TG Telegram Group Link
Channel: محبان آیت الله بهجت
Back to Bottom
احترام به همسر

فرزند وی "احمد انصاری" در خاطره‌ای از پدرش می‌گوید یك بار یكی از آشنایان از تهران خدمت آقای انصاری رسید و برای دستوالعمل گرفتن اصرار كرد. ایشان فرمود تو با خانمت بدرفتاری می كنی، برو اخلاقت رو درست كن ! حجاب تو این است.

آن شخص می‌گفت وقتی برگشتم همسرم خیلی با ناراحتی به من گفت باز رفتی مسافرت؟! خم شدم دستش رو بوسیدم ، تعجب كرد و پرسید این كار رو كی به تو یاد داده؟ گفتم همان آقایی كه می گویی چرا رفتی پیشش. ایشان هم به آقای انصاری علاقمند می‌شود و در سفر بعدی با هم به همدان می آیند و خدمت آقا می‌رسند.

یك روز یك بازاری خدمتشان آمد و گفت یك تیرگی در من ایجاد شده و نمی توانم نمازم را با توجه بخوانم .
می فرمایند برای این است كه در فلان معامله ای كه كردی دروغ گفتی! برو استغفار كن و آن را جبران كن...

💠 @bahjatt
‍ علامه طباطبائی (ره) :

اكثر افرادى كه موفّق به نفى خواطر شده و توانسته‌اند ذهن خود را پاك و صاف نموده و از خواطر مصفّا كنند ، و بالاخره سلطان معرفت براى آنان طلوع نموده در يكى از اين دو حال بوده است :

1️⃣ در حين تلاوت قرآن مجيد و التفات به خواننده آن ، كه چه كسى در حقيقت قارى قرآن است و در آن وقت بر آنان منكشف مى‌شده است كه قارى قرآن خداست جلّ جلاله .

2️⃣ از راه توسّل به حضرت اباعبدالله الحسين (ع) ، زيرا آن‌حضرت را براى رفع حجاب و موانع طريق نسبت به سالكين راه خدا عنايتى عظيم است .

📚 رسالهء لُبّ اللّباب در سير و سلوك أولي الألباب ، صفحه 150 .

💠 @bahjatt
آیت الله حق شناس(ره):

عمر شما در اثر خدمت به مردم زیاد می شود. بودن شما در سیر الی الله، منوط به این است که چقدر به افراد جامعه احسان می کنید و این در راس امور است. اگر از باب رحمت حق قصد ورود دارید، باید کمی پول خرج کنید و به فقرا و مسکینان و یتیمان کمک کنید.

📚رهنمای سلوک ص ۶۹

💠 @bahjatt
استاد میرباقری:

حضرت معصومه(سلام الله علیها) می‌توانند «شفاعت فی الجنة» بکنند؛ يعنی درجات جنت که ظاهرش بهشت و باطنش دارالولاية و مقامات توحيدی است به شفاعت ايشان به دست می‌آيد.

💠 @bahjatt
آیت الله شیخ محمدعلی شاه آبادی:

بدان كه تو هستی و نمی ميری . بدن است كه می ميرد ، تو هستی و زنده .

حساب كار خودت را بكن كه چه تهيه ديده ای برای زندگی آخرت . ببين برای اين دو روزه ، كه می دانی ثباتی در آن نيست ، چه كوشش ها و تقلاها می كنی .

🍃 برای آن جا كه به حكم فطرت هستی و زندگی ابدی است ، چه كوشش كرده و چه تهيه ديده ای ؟ در آن جا زندگی انفرادی است ، احتياجات را خودت منفردا بايد رفع كنی ؛ باب استقراض و استعداد مسدود است . اين جا آمده ای كه تهيه برای آن جا ببينی .

