TG Telegram Group Link
Channel: کانال خبری سلامت نیوز مغان
Back to Bottom
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
برای اولین بار در استان اردبیل از آرد کامل ۷درصد برای پخت نان سنگک استفاده شد .
🔺عیدی کارکنان دولت و بازنشستگان تعیین شد

سخنگوی دولت:

🔹براساس مصوبه هیئت دولت، حداقل عیدی یا پاداش آخر سال کارمندان و بازنشستگان دولتی مبلغ دو میلیون و پانصد هزار تومان تعیین شد.

🔹برای کارکنان و بازنشستگان متاهل مبلغ ۷۰۰ هزار تومان نیز اضافه می‌شود.

🔹به ازای هر فرزند نیز ۳۰۰ هزار تومان عیدی تعلق خواهد گرفت.

@Salamat_news.az
پزشکان و پرستاران می توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای تصدی شغل 'مربی امور تربیتی و سبک زندگی' شرکت نمایند.

@salamat_news.az
رای دیوان عدالت: نه به اضافه‌ کارِ اجباری پرستاران

🔹دیوان عدالت اداری در یک رای جدید، علیه اضافه‌کار اجباری پرستاران حکم صادر کرد.


🔹این رای، مبنی بر بر اجباری نبودن اضافه کار و رد حکم غیر قانونی تخلفات اداری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان صادر شده است.

🔹با استناد به این رای، دانشگاه‌های علوم پزشکی نمی‌توانند پرستاران را به اضافه‌کار اجباری وادار کنند. این رای در روزهای اخیر، روزنامه رسمی شده و انتشار یافته است./ ایلنا


https://www.instagram.com/reel/C3Dr_0dOgM1/?igsh=MTd3cWdmMzlhcHR3bQ==
♨️عزل رئیس بیمارستان امام رضا(ع) توسط وزیر بهداشت

🔹وزیر بهداشت در جریان سفر به خراسان جنوبی و بازدید از بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند، رئیس این بیمارستان را به دلیل وضعیت نامطلوب انبار دارویی این مرکز درمانی، از جایگاه ریاست عزل کرد.

@Salamat_news.az
🔴مادر پارس آبادی بعد از ۲۰ سال انتظار صاحب فرزند شد.

🔹️ به گزارش سلامت نیوز آذ به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان، مدیر شبکه بهداشت و درمان از زایمان یک مادر بعداز ۲۰سال نازایی در بخش مامایی بیمارستان امام خمینی پارس آباد خبر داد.
🔹️دکتر مهمان نواز با اعلام این خبر افزود:به لطف الهی و زحمت پرسنل بیمارستان امام خمینی (ره) پارس آباد مادری ۴۲ ساله بعد از ۲۰ سال نازایی فرزند خود را به روش طبیعی به دنیا آورد و حس مادری را تجربه کرد.
🔹️مدیرشبکه بهداشت و درمان پارس آباد گفت: مادر ۴۲ ساله با سن بارداری ۳۷ هفته و ۴ روز زیر نظر دکتر اکرم طوری جراح و متخصص زنان و زایمان که از مورخه ۱۴ بهمن ماه برای مراقبتهای لازم به بخش مامایی مراجعه نموده بود و خودش تمایل به انجام زایمان طبیعی و درآغوش گرفتن فرزندش در اولین دقیقه تولدش را داشت، برای پیشگیری از بروز هرگونه مشکل تحت مراقبتهای ویژه مامایی قرار گرفت. و همزمان با عید مبعث حضرت رسول اکرم (ص)فرزند خود را به روش طبیعی بدنیا آورد و درآغوش گرفت.

https://www.instagram.com/reel/C3Knb8xM9yy/?igsh=eWtndGhqMmdwdmho
🇮🇷پیام تبریک مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پارس آباد مغان به مناسبت فرارسیدن یوم الله ۲۲بهمن🇮🇷

بسم الله الرحمن الرحیم
وَالْفَجْرِ... وَلَیَالٍ عَشْرٍ...

