TG Telegram Group Link
Channel: aryentvnewsfarsi
Back to Bottom
🔴 تصاویر دیگری از بقایای هلیکوپتر حامل ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور رژیم ایران و عضو هئیت مرگ و از جلادان تابستان ۶۷.

@aryentvfarsi
در پی خبر مرگ ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهانش در سقوط هلی‌کوپتر، هیئت دولت روز ۳۱ اردیبهشت(۲۰ مه)، تشکیل جلسه فوق‌العاده داد.

در این جلسه بر صندلی خالی ابراهیم رئیسی، پارچه سیاه انداختند. قرار است که هیئت دولت بیانیه‌ای در رابطه با مرگ رئیس دولت سیزدهم و ادامه این دولت صادر کند. همچنین قرار است که زمان و مکان مراسم خاکسپاری رئیس‌جمهوری و همراهانش اطلاع‌رسانی شود.

بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی، در صورت مرگ رئیس‌جمهوری، معاون اول او با موافقت رهبر جمهوری اسلامی، اختیارات و مسئولیت‌های او را برعهده می‌گیرد. همچنین شورای متشکل از معاون اول، رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه موظف هستند شرایطی را فراهم کنند که ظرف مدت حداکثر ۵۰ روز، رئیس‌جمهوری جدید انتخاب شود.

در واکنش به مرگ ابراهیم رئیسی، بورس هم تعطیل شد. رضا عیوضلو، عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که بورس تعطیل است و برای روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

@aryentvfarsi
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴 تهدید دوباره کاربران فضای مجازی توسط رژیم ایران

در پی خبر مرگ ابراهیم رئیسی و همراهانش، موجی از شادی در شهرهای شرق کوردستان و ایران به راه افتاده است.

در همین رابطه ‏رییس پلیس فتا اعلام کرد که «با دقت تمام در حال رصد فضای مجازی هستیم» و کاربران پلتفرم‌های مختلف فضای مجازی را تهدید کرد از انتشار «هرگونه محتوایی که به هر نحوی باعث تحریک و تشویش احساسات عمومی می‌شود» خودداری کنند.

@aryentvfarsi
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔻 خوشحالی مردم پس از تایید شدن خبر مرگ ابراهیم رئیسی و همراهانش در سقوط هلیکوپتر حامل آنها.


@aryentvfarsi
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اصغر عباسقلی‌زاده،‌ فرمانده سپاه تروریستی پاسداران آذربایجان شرقی با بیان این که تعداد کشته‌شدگان سقوط بالگرد حامل ابراهیم رئیسی هشت نفر است، مدعی شد که «پیکر رئیسی دچار سوختگی نشده است.»

او ساعتی پیش از این گفته بود «برخی از پیکرهای متاسفانه سوخته‌اند و قابل شناسایی نیستند.»


@aryentvfarsi
🔴 خلبانان کشته شده در سقوط هلیکوپتر حامل ابراهیم رئیسی

براساس گزارش‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های رژیم ایران دو تن از کادر پروازی هلیکوپتر حامل ابراهیم رئیسی نیز جزو کشته‌شدگان هستند.

سرهنگ خلبان سید طاهر مصطفوی و سرهنگ خلبان محسن دریانوش دو خلبانی هستند که در سقوط هلیکوپتر حامل ابراهیم رئیسی کشته شدند.(نفر وسط و سمت راست او در تصویر).

@aryentvfarsi
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔻 گریلا تی‌وی تصاویر عملیات جدید نیروهای مدافع خلق را منتشر کرد

دوشنبه ۳۱ اردیبهشت(۲۰ مه)، رسانه اینترنتی گریلا تی‌وی تصاویر عملیات جدید گریلاهای نیروهای مدافع خلق، هـ.پ.گ، علیه ارتش ترکیه در «تپه آمِدیه» را منتشر کرد.

هـ.پ.گ در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «گریلاهای نیروهای مدافع خلق، در روز ۱۲ مه(۲۳ اردیبهشت) ۲۰۲۴ در منطقه "تپه آمِدیه" در عملیاتی علیه ارتش اشغالگر ترکیه دو ماشین زرهی راه‌سازی را منهدم کردند.»


@aryentvfarsi
مسرور بارزانی، نخست‌وزیر حکومت اقلیم کوردستان عراق در واکنش به مرگ ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور رژیم ایران در پی سقوط هلی‌کوپتر او و همراهانش، برای رهبر جمهوری اسلامی ایران و دولت ایران پیام تسلیت فرستاد.

مسرور بارزانی در پیام تسلیت خود می‌گوید: «ما عمیق‌ترین تسلیت و همدردی خود را به رهبری، دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کنیم... در این زمان دشوار، مجدداً بر حمایت و همبستگی خود با جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران تاکید می‌کنیم.»


@aryentvfarsi
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔻 وقوع زلزله در کرماشان

دوشنبه ۳۱ اردیبهشت (۲۰ مه)، ‏زلزله‌ای به بزرگی ۳/۴ در مقیاس ریشتر و در عمق ۱۲ کیلومتری حوالی "ازگله" و مرز بین عراق و استان کرماشان را لرزاند.

@aryentvfarsi
🔴 رئیس‌جمهور موقت جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

محمد مخبر، با حکم علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران مسئولیت دولت را برعهده گرفت.

