام کردند که تخصص قضات تشخیص مراد مقنن از تصویب قانون و وظیفه آنها بررسی انطباق قوانین است. نمایندگان قضایی همچنین تأکید کردند درصورتی که دستگاه قضا به برخی پرونده‌ها ورود نکند شرایط به مراتب بدتر خواهد شد.

🆔 Telegram
🆔 Instagram
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
✳️ وحدت حول وجدان عمومی
👤 دکتر علی اکبر صالحی

🔸رژیم صهیونسیتی با اقداماتی که انجام داده بی‌آبرویی خود را ظهور و بروز داده و افکار عمومی جهانی متوجه شدند که با چه رژیم درنده خویی روبرو هستند. در اینجا نفاق دنیای غرب نیز آشکار شد.
🔸رژیم صهیونیستی بارها علیه جمهوری اسلامی ایران اقداماتی انجام داده بود ولی بعد از شهادت شهید زاهدی ادامه روند پذیرفته نبود، تصمیم راهبردی برای پاسخ گرفته و عملیات موفقی انجام شد. این امر موجب تثبیت بازدارندگی در موقع مناسب شد.
🔸این اقدام همه وجدان‌های بیدار که شاهد جنایت‌های این رژیم بودند را شاد و امیدی در دل آنها ایجاد کرد.

🆔 Telegram
🆔 Instagram
✳️ واکاوی کمبود نقدینگی صنعت دارو با حضور فعالان دارویی کشور

🔸اتحادیه صنفی فعالان زنجیره تأمین داروی کشور اخیراً با ارسال نامه‌ای به ریاست محترم جمهور، نسبت به وجود مشکل نقدینگی در صنعت دارویی کشور و تبعات احتمالی آن هشدار داد و بر همین اساس طی روزهای گذشته جلسه هم‌اندیشی برای بررسی ابعاد و راهکارهای حل‌ این مشکل در مرکز بررسی‌های استراتژیک برگزار شد.

🔸در این نشست که با حضور نمایندگان شرکت ها و نهادهای فعال در حوزه دارویی کشور برگزار شد، کارشناسانی از اتحادیه‌های دارویی، وزارت بهداشت، بانک مرکزی و نهادهای دولتی نظیر وزارت اقتصاد و دارایی حضور داشتند.

🔸 از راه‌حل‌های مطرح شده در این نشست برای حل مشکل کمبود نقدینگی در حوزه دارو می‌توان به فراهم‌شدن بستر تهاتر بدهی و مطالبات دولتی، انتشار اوراق گام و استفاده از اسناد تسویه خزانه اشاره کرد.

🆔 Telegram
🆔 Instagram
✳️ برگزاری نشست آیین تاسیس شبکه تنظیم‌گران ایران

🗓️ زمان: سه‌شنبه ١٢ اردیبهشت ١۴٠٣
📍مکان: مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری

🆔 Telegram
🆔 Instagram
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
✳️ مقاومت، قدرت است
👤 دکتر ابراهیم متقی

🔸رژیم صهیونیستی تصور می کرد که اراده جمهوری اسلامی ایران در کاربرد قدرت نظامی علیه این رژیم متزلزل است اما عملیات وعده صادق این تصور و انگاره را از بین برد.
🔸اقدام ایران یک اقدام پر حجم در جهت ایجاد این ادراک در طرف صهیونیستی بود که در صورت تهدید با پاسخ شدیدتر روبرو خواهد شد.

🆔 Telegram
🆔 Instagram
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
✳️ گام اول به سمت تحقق دولت تنظیم‌گر

🔸آیین تأسیس شبکه تنظیم‌گران ایران با حضور نمایندگان نهادهای تنظیم‌گر و با محوریت مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد.

🔸 این نشست با حضور نمایندگان برخی نهادهای تنظیم‌گر شامل: بانک مرکزی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سازمان بورس اوراق بهادار، سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان خصوصی‌سازی، شورای رقابت، سازمان غذا و دارو برگزار شد.

🔸دکتر زمانیان در این نشست به این نکته اشاره کرد که دولت به دنبال رسیدن به یک الگو برای بهبود ساختار تنظیم‌گری و رسیدن به کارآمدی بیشتر است و در کنار اصلاحات ساختاری، ایجاد یک شبکه تنظیم‌گری بسیار مؤثر است.

🆔 Telegram
🆔 Instagram
امام صادق (علیه السلام) فرمود: ایجاد وحدت هنگام پیدایش اختلاف، و تباهی امت و نزدیک کردن آنها در هنگام جدائی، صدقه ایست که خداوند آن را دوست دارد.

🆔 Telegram
🆔 Instagram
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
✳️ امت‌سازی از راه ملت‌سازی
👤دکتر حمیدرضا اکبری
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

🔸وعده صادق تامین کننده منافع ملی و مقاومتی جمهوری اسلامی ایران
🔸شکست پی در پی رژیم صهیونسیتی بعد عملیات طوفان الاقصی، این رژیم را به سمت ترور مقامات مقاومت کشاند وقتی بازم نتیجه نگرفت یک سطح بالاتر اقدام کرد که حاصل آن حمله به کنسول گری جمهوری اسلامی ایران در دمشق بود.
🔸در این شرایط به دلیل تلاقی منافع ملی و منافع مقاومت، پاسخ ایران ضروری به نظر می رسید و جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق پاسخ متناسبی به آن داد.

🆔 Telegram
🆔 Instagram
HTML Embed Code:
2024/06/14 04:58:46
Back to Top