ایام الله دهه مبارک فجر یادآور روزهایی جاودان و فراموش نشدنی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است، روزهای رهایی از بند ستم و به ثمر رسیدن جانفشانی‌های مردم آزاده‌ای که در برابر استبداد، وابستگی و بی عدالتی به پاخاستند و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به واقعیت بدل کردند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و همه فجر آفرینان و شهیدان همیشه جاویدان انقلاب اسلامی فرا رسیدن یوم الله 22 بهمن را به مردمان عزیز ایران اسلامی خاصه کارکنان شبکه بهداشت و درمان ،مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه شهرستان پارس آباد مغان ، خانواده های معزز شهداء،‌ جانبازان و ایثارگران تبریک عرض می نمایم .

دکتر منصور مهمان نواز
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پارس آباد
@Salamat_news.az
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
@english_through_context

💯الین دختر با استعداد مشکین شهری
با فراگیری زبان انگلیسی بصورت آنلاین با سن کم و کلاس پنجم ابتدایی توانست بدون اینکه حضوری در کلاس شرکت کند زادگاه خود مشکین شهر را به زبان انگلیسی به دنیا معرفی کند.وی زیر نظر دکتری آموزش زبان انگلیسی ( استاد مجردی ) بصورت آنلاین تعلیم دیده است. پیج استاد در ذیل آمده است.

https://www.instagram.com/reel/C3O4qwXKL6w/?igsh=MWp6Z3V5d2swYzl4eQ==
♨️كاشت ضربان ساز موقت خارج قلبي و نجات جان بيمار توسط پزشك پارس آبادي

🔹️به گزارش سلامت نیوز آذ ؛ دکتر منصور مهمان نواز مدير شبكه بهداشت و درمان با اعلام این خبر گفت : در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد با مراجعه فردی ۶۷ ساله اهل شهرستان پارس آباد به اورژانس بیمارستان با ضعف و بی حالی و ضربان قلب خیلی پایین ، بلافاصله کادر درمانی، پزشک طب اورژانس به همراه متخصص قلب و عروق پس از انجام اقدامات اولیه اورژانسی به نجات جان بیمار شتافتند.
🔹️دکتر یوسف شریفی، متخصص قلب و عروق در این خصوص بیان کرد: ضربان‌ساز موقت، جریان الکتریکی را به قلب ارسال و باعث ایجاد ضربان منظم و طبیعی قلب می کند.
🔹️اين متخصص بومي بيان كرد ؛ قلب انسان بطور طبیعی ضربان سازی خودبخودی دارد که باعث ایجاد جریان الکتریکی قلبی و تولید ضربان قلب بین ۶۰ تا ۱۰۰ ضربان در هر دقیقه و کارکرد طبیعی قلب میشود، که در این بیمار این حالت طبیعی از بین رفته بود.
🔹️وی گفت: برای این بیمار، با تشخیص بلوک قلبی و ضربان پایین، با کمک کادر درمانی ضربان‌ساز موقت خارج قلبی تعبیه کردیم، تاعملکرد و فعالیت‌های قلبی بیمار را تا حد امکان در شرایطی مشابه با قلب طبیعی حفظ کنیم و ضربان قلب را بالا نگه داریم.
🔹️این بیمار بعد از اقدامات اولیه در ساعت ۲:۳۰ بامداد جهت ادامه درمان و تعبیه پيس قلبی به بیمارستان امام خمینی اردبیل اعزام گردید و در حال حاضر حال بیمار مساعد و شرایط خوبی دارد و آماده تعبیه باتری دائمی در قلب می باشد.


https://www.instagram.com/reel/C3POtVuPlGX/?igsh=MW1ycGdxcjlrdnY4ZA==
🚨واژگونی مینی بوس در جاده پارس آباد به جعفرآباد با ١٠ نفر مصدوم