💠 @bahjatt
مال حرام تا آبروی آدم را نبرد انسان را رها نمی‌کند

آیت الله جوادی آملی: هرگز خیال نکنیم حرفی که زدیم، مال حرامی که گرفتیم و یا آبرویی کسی را بردیم، گذشته، خیر! چیزی نمی‌گذرد! هر کاری که کردیم بالاخره ثمر آن را می بینیم مگر اینکه با توبه آن را ترمیم کنیم. چون نظام عالم طبیعت، جای تغییر و تبدیل است، شما ببینید بدبوترین کود وقتی تحت تدبیر کشاورز قرار بگیرد، می‌شود گل یاس یا می‌شود سیب و گلابی. اینجا جای تبدیل و تغییر است. کار توبه، اِنابه و توجه همین است؛ «إِذَا مَاتَ ابْنُ آدَمَ انْقَطَعَ عَمَلُهُ» اما تا زنده‌ایم جای تغییر و تبدیل است.

💠 @bahjatt
حضرت آیت‌الله بهجت :

می‌دانیم که مراتبی هست، عصمت هم مراتبی دارد. لذا در خود انبیاء و اوصیاء نیز قائل به تفاضل هستیم.

... در میان اوصیاء علیهم‌السلام، خمسه طیبه(پنج تن آل عبا) علیهم‌السلام را بر غیر خمسه(سایر ائمه) مقدم می‌دانیم.

☘️ در میان اوصیاء غیر خمسه( ائمه بعدی غیر از پنج تن) نیز، صاحب وقت ما عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف مقدم است.

🌟در میان آن‌ها «كَأَنَّهُ كَوْكَبٌ‌ دُرِّيٌ‌؛ همچون ستاره ی درخشان» است.

📚 کتاب حضرت حجت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، ص ١٠٩

💠 @bahjatt
آیت الله حق شناس(ره):

اول من باید این حجاب نفس را بردارم و در این میدان مبارزه کنم تا به مراحل بعد برسم.
برای از بین بردن آن دو باید برای مقابله و مبارزه با نفس، نیمه‌شب بلند شوی و خدا را بخوانی.
رمز موفقیّت همین است که انسان جز خدا کسی را کاره‌ای نداند و همه‌ی توجه‌اش به خدا باشد و بس.

💠 @bahjatt
🔸️ وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى ٱلَّذِينَ ٱسۡتُضۡعِفُواْ فِي ٱلۡأَرۡضِ وَنَجۡعَلَهُمۡ أَئِمَّةٗ وَنَجۡعَلَهُمُ ٱلۡوَٰرِثِينَ

آغاز وراثت مستضعفین
پایان هیمنه رژیم صهیونیستی
اولین شب آرام غزه
اتمام حجت مقاومت
تغییر معادلات قدرت
تحول در مقدمات ظهور
تحقق وعده نصرت

💠 @bahjatt
«اسرائیل شرّ مطلق است. اسرائیل ضد اسلام، ضد مسیحیت، ضد ایمان، ضد قومیت عربی، ضد انسانیت و ضد میهن است. بدتر از اسرائیل در جهان وجود ندارد. ما اسرائیل را شرّ مطلق می دانیم. بدتر از اسرائیل در جهان وجود ندارد.

اگر اسرائیل با چپ بجنگد، ما درکنار چپ خواهیم ایستاد. اگر اسرائیل با راست بجنگد، در کنار راست خواهیم ایستاد. این است معنای «اسرائیل شرّ مطلق است». من شخصا در حد مطالعاتم هیچ نهادی را خطرناکتر از اسرائیل نمی شناسم.»

💠 @bahjatt
حکیم الهی ملا علی سمنانی

می گویند روزی در موعظه بعد از نماز ، به بازاریان گفت که شنیده ام که زائران امام رضا (علیه السلام) عازم مشهد مقدس اند و چند روز دیگر به سمنان می‌رسند ، مواظب باشید که کلاه بر سرتان نگذارند ، این جمله را روزهای بعد هم تکرار کرد ، تا این که یکی از بازاریان گفت که : آقا اگر ما کلاه سر آنها نگذاریم ، آنها نمی‌توانند کلاه سر ما بگذارند !!.

