TG Telegram Group Link
Channel: Paskoocheh | پس‌کوچه
Back to Bottom
🎉 ۱۳ نکته برای زندگی دیجیتال امن‌تر

🟢پیام‌رسان‌های انگشت شماری وجود دارند که حریم خصوصی کاربران خود را در اولویت قرار می‌دهند. #سیگنال گزینه مناسبی برای حفظ #حریم_خصوصی است.

📱سیگنال در ابتدایی‌ترین سطح، تمام اطلاعات و تعاملات شما را #رمزنگاری می‌کند. این بدان معناست که داده‌های شما ترجمه می‌شوند تا به شکل خام نگهداری نشوند و قابل خواندن نباشند.

📷گام دیگر برای افزایش امنیت دستگاه این است که زمانی که از دوربینِ گوشی یا رایانه خود استفاده نمی‌کنید، روی آن را با برچسب یا چیز دیگری بپوشانید.

@PaskoochehBot
@Paskoocheh
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
در پس‌کوچه قراره فردا پنجشنبه از ساعت ۱۷ تا ۱۸ #روشن همراه شما باشه و برای پنجشنبه‌های #پشتیبانی به پرسش‌هاتون درباره‌ اپلیکیشن Ouisync جواب بده. Ouisync یک اپلیکیشن امن و مطمئن برای اشتراک‌گذاری فایله که حتی در زمان قطعی اینترنت بین‌المللی هم کار می‌کند.

پرسش‌هاتون رو از @PaskAdmin بپرسید و با این اپلیکیشن مفید بیشتر آشنا شید.

@PaskoochehBot
@Paskoocheh
🔑سرویس‌های مدیریت رمز عبور، با تولید رمزهای طولانی، پیچیده و منحصر‌به‌فرد برای هر حساب کاربری، احتمال به خطر افتادن حساب‌های کاربری و اطلاعات خصوصی از طریق #هک، لو رفتن یا شکسته شدن رمزهای عبور ضعیف یا تکراری رو کاهش می‌دهند.

🗝اپلیکیشن KeePassXC یک اپلیکیشن مدیریت #رمز_عبور است که می‌توانید با خیال راحت با حفظ کردن یک پَسورد، بقیه رمزهای عبور خود را در جای مطمئنی ایجاد و ذخیره‌سازی کنید و به شکل یک فایل رمزنگاری شده در اختیار داشته باشید.

🔴برخی ویژگی‌های این ابزار عبارتند از:

🔻متن‌باز بودن (Open-Source)
🔻رمزنگاری قدرتمند (AES، Twofish یا ChaCha20)
🔻ایجاد رمزهای عبور قوی و تصادفی
🔻ذخیره‌سازی امن اطلاعات
🔻دسترسی در چند پلتفرم

🤖این برنامه را از طریق بات تلگرام #پس‌کوچه یا به طور مستقیم از لینک‌های زیر دریافت کنید👇

نسخه‌ #ویندوز

نسخه‌ #مک

نسخه‌ #لینوکس

ایمیل خالی به آدرس‌های زیر ارسال کنید👇

نسخه‌ #ویندوز
[email protected]

نسخه‌ #مک
[email protected]

نسخه‌ #لینوکس
[email protected]

@PaskoochehBot
@Paskoocheh
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔸اپلیکیشن Ouisync ابزاری ساده برای همگام‌سازی و اشتراک‌گذاری اطلاعات بین دستگاه‌ها بدون نیاز همیشگی به اینترنت بین‌المللی است. این ابزار از فناوری همتابه‌همتا (P2P) استفاده می‌کند، به این معنی که فایل‌ها مستقیماً از یک دستگاه به دستگاه دیگر، به‌طور امن و سریع منتقل می‌شوند.

🔸این قابلیت برای کاربران در کشورهایی مثل ایران که دسترسی آزاد به اینترنت محدود یا با اختلالات گسترده روبه‌رو است، زندگی می‌کنند، بسیار کاربردی و مفید ارزیابی می‌شود.

🔸این اپلیکیشن از سیستم رمزنگاری قدرتمند برای محافظت از داده‌های کاربران هنگام ارسال یا ذخیره داده‌ها استفاده می‌کند. از آنجایی که این ابزار از یک سرور مرکزی استفاده نمی‌کند، خطر مواجه‌ شدن با نشت اطلاعات یا حملات سایبری بسیار کمتر از سرویس‌های متمرکز است.

