TG Telegram Group Link
Channel: جبهه اهل سنت ایران
Back to Bottom
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مردم تشنه عدالت و آزادى است و مردم ايران براى رسيدن به عدالت و آزادى سال ۵۷ انقلاب كردند.

@JabheSunnat
توییت استاد کاک حسن امینی:

در آستانەی یکمین سالگرد "جمعەی خونین زاهدان" همدردی و پشتیبانی خود را از جناب مولانا عبدالحمید و مردم غیور بلوچستان، بەویژە خانوادەی شهدا اعلام نمودە، و از حاکمیت می‌خواهم بە عنوان قدم اول جهت آشتی با مردم، همەی زندانیان سیاسی و مذهبی، بخصوص زندانیان اهل سنت را آزاد نماید.

🆔 https://twitter.com/hasanamini1325/status/1707739687421386984?t=7-vBv1hnedlnpzHtzV1BZQ&s=35
🔥پیام واضح آزادیخواهان بلوچ در آستانه سالگرد جمعه خونین زاهدان که خواهان محاکمه و مجازات عاملان و آمران جنایت کشتار جوانان بلوچ شدند.

🆔@javanmardi77
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴 چرا مردم ایران در انتخابات شرکت نمی‌کنند!؟


🌐 Twitter | Instagram | Youtube | Web | Telegram
خطبه جمعه 7 مهر 1402
شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید
🎙 #فایل_صوتی سخنان شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه اهل سنت زاهدان
🔺 تاریخ: 7 مهر 1402

www.abdolhamid.net

🌷🌷🌷🌷
🆔 hottg.com/molanaabdolhamid
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🎥 #فایل_تصویری سخنان شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه اهل سنت زاهدان 🔽
📅 جمعه 7 مهر 1402
💾 کیفیت: پایین

🆔 hottg.com/molanaabdolhamid
مولانا عبدالحمید:
🔷مردم همچنان خواستار «مجازات شرعی و قانونی» عاملان جنایت جمعه خونین هستند

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، امروز (7 مهرماه 1402) در مراسم نماز جمعه زاهدان، با اشاره به سالگرد فاجعۀ جمعه خونین زاهدان که 8 مهرماه سال گذشته اتفاق افتاد، بر این موضوع تاکید کردند که خانواده‌های شهدا و مجروحین و عموم مردم همچنان خواستار «مجازات شرعی و قانونی» عاملان این «جنایت» هستند.

🔹مردم به‌خاطر بیگانگان اعتراض نمی‌کنند
🔹فقر و تنگدستی بر کشور سایه انداخته است
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه زاهدان، شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید گفتند: امروز مردم ایران‌زمین واقعا مشکل دارند. این مردم چهل‌وچهار سال مشکلات و سختی‌ها را تحمل کرده‌اند، اما امروز صدای‌شان بلند شده و اعتراض دارند. این مردم به‌خاطر هیچ جایی و هیچ دولت و کشوری اعتراض نمی‌کنند و هرگز برای اجانب و بیگانگان این اعتراضات را انجام نمی‌دهند و اگر چنین افرادی باشند هم خیلی اندک هستند، بلکه مشکلات بر ملت ایران فشار آورده‌اند.
ایشان در ادامه افزودند: مشکلات اقتصادی و معیشتی در بین ملت ایران عام است و تمام مردم به این مشکل دچار هستند، زیرا درآمدشان کفایت نمی‌کند و در مقابل زن و فرزندان‌شان شرمنده هستند و نمی‌توانند خواسته‌های آنها را برآورده کنند. این روزها که مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی شده‌اند بسیاری توانایی خرید وسایل مورد نیاز فرزندان‌شان و تهیه لباس فرم را برای آنان ندارند. بسیاری قدرت خرید مواد غذایی برای فرزندان‌شان ندارند. بسیاری از کسبه و تجار بدهکار هستند و یا اینکه نمی‌توانند طلب‌های خودشان را از مردم وصول کنند.
خطیب جمعه زاهدان تاکید کردند: فقر و تنگدستی بر تمام اقشار جامعه سایه انداخته است؛ کارمند و تاجر و صاحبان صنایع و تولید همه گرفتارند و نمی‌دانند چکار کنند. پول از ارزش افتاده و دیگر دردی دوا نمی‌کند. در گذشته ده‌میلیون تومان ده‌هزار دلار و کمتر از این هم بود و حتی سیصدهزار تومان، هزار دلار بود، اما امروز که ده‌میلیون تومان دویست دلار است کدام کارگر می‌تواند زندگی کند؟ از روستاها وقتی برخی افراد می‌آیند و از وضعیت‌شان تعریف می‌کنند انسان می‌خواهد گریه کند؛ خشکسالی‌ به دامداری‌ها و کشاورزی‌ها ضربه زده و کار دیگری هم ندارند. اینها از کجا نان بخورند؟ چرا مسئولان در این رابطه فکر اساسی نمی‌کنند؟ از جانب مسئولان وعده داده شده، اما تا کنون این وعده‌ها هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

