TG Telegram Group Link
Channel: Vahid Online وحید آنلاین
Back to Bottom
آتش‌سوزی حوالی بزرگراه شهید یاسینی، در شرق تهران در یک اتاق ۱۰ تا ۱۲ متری، ۶ کارگر که رسانه‌های داخلی گزارش دادند غیر ایرانی بودند را به کام مرگ کشانده است. یک نفر هم مجروح شده است. پیش‌تر گزارش شده بود انفجار رخ‌داده که بعدا رسانه‌ها در داخل اعلام کردند تنها یک آتش‌سوزی بوده و انفجاری رخ نداده است.
@VahidOOnLine

📡 @VahidOnline
سیل و بارندگی شدید در استان سیستان و بلوچستان تا روز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین دست‌کم هشت کشته بر جای گذاشت. شماری از کاربران وابسته به حکومت در رسانه‌های اجتماعی که شهروندان از آنان با نام «ارزشی» یاد می‌کنند، بی‌توجه به این شرایط، آمدن سیل در دوبی را مسخره می‌کنند. [دقیق‌ترش اینه که اینجوری یاد می‌کنند: عرزشی]

در جریان سیل سیستان و بلوچستان، خانه‌های بسیاری از شهروندان در کنارک و زرآباد زیر آب رفته است، هشت نفر کشته و دست‌کم دو نفر مفقود شده‌اند.

در میان کشته‌شدگان یک دختر ۹ ساله و دو نوجوان ۱۷ ساله هستند که در رودخانه‌های روستای کهورتاک از توابع «هشتبندی» و «درهمان لیردف» غرق شدند.

پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌ احمر روز پنج‌شنبه گزارش داد در جریان سیل و آب‌گرفتگی دو روز گذشته در هشت استان بوشهر، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد به پنج هزار و ۳۰۰ نفر امدادرسانی شده است.
@VahidOOnLine

📡 @VahidOnline
🔸جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده روز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین بیانیه‌ای به شرح زیر در مورد تصمیم دولتش برای اِعمال تحریم‌های بیشتر علیه صنایع پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی صادر کرد:
«کمتر از یک هفته پیش، ایران در یکی از بزرگ‌ترین حملات موشکی و پهپادی که جهان به خود دیده به اسرائیل حمله کرد. ایالات متحده در کنار متحدان و شرکای خود از اسرائیل دفاع کرد. ما به دفع این حمله کمک کردیم و امروز ایران را مسئول می‌دانیم، و تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم.
@VahidHeadline



🔸رسانه‌های اسرائیل و آمریکا احتمال داده‌اند که واکنش اسرائیل به حمله نظامی جمهوری اسلامی، به‌دلیل عید «پِسَح» و دادن این امکان به مردم اسرائیل که این عید مهم مذهبی خود را در آرامش سپری کنند، به تعویق بیفتد.
به گفته گزارشگران شبکه کان و ای‎‌بی‌سی‌نیوز با استناد به یک مقام آمریکایی، دولت و ارتش اسرائیل می‌خواهند که عید هشت روزه «پسح» دور از تنش سپری شود.
از رئیس ستاد ارتش اسرائیل نیز سخنانی در جمع نظامیان در شمال اسرائیل در روز چهارشنبه نقل شده بود که گفته است مردم کشورش بعد از هفت ماه جنگ غزه، حق دارند عید را در آرامش سپری کنند.
عید «پسح» یادآور خروج قوم بنی‌اسرائیل از سرزمین مصر در زمان فرعون، عید بهار و جشن فطیر نیز نامیده می‌شود که یکی از سه عید مهم مذهبی یهودیان است و باورمندان از خوردن نان عادی خودداری کرده و نان فطیر می‌خورند.
«پسح» از شامگاه دوشنبه سوم اردیبهشت آغاز و روز ۱۱ اردیبهشت با جشن دیگری که پایان این عید هشت روزه است، خاتمه می‌یابد.
@VahidHeadline



