TG Telegram Group Link
Channel: شهر سخت افزار
Back to Bottom
l #رپورتاژ_آگهی l

🔹با دسته بازی MSI FORCE GC30 V2 همیشه برنده‌اید!

🔺MSI را می‌توان بزرگترین سازنده تجهیزات گیمینگ به حساب آورد که محصولات متنوعی را متناسب با نیاز و سلیقه گیمرها روانه بازار کرده است. FORCE GC30 V2 از برند MSI را می‌توان یکی از جذاب‌ترین دسته‌های بازی دانست که با ظاهری جذاب و دوست‌داشتنی، بهترین انتخاب برای گیمرهایی است که به دنبال یک دسته مناسب برای انجام بازی‌هایی ویدیویی در پلتفرم‌های مختلف هستند. در ادامه با ویژگی‌های بارز این گیم پد بیشتر آشنا خواهیم شد. ↙️

🌐 درباره این گیم پد بیشتر بدانید

🆔 @ShahrSakhtAfzar
💥به جای گوشی ۵ میلیون تومانی می‌توانید شارژر ۵۰ واتی جدید سامسونگ را بخرید!

😳
سامسونگ برای آن‌هایی که پس از خرید یک گوشی گلکسی به دنبال شارژر پرسرعت هستند، از آداپتور شارژ 50 واتی جدید خود رونمایی کرد. شارژر EP-T5020 سامسونگ دارای دو پورت است و می‌تواند دو دستگاه را به طور هم‌زمان شارژ کند.

🔹این شارژر دو درگاه شارژ دارد که در حالت تکی می‌تواند با سرعت تا 50 وات کار کند، اما اگر دو دستگاه به طور هم‌زمان به شارژر وصل شود، سرعت شارژ هریک از آنها نهایتاً می‌تواند 25 وات باشد.

🔹این شارژر پرسرعت اصلاً ارزان نیست و باید مبلغ قابل توجهی برای خرید آن بپردازید.

🌐جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید

🆔 @ShahrSakhtAfzar
⌨️مهمترین دلایل کار نکردن کیبورد کامپیوتر (+روش حل مشکل عدم کارکرد صفحه کلید)

🔹کار نکردن کیبورد یکی از بدترین مشکلاتی هست که می‌تواند در مواقع حساس کاربران را به دردسر بیندازد. دلايل مختلفی برای کار نکردن صفحه کلید کامپیوتر یا لپ تاپ وجود دارد. اگر شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید، ادامه این مطلب از شهر سخت افزار را بخوانید تا با علت از کار افتادن کیبورد و راهکارهای رفع این مشکل آشنا شوید.

🔹کارنکردن صفحه کلید لپ تاپ یا کامپیوتر می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. به همین خاطر در ادامه این مطلب به بیان دلایل و مواردی که ممکن است موجب از کار افتادن کیبورد با سیم یا بی سیم شوند اشاره شده است. همچنین پس از آن به آموزش حل مشکل کار نکردن کیبورد پرداخته‌ایم.

🌐 خواندن مقاله

🆔 @Shahrsakhtafzar
⚠️کوالکام بازهم تقلب کرد؟ تردید جدی درباره امتیازهای Snapdragon X Elite

🔺اگر نتایج بنچمارک‌های کوالکام شما را هم مجذوب پردازنده Snapdragon X Elite کرده بود، ممکن است بخواهید کمی بیشتر فکر کنید. بر اساس یک گزارش، شرکای کوالکام قادر نیستند به کارایی مورد ادعای این کمپانی دست پیدا کنند که شائبه تقلب یا دستکاری نتایج را مطرح می‌کند.

🔺جالب اینکه مهندسان کوالکام در توجیه اختلاف فاحش نتایج بنچمارک‌های مستقل با اعداد رسمی مدعی شده اند علت آن بهینه نبودن ویندوز برای ARM و همچنین دفع نامناسب گرما است.

🔺در این گزارش ادعا شده دو OEM یا سازنده بزرگ لپ‌تاپ و همچنین یک منبع در خود کوالکام، به SemiAccurate گفته اند آنها قادر نیستند همان نتایج ادعا شده درباره چیپست Snapdragon X Elite را کسب کنند. حتی گفته شده نتایج واقعی تا ۵۰ درصد ضعیف‌تر از آن چیزی است که کوالکام ادعا کرده بود.

🌐جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید

🆔@ShahrSakhtAfzar
شهر سخت افزار
🔹تمام مشخصات پردازنده AMD Ryzen 9050 افشا شد؛ 16 هسته Zen5 و گرافیک RDNA3.5 ‏🔺به تازگی اولین اطلاعات از پردازنده Ryzen 9050 شرکت AMD به بیرون درز کرده است. بر اساس داده‌های منتشر شده پردازنده جدید تیم سرخ به 16 هسته Zen5 و 32 رشته پردازشی مجهز بوده و از…
🔰‏TeraByte Writen چیست و چگونه مقدار TBW برای SSD خود را بفهمیم؟ [تماشا کنید]

🔺انتخاب SSD مناسب با نیازتان امری پیچیده بوده و اگر قصد خرید درایو SSD دارید، علاوه بر برند و قیمت و فرم فاکتور باید به مشخصات فنی آن نیز توجه داشته باشید. اما یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها در انتخاب اس اس دی توجه به endurance اس اس دی است که با واحد TBW اندازه‌گیری می‌شود.

