TG Telegram Group Link
Channel: USA Study
Back to Bottom
هیل - آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت، ایالات متحده معتقد است که غیرنظامیان در غزه بیشتر از تروریست ها کشته شده اند.
#فلسطین

@abolfathusastudy
بی بی سی - مایکل کوهن، وکیل شخصی سابق دونالد #ترامپ به دادگاهی در نیویورک گفت که او در موارد لازم برای راه انداختن کار رئیس سابقش، دروغ ‌گفته است.
کوهن که در دادگاه جنایی رئیس جمهوری سابق آمریکا شهادت می‌داد، گفت که به عنوان بخشی از کار حقوقی شخصی او، خبرنگارانی را که پوشش خبری آنها مورد علاقه ترامپ نبود، ارعاب می‌کرده است.
کوهن در دادگاه به سوالاتی در مورد نقشش در پرداخت پول به استورمی دنیلز ستاره فیلم های پورن پاسخ می‌داد. ترامپ متهم است که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 به دنیلز حق‌السکوت پرداخته است تا این بازیگر پورن رابطه ادعایی خود با او را فاش نکند.
دونالد ترامپ اتهام جعل اسناد و مدارک تجاری برای پنهان کردن بازپرداخت مبلغی که کوهن به خانم دنیلز داده است، رد می‌کند.

@abolfathusastudy
ایرنا - جمال بومن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا ضمن دفاع از شعار «از نهر تا بحر» معترضان حامی غزه که به معنای آزادی #فلسطین است، آن را یهودستیزانه ندانست.
به گزارش نیویورک پست، این عضو کنگره آمریکا که در یک مناظره تلویزیونی شرکت کرده بود، از معترضان ضد اسرائیلی که از این شعار استفاده می کنند، به رغم انتقاد «اتحادیه ضد افترا» (یک سازمان حقوق بشری مستقر در نیویورک که مهم ترین وظیفه خود را #یهودستیزی می داند) دفاع کرد.
بومن در این مناظره با جورج لاتیمر به عنوان یکی از مدیران شهری وستچستر (منطقه‌ای در شمال نیویورک) گفت: می دانم که برخی این کار را انجام می دهند و برخی دیگر انجام نمی دهند، من هم این شعار را نمی دهم.
لاتیمر در مقابل گفت: فکر می‌کنم این سخنان نفرت ‌انگیز است، زیرا به عقیده من واضح است که شعار «از نهر تا بحر» به معنای ریشه ‌کن کردن جمعیت یهودیان از سرزمین اسرائیل است.
وی سپس اضافه کرد: پشت این کارزار رو به گسترش ضد یهود، تلاش برای مشروعیت‌ زدایی از #اسراییل و امیدواری به وجود فلسطین آزاد است، اما باید این واقعیت را پذیرفت که اسرائیل نیز در آنجا وجود دارد.

@abolfathusastudy
خط و نشان آمریکا برای هند بر سر بندر چابهار ایران

ایسنا - پس از امضای توافقنامه میان هند و #ایران در مورد بندر چابهار، ایالات متحده تهدید کرد هر کسی که با ایران تجارت کند، در معرض تحریم‌های احتمالی است.
آیین امضای قرارداد مشارکت شرکت IPGL هند در تجهیز و بهره‌برداری از پایانه‌های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید بهشتی چابهار، با حضور وزیر راه و شهرسازی کشورمان و وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های هند برگزار شد.
در همین رابطه ودانت پاتل سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت هیچ معافیتی برای هند وجود ندارد و تحریم‌ها به طور بالقوه برای همه کشورهایی که با ایران معامله می‌کنند، قابل اعمال است.
او در مورد تحریم‌های آمریکا علیه ایران پس از توافق چابهار گفت: «ما به اجرای آنها ادامه خواهیم داد.»
پاتل در پاسخ به سوالی درباره توافقنامه چابهار که روز دوشنبه امضا شد، گفت دولت هند باید در این مورد صحبت کند، نه دولت بایدن.
ودانت پاتل گفت: به دولت هند اجازه می‌دهیم در مورد اهداف سیاست خارجی خودش در قبال بندر چابهار و همچنین روابط دوجانبه خود با ایران صحبت کند. من فقط می‌گویم، از آنجایی که به ایالات متحده مربوط می‌شود، تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران همچنان پای بر جاست و ما به اجرای آنها ادامه خواهیم داد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت همه نهادهایی که قراردادهای تجاری با ایران را در نظر می‌گیرند «باید از خطر بالقوه‌ای که خود را در برابر آن قرار می‌دهند و خطر بالقوه تحریم‌ها آگاه باشند.»