حکیم با خنده در پاسخ می‌گوید که :
کلاه همین است ، کم و گران می دهید ، آنها ایمان شما را می برند . کلاه حقیقی ، و عبرت آموز که باید همه بدانند ، همین است .

💠 @bahjatt
بالاترین لذت‌ها را از عبادت

✍️ استاد شهید شیخ مرتضی مطهری : عابدان عارف که عبادتشان توأم با حضور و خضوع و استغراق است بالاترین لذت‌ها را از عبادت می‌برند. در زبان دین از «طعم ایمان» و «حلاوت ایمان» یاد شده است. ایمان حلاوتی دارد فوق همه حلاوت‌ها.
لذت معنوی آنگاه مضاعف می‌شود که کارهایی از قبیل : کسب علم، احسان، خدمت، موفقیت و پیروزی، از حس دینی ناشی گردد و برای خدا انجام شود و در قلمرو «عبادت» قرار گیرد.

📚 استاد مطهری ؛ انسان و ایمان ، صفحه 43 .

💠 @bahjatt
حاج اسماعیل دولابی(ره):

قبل از بارش باران، تند بادی بر می خیزد و گرد و غبار زیادی بر پا می کند و همۀ خس و خاشاک ها و آشغال ها را از روی زمین جارو می کند. اما اگر کمی صبر کنیم باد آرام می گیرد و باران می بارد و سپس ابرها کنار می رود و هوا لطیف و آفتابی می شود. آشوب ها و نابسامانی های که در روزگار ما در سراسر جهان پدیدار شده است نزدیک شدن هوای لطیف و آسمان صاف و آفتابی ظهور را بشارت می دهد.

💠 @bahjatt
تکذیب یک ادعا درباره هیات مدیره پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس

ادعای مطرح‌شده در فضای مجازی درباره موضوعات جلسه هیات مدیره پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس تکذیب شد.

ادعای «مطرح شدن مخالفت با انتصاب رئیس هیات مدیره پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در جلسه اخیر هیات مدیره و مخالفت نمایندگان وزارت نفت با انتصاب یک فرد غیرنفتی به این جایگاه»، کاملا نادرست است و حاوی نسبت افترا به نمایندگان محترم وزارت نفت در هیات مدیره پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس است.
این در حالی است که در هیات مدیره پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، هیچ‌گاه چنین موضوعات سطحی و بی‌ارزشی مطرح نشده و اعضا کاملا در نهایت همدلی به مباحث فنی و تخصصی مربوط به رفع مشکلات فنی و اقتصادی و بهبود درآمدزایی شرکت می‌پردازند و اعضای هیات مدیره هم طبق احکام قانون تجارت و حاکمیت شرکتی تعیین می‌شوند و این مباحث سطحی و ژورنالیستی جایی در هیات مدیره یکی از بزرگترین شرکت‌های بورسی ایران ندارد.
خاطرنشان می‌سازد که برخلاف این اکاذیب،بر اساس،صورتجلسه موجود در جلسه هیات مدیره شماره ۴۶۳ هیات مدیره مورخ ۲۶ فروردین هیات مدیره شرکت نفت ستاره خلیج فارس،نماینده سهام حداکثری شرکت (۴۹٪) یعنی تاپیکو با رای اعضای هیات مدیره از جمله نماینده محترم شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی ، به عنوان عضو اصلی غیرموظف این شرکت و سپس به عنوان رئیس هیات مدیره معرفی گردید.
یادآور می شود بیش از ۶ سال ریاست هیات مدیره این شرکت در اختیار شرکت اهداف با سهام حدودی ۳۳ درصد و اتفاقا توسط فردی که نه تنها نفتی نبوده بلکه با مدرک کارشناسی حسابداری از دانشگاه آزاد عهده دار مسئولیت ریاست هیات مدیره بوده است.

@bahjatt
💠 عدم تشرّف به حج

آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی:

آقای آسید ابوالحسن اصفهانی اصلا به حجّ مشرف نشد. درباه علّتش می فرمود: اگر مشرّف شوم، باید بتوانم قبور ائمه بقیع (علیهم السلام) را احیاء کنم و اگر نتوانم این کار را انجام دهم، ضربه بزرگی به تشیّع است، چون می گویند: مرجع عامّ شیعه آمد نتوانست کاری بکند.