🔸همچنین می‌توانید فایل‌ها را با مخاطبین و گروه‌های مورد اعتمادتان نیز به‌اشتراک بگذارید و تعیین کنید که هر کسی چه سطحی از دسترسی بهشون داشته باشد.

🔸نسخه اندروید اپ Ouisync از طریق اپ پس‌کوچه 👇
https://hottg.com/PaskoochehBot?start=UGFza29vY2hlaCAtIGFuZHJvaWQ=

🔸نسخه ویندوز اپ Ouisync👇
https://hottg.com/PaskoochehBot?start=T3Vpc3luYyAtIHdpbmRvd3M=

🔸نسخه لینوکس اپ Ouisync👇
https://hottg.com/PaskoochehBot?start=T3Vpc3luYyAtIGxpbnV4

@PaskoochehBot
@Paskoocheh
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
#سین‌جیم یا گزیده‌ای از سوال‌های پرسیده شده از پس‌کوچه👇

چرا ابزارهایی که از فناوری همتا‌به‌همتا (P2P) استفاده می‌کنند، برای کاربران ایرانی انتخاب‌های مناسبی هستند؟

📸جواب را در تصویر ببینید.

@PaskoochehBot
@Paskoocheh
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Forwarded from BeePass VPN
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴سانسور بی سانسور با فیلترشکن بی‌پس

🔸 با بی‌پس دیگه خبری از فیلترینگ نیست

سانسور بی سانسور با فیلترشکن بی‌پس

🐝 فیلترشکن بی‌پس امن، مطمئن، رایگان با سیستم رمزنگاری قدرتمند در کنار شماست

🤝 لینک دانلود و دریافت سرور 🔽

https://beacons.ai/beepassvpn

@BeePassVPN_Bot
@BeePassVPN
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
💢 اپلیکیشن‌های پرطرفدار هفته در گوگل‌پلی
به‌روز‌رسانی ۱۸ فروردین ۱۴۰۳

#اختلالات_اینترنت و #فیلترینگ روزبه‌روز بیشتر می‌شود. این رویکرد حکومت ایران اگرچه دسترسی به #اینترنت آزاد را برای مردم دشوار کرده، اما نتوانسته سد راه گردش آزاد اطلاعات شود. طبق آمارهایی که سایت telemetr از تعداد کانال‌های تلگرامی و اعضای آن‌ها در کشورهای مختلف جهان منتشر کرده است، در حال حاضر ۲۱۰ هزار و ۸۰۰ کانال ایرانی در #تلگرام فعال هستند که در مجموع یک میلیارد کاربر عضو این کانال‌ها هستند. طبق آمار منتشر شده #ایران از لحاظ تعداد کانال‌های تلگرامی و اعضای آن‌ها در رتبه سوم دنیا است. این در حالی است که تلگرام در ایران #فیلتر است.

فیلترشکن «Ultraunique VPN» که به تازگی منتشر شده است، این هفته در لیست اپ‌های پردانلود کاربران ایرانی قرار دارد. این #وی‌پی‌ان برای فعالیت درخواست دسترسی به موقعیت دقیق جغرافیایی، هویت و وضعیت دستگاه و دسترسی به محتوای حافظه دارد. در سند #حریم_خصوصی این اپ نوشته شده که هیچ داده شخصی که منجر به شناسایی کاربر شود توسط این سرویس جمع آوری نمی‌شود. در ادامه در سند حریم خصوصی نوشته شده که اطلاعاتی مانند آدرس IP، نوع مرورگر، نسخه مرورگر، زمان و تاریخ بازدید ، زمان صرف شده در صفحات و شناسه‌های دستگاه ممکن است ذخیره شوند. همچنین سازندگان این سرویس اعلام کرده‌اند که به دلایل الزامات قانونی و جلوگیری از تخلفات ممکن است داده‌های کاربران را افشا کنند. این وی‌پی‌ان از ۲۱ ردیاب برای ثبت داده‌های کاربران استفاده می‌کند.

فیلترشکن «Tak VPN» که یک ماه از انتشار آن می‌گذرد تاکنون بیش از ۵۰ هزار بار از #گوگل‌پلی دانلود شده است. در بخش امنیت داده‌ها در صفحه گوگل‌پلی این سرویس نوشته شده که داده‌های رمزنگاری نمی‌شوند و انتقال از طریق یک اتصال امن منتقل نمی‌شود! این وی‌پی‌ان برای فعالیت درخواست خواندن هویت و وضعیت را دستگاه دارد. همچنین این سرویس از ۲۱ ردیاب به منظور دریافت اطلاعات از کاربران برای اهداف مختلف استفاده می‌کند.