🔸دولت هلند به شهروندان خود در ایران «قاطعانه» توصیه کرد که به «سرعت» این کشور را ترک کنند.
به گزارش رسانه‌های هلند، این درخواست در زمینه نگرانی از تشدید درگیری بین ایران و اسرائیل، در پی اولین حمله نظامی مستقیم این هفته از خاک و آسمان ایران علیه اسرائیل، منتشر شده است.
@VahidHeadline



🔸وزیر خارجه جمهوری اسلامی که برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده، پنجشنبه گفت ایران «تلاش کرده بود به طور روشن به آمریکا بگوید که به دنبال افزایش تنش در منطقه نیست».
حسین امیرعبداللیهان افزود که ایران «قبل و بعد از» حمله نظامی اخیر خود به اسرائیل، از طریق سفارت سوئیس در تهران که حافظ منافع آمریکا است، با آمریکایی‌ها در تماس بوده تا «درک درستی» از اقدام ایران ایجاد شود.
او گفت ما در این تماس‌ها تأکید کردیم که عملی کردن تصمیم حمله به اسرائیل برای «تنبیه» این کشور در واکنش به «حمله اسرائیل علیه کنسولگری ایران در دمشق»، باید پایان این روند تلقی شود.
@VahidHeadline



🔸آریه درعی، حاخام ارشد یهودیان شرقی‌تبار اسرائیل، که دبیرکل حزب مذهبی «شاس» و متحد ائتلاف دولت بنیامین نتانیاهو است، در مصاحبه با رسانه رسمی این حزب گفت رهبران مذهبی یهودی به او فشار آورده‌اند تا کابینه جنگ را از رفتن به مسیر جنگ با ایران باز دارد.
آقای درعی که در دولت‌های بنیامین نتانیاهو وزیر ارشد بود و اکنون عضو ناظر کابینه جنگ است، گفت او با موضع کابینه در خصوص واکنش به ایران در پاسخ به حمله نظامی شنبه شب ایران به اسرائیل، مخالف است و آن را در مقطع کنونی «یک خطر» می‌داند.
به نوشته معاریو و شبکه کان، شمار زیادی از حاخام‌های ارشد در جامعه یهودیان ارتدوکس ساکن اسرائیل در دیدار با حاخام درعی نظر به نفوذ او بر دولت و کابینه جنگ، گفته‌اند که اسرائیل به‌ویژه در مقطع کنونی که در چند جبهه دیگر درگیر است، نباید به ایران حمله کند.
@VahidHeadline


🔸فرمانده هوافضای سپاه پاسداران می‌گوید جمهوری اسلامی در حمله به اسرائیل، از همه توان خود استفاده نکرده بود.
امیرعلی حاجی‌زاده ادعا کرد که در این حمله از تسلیحات قدیمی و به گفته او، توان حداقلی، استفاده شده است.
@VahidHeadline



🔸در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها در مورد نحوه پاسخ اسرائیل به حمله نظامی بی‌سابقه ایران به سوی اسرائیل، کشتی نظامی جمهوری اسلامی که شناور «استراق سمع و اطلاعاتی» این کشور محسوب می‌شود، آب‌های منطقه را ترک کرد.
خبرگزاری بلومبرگ با استناد به سیگنال‌های ثبت شده از این کشتی با نام «بهشاد» در خصوص حرکت آن گزارش داد که این شناور پنجشنبه ۳۰ فروردین به بندر عباس، که پایگاه اصلی استقرار آن است، باز خواهد گشت و در آن لنگر می‌اندازد.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline
عکس خبرگزاری رویترز، چاپ شده در روزنامه ال پائیس اسپانیا
#جنگ_علیه_زنان
miladpoureisa
من دارم اینجا زندگی می‌کنم. برداشت جامعه اسپانیایی زن مدافع فلسطینه نه مخالف حجاب.
via MedissTavakoli
بالاخره از تصویر زن چادری در حال رد شدن از کنار نقاشی مجسمه آزادی با صورت اسکلتی عبور کردن.
Sodaako1
پیام این تصویر چیه؟
زن معترض ایرانی از جنگ علیه اسراییل حمایت میکنه.
cefalu1500
برای مخاطب بی‌خبر از شرایط ایران قطعا معترض بودن این زن هم از روی این عکس قابل تشخیص نیست. شاید حتی آزادی پوشش در ایران هم برداشت بشه که البته احتمالا توضیحی درباره این مسائل نوشتند اگر خونده بشه.
📡 @VahidOnline
در پی تعیین روز پنج‌شنبه به عنوان دومین روز تعطیلی هفتگی در ایران، رئیس اتاق بازرگانی در نامه‌هایی رسمی از جمله به علی خامنه‌ای خواستار آن شد که به جای آن، روز شنبه به عنوان روز تعطیل اعلام شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس روز یک‌شنبه، ۲۶ فروردین، خبر داده بود: «امروز در این جلسه با افزایش یک روز به تعطیلات هفته و تعطیلی روزهای پنج‌شنبه و جمعه موافقت شد؛ لذا روزهای کاری از شنبه تا چهارشنبه خواهد بود.»

