TG Telegram Group Link
Channel: جنوب فوری
Back to Bottom
امروز جو آرام است اما بارش‌ها از فردا شروع می‌شود/ وزش باد شدید و گرد و خاک در شرق

🔹سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از سمت غرب به کشور و آغاز بارش‌ها از امروز خبر داد و اعلام کرد: دو روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی شده است.
🔹آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. کمینه و بیشینه دمای هوای امروز در پایتخت ۱۶ و ۲۷ درجه سانتیگراد است.
🏙 @Jonoub_Fouri
مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز

🔹به‌دنبال برگزاری یک مهمانی در یکی از باغ‌های اطراف شیراز، ۲۹ پزشک به‌علت مصرف مشروب تقلبی دچار مسمومیت شدند و در بیمارستان بستری هستند.
🔹اخبار غیررسمی حاکی از آن است که چند پزشک دچار نارسایی کلیوی شده‌اند. یک پزشک زن تاکنون فوت شده و یک پزشک دیگر به کما رفته است.
🔹 دو منبع آگاه صحت این خبر را تایید کرده و گفتند: عامل فروش این مشروبات الکلی دست‌ساز دستگیر شده است. / فارس
🏙 @Jonoub_Fouri
کارگران باید روز ۱۱ اردیبهشت تعطیل باشند

🔹دبیر کانون شورای اسلامی کار البرز:
🔹 اردیبهشت روز جهانی کارگر است و از نظر قانونی روز رسمی تعطیلی کارگر است.
🔹متاسفانه بسیاری از کارخانه‌ها این بخش از قانون را اجرا نمی‌کنند و در این روز کارگر را سر کار می‌برند.
🏙 @Jonoub_Fouri
۱۰ اردیبهشت ۱۰۰۱ ش | روز ملی خلیج فارس؛ تصرف و بازپس‌گیری جزیره هرمز که از زمان پادشاهی شاه اسماعیل یکم به مدت ۱۱۶ سال در تصرف امپراتوری پرتغال بود، توسط امام قلی‌خان سپهسالار سپاه صفوی

🔹روز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز،  به‌ عنوان روز ملی خلیج‌فارس نامگذاری شده است. نام تاریخی این خلیج، در زبان‌های گوناگون، ترجمه عبارت خلیج‌فارس یا دریای پارس بوده است. خلیج‌فارس پس از خلیج‌ مکزیک و خلیج هودسن، سومین خلیج‌ بزرگ جهان به‌شمار می‌آید. به سبب وجود منابع سرشار نفت و گاز در خلیج‌فارس و سواحل آن، این آبراهه در سطح بین‌المللی، منطقه‌ای مهم و راهبردی به‌شمار می‌آید. يونانی های باستان اين خليج را پرسيكوس سينوس كه همان خليج فارس است ناميدند.
🗓 @Tarikh_Fouri
خودروسازان در ابتدای فهرست عوامل تصادفات هستند

🔹یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس:
🔹 در بحث تصادفات در ابتدا خودروسازان، ایمن نبودن راه‌ها، عدم تجهیز جاده‌های مواصلاتی و مشکلات تأمین تجهیزات، قرار دارند.
🏙 @Jonoub_Fouri
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 توصیه جالب و متفاوت بهرام بیضایی به بهاره رهنما

🔹فیلمی از مصاحبه بهاره رهنما با فریدون جیرانی در فضای مجازی بازنشر پیدا کرده است
🔹فیلمی از مصاحبه بهاره رهنما با فریدون جیرانی در فضای مجازی بازنشر پیدا کرده است. در قسمتی از این مصاحبه بهاره رهنما از توصیه بهرام بیضایی روایت می‌کند، بنابر گفته بهاره رهنما، بهرام بیضایی به او گفته می‌توانید بچه‌های خوشگل به دنیا بیاورید ولی کار بازیگری نکنید.
🏙 @Jonoub_Fouri
ارسال لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان

🔹رئیس کمیسیون قضایی مجلس:
🔹کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.
🔹عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به بحث میزان مجازاتها بود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.
🏙 @Jonoub_Fouri
خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر: فقط تلفنی با دوستانم صحبت می‌کنم

🔹سلنا گومز، خواننده و بازیگر ۳۱ ساله آمریکایی که بالاترین تعداد دنبال کننده را با ۴۲۹ میلیون کاربر به عنوان یک زن در اینستاگرام دارد، اعلام کرد که خود از این رسانه اجتماعی بیرون آمده
🔹او گفت: این با ارزش ترین هدیه ای است که برای سلامت ذهنی اش به خود داده است. او در نشست اخیر صد چهره تاثیرگذار تایم گفت اکنون او خوشحال تر است و  دیگر با دوستانش به جای ارسال پیام، تلفنی صحبت می کند.
🔹سلنا گومز بارها در مصاحبه هایش گفته بود که از شبکه های مجازی واهمه دارد.
🏙 @Jonoub_Fouri
کلید اولیه نوبت اول کنکور فردا منتشر می‌شود

🔹کلید اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) فردا سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه جاری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.
🔹کارنامه اولیه داوطلبان نوبت اول نیمه مردادماه جاری اعلام و همزمان چند روز بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز می‌شود.
🏙 @Jonoub_Fouri
مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ باردیگر تمدید شد

🔹سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا پایان وقت روز چهارشنبه (دوازدهم اردیبهشت ماه) و اصلاحیه مجدد دفترچه انتخاب رشته این آزمون خبر داد.
🏙 @Jonoub_Fouri
وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد

🔹صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
🔹به تازگی سامانه‌ای در وزارتخانه تعریف شده که آمار کاملی از همه افراد بدون شغل در هر گوشه از کشور در آن گردآوری شده است؛ به گونه‌ای که به تفکیک هر شهرستان می‌توان استعلام گرفت که افراد زیرِ خط فقر یا بدون شغل چه کسانی هستند.
🔹۱۹ میلیون خانوار و حدود ۶۰ میلیون نفر جمعیت به عنوان جامعه هدف طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور محسوب می‌شوند.
🔹این طرح که از اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد، اما اجرای آزمایشی آن در برخی نقاط کشور، دولت را مصمم کرد تا ایرادات آن را رفع و به صورت ملی و سراسری اجرا کند.
🔹رئیس‌جمهور بر استمرار اجرای این تاکید دارد؛ بنابراین، طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد./ تسنیم
🏙 @Jonoub_Fouri
علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟

🔹رئیس پلیس راهور فراجا:
🔹۵ درصد جرائم رانندگی اشتباهی ارسال می‌شود که برای رفع این خطا باید دوربین‌ها نوسازی شود البته دستکاری کردن پلاک توسط برخی از رانندگان در این اشتباه بی‌‌تاثیر نیست.
🔹سامانه رسیدگی غیرحضوری یا اینترنتی به اعتراضات در دست آماده‌سازی است و امیدواریم به‌زودی یعنی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم از این سامانه رونمایی کنیم./باشگاه خبرنگاران
🏙 @Jonoub_Fouri
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 نعیمه نظام‌دوست: دوست دارم با «مهران مدیری» ازدواج کنم
🏙 @Jonoub_Fouri
کلاهبرداری با پیامک جعلی سامانه ثنا

🔹سرهنگ طولابی‌نژاد، فرمانده انتظامی شهرستان بافق:
🔹 با اعلام کلاهبرداری در فضای مجازی با پیامک جعلی ثنای قوه قضائیه از طریق شماره شخصی، که در این زمینه بار‌ها تکرار شده باز هم دو نفر در دام شیادان افتادند و در مجموع از آن‌ها ۹۰ میلیون ریال کلاهبرداری شد.
🏙 @Jonoub_Fouri
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 مسئول سامانه‌های هک شده مجلس یکی از اعضای شورای شهر تهران است!