@PaskoochehBot
@Paskoocheh
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔸در ایران که دسترسی آزاد به اینترنت غیرقابل پیش‌بینی و محدود است، داشتن ابزاری مطمئن برای اشتراک‌گذاری و دسترسی به فایل‌ها بسیار مهم است. اپلیکیشن وی‌سینک، یک ابزار رایگان و متن‌باز است که از فناوری همتابه‌همتا برای همگام‌سازی فایل‌ها و پشتیبان‌گیری بین دستگاه‌ها استفاده می‌کند.

🔸با وی‌سینک می‌توانید فایل‌ها را با مخاطبین و گروه‌های مورد اعتمادتان به‌اشتراک بگذارید و میزان دسترسی افراد را تعیین کنید.

🔸استفاده از وی‌سینک، هزینه‌های دسترسی به اینترنت پر هزینه بین‌المللی به‌ویژه در ایران را کاهش می‌دهد و می‌توانید مقرون‌به‌صرفه‌تر اطلاعات خود را با دوستان و خانواده خود به‌اشتراک بگذارید.

🎬این ویدیو را ببینید تا با این اپلیکیشن مدرن و کاربردی بیشتر آشنا شوید

نسخه اندروید اپلیکیشن Ouisync از طریق اپ پس‌کوچه

نسخه ویندوز اپلیکیشن Ouisync

نسخه لینوکس اپلیکیشن Ouisync

@PaskoochehBot
@Paskoocheh
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔴فیلترشکن Alvand VPN؛ ردیابی گسترده، دسترسی غیرمعمول!

👀وقتی ابزارهای مطمئن برای دور زدن #فیلترنت یکی یکی مسدود و دسترسی به اپ‌های #فیلترشکن امن و #پراکسی معتبر سخت‌تر می‌شود، کاربران برای عبور از سد #سانسور به ناچار از اپلیکیشن‌های ناشناخته و ناامن استفاده می‌کنند.

🎥ویدیو را ببینید تا با ابعاد مختلف #وی‌پی‌ان Alvand VPN بیشتر آشنا شوید.

@PaskoochehBot
@Paskoocheh
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🛡فیلترشکن امن و متن‌باز NewNode VPN از روش‌های نو برای مقابله با محدودیت‌های دسترسی آزاد به اینترنت و سانسور دیجیتال استفاده می‌کند.

🔵هنگامی که این ابزار را فعال می‌کنید، ترافیک اینترنتی دستگاه را از طریق شبکه همتا‌به‌همتا NewNode هدایت و محتوای ترافیک اینترنتی را پنهان و اتصالات جدیدی را برای دسترسی به محتوای مسدود شده پیدا می‌کند.

🔵برخلاف دیگر وی‌‌پی‌ان‌ها، NewNode VPN ترافیک کاربران را از طریق یک تونل به نقطه پایانی مشخصی عبور نمی‌دهد. به جای آن، نقطه پایانی به طور خودکار از بین شبکه‌های همکار فعال در شبکه انتخاب می‌شود تا انتخاب سریع‌ترین و مطمئن‌ترین اتصال، از جمله موارد مسدود شده تضمین شده باشد.

دانلود از طریق اپ‌ اندروید پس‌کوچه👇
اندروید

نسخه آی‌او‌اس

دانلود از طریق ارسال یک ایمیل خالی به آدرس‌های زیر 👇

#اندروید از طریق اپ‌ اندروید پس‌کوچه
[email protected]

#آی‌او‌اس
[email protected]

@PaskoochehBot
@Paskoocheh
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🛡️کمپین سانسورشکن؛ اپلیکیشن تست کنید و جایزه بگیرید!

❣️ما در حال آغاز یک مسیر جدید برای بهبود عملکرد اپلیکیشن‌های‌ مرتبط با دور زدن فیلترینگ در ایران هستیم و در این راه به همراهی شما نیاز داریم!

🤝با شرکت در کمپین «سانسورشکن»، اپلیکیشن تست کنید و به ما و سازندگان اپلیکیشن‌ها در شناخت وضعیت فیلترینگ ایران و بهبود عملکرد ابزارها برای دسترسی بهتر به اینترنت آزاد کمک کنید.