🔹️به گزارش سلامت نیوز آذ به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان پارس آباد؛
دکتر منصور مهمان نواز مدیر شبکه بهداشت و درمان پارس آباد گفت: عصر امروز طی گزارشی در ساعت ۱۶:۱۴ دقیقه روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه خبر انحراف و واژگونی مینی بوس در کانال آب عزیز کندی جاده پارس آباد به جعفرآباد اعلام شد.
🔹️وی افزود: پس از دریافت این گزارش بلافاصله اتوبوس آمبولانس و پایگاه اورژانس ۳ شهری و مغانسر از پارس آباد و پایگاه اورژانس و هلال احمر جعفرآباد به محل حادثه اعزام شدند.
🔹️دكتر مهمان نواز گفت: تکنسین‌های اورژانس در کمترین زمان ممکن در محل حادثه حضور پیدا کردند و ثانيه هايي كه خيلي حياتي اند نبايد از بين بروند.
و اين جزو شاخص هاي بسيار عالي شبكه بهداشت و درمان شهرستان پارس آباد مي باشد.
🔹️مدیر شبکه بهداشت و درمان پارس آباد گفت:مصدومین این حادثه بعد از عملیات رهاسازی توسط هلال احمر و تکنسین‌های اورژانس پس از اقدامات پزشکی اولیه به بیمارستان امام خمینی پارس آباد منتقل شدند.

🔹️جادارد از زحمات و تلاش هاي رييس بيمارستان امام خميني آقاي دكتر صادق و كادر درمان بيمارستان امام ، رييس فوريت پزشكي آقاي مهدي فرضي ، كادر محترم فوريت پزشكي جعفر آباد همچنين كادر محترم هلال احمر تقدير و تشكر بعمل آيد.


https://www.instagram.com/reel/C3VUXMHMDlp/?igsh=MTM1ZTEyZXd0aTdheA==
Tamin-e-estekhdam.pdf
3.5 MB
⭕️ دانلود دفترچه راهنمای  آزمون استخدام سازمان تامین اجتماعی در سال 1403

برای دیگران ارسال کنید

https://www.instagram.com/salamat_news.az?igsh=YmhhbXBkZ212OW9i
♨️عضو شورای عالی نظام پرستاری؛
پرستاران مجبورند برای امرار معاش چند جا کار کنند.


🔹️عضو شورای عالی نظام پرستاری، بر ضرورت اصلاح دریافتی پرستاران به منظور جلوگیری از کار زیاد آنها تاکید کرد.
به گزارش سلامت نیوزآذ به نقل از مهر، اعظم فخری محمودی گفت: معیشت پرستاران کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد و مجبورند چند جا کار کنند.
🔹️وی با اشاره به دریافتی پرستاران، افزود: مبلغی که برای اضافه‌کاری به آنها تحمیل می‌شود ساعتی ۱۵ الی ۲۰ هزار تومان است که بسیار ناچیزی است.
🔹️محمودی ادامه داد: مبلغی که یک پرستار تحصیل‌کرده برای اضافه‌کاری خود دریافت می‌کند، بسیار کمتر از فردی است که با تحصیلات ابتدایی مشغول کار است.
🔹️وی افزود: اگر قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به سبک و فرمول خودش و به صورت عادلانه اجرا شود، وضعیت معیشت پرستاران بهبود پیدا می‌کند.
🔹️محمودی گفت: متأسفانه برخی بیمارستان‌ها در پرداخت تعرفه اعمال سلیقه می‌کنند و ما شاهدیم که پرستاری که بیشترین خدمات را ارائه می‌دهد، کمترین دریافتی را دارد. اگر عدالت در پرداخت قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری رعایت شود دیگر نیازی نیست پرستاران چند جا کار کنند.
🔹️وی درباره مشکلات پرستاران زن، اظهار داشت: پرستاران خانم، علاوه بر اینکه ایفاگر نقش مادری و همسری هستند؛ در محیط بیمارستان با تمام سختی‌ها مشغول کارند. لذا، لازم است برای پرستاران خانم، مخصوصاً پرستاران باردار یا پرستارانی که بیماری خاصی دارند، بدون اینکه گفته شود، با مساعدتی که میان بیمارستان و بخش می‌شود این افراد در بخش‌هایی که تنش و استرس کمتری دارد مشغول خدمت شوند. همچنین مسئولان نیز باید توجه ویژه‌ای در برطرف‌کردن مشکلات پرستاران از جمله پرستاران خانم داشته باشند.
🔹️عضو شورای‌عالی سازمان نظام پرستاری در خصوص مهم‌ترین مطالبات پرستاران گفت: از جمله مهم‌ترین مطالبات پرستاران که بر زمین مانده است، اجرای فوق‌العاده خاص برای کادر درمان است. در بسیاری از ارگان‌های دولتی فوق‌العاده خاص برای کارکنان آنها اجرا شده است. اما باید در نظر داشته باشیم اجرای فوق‌العاده خاص برای پرستارانی که در زمان کرونا بوده‌اند ضروری است.
🔹️محمودی تصریح کرد: در بحران کرونا بسیاری از پرستاران خالصانه پای‌کار آمدند تا این بحران مهار شد، حتی بسیاری از پرستاران جانباز و شهید شدند، لذا نیاز است نیروهای تعدیل شده بدون آزمون تعیین تکلیف شوند، زیرا آنها در دوران کرونا آزمون خودشان را پس داده‌اند.