🔹روح‌الله نجابت، نماینده مردم شیراز در مجلس:
🔹ما ۴۰۰ میلیارد تومان برای هوشمندسازی تخصیص داده بودیم ولی معلوم نیست چه‌طور هزینه شده است.
🔹در ایام انتخابات با هک سامانه‌های مجلس مواجه شدیم. اگر قرار است پولی بدهیم و سامانه‌ها هک شود، پس بهتر است این کار را نکنیم.
🔹می‌گویند مسئولیت سامانه‌های مجلس با یکی از اعضای شورای شهر تهران است که در مجلس هم دفتر دارد و مشاوره می‌دهد!
🏙 @Jonoub_Fouri
رسیدگی به ۲ میلیون پرونده در پزشکی قانونی

🔹رئیس سازمان پزشکی قانونی:
🔹سال ۱۴۰۲ در ۴۵۰ مرکز پزشکی قانونی سطح کشور، بیش از دو میلیون و ۱۵۰ هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت./ باشگاه خبرنگاران
🏙 @Jonoub_Fouri
سخنگوی صنعت آب ایران:

🔹حجم آب موجود در مخازن سد‌های کشور معادل سال گذشته است اما ورودی به مخازن نسبت به سال گذشته هشت درصد کاهش داشته است./صداوسیما
🏙 @Jonoub_Fouri
امین منوچهری مهاجم سابق استقلال امروز در اتوبان چمران تهران در ترافیک مورد حمله سارقین قرار گرفت و گردنبند طلای او به سرقت رفت

🔹منوچهری در گفتگویی کوتاه گفت:
🔹در ترافیک اتوبان شهید چمران بودم و یک موتوری به آینه خودرو من برخورد کرد و پس از آن شروع کرد به فریاد زدن و با دست به شیشه خودرو من می‌کوبید، زمانی که شیشه ماشین را پایین دادم تا ببینم چرا این کار را انجام می‌دهد یک نفر دیگر از پشت سر آمد و گردنبند من را از گردنم کشید و همین اتفاق باعث شد تا گردنم آسیب جزئی ببیند.
🔹صحنه شوکه کننده بود و حتی نتوانستم واکنش نشان دهم، زمانی که شیشه ماشین را پایین کشیدم شخص موتور سوار با مشت به سمت من حمله کرد و از این اتفاق شوکه شده بودم و ناگهان یک نفر دیگر اقدام به سرقت کرد، نمی‌دانم چرا رسیدگی نمی‌شود. این چندمین بار است که در اتوبان چمران این اتفاق تکرار می‌شود و فکر می‌کنم آنها یک باند هستند که این کار را انجام می‌دهند!
🔹او در انتها گفت: پیگیری نکردم چون به نظرم به جایی نمی‌رسد. بارها همین اتفاق افتاده، نه جلوگیری انجام شده و نه پیگیری اتفاق می‌افتد./خبرورزشی
🏙 @Jonoub_Fouri
فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح

🔹روابط عمومی راه‌آهن:
🔹بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد برای ایام شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام، از فردا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۹ صبح از سکوهای اینترنتی و حضوری به فروش می‌رسد.
🏙 @Jonoub_Fouri
دلار در روزنامه کیهان به کانال ۵۰ هزار تومانی ریزش کرد!

🔹روزنامه کیهان نوشت:
🔹دلار دیروز در مرکز مبادله ارز و طلا در بخش اسکناس بدون تغییر ۴۴ هزار و ۳۵۹ تومان و در بخش حواله ۴۱ هزار و ۴۱۸ تومان کشف قیمت شد‌. همچنین یورو دیروز در صرافی‌ها با نرخ توافقی به قیمت ۴۷ هزار و ۴۵۴ تومان معامله و اسکناس درهم امارات هم ۱۲ هزار و ۷۸ تومان قیمت خورد.بررسی میدانی روز گذشته بازار ارز در میدان فردوسی هم نشان داد، دلار آزاد توسط دلالان مقابل صرافی‌ها با ورود به دامنه ۵۰ هزار تومان، ۵۹ هزار و ۶۰۰ تا ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.
🏙 @Jonoub_Fouri
HTML Embed Code:
2024/05/21 18:50:09
Back to Top