همچنین در پی مرگ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه رژیم ایران، علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه شد.

علی خامنه‌ای رهبر ایران در طی پیامی به مناسبت مرگ ابراهیم رئیسی و همراهانش در سقوط هلی‌کوپتر حامل آنها، ۵ روز عزای عمومی در ایران اعلام کرد.


@aryentvfarsi
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔻 پهپادی که نیروهای مدافع خلق تکنولوژی سرنگون کردن آن را در اختیار دارند، محل سقوط هلی‌کوپتر حامل ابراهیم رئیسی را پیدا کرد

رسانه‌های رژیم ایران و دولت اشغالگر ترکیه تصاویری از پهپاد "آکینجی" که محل سقوط هلی‌کوپتر حامل ابراهیم رئیسی و همراهانش را پیدا کرد، منتشر کرده‌اند. این پهپاد که از سال ۲۰۲۱ در اختیار ارتش اشغالگر ترکیه قرار گرفته است ساخت شرکت بایراکتار ترکیه است.

در روزهای منتهی به نوروز ۱۴۰۳، مراد کارایلان، عضو کمیته اجرایی حزب کارگران کوردستان، پ.ک.ک، در پیام نوروزی خود اعلام کرد که نیروهای مدافع خلق، هـ.پ.گ، به تکنولوژی هدف قرار دادن پهپادهای مورد استفاده ارتش ترکیه دست پیدا کرده‌اند.

رسانه اینترنتی گریلا تی.وی، پیشتر فیلم هدف قرار دادن و منهدم کردن این پهپاد‌ها در مناطق حفاظتی مدیا را منتشر کرده بود. در قسمتی از این فیلم نیروهای مدافع خلق، پهپاد آکینجی را مورد هدف قرار داده و سرنگون می‌کنند.


@aryentvfarsi
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔻یک سرکردهٔ داعش در حومهٔ دیرالزور کشته شد

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعات نیروهای سوریهٔ دمکراتیک، هـ.س.د، در بیانیه‌ای اعلام کرد:

در روزهای ۱۶ و ۱۷ ماه مه، یگان‌های آنتی ترور، ی.آ.ت، با پشتیبانی نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، طی دو عملیات یکی از سرکردگان هسته‌های داعش را کشته و یک هسته دیگر داعش با دستگیری دو نفر متلاشی شد.

ه.س.د در ادامه بیانیه خود گفته است: یگان‌های آنتی ترور در روز ۱۶ مه، یک رهبر گروه داعش به نام امجد حسن (ملقب به ابوزینب) را در شهر البصیره، حومهٔ شرقی دیرالزور هدف قرار دادند. امجد مسئول حمله به پست نظامی نیروهای ما در شحیلل در ۱۰ مه بود که منجر به شهادت سه تن از مبارزان ما شد.

ه.س.د: در روز  ۱۷ مه،  یگان‌های آنتی ترور، عملیاتی را در صحرای الدشیشه، حومهٔ شرقی دیرالزور انجام دادند. در این عملیات یک گروه فعال داعش که با امجد حسن ارتباط نزدیک داشتند مورد هدف قرار گرفتند. در این عملیات دو عضو داعش دستگیر و مقداری اسلحه و تجهیزات نیز کشف و ضبط شد.

فعالیت‌های داعش در یکماه گذشته در مناطق مختلف روژآوا، سوریه و عراق به شدت افزایش پیدا کرده است.

@aryentvfarsi
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔹سرخط خبرهای بولتن زن؛ دوشنبە ٣١ اردیبهشت.

@aryentvfarsi
🔻اخیرا جنبش آزادیخواه زنان کوردستان، جامعه زنان آزادی شرق کوردستان، کژار، به همراه جمعی از فعالان سیاسی، مدنی، محیط زیستی و زنان، کمپینی علیه اعدام راە اندازی کردەاند.

این کمپین امروز دوشنبە ٣١ اردیبهشت، در بیانیه‌ای خواستار حمایت اقشار مختلف مردم از مجازات اعدام تحت هر شرایطی را، نقض کرامت انسانی عنوان کرده است.

کمپین نه به اعدام، آری به حیات آزاد که با پیشاهنگی کژار راه اندازی شده در ادامه بیانیه آورده، با اینکە مجازات اعدام نشان دهنده نفی زندگی، که یک حق طبیعی اساسی برای انسان است، چرخه‌ای از خشونت و انتقام را تداوم می‌بخشد که جوهر جامعه را تخریب می‌کند.

این کمپین در چهاردهمین سالروز اعدام شیرین علم‌هولی و یارانش، مجازات اعدام را اساسا قتل دولتی تعریف کردند که دولت‌ها از طریق آن اقتدار هژمونیک خود را بر مردم تقویت می‌کنند.

برگزار کنندگان این کمپین، در پایان بیانیه خوداز تمام نیروهای دمکراتیک و آزادیخواه خواسته‌اند که در این کمپین برای لغو مجازات اعدام و ایجاد یک مسیر جمعی به سوی حیاتی آزاد با یکدیگر متحد شوند.

@aryentvfarsi
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔹سرخط خبرهای بولتن فارسی؛ دوشنبە ٣١ اردیبهشت.

@aryentvfarsi
HTML Embed Code:
2024/06/03 11:40:43
Back to Top