@abolfathusastudy
مخالفت مجدد مقامات آمریکایی با عملیات نظامی بزرگ اسراییل در رفح

صدای آمریکا - جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به ‌طور جداگانه با «عملیات نظامی بزرگ» #اسراییل در رفح مخالفت کرده و آن را اشتباه خواندند.
جیک سالیوان در نشست خبری در کاخ سفید تاکید کرد که عملیات زمینی گسترده ارتش اسرائیل در رفح جان غیرنظامیان بسیاری را «بدون یک دستاورد مشخص راهبردی» در معرض خطر قرار می‌دهد.
او با بیان این که «آن چه در غزه اتفاق می ‌افتد نسل ‌کشی نیست» گفت: آمریکا همچنان با اسرائیل برای شکست حماس همکاری می‌ کند.
وی افزود: جهان نیز باید از حماس بخواهد به مذاکره برگشته و تن به توافق بدهد.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید، جمهوری اسلامی را تهدیدی برای اسرائیل و آمریکا دانست و تصریح کرد: تهدیدی که از سوی حکومت #ایران و نیروهای نیابتی‌ آن علیه اسرائیل، ثبات منطقه و منافع آمریکا ایجاد شده، واضح است.
همزمان در روز دوشنبه، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر گفت‌ و گو و بار دیگر تاکید کرد که دولت آمریکا از عملیات زمینی نظامی بزرگ در رفح حمایت نمی‌کند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: بلینکن ضمن اعلام مخالفت ایالات متحده با هرگونه جابجایی اجباری فلسطینی‌ها از غزه، درباره اقداماتی برای گسترش دسترسی به کمک‌های بشردوستانه نیز، از جمله بازگشایی گذرگاه مرزی رفح و استفاده حداکثری از گذرگاه کرم شالوم، با همتای مصری خود گفت و گو کرد.
به گفته متیو میلر، آنتونی بلینکن در این تماس تلفنی از تلاش‌های مصر برای دستیابی به آتش‌بس فوری و آزادی گروگان‌های اسیر حماس نیز قدردانی و بر لزوم حفظ دیپلماسی برای جلوگیری از گسترش درگیری‌ها تاکید کرد.

@abolfathusastudy
خبرگزاری مهر- آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سفری دیپلماتیک و غیرمنتظره وارد کی ‌یف شد تا بر حمایت آمریکا از #اوکراین برای عقب راندن نیروهای روسی که خط مقدم جدیدی را در شمال شرقی منطقه خارکوف باز کرده اند، تاکید کند.
سفر بلینکن به اوکراین، نخستین سفر یک مقام ارشد آمریکایی از زمانی است که کنگره یک بسته کمک نظامی 61 میلیارد دلاری را به این کشور تصویب کرد.
یک مقام آمریکایی به شرط ناشناس ‌ماندن در گفت ‌و گو با خبرنگاران گفت: بلینکن بامداد روز سه ‌شنبه با قطار وارد کی‌یف شد و امیدوار است که این سفر یک پیام قوی از اطمینان خاطر به اوکراینی ها که آشکارا در لحظه بسیار دشواری هستند، ارسال کند.

@abolfathusastudy
استعفای سرگرد ارتش آمریکا به دلیل حمایت واشنگتن از اسراییل

ایسنا - یک سرگرد سابق اطلاعات نظامی آمریکا روز دوشنبه فاش کرد که استعفای او در نوامبر گذشته در واقع به دلیل «آسیب اخلاقی» ناشی از حمایت بی ‌قید و شرط آمریکا از تجاوز رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و خسارت وارده به فلسطینی‌ها بود.
هریسون مان در پیامی که قبلاً با همکارانش به اشتراک گذاشته بود و روز دوشنبه در حساب کاربری خود در لینکدین منتشر کرد، توضیح داد که ترس، او را برای چند ماه از افشای دلایل استعفایش باز داشت.
وی گفت: من از نقض معیارها و استاندارهای حرفه‌ ای‌ مان و از مقاماتی که به آنها احترام می‌گذارم، ترسیدم... من از احساس خیانت به شما ترسیدم... من اطمینان دارم بعضی از شما با خواندن این پیام این احساس را خواهید کرد.
این در حالی است که رویترز گزارش داد آژانس اطلاعاتی وزارت دفاع به درخواست برای اظهار نظر مربوطه پاسخ نداده است، مان اولین مقام اطلاعاتی ارتش آمریکا شناخته می‌شود که به دلیل حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی استعفا داد.
پیشتر آرون بوشنل، سرباز آمریکایی پس از خودسوزی در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن در 25 فوریه جان خود را از دست داد و جنگ غزه را محکوم کرد و در یک ویدئوی ضبط شده گفت که دیگر در نسل کشی شریک نخواهد بود و سپس در حالی که فریاد می ‌زد «فلسطین آزاد است» خودسوزی کرد.
همچنین پس از مرگ بوشنل، لری هیبرت، سرباز نیروی هوایی ایالات متحده، از تحصن چند روزه برابر کاخ سفید و اعتصاب غذا خبر داد تا خواستار پایان دادن به جنگ اشغالگران در نوار غزه شود.
#فلسطین
#اسراییل