🎁 هر ماه، شرکت‌کنندگان فعال، یک حساب VPN ممتاز و کاربردی به نشانه قدردانی از ما دریافت خواهند کرد.

🔸برای همراهی ما در این مسیر، کلمه تست را به @Paskadmin ارسال کنید.

🔗جزئیات بیشتر و دقیق‌تر را در تلگراف بخوانید👇
https://telegra.ph/paskoocheh-anti-censorship-campaign-2024-04-08

@PaskoochehBot
@Paskoocheh
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴کارشناسان #امنیت_سایبری توصیه می‌کنند به دلیل امکان رهگیری #پیامک و آسیب‌پذیری‌های آن از پیامک‌ها برای دریافت کدهای احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده نکنید. بنا به گزارش «فوربس» به تازگی یک محقق امنیتی پایگاه داده ناامنی را در اینترنت کشف کرده است که حاوی میلیون‌ها کد احراز هویت دو مرحله‌ای بوده که هر کسی می‌تواند به راحتی به آن پایگاه دسترسی داشته باشد.

🔴این پایگاه داده کشف شده، علیرغم دسترسی به #اینترنت، بدون #رمز_عبور بوده است و هر کسی که آدرس IP پایگاه داده را می‌دانست می‌توانست به آن دسترسی داشته باشد.

🔴اگرچه پس از کشف این موضوع، پایگاه داده ایمن شد. این پایگاه داده با گردش روزانه پنج میلیون پیامک، گنجینه‌ای از اطلاعات حساس بوده است. اطلاعاتی از جمله لینک‌های بازنشانی رمز عبور و کدهای 2FA #فیس‌بوک، #واتس‌اپ، #گوگل و #تیک‌تاک در این پایگاه داده ذخیره شده است.

🔴پیام‌های متنی از فناوری قدیمی استفاده می‌کنند و لازم است که روش‌های جدیدتری برای محافظت از حساب خود انتخاب کنید. استفاده از اپلیکیشن‌هایی مثل گوگل آتنتیکیتور برای دریافت رمز عبور دوم راهی امن‌تر است، به‌خصوص در #ایران که نهادهای امنیتی به سادگی امکان دسترسی به زیرساخت‌های ارتباطی دارند.

🔴جیک مور، مشاور امنیت سایبری ESET در مورد این اتفاق می‌گوید: دریافت رمزهای عبور یک‌بار مصرف از طریق پیامک گزینه‌ای بسیار امن‌تر از رمز عبور به تنهایی هستند، اما وقتی تهدیدها اکنون چند لایه‌ای هستند، حساب‌ها هم به قوی‌ترین محافظت چند لایه نیاز دارند تا امن بمانند.

🔴 کلیدهای عبور، اپلیکیشن‌های احراز هویت دو مرحله‌ای و کلیدهای امنیتی فیزیکی، همگی محافظت ایمن‌تری را ارائه می‌دهند.

@PaskoochehBot
@Paskoocheh
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🤖شما می‌توانید پراکسی‌های به‌روز تلگرام را از بات تلگرام پس‌کوچه به آدرس @PaskoochehBot دریافت کنید.

🔽 برای دریافت پراکسی، پس از کلیک روی عبارت شروع (Start)، گزینه «پراکسی برای تلگرام» (proxy for telegram) را انتخاب کنید و سپس روی لینکی که ارسال می‌شود، کلیک کنید تا اتصال برقرار شود.

🔴چگونگی عملکرد «پس‌کوچه پراکسی» را به ما اطلاع دهید.

@PaskoochehBot
@Paskoocheh
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🌐پروژه پژوهشی #اینترنت‌آباد به دنبال این است که بخشی از پشت پرده #فیلترنت در ایران و روابط کلیدی افراد، نهادها و شرکت‌های خصوصی را آشکار سازد که به نوعی در توسعه «#شبکه_ملی_اطلاعات» نقش موثری دارند.

🔴نقش این افراد و شرکت‌ها در فرآیند #فیلترینگ اغلب نادیده گرفته شده است و پس‌کوچه قصد دارد عوامل محدودسازی اینترنت در ایران را معرفی کند.

🔹 شرکت «یافتار پژوهان پیشتاز رایانش» همکار #کمیته_تعیین_مصادیق_محتوای_مجرمانه که به طور تخصصی در زمینه کشف و #سانسور محتوای متنی و تصویری «مجرمانه» در اینترنت فعالیت می‌کند.