این تصمیم ساعاتی پس از آن اعلام شد که جمهوری اسلامی در حمله‌ای گسترده خاک اسرائیل را در پاسخ به حمله به کنسولگری در سوریه هدف قرار داد، و نمایندگان مجلس در تأیید این اقدام در صحن علنی مجلس شعار «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

یک روز بعد، یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس فاش کرد که دلیل انتخاب روز پنج‌شنبه به جای شنبه، که اکثریت کشورهای دنیا تعطیل هستند، تعطیل بودن روز شنبه در اسرائیل بوده است.

خلیل بهروزی‌فر در این باره گفت: «ما موافق تعطیلی شنبه بودیم. دلیل مربوط به فشار‌ها به مجلس و دولت برای تعطیل نشدن روز شنبه، مربوط به مبحث تاریخی یهودیان است.»

تعیین پنج‌شنبه به جای شنبه در حالی است که به گفته صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، این کار «منجر به ایجاد وقفه‌ای چهار روزه در ارتباطات مالی و تجاری با دنیا خواهد شد».
@VahidHeadline

علی شریعتی، عضو اتاق بازرگانی گفت: «در دنیا فقط جیبوتی پنجشنبه‌ها تعطیل است. وقتی ما تعیین‌کننده اقتصاد جهانی نیستیم، با این روش روز به روز حذف می‌شویم.»
@VahidOOnLine
توییت سال گذشته مصطفی میرسلیم:
اين چه افتخارى است كه بعضى افراد پيشنهاددهنده و مدافع تعطيلى روز شنبه، مانند اسرائيل، شده‌اند؟
mirsalimsm

📡 @VahidOnline
یادمان نمی‌رود؛ ماموران انتظامی در سال‌های ابتدایی آغاز به کار #گشت_ارشاد زنانی که مانتوهای‌شان اندازه مانتوی این خانم پلیس بود را دستگیر می‌کردند. حالا این سایز مانتو شده لباس سازمانی همان ماموران. آیا شکست یک سیاست باید چهره‌ای واضح‌تر از این داشته باشد؟
EhsanBodaghi
میزان استرس روزانه‌ای که زنان اطراف ما در خط مقدم و به تبع حضورشون در خیابان ما تحمل می‌کنیم از اون روزها کمتر نه که بیشتر شده. شکست سیاست زمانیه که این سیاهپوشان شرشون از خیابون کم شه.
arashpahlavoon
مانتو کوتاه پیشکش
اوایل دهه هفتاد این خانم با این عینک آفتابی اجازه ورود به دانشگاه رو هم نداشت!
Omid_Shekoofa
حالا شما یادتون نمیاد ولی یه زمانی تو فیلم‌ها و سریال‌های صدا و سیما این استایل شخصیت‌های بد قصه بود.
عینک آفتابی که از مهم‌ترین نشانه‌‌های‌ آدم بده داستان بود!
Asoureh
این‌که ج ا به شما پلیس‌های زن اجازه داده تا از آن هیبت فاطی کماندوهای چادری دهه هشتاد به مانتو و این استایل برسید رو هم از صدقه‌ی سر مبارزه‌ی زنان علیه حجاب اجباری دارید.
EssentialIdiom
من همین الان هم چند بار پیش اومده که رفتم دادگاه،
مانتوم اندازه همین خانم بوده. تا بالای زانو.
بهم گیر دادن که مانتوت کوتاهه و مجبورم کردن چادر بپوشم.
sarvarahmady