@abolfathusastudy
معاون وزیر خارجه آمریکا: پیروزی کامل اسرائیل بر حماس محتمل یا حتی ممکن نیست

ایسنا - معاون وزیر امور خارجه آمریکا در «صریح ‌ترین بیانی که تاکنون» مطرح شده است، تاکید کرد که واشنگتن باور ندارد #اسراییل قادر به تحقق پیروزی کامل در غزه از طریق استراتژی کنونی خود باشد.
این اظهار نظر اولین اعتراف واقعی آمریکایی‌ها به این موضوع است که استراتژی نظامی کنونی صهیونیست‌ها به نتیجه‌ای که قصد دستیابی به آن را دارند، نخواهد رسید.
کرت کمبل، معاون وزیر امور خارجه آمریکا تنها چند روز پس از توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل توسط دولت بایدن، در جریان اجلاس جوانان ناتو در میامی درباره جنگ غزه تاکید کرد که دولت آمریکا باور ندارد که استراتژی فعلی اسراییل در غزه منجر به «پیروزی کامل» شود.
کمبل طی سخنانی در اجلاس جوانان ناتو در میامی گفت که واشنگتن در تلاش برای درک ماهیت نظریه پیروزی اسرائیل در غزه است.
براساس گزارش المیادین، وی افزود: گاهی اوقات، زمانی که ما از نزدیک به سخنان رهبران اسرائیل گوش می‌دهیم، آنها اغلب درباره ایده دستیابی به نوعی پیروزی قاطع در میدان جنگ صحبت می‌کنند و فکر نمی‌کنم که این امر محتمل یا ممکن باشد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، قول داده است که «پیروزی کامل» را بر حماس دنبال کند. آمریکا معتقد است که باید راه حل سیاسی بیشتری برای جنگ وجود داشته باشد. من می گویم آن چه که با گذشته متفاوت است این است که از این نظر، بسیاری از کشورها می خواهند به سمت یک راه حل سیاسی حرکت کنند که در آن حقوق فلسطینیان بیشتر رعایت شود. فکر نمی‌کنم هیچ‌وقت سخت ‌تر از الان باشد، اما همچنان معتقدم که تعهد وجود دارد و ما این را بیشتر و بیشتر از کشورهای منطقه می شنویم.
به نوشته سایت پولتیکو، این «صریح‌ ترین بیانی است که تاکنون از سوی یک مقام دولت بایدن مطرح شده است» مبنی بر این که اسراییل ممکن است نتوانند به «پیروزی کامل» که در غزه وعده داده بودند، دست یابند.
پیش از این نیویورک تایمز به نقل از مقامات فعلی و سابق آمریکایی تاکید کرده بود که «اسراییل قادر به نابودی حماس نبوده و نمی‌تواند این کار را انجام دهد».
به نوشته این روزنامه، مقامات و تحلیلگران آمریکایی احتمال دادند حماس «حتی پس از پایان جنگ در غزه قوی بماند»، زیرا رهبران ارشد این جنبش همچنان در داخل نوار غزه مستقر هستند.
طبق آن چه این روزنامه ادامه داد «این رهبران در شبکه وسیعی از تونل‌ها و مراکز عملیات زیرزمینی حضور دارند و «تصمیم گیرندگان در مذاکرات اسیران اسراییل» هستند.