📚جرعه ای از دریا؛ ج3؛ ص444

💠 @bahjatt
آیت الله جوادی آملی:

اگر انسان در روز قیامت «با شفاعت یا توبه در دنیا یا....» وارد بهشت شود ودرآنجا از نعمات بهشتی ها متنعم باشد، ولی زمانی درخواست کند که میخواهم امام حسین(علیه السلام) را ببینم و درجواب بگویند شما «به خاطر کم بودن اعمال شایسته در دنیا» در مرتبه و جایگاهی نیستید که حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) را ببینید؛ چنین بهشتی برای انسان از جهنم بدتر است.

💠 @bahjatt
آیت الله ملکی تبریزی(ره):

🔹نماز شب، موجب خشنودی خدا و دوستی فرشتگان است و سنت پیامبران و نور معرفت و اساس ایمان و آسایش بدن و ناخوشایندی شیطان است

🔹سبب اجابت دعا و قبولی اعمال و برکت در رزق و روزی است و شفیع میان نماز شب خوان و فرشته ی مرگ است و چراغ خانه ی قبر و فرش زیر پهلویش است و پاسخی برای دو فرشته نکیر ومنکر است و تا روز قیامت مونس و زائر او در قبر می باشد.

📚رساله لقاء الله صفحه ۱۸۹

💠 @bahjatt
العبد محمدتقی بهجت:

ملک فیصل، در مکه، عده‌ای از علمای تهران را دعوت کرده بود. در دیدار با آن‌ها، راجع به بناء بر قبور، صحبت به میان آمد. شیخ بهاء‌الدین نوری، فرزند شیخ عبدالنبی نوری، گفته بود: اگر از قرآن دلیل بیاوریم، می‌پذیرید؟

▫️ملک فیصل، پاسخ داده بود: آری.

شیخ بهاء‌الدین گفته بود:
«قَالَ الَّذِينَ غَلَبُوا عَلَى أَمْرِهِمْ لَنَتَّخِذَنَّ عَلَيْهِمْ مَسْجِدًا؛ کسانی که از رازشان آگاهی یافتند، گفتند: حتما بر [مدفن] آنان، مسجدی بنا می‌کنیم» (کهف: ۲۱).

▫️فیصل هم جواب داده بود:
كَأَنّی لَمْ أسْمَعْ بِهذِهِ الآیَةِ (انگار که این آیه را هیچ وقت نشنیده بودم!)

📚 زمزم عرفان، ص٢٩

💠 @bahjatt
📌 داستان فروش محصولات شرکت "نفت ستاره خلیج فارس" توسط کانال تلگرامیِ منتسب به برادر مدیرعامل چیست؟

🔹اخیرا یک کانال تلگرامی به نام "تولید و بازرگانی،تجهیزات و مواد نفتی" محصولات شرکت "نفت ستاره خلیج فارس" را بر روی خروجی خود به فروش گذاشته است.

🔹با بررسی کانال متوجه می‌شویم یک آی دی تلگرام به نام "حمیدرضا جعفرپور" برای ارتباط و فروش محصولات پتروشیمی در این کانال ذیل تمامی پست‌ها به اشتراک گذاشته شده است.

🔹ماجرا آنجا جالب‌تر می‌شود که بفهمیم مدیرعامل شرکت "نفت ستاره خلیج فارس" فردی به نام "علیرضا جعفرپور" برادر آی دی تلگرامی هست که به فروش محصولات این شرکت در یک کانال تلگرامی اقدام می‌ورزد.

🔹ورود جدی نهادهای نظارتی برای بررسی موضوع مهم بوده و آقای اقتصاد این مساله را تا حصول نتیجه از دستگاه های امنیتی و قوه قضائیه پیگیری خواهد کرد‌.
HTML Embed Code:
2024/05/05 08:55:29
Back to Top