📡 @VahidOnline
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بر اساس گزارش رسانه‌های حکومتی در ایران، جمعی از بسیجیان و حامیان حکومت، با راه‌اندازی یک زنجیره انسانی در سواحل دریای خزر، از حمله سپاه پاسداران به اسرائیل حمایت و قدردانی کردند.
استاندار مازندران در این مراسم گفت: «مردم مازندران گوش به فرمان خامنه‌ای، آماده دفاع از کشورند.»
@VahidOOnLine

📡 @VahidOnline
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⚠️
صحنه‌هایی از خشونت شدید ماموران ولایت علیه یک زن ایرانی

(از ویدیوهای جدید نیست. m_sheikhloo)

📡 @VahidOnline
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
(فحش تجاوزجنسی در ویدیو)

امروز ولاییون رفتند روی سر در دانشگاه صنعتی شریف بنری نصب کردند. منابع سپاهی هم نمی‌دونم برای کدوم مخاطبی اون چرندیات رو درباره‌اش نوشتند که انگار دانشجویان هر عقیده‌ای داشته باشند می‌تونند نصبش کنند سر در دانشگاه!

این همون دانشگاهی است که جمعیت بزرگی از دانشجویانش مهر ۱۴۰۱، در روز روشن یک صدا علیه بیت‌رهبری فریاد زدند و به خاطرش در شب تاریک اون طور بهشون حمله شد. (از اینجا به پایین: @VahidOnline)

این‌جور که این‌ها نوشتند گویا دانشجویان الان آزادند که شعارشون رو بالا یا پایین همین آیه نصب کنند.
📡 @VahidOnline
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
داد نزن نرهای اطرافت تحریک میشن.
via mi0wbi0w

📡 @VahidOnline
Vahid Online وحید آنلاین
نام اثر: ۷ صبح دانشگاه Alinaeini1984 برخورد حراست با دانشجویان به‌خاطر پوشش با شلوار کردی که نمیشه بیایید دانشگاه' 📡 @VahidOnline
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در دانشگاه تنسی یک استاد از دانشجویانش خواسته به جای امتحان میان‌ترم یا مقاله بدن یا ۱۵ ثانیه برای کلاس برقصن... ویدیوش وایرال میشه و کار به مسولان دانشگاه می‌کشه...

via khodabiamorzash
پرتعدادترین واکنش: 'گریه کردم'

واقعا ما تو چه جهنمی زندگی می‌کنیم.
asal1367417
حالا همه چی به کنار. این دختره گیس برده خاک‌برسرِ جزِ جیگر زده، چه لباسیه که پوشیده؟ مگه خبر نداره تمام دانشگاه‌های دنیا دِرِس کُد مخصوص دارند و هیچ دانشجوی دختری نمی‌تواند با لباس بیش از حد کوتاه یا بیش از حد باز بره دانشگاه؟ [طعنه است.]
madmouzella