https://www.instagram.com/reel/C3atOlGMpJW/?igsh=MWZmbTBlaDdteGM1bA==
🗞 گرگ‌های چرنوبیل در برابر سرطان مقاوم شده‌اند

اسکای‌نیوز:
▫️از زمان رهاشدن منطقۀ چرنوبیل پس از انفجار رآکتور هسته‌ای در سال ۱۹۸۶، این منطقه از انسان‌ها خالی شده اما جمعیت گرگ‌ها و اسب‌ها در آن‌جا زیاد پرسه می‌زنند.
▫️محققان دریافتند که گرگ‌های چرنوبیل در تمام طول زندگی خود هر روز در معرض بیش از ۱۱.۲۸ میلی‌رم تشعشع هستند که بیش از ۶ برابر حدمجاز ایمنی برای یک انسان است.
▫️محققان در توضیح علت این موضوع می‌گویند که گرگ‌های منطقه، سیستم ایمنی بدن خود را تغییر داده‌اند و درست مشابه بیمارانی هستند که تحت پرتودرمانی برای سرطان قرار می‌گیرند.
▫️تجزیه‌وتحلیل ژنتیکی گرگ‌ها نشان می‌دهد که بخش‌هایی از ژنوم آن‌ها تا حدی دربرابر سرطان انعطاف‌پذیری دارد و دانشمندان امیدوارند این یافته‌ها بتوانند به مبارزه با این بیماری در انسان کمک کنند. / فارس
💯برای اولین بار انجام شد:

خارج کردن توده از کلیه یک بیمار در پارس آباد مغان


🔹️مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پارس آباد از خارج کردن توده ۴ سانتی متری از کلیه یک بیمار خبر داد.
🔹️دکتر منصور مهمان نواز در گفت‌وگو با سلامت نیوز آذ اظهار کرد: بیمار که خانمی ۷۵ ساله است به علت احساس ناراحتی پهلو به پزشک متخصص کلیه و مجاری ادراری مراجعه کرده بود و پس از بررسی‌های لازم با تشخیص توده در کلیه جهت انجام عمل جراحی توسط متخصص و جراح کلیه به اتاق عمل منتقل شد.
🔹️دکتر میلاد اسکیان پزشک معالج این بیمار نیز گفت: پس از انجام سونوگرافی شکم و لگن در بررسی بعمل آمده توده ۴ سانتی متری در کلیه سمت راست رویت شد که به دلیل کمکاری کلیه امکان انجام سی تی اسکن با تزریق نبود و تحت ام آر آی قرار گرفت و با شک به تومور بدخیم کلیه بیمار پس از ارجاع تحت بررسی‌های لازم قرار گرفت و نهایتا تحت عمل جراحی پارشیال نفرکتومی (برداشتن تومور کلیه بدون برداشتن کلیه) قرار گرفت.
🔹️دکتر اسکیان افزود: نوع توده در کلیه این بیمار در پاتولوژی، تومور بدخیم تشخیص داده شد و به طور کامل این توده خارج و خوشبختانه دست‌اندازی به سایر نقاط بدن مانند عروق و قفسه سینه یا ریه نداشته است.
🔹️او با اشاره به اینکه در سالهای اخیر انجام این عمل در پارس آباد سابقه نداشته است، افزود: در گذشته این عمل با خارج کردن تمامی کلیه انجام شده بود اما برداشتن تومور و حفظ قسمت سالم کلیه در پارس آباد برای اولین بار انجام گرفت.
🔹️پزشک معالج این بیمارافزود: درصورت تاخیر در عمل جراحی، قطعا موجب بزرگتر شدن سایز تومورشده و تمامی کلیه را فرا می گرفت و موجب درگیری تومور در عروق اصلی بدن، ریه، مغز و سایر قسمتها شده و منجر به کاهش طول عمر بیمار می‌شد.اما با خارج کردن تومور نیاز به درمان‌های تکمیلی نظیر پرتودرمانی، شیمی درمانی، ایمنی درمانی و یا داروهای تکمیلی دیگر نیست.
🔹️دکتر منصور مهمان نواز مدیر شبکه بهداشت پارس آباد در پایان این مصاحبه گفت: تومور ۴ سانتی یک تومور نسبتا بزرگی است که با تشکیل یک تیم جراحی و بیهوشی توانمند نظیر دکتر میلاد اسکیان جراح و متخصص بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری و دکتر زرین مهنیا متخصص بیهوشی و کادر اتاق عمل بیمارستان شهداء پارس آباد، این عمل با موفقیت انجام و تمامی توده خارج و قسمت سالم کلیه حفظ و ترمیم شد.

https://www.instagram.com/reel/C3vS8LNsy2I/?igsh=MTU4NG5jOXZ5Nmx2Yw==
انالله و انا الیه راجعون

با نهایت تاثر و تاسف , درگذشت مرحومه مغفوره خانمگل حقی جعفرلو مادر بزرگوار حاج جبراییل ، حاج اسرافیل و مهران طلیعه را به اطلاع کلیه اقوام دوستان و آشنایان عزیز می رسانیم . به همین منظور مراسم تشییع و تدفین آن مرحومه امروز جمعه ساعت ۱۱ صبح از مقابل بیمارستان امام خمینی (ره) پارس آباد به سمت محله بالابیگلو آغ مزار برگزار می گردد.

ممتنی است با تشریف فرمایی خود روح آن مرحومه را شاد و باعث تسلی خاطر بازماندگان گردید.
جناب آقای حاج جبراییل طلیعه

بدینوسیله مصیبت وارده راصمیمانه خدمت حضرتعالی وخانواده محترم؛تسلیت عرض مینماییم.
خداوندمتعال آن عزیزسفرکرده راقرین رحمت نمایدوبه بازماندگان صبروشکیبایی عنایت کند.
💯 راه یافتن یک پزشک از استان اردبیل به مجلس

رضا بزانه سلامت نیوز آذ:
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز گذشته 11 اسفندماه سال جاری در ۵۹ هزار شعبه اخذ رأی در سراسر ایران و ۱۲۱۸ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی برگزار شد. 
🔹️در این دوره از انتخابات،در استان اردبیل نیز از حوزه انتخابیه شهرستان مشگین شهر دکتر بابک رضا زاده توانست رای اول را در شهرستان مشگین شهر بدست آورد و راهی مجلس شود.
راهیابی یک پزشک از استان اردبیل به مجلس فرصتی است تا این استان در صورت عضویت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دوازدهم حائز کسب سهمیه در این کمیسیون باشد.
🔹️دکتر رضا زاده می تواند در کنار بزرگانی چون دکتر مسعود پزشکیان ، حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم ، سلمان اسحاقی و سیدجلیل میرمحمدی و اسدالله چراغی پرستار راه یافته از حوزه های انتخابیه آبادانان و دره شهر که در صورت عضویت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می تواند برای استان بویژه شهرستان مشگین شهر نقش کلیدی ایفا کند و امیدها برای پیگیری مطالبات برجای مانده حوزه سلامت استان و شهرستان افزایش پیدا کند.