در ادامه این نوشتار از شهر سخت افزار به اصطلاح TBW در حافظه SSD پرداخته و از نحوه فهمیدن طول عمر یک SSD برای شما خواهیم گفت.

📋فهرست مطالب این مقاله:
▫️ اصطلاح TBW در حافظه SSD چیست و چرا مهم است؟
▫️ روش محاسبه Endurance یک SSD
▫️ نحوه بررسی مقدار TBW؛ از کجا بفهمیم چقدر از عمر SSD باقی مانده است؟
▫️ روش‌های افزایش طول عمر SSD
▫️ کلام پایانی: هنگام خرید به TBW برای SSD دقت کنید

🌐هر آنچه باید در مورد TBW بدانید

🆔 @ShahrSakhtAfzar
😳 67 درصد آمریکایی‌ها آیفون نمی‌خرند!

🔺آمریکا کشور مادری اپل است و این انتظار وجود دارد که بخشی از هویت مردم آنجا باشد. اما چه فکر می‌کنید اگر بدانید میزان استقبال از آیفون به پایین‌ترین حد خود طی شش سال اخیر رسیده است؟

🔺بر اساس آمار اعلامی از سوی سازمان CIRP، میزان فعال‌سازی آیفون‌های اپل به پایین‌ترین رقم خود در طول چند سال اخیر رسیده است که می‌تواند بسیار معنا دار باشد. این سازمان هر شش ماه یکبار گزارش جدید خود را منتشر اما از آنجایی که ماه‌های پیش از عرضه نسل جدید همواره با کاهش فروش آیفون همراه است، آمار ۱۲ ماهه هم ارائه می‌کند.

🔺این آمار نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۳ اپل توانسته به طور ثابت تقریباً ۴۰ درصد گوشی‌های نو که فعال می‌شوند را به خود اختصاص بدهد. با این حال از اواخر سال میلادی گذشته سهم آیفون از گوشی‌های فعال شده در آمریکا نزولی شده و در اوایل ۲۰۲۴ به ۳۳ درصد رسیده است.↙️

🌐 جزئیات جالب

🆔 @ShahrSakhtAfzar
🛍 راهنمای خرید بهترین کامپیوتر All in One (بدون کیس یا AiO)
🌸 تاریخ آپدیت: اردیبهشت 1403 🌸

🔹وقتی نوبت به خرید کامپیوتر شخصی یا رومیزی می‌رسد، یکی از گزینه‌های روی میز کامپیوترهای All in One است. این رایانه‌های بدون کیس (AiO) قدرت و امکانات را در یک طراحی راحت ترکیب می‌کنند.

🔹کامپیوترهای All in One محبوب بسیاری از شرکت‌ها هستند. اما کامپیوتر بدون کیس (All-in-One PC) چیست و چرا به آن نیاز دارید؟ قبل از پرداختن به جزئیات، ابتدا باید تعیین کنید که آیا یک رایانه شخصی برای بازی، استفاده روزمره یا برای کار می‌خواهید. چون اکثر کامپیوترهای All in One مناسب بازی نیستند.

🌐لیست بهترین ها + دریافت مشاوره

🆔@ShahrSakhtAfzar
🔺بنچمارک چیست؟ معرفی انواع برنامه و سایت های تست Benchmark

درست مثل دونده‌ای که باید برای ارزیابی عملکرد خود و رسیدن به خط پایان زمان خود را با دیگر دونده‌ها مقایسه کند، هر محصول نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری نیز برای سنجش عملکرد خود به معیاری استاندارد نیاز دارد.
🔺اینجاست که تست Benchmark به میدان می‌آید. در این مقاله، به معرفی انواع برنامه‌ها و سایت‌های بنچمارک و نحوه استفاده از آن‌ها برای سنجش قدرت پردازنده‌ها و قطعات کامپیوتری و گوشی خواهیم پرداخت.

📋فهرست مطالب این مقاله:
▫️ بنچمارک چیست؟
▫️ کاربردهای بنچمارک
▫️ بنچمارک CPU
▫️ بنچمارک حافظه رم و ذخیره‌سازی
▫️ سایت بنچمارک موبایل
▫️ نحوه استفاده از بنچمارک

🌐هر آنچه باید در مورد بنچمارک بدانید


🆔 @ShahrSakhtAfzar
🔥 فناوری ساخت 1.6 نانومتری TSMC با پیشرفت قابل ملاحظه معرفی شد

‌‏🔺TSMC امروز از فناوری ساخت تراشه ۱.۶ نانومتری خود رونمایی کرد که اولین فناوری ساخت کلاس انگستروم این سازنده تایوانی است. این فناوری از قابلیت تغذیه تراشه از پشت دای برخوردار است که انتظار می‌رود به ساخت تراشه‌های قوی‌تر و بهینه‌تر کمک کند.