📡 @VahidOnline
طراح کارت عروسی دختر شمخانی از طرح‌های آماده و رایگان Canva استفاده کرده و حتی فونت فارسی هم نریخته و احتمالا میلیون‌ها تومن بابت این چرت و پرت ازشون پول گرفته...
mrdanaei
سر ملت به زور روسری میکنن، صد جا صد جور آزار به ملت میرسونن، فریاد مرگ بر آمریکاشون گوش ملت رو کر کرده، بعد خودشون کارتشون رو به انگلیسی می‌نويسن. نکشنیمون غربزده ها😅😁
در ضمن فاطمه هم اسم قشنگیه، لازم نبود عوضش کنین به ستایش🤨
SahbaTehrani
بزمی کوچک در هتل اسپیناس پلاس؟!
اشرافیت مؤمنانه..
ImanHas08618561
هر چند به ما ربطی نداره اما این عروسی‌های که می‌نویسن MIDNIGHT، نیمه‌شب یا پاسی از شب، فسق و فجور توش فراوونه!
HEkhtiardar
می‌گویند امشب عروسی ستایش (فاطمه) شمخانی، دختر علی شمخانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی در هتل فوق لاکچری اسپیناس پالاس برگزا می‌شود. آیا فرمانده فراجا احمدرضا رادان گشت ارشاد را برای نظارت و برخورد با بی‌حجابی به این هتل می‌فرستد؟
shabnamehe

📡 @VahidOnline
نسرین شاکرمی، مادر نیکا، یکی از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ در ایران، گفته است که دخترش آیدا از بازداشتگاه به زندان زنان شهر ری منتقل شده است.
خانم شاکرمی پیشتر گفته بود که «پلیس امنیت اخلاقی تهران» دخترش آیدا را «به جرم نداشتن حجاب اجباری بازداشت» کرده است.

آیدا شاکرمی، متولد ۱۳۸۰ و دانشجوی رشته بهداشت دانشگاه شهید بهشتی تهران است.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline
نمایندگان ایران و اسرائیل در نشست شورای امنیت سازمان ملل بار دیگر با الفاظی تند یکدیگر را خطاب قرار دادند.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در سخنانی گفت که اسرائیل باید «ماجراجویی نظامی» را متوقف کند، در غیر این صورت با پاسخ «قاطعی»‌ از سوی ایران مواجه خواهد شد.
گیلاد اردان،‌ نماینده اسرائیل هم در سخنانی گفت شورای امنیت به جای «تروریست شناختن» سپاه پاسداران و تحریم «رژیم شیطانی» ایران درهای خود را به روی وزیر خارجه این کشور «یک تروریست»‌ باز کرده است.
وزیر خارجه ایران در ادامه با «تروریست خواندن» حکومت در اسرائیل این کشوررا «یک نیروی اشغالگر» خواند و گفت: «گذشت زمان به یک کشور اشغالگر مشروعیت و مالکیت بر مناطق فلسطینی را نمی‌دهد.»
@VahidHeadline
وزیر امور خارجه ایران روز پنج‌شنبه در سخنرانی خود در شورای امنیت سازمان ملل گفت که «دفاع و تدابیر متقابل ایران خاتمه پیدا کرده و اسرائیل باید مجبور شود که هرگونه ماجراجویی نظامی بیشتر علیه ما را متوقف کند.»
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد خاورمیانه خواستار حداکثر خویشتن‌داری شد و گفت: «زمان پایان دادن به چرخه خونین انتقام‌گیری فرا رسیده است.»
گیلاد اردان، سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد با اشاره به وزیر خارجه جمهوری اسلامی گفت: «او اینجا آمده است تا شما را به سخره بگیرد. او اینجا آمده است تا به همه شما، با کت و شلوار و ظرافت‌های دیپلماتیک‌تان، نشان دهد که کشورش می‌تواند روز شنبه به یک کشور دیگر عضو [سازمان ملل] حمله کند، و سپس او می‌تواند روز پنجشنبه به اینجا بیاید تا در مورد حقوق بشر و قوانین بین‌المللی برای همه شما سخنرانی کند.»
@VahidHeadline