🔹️گفتنی است دکتر بابک رضازاده با سابقه چندین دوره کاندیدای انتخابات مجلس، مدیرکل انتقال خون استان؛ریاست بیمارستان دکتر فاطمی،ریاست بیمارستان ولیعصر مشگین شهر، ریاست فنی مرکز بهداشت استان و مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان های نیر و گرمی را در کارنامه خود دارد.


https://www.instagram.com/reel/C4FcY60MAEz/?igsh=MTM2ZjhhaGdqZnRhZw==
کانال خبری سلامت نیوز مغان
Video
💯 فرزند مغان صدای رسای جامعه زحمتکش روستاییان و عشایر در مجلس شورای اسلامی

رضا بزانه سلامت نیوز آذ:
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز گذشته 11 اسفندماه سال جاری در ۵۹ هزار شعبه اخذ رأی در سراسر ایران و ۱۲۱۸ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی برگزار شد. 
🔹️در این دوره از انتخابات،در اردبیل دکتر احد بیوته مردی از جنس مردم؛ تهیه کننده ، پژوهشگر، محقق و نویسنده بین المللی که توانست در بین کاندیداهای سرشناس در دور اول راهی مجلس شود.
🔹️بیوته دو دهه لبخند را بر لبان مردم استان هدیه داد و نشان داد که در هر جایگاهی می تواند موفق عمل کند و به مردم خدمت کند. وی دانش آموخته دکترای مدیریت و مولف چندین کتاب و بیش از ۲۰ سال به عنوان مجری توانمند در صداوسیمای مرکز اردبیل بوده که در جشنواره های مختلف رسانه ملی موفق به کسب رتبه برتر نیز گردیده است.
🔹️دکتر احد بیوته فرزند خلف مغان و استان اردبیل می تواند اینبار در قامت نماینده، صدای رسای جامعه بزرگ روستائیان و عشایر باشد؛ چندین سال میهمان این عزیزان در روستاها و قشلاقات از طریق قاب رسانه و تهیه گزارش به بازتاب مشکلات عشایر و روستائیان پرداخته و از نزدیک مشکلات این عزیزان را درک کرده و پیگیر مطالبات این قشر پر تلاش و زحمتکش بوده است.
🔹️احد بیوته به همه روستاهای استان اردبیل سفر کرده و به همه مشکلات و خواسته های آنها واقف است و با توجه به اهمیت موضوع؛ روستاها که مرکز مهم تولید به شمار می آیند و از ظرفیت و توانمندی لازم برخوردار بوده که در صورت توجه ویژه به آنها و شناسایی پتانسیل های بالقوه می تواند نیازهای اساسی کشور را تامین کرده و بدنبال آن اشتغال زایی را به همراه داشته و از مهاجرت جمعیت آنها جلوگیری کرد.
🔹️در این دوره مردم حوزه انتخابیه اردبیل ، نیر، نمین و سرعین به دکتر احد بیوته اعتماد کردند تا صدای رسای مردم شریف این حوزه در مجلس باشد؛ بدون شک حضور وی در مجلس زمینه ساز توسعه متوازن استان در حوزه های مختلف اقتصادی و زیربنایی خواهد بود.


https://www.instagram.com/reel/C4JqcDjK6AP/?igsh=OTcycjJycjV5emRz
HTML Embed Code:
2024/06/26 18:10:43
Back to Top