🔹 #یافتار رابطه نزدیکی با «#امن‌افزارـگسترـشریف» دارد که زیر رسول جلیلی اداره می‌شود. #رسول_جلیلی، رئیس سابق دانشگاه شریف و از اعضای منصوب خامنه‌ای در #شورای_عالی_فضای_مجازی است، او از نظریه‌پردازان شناخته‌شده #فیلترینگ_هوشمند در ایران است.

🔹 اسناد منتشر شده پس از هک ایمیل‌های کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه از یک دستور العمل‌ اجرایی پرده برمی‌دارد که در آن یافتار، یکی از دو پیمانکار مسدودسازی فیلترشکن‌ها معرفی شده است. پیمانکار دیگر دوم شركت «داده‌پردازی دوران» است.

🔹 یافتار سامنه‌ای به نام تاریس پیاده‌سازی کرده که هدف آن خزشگری در موتوری‌های جستجوی مانند #گوگل و #بینگ است تا به صورت اتوماتیک کلید‌واژه‌های مورد نظر #دادستانی را روی این موتورها جستجو و آنچه که دادستانی آنها را «مجرمانه» می‌داند شناسایی و سانسور کنند.

🔹 در اسناد هک شده دادستانی ای‌میل‌های زیادی وجود دارد که از همکاری یافتار برای پردازش تصویری و شناسایی مصادیق بدحجابی در فضای مجازی است.

🔹 از دیگر پروژه‌های یافتار، طراحی افزونه‌ فایرفاکس (تحت عنوان ابزار برچسب‌زنی) است که می‌تواند از روی مرورگر نشانی سایت‌ها را بخواند، زبان متن را شناسایی کند و متن را بر اساس معیارهای مشخص شده توسط دادستانی تحلیل کند.

👈 در اینترنت‌آباد بخوانید

@Factnameh
@Paskoocheh
🔴حساب رسمی #اتحادیه_جهانی_کشتی در اینستاگرام برای انتخاب ورزشکار سال از دنبال‌کنندگان خود خواسته تا با دانلود اپلیکیشن #روبیکا به امیر میرزازاده، کشتی‌گیر ایرانی رای دهند. این در حالی است که اپلیکیشن روبیکا مثل سایر اپلیکیشن‌های داخلی همواره با نگرانی‌های امنیتی زیاد همراه بوده و نقض #حریم_خصوصی افراد را در کارنامه خود دارد.

🔴در مرداد ۱۴۰۰ کاربران شبکه‌های اجتماعی از عموم مردم گرفته تا چهره‌های شاخص و شناخته‌شده اعلام کردند که در سرویس #روبینو که بخشی از روبیکا است، بدون اطلاع برای آن‌ها حساب کاربری ساخته شده و اطلاعات و محتوای حساب آن‌ها از اینستاگرام به این نرم‌افزار منتقل شده است. طبق ماده ۷ و ۱۲ قانون جرائم رایانه‌ای، استفاده از داده‌های اشخاص با علم بر مجعول بودن آن مجازات دارد و جرم‌انگاری شده است.

🔴همچنین در مهرماه ۱۴۰۱ در پس‌کوچه به رابطه بین نسخه جعلی واتس‌اپ و روبیکا اشاره کرده بودیم. یک نسخه جعلی واتس‌اپ با نام واتس‌اپ جی‌بی در گوگل‌پلی منتشر شده بود که سند حریم خصوصی روبیکا در بخش سند حریم خصوصی این اپ بارگذاری شده بود!

🔴سال ۱۴۰۱ هم سپر دفاعی گوگل‌پلی به کاربران روبیکا هشدار داد که این برنامه از اطلاعات شخصی آن‌ها سو استفاده می‌کند و این اپ را به دلیل وجود نقص‌های امنیتی و دسترسی‌های غیرضروری مسدود کرد. در پیام #گوگل‌پلی نوشته شده بود که «این برنامه در تلاش است از اطلاعات شخصی شما همچون پیامک‌ها، تصاویر، فایل‌های صوتی ضبط شده یا تاریخچه تماس‌های شما جاسوسی کند.»

🔴مدیر روبیکا هم قبل‌تر اعلام کرده بود که از #هوش_مصنوعی برای شناسایی کاربران و پالایش محتوا استفاده می‌شود. این بدان معناست که تمام فعالیت‌های کاربران رصد می‌شود و امنیت و حریم خصوصی کاربر در روبیکا معنایی ندارد!