@abolfathusastudy
پیشتازی ترامپ بر بایدن در ایالت های کلیدی

ایسنا - یک #نظرسنجی تازه نشان داد دونالد #ترامپ در بیشتر ایالت‌های کلیدی آمریکا از جو #بایدن پیشتاز است و 13 درصد از کسانی که در سال 2020 به بایدن رای داده بودند، این بار به دلیل سیاست‌های او در قبال جنگ غزه، این کار را نمی‌کنند.
نظرسنجی مشترک نیویورک‌ تایمز، کالج سیه ‌نا و روزنامه فیلادلفیا اینکوایرر نشان می‌دهد ترامپ در پنج ایالت از شش ایالت حساس آمریکا محبوبیت بیشتری نسبت به بایدن دارد. این در حالی است که سناتورهای دموکرات در این ایالت‌ها از رقبای جمهوریخواه خود محبوب ‌تر هستند.
این نظرسنجی که نتایج آن روز دوشنبه منتشر شده، نشان می‌دهد احتمال پیروزی ترامپ در رقابت مستقیم با بایدن در ایالت‌های آریزونا، پنسیلوانیا، ویسکانسین، نوادا و جورجیا بیشتر است. این نظرسنجی نشان می‌دهد از شش ایالت سرنوشت ‌ساز در #انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا، ترامپ تنها در ایالت میشیگان رقابت را به بایدن واگذار خواهد کرد.
نظرسنجی نیویورک‌ تایمز همچنین نشان داد 13 درصد از کسانی که در انتخابات 2020 به بایدن رای داده بودند، در انتخابات آتی به او رای نخواهند داد. آن‌ها اعلام کردند سیاست خارجه بایدن و حمایت او از #اسراییل در جنگ غزه اصلی‌ ترین عامل این تصمیم ‌گیری است.
این نظرسنجی نشان داد ترامپ در انتخابات آتی نسبت به انتخابات 2020 محبوبیت بیشتری در میان جوانان و شهروندان رنگین ‌پوست آمریکا پیدا کرده است و حامیان او در رده سنی 18 تا 29 سال با بایدن برابری می‌کند. از سوی دیگر، تنها 20 درصد از رای ‌دهندگان سیاه‌پوست در شش ایالت کلیدی آمریکا گفتند ترامپ را به عنوان رئیس ‌جمهوری بعدی خود انتخاب خواهند کرد.
نتایج این نظرسنجی تا حد زیادی شبیه به نظرسنجی قبلی نیویورک ‌تایمز و سیه‌ نا و سایر نظرسنجی‌های پاییز سال قبل بود که در آن‌ها ترامپ با اندکی برتری، پیشتاز بود. این نشان می‌دهد تحولات اخیر کمپین‌های انتخاباتی دو طرف و همچنین شروع محاکمه ترامپ در پرونده‌های کیفری تأثیر چندانی در نظرسنجی‌ها نداشته است.
این نظرسنجی با حضور 4100 رای ‌دهنده آمریکایی در شش ایالت کلیدی این کشور از 28 آوریل تا 9 مه برگزار شد.

@abolfathusastudy
Forwarded from IranicTV
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 حتی قفل‌ها هم مانع سرقت نیستند

♦️با حجم زیاد سرقت‌ها در آمریکا بسیاری از فروشگاه‌ها اقدام به قفل کردن محصولات خود کردند که گویا این موضوع هم نتوانسته مانع دزدی‌ها شود

📌 ایرانیکTV را دنبال کنید⚡️

🆔️ @iranictv
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه #ایران در واکنش به پیشنهاد سناتور جمهوریخواه، لیندسی گراهام به #اسراییل برای استفاده از سلاح اتمی در جنگ غزه، در ایکس نوشت: اظهارات وحشتناك و ناقض تمامی قواعد، ارزش ها و اصول بشردوستانه از سوی یک سناتور آمریکایی در توجیه و تشویق بکارگیری بمب هسته ‌ای توسط رژیم صهیونیستی، نشان از ميزان توحّش اين طيف جنگ‌ طلب و بی‌اعتنایی کامل آنها به حق حیات انسان‌ها و عدم احترام به اعلامیه جهانی حقوق بشر دارد. بویژه آن که چنین اظهاراتی توسط سناتوری مطرح می‌شود که كشورش علاوه بر سابقه بکارگیری بمب اتمی، همواره مدعی پرچمداری حقوق بشر است و خود را دارای صلاحیت ارزش‌ گذاری و قضاوت درباره میزان رعایت حقوق بشر در دیگر کشورها می‌داند!
جامعه جهانی می‌بایست با نگرانی تمام ضمن محکوم کردن شديد حمایت‌های بی ‌دریغ آمریکا از رژیم صهیونیستی، در مقابل اینگونه اظهارات اهريمنی بایستد تا هر چه زودتر از گستردگی روز افزون نسل‌ کُشی و فجایع انسانی در نوار غزه جلوگیری به عمل آورد.