ایالات متحده روز پنج‌شنبه، ۳۰ فروردین، با اعمال حق وتو در شورای امنیت برای ممانعت از عضویت کامل فلسطینیان در سازمان ملل متحد، عملا از به رسمیت شناخته‌شدن کشور فلسطین از سوی این سازمان جلوگیری کرد.
آمریکا در نشست شورای امنیت، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را وتو کرد که به ۱۹۳ عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد توصیه می‌کرد که «کشور فلسطین به عضویت در سازمان ملل پذیرفته شود».
بریتانیا و سوئیس به پیش‌نویس این قطعنامه رای ممتنع دادند، اما ۱۲ عضو دیگر شورای امنیت به آن رای مثبت دادند.
رابرت وود، معاون سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد، گفت: «ایالات متحده همچنان قویا از راه حل دو دولتی حمایت می‌کند. این رای مخالفت با تشکیل کشور فلسطین نیست، بلکه به معنای تاکید بر این نکته است که چنین تصمیمی تنها در مذاکرات مستقیم بین اسرائیل و فلسطینی‌ها ممکن است.»
@VahidOOnLine


سخنگوی سپاه پاسداران روز پنجشنبه گفت نیروگاه دیمونای اسرائیل در بانک اهداف حملات اخیر جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل نبوده است.
رمضان شریف می‌گوید، انتشار خبر یک رسانه اسرائیلی درباره «آسیب دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا» در حمله اخیر «کذب» است.
این مقام سپاه تصریح کرد:« نیروگاه دیمونا در بانک اهداف » حملات اخیر جمهوری اسلامی ایران علیه اسرائیل نبوده و «انتشار این خبر یک دروغ بزرگ و اقدامی خبیثانه در راستای عملیات روانی دشمن برای فریب افکار عمومی است.»
@VahidHeadline


📡 @VahidOnline
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دقیقاً تا این صدا میومد بابام از پشت بوم داد میزد “خاموش کن٫ خاموش کن”
hameddeniz

📡 @VahidOnline
‏گزارش‌های اولیه رسانه‌ای از شنیده شدن چند انفجار در اصفهان خبر می‌دهند. طبق این گزارش‌ها، انفجارهایی نیز در استان سویدا در جنوب سوریه و در نزدیکی بغداد و استان‌ بابل عراق شنیده شده است.

کاربران فضای مجازی نیز از شنیده شدن صداهای انفجار در اصفهان خبر می‌دهند.

📡 @VahidOnline
اورشلیم پست، بامداد جمعه ۳۱ فروردین بر اساس گزارش‌های اولیه از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان در مرکز ایران، در استان السویداء در جنوب سوریه و در منطقه بغداد و استان بابل عراق خبر داد.

📡 @VahidOnline
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گزارش‌های اولیه در ایران حاکی از شنیده شدن صدای انفجارهایی در اصفهان یا اطراف آن است.
شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی صدایی شبیه به انفجار را در آنجا گزارش کرده‌اند.
روزنامه «جروسالم پست» اسرائیل هم در گزارشی نوشته است که علاوه بر اصفهان، صدای انفجارهایی در السویده در جنوب سوریه و در ناحیه بغداد و بابل شنیده شده است.
بی بی سی مستقلا این گزارشها را تایید نکرده است.
در پی حملات گسترده پهپادی و موشکی شنبه شب ایران به اسرائیل، این کشور گفته بود که آن را «بی‌پاسخ» نخواهد گذاشت.
ایران در مقابل تهدید کرد که فورا به هرگونه حمله‌ای پاسخ خواهد داد.
@VahidHeadline

برخی گزارش حاکی از به پرواز درآمدن پهپادها و هواپیماهای جنگی بر فراز اربیل و کرکوک و برخی دیگر از شهرهای عراق است.
پرواز فلای‌دبی که در حال پرواز از دبی به تهران بود تغییر مسیر داد و به‌نظر می‌رسد هواپیماهای مسافربری در حال خروج از آسمان ایران‌اند. هنوز گزارشی از فعال شدن سیستم دفاع هوایی جمهوری اسلامی منتشر نشده است.
گزارش رسانه‌های سوریه حاکی از هدف گرفته شدن مواضع ارتش سوریه در جنوب این کشور است، دولت سوریه هنوز این خبر را تایید نکرده است.
indypersian

📡 @VahidOnline
HTML Embed Code:
2024/05/02 16:32:10
Back to Top