🔴دلیل این اقدام اتحادیه جهانی #کشتی و ترغیب کاربران به استفاده از روبیکا برای رای‌ دادن هنوز مشخص نیست و این نهاد بین‌المللی تاکنون به واکنش‌ها و شکایات کاربران در این ارتباط پاسخ نداده‌ است.

@PaskoochehBot
@Paskoocheh
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎊فیلترشکن BeePass، محصول سال‌ها تلاش و کار مداوم تیم #پس‌کوچه روی راه‌های مبارزه با #سانسور و #فیلترینگ است.

برای سرعت بیشتر و ساده‌تر شدن مراحل اتصال، در نسخه جدید فیلترشکن بی‌پس یک سرور پیش‌فرض به اپلیکیشن اضافه شده است.

🟢 این سرور قابل حذف نیست و در صورت بروز اختلال، سرور به‌طور خودکار توسط تیم فنی بی‌پس به‌روزرسانی می‌شود.

دریافت فیلترشکن بی‌پس🔽

گوگل‌پلی

اپ‌استور

وب‌سایت پسکوچه

🔴راه‌های دسترسی به فیلترشکن‌ بی‌پس 🔽

1️⃣سایت پس‌کوچه:
https://paskoocheh.com/tools/146

2️⃣توییتر:
https://twitter.com/Beepassvpn

3️⃣تلگرام:
@beepassvpn

4️⃣اینستاگرام:
https://www.instagram.com/beepassvpn

@PaskoochehBot
@Paskoocheh
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔵علی‌رغم #فیلترینگ، مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های محبوب بین‌المللی و اعمال محدودیت‌های شدید توسط جمهوری اسلامی به‌ویژه پس از قتل #مهسا_امینی و آغاز جنبش #زن_زندگی_آزادی، بنا به گزارش‌های مختلفی حضور کاربران ایرانی در پلتفرم‌های بین‌المللی به‌ویژه #تلگرام رشد قابل توجهی داشته است.

🔵بنا به گزارش زومیت بر اساس آمارهای Telemetrio، ایران با نزدیک به ۲۱۱ هزار کانال و مجموع یک میلیارد کاربر در پیام‌رسان تلگرام، رتبه سوم جهانی را از نظر تعداد کانال‌ها و اعضا دارد. این تعداد نشان می‌دهد با وجود تبلیغات گسترده و محدودیت‌ها، کاربران ایرانی به پلتفرم‌های داخلی اعتمادی ندارند و ترجیح می‌دهند از پلتفرم‌های شناخته شده بین‌المللی استفاده کنند.

🔵جالب اینجاست که در میان ۵۰ کانال برتر با بیشترین اعضا، ۱۱ کانال ایرانی هستند که بخش قابل‌توجهی از آن‌ها به خدمات دور زدن #سانسور مثل #پراکسی و #فیلترشکن اختصاص یافته است که نشان واضحی از تلاش روزمره ایرانیان به‌ خصوص در سال‌های اخیر برای دسترسی آزاد به اینترنت و فعالیت در پلتفرم‌های بین‌المللی است.

🔵فیلترینگ تلگرام در سال ۲۰۱۸ با وجود ۴۰ میلیون کاربر داخلی، ایرانیان را از جستجوی راه‌های مختلف برای دور زدن محدودیت‌ها منصرف نکرد. افزایش سرسام آور استفاده از فیلترشکن‌ها و جستجو برای وی‌پی‌ان حاکی از آن است که مسدودشدن این پیام‌رسان محبوب، از تمایل کاربران برای دسترسی نامحدود به اطلاعات و شبکه‌های اجتماعی نکاسته است.

🔵کاربران ایرانی به هر نحوی در پی یافتن راهی برای دور زدن موانع تحمیل شده توسط حکومت هستند. این انعطاف‌پذیری و امتناع از حضور در پلتفرم‌های ناامن داخلی نشان‌دهنده یک عزم دست‌جمعی برای زنده نگه داشتن جریان آزاد اطلاعات و ارتباطات است.

@PaskoochehBot
@Paskoocheh
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
#سین‌جیم یا گزیده‌ای از سوال‌های پرسیده شده از پس‌کوچه👇

آیا امکان ارسال پیام در اپلیکیشن Ouisync وجود دارد؟

📸جواب را در تصویر ببینید.

@PaskoochehBot
@Paskoocheh
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
HTML Embed Code:
2024/04/30 21:43:21
Back to Top