@abolfathusastudy
Forwarded from IranicTV
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 فارغ التحصیلان دانشگاه نیومکزیکو باپوشیدن پیراهن‌هایی زیر لباس فارغ‌التحصیلی خود، حمایت خود را از فلسطین اعلام کرده و از دانشگاه می‌خواهند که ارتباط خود را با رژیم تروریستی اسرائیل قطع نماید

📌 ایرانیکTV را دنبال کنید⚡️

🆔️ @iranictv
رادیو فردا - مایکل کوهن، وکیل و کارچاق ‌کن سابق دونالد #ترامپ، در جلسه دادرسی رسیدگی به اتهام پرداخت حق‌ السکوت توسط رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت که شخصا پرداخت پنهانی مبالغی به نشریات عامه ‌پسند را مدیریت کرده تا از انتشار خبرهایی که می‌توانست به کارزار انتخاباتی ترامپ در سال 2016 لطمه بزند، جلوگیری کند.

@abolfathusastudy
مایک #جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه با حضور در دادگاه نیویورک، محاکمه دونالد #ترامپ را «اقدامی سیاسی» دانست.
جانسون در جمع خبرنگاران حاضر در محل گفت: دستگاه قضایی در کشور ما علیه رئیس‌جمهوری ترامپ به سلاح تبدیل شده است. این دستگاه در حال حاضر از همه ابزارهایی که در اختیار دارد برای مجازات یک رئیس‌جمهوری و ایجاد پوشش برای دیگری استفاده می‌کند.

@abolfathusastudy
سناتور مستقل برنی #سندرز در ایکس نوشت: امروزه در ایالات متحده، 91 میلیون آمریکایی هیچ گونه بیمه دندانپزشکی ندارند.
حدود نیمی از آمریکایی‌هایی که بیمه دندانپزشکی دارند، مراقبت‌های مورد نیاز خود را دریافت نمی‌کنند، زیرا توانایی پرداخت آن را ندارند.
نگه داشتن دندان در دهان نباید یک امر تجملی باشد.
ما باید همین الان به بحران دندانی بپردازیم.

@abolfathusastudy
ایسنا - وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به کی ‌یف گفت هنگامی که تمامی اوکراینی‌ها از جمله آنهایی که در مناطق تحت کنترل روسیه هستند زمان مناسب را اعلام کنند، دولت #اوکراین انتخابات را برگزار خواهد کرد.
شرطی که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا عنوان کرده است، باعث می‌شود که اگر کی‌ یف مناطق تحت کنترل روسیه را پس نگیرد، رئیس‌ جمهوری اوکراین بتواند انتخابات را همچنان به تعویق بیندازد.

@abolfathusastudy
طرح دولت آمریکا برای اعطای کمک یک میلیارد دلاری به اسراییل

ایرنا - رویترز بامداد چهارشنبه به نقل از دو مقام آگاه آمریکایی گزارش داد که وزارت خارجه این کشور طرح کمک تسلیحاتی یک میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی را برای بررسی در اختیار کنگره قرار داد.
یکی از این مقام‌های گفت که این بسته تسلیحاتی شامل گلوله‌های تانک، خمپاره و خودروهای تاکتیکی زرهی است.
کمیته روابط خارجی سنا و کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا قراردادهای بزرگ فروش تسلیحات را بررسی می‌کنند.
طرح ارائه این بسته بزرگ تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی در حالی است که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته مدعی شد که بدلیل نگرانی از تبعات حمله این رژیم به رفح ارسال برخی تسلیحات به اسرائیل را به تعویق انداخته است.
این در حالی است که بایدن در نامه‌ای به اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم #اسراییل به مناسبت روز نکبت بار دیگر اعلام کرد که تعهد آمریکا به اسرائیل قاطع است.
در نامه بایدن که رئیس رژیم اسرائیل، آن را منتشر کرد، آمده است: از طرف مردم آمریکا، تبریک صمیمی خود را برای شما و مردم اسرائیل در هفتاد و ششمین سالگرد تشکیل دولت اسرائیل (یوم النکبت) اعلام می‌کنم.
بایدن افزود: من به عنوان یک حامی قدیمی اسرائیل و تنها رئیس جمهوری آمریکا که در زمان جنگ به اسرائیل سفر کرده است، پس از حمله حماس اعلام‌ کردم که تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل قاطع است.

@abolfathusastudy
HTML Embed Code:
2024/06/16 02:45:02
Back to Top