🔺فناوری ساخت TSMC A16 متکی بر ترانزیستورهای GAAFET خواهد بود و برای اولین بار، امکان تغذیه دای از طریق سمت دیگر (پُشت) را می‌دهد.

🔺در این طراحی از بخش زیرین دای برای عبور مسیرهای ارتباطی مربوط به داده استفاده می‌شود و در عوض تغذیه ترانزیستورهای آن از بالای دای صورت می‌گیرد. این کار مزایایی چون کاهش پیچیدگی طراحی، تغذیه بهتر و تسهیل طراحی تراشه‌های پیشرفته دارد.

🌐 جزئیات بیشتر در مورد فناوری ساخت پیشرفته تایوانی ها

🆔@ShahrSakhtAfzar
🔥با انجام این کار حجم آپدیت‌های ویندوز 10 را پایین بیاورید

🔺در یک خبر خوب برای کاربران Windows 10، مایکروسافت حجم آپدیت های این نسخه محبوب ویندوز را به طرز چشمگیری کاهش داده است تا ترافیک مصرفی هم کمتر شود. این بهبود می‌تواند در خدمت کاربران با اینترنت سرعت پایین باشد.

🔺آپدیت تجمیعی اخیر ویندوز 10 کاهش 22 درصدی حجم آن را نشان می‌دهد که می‌تواند برای کاربران با سرعت اینترنت پایین، یک موهبت باشد. البته نباید فراموش کرد پشتیبانی از ویندوز 10 به زودی به پایان می‌رسد.

🔺مایکروسافت در پستی در وبلاگ رسمی خود اعلام کرد به لطف بکارگیری یک فناوری جدید، آپدیت های ویندوز 10 قرار است کم‌حجم‌تر از قبل باشند. مایکروسافت همین فناوری را در ویندوز 11 هم به خدمت گرفته است و نتایج ملموسی داشت.

🔺برای درک این بهبود بد نیست اشاره کنیم در حالی که آپدیت KB5036892 عرضه شده در نهم آوریل 830 مگابایت حجم داشت، آپدیت KB5036979 عرضه شده در بیست و سوم آوریل همان آپدیت اما با حجم 650 مگابایت است.

🌐نحوه استفاده از این قابلیت جدید

🆔 @ShahrSakhtAfzar
🔣 آپدیت جدید تلگرام با ویژگی‌های جذاب منتشر شد

🆔@ShahrSakhtAfzar
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔣 کانال‌های پیشنهادی

🔣 اکنون در قسمت جست و جو، یک برگه جدید با نام کانال‌ها اضافه شده که کانال‌هایی که دنبال می‌کنید در آن نشان می‌دهد. در این برگه همچنین لیست کانال‌های پیشنهادی مشابه با علاقه‌مندی‌های شما نیز وجودد دارد که می‌توانید آنها را پیدا کنید.

🆔@ShahrSakhtAfzar
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔣 پروفایل من

🔣 تنظیمات شما اکنون دارای یک بخش «پروفایل من» است که به شما اجازه می‌دهد پروفایلتان را همانجور که برای دیگران نمایش داده می‌شود مشاهده کنید و اطلاعاتتان را ویرایش کنید.

🆔@ShahrSakhtAfzar
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔣 تولدها

🔣 می‌توانید تاریخ تولدتان را به پروفایلتان اضافه کنید تا در روز تولدتان به همه مخاطبینتان نمایش داده شود. همچنین در روز تولدتان هرکسی از پروفایل شما بازدید کند با ایموجی‌های بادکنک از آن استقبال خواهد شد.

🆔@ShahrSakhtAfzar
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔣 اضافه کردن کانال شما به پروفایلتان

🔣 اگر صاحب یک کانال هستید اکنون می توانید آن را به پروفایل خود اضافه کنید. یک پیش نمایش از کانال شما در بالای بیوگرافیتان نشان داده خواهد شد. این می‌تواند شامل نمونه کار شما یا وبسایت شرکت شما نیز باشد.

🆔@ShahrSakhtAfzar
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔣 اشتراک‌گذاری نامحدود لوکیشن

🔣 هنگام سفر می‌توانید لوکیشن خود را با کاربران به صورت فردی یا گروهی به اشتراک بگذارید. این به دیگران امکان می‌دهد سفر شما را دنبال کنند یا حتی یک آلارم برای رسیدن شما تنظیم کنند.

🔣اکنون یک گزینه جدید اضافه شده است که می‌توانید به صورت نامحدود (از نظر زمانی) لوکیشن خود را برای دیگران ارسال کنید. این لوکیشن لایو تا زمانی که آن را خاموش نکنید روشن خواهد ماند.

🆔@ShahrSakhtAfzar
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
HTML Embed Code:
2024/05/08 11:48:49
Back to Top