🔹«فساد» و «تبعیض» در کشور گسترش یافته است
🔹بسیاری از مدیران به‌جای منافع مردم، دنبال منافع شخصی هستند
مولانا عبدالحمید در ادامه از «فساد» و «تبعیض» به‌عنوان دو مشکل اساسی در کشور یاد کردند و گفتند: عموم شکایت و اعتراض مردم در رابطه با بی‌عدالتی و فساد است. متاسفانه فساد در بدنۀ ادارات کل کشور نفوذ کرده و نهادینه شده است. نمی‌گویم همه اما بسیاری از کارمندان و مدیران به‌جای منافع مردم، دنبال منافع شخصی هستند. تبعیض و نابرابری در تمام کشور وجود دارد و این تبعیض در مناطق قومی و مذهبی بسیار شدید است. چهل‌وچهار سال است که مردم این منطقه گرفتار تبعیض و نابرابری هستند. حضور اهل‌سنت و بلوچ در ادارات مرکز استان خیلی اندک است. در استخدام‌ها عدالت نیست. ما چند دهه است که به این موضوع اعتراض داریم و این مسائل در خطبه‌های جمعه و از زبان نمایندگان هم مطرح شده‌اند و به رؤسای جمهور و دولت‌ها هم رسانده شده، اما نتیجه نداده است.
ایشان افزودند: تبعیض حتی در جامعۀ شیعه هم به شدت وجود دارد. در عزیزان شیعۀ ما افراد شایسته و توانمندی هست که اگر این افراد روی کار باشند نارضایتی‌ها کاهش پیدا می‌کند، اما متاسفانه فقط یک طیف خاصی به‌کار گرفته می‌شوند و گزینش‌ها افرادی را که کمتر رنگ مذهبی داشته باشند و یا فکرشان آزاد باشد رد صلاحیت می‌کنند. لذا تبعیض مشکلی‌ست که تمام کشور را گرفتار کرده است. بسیاری از شایستگان از کشور مهاجرت کرده‌اند، بسیاری خانه‌نشین و بسیاری هم بر اثر تبعیض‌های قومی و مذهبی و سایر سختگیری‌ها رد شده‌ و الان پیر شده‌اند و فرصت خدمت‌ به جامعه را از دست داده‌اند.👇🏽
🔹آزادی‌های قانونی و مشروع را به مردم بدهید
🔹«تغییر سیاست‌های داخلی و خارجی» خواسته‌ای ملی است
امام‌جمعه زاهدان در ادامه به موضوع «آزادی بیان» اشاره کردند و گفتند: شما آزادی‌های قانونی و مشروع و آزادی‌هایی که در دنیا برای سایر ملت‌ها وجود دارند را بدهید؛ باید آزادی بیان و قلم و آزادی سیاسی و احزاب باشد تا افراد بتوانند بنویسند و حرف بزنند و انتقاد کنند. متاسفانه آزادی‌ها دچار اختلال شده‌اند. یادم است یک بار در یکی از دولت‌ها برنامه‌ای اقتصادی تصویب شده بود و شخصی به این مصوبه انتقاد کرده بود که این برنامه اشتباه دارد. این شخص را مهلت ندادند و او را دستگیر کردند و بعدها ثابت شد که آن برنامۀ اقتصادی اشتباه داشته است. اگر در جامعه انتقاد نباشد آن جامعه از رشد و بالندگی می‌ایستد و به بدبختی می‌رسد. انتقاد به قصد تخریب نه، اما به قصد اصلاح و در راستای انتظارات مردم و خواسته‌های ملی باید باشد.
ایشان خاطرنشان کردند: امروز همۀ مردم ایران گرفتارند و تا زمانی که به این گرفتاری‌ها رسیدگی نشود و تا زمانی که با نخبگان و افراد توانمند و سیاستمداران منتقد جامعه ننشینید و حرف آنها را گوش نکنید و در فکر حل مشکلات کشور و مردم نباشید، این نگرانی‌ها همچنان وجود خواهند داشت. تا زمانی که درد باشد، چگونه می‌توان جلوی ناله را گرفت؛ درد را باید با دارو مداوا کرد.
ایشان گفتند: مردم می‌گویند سیاست‌های گذشته جواب نداده‌اند و این یک خواستۀ ملی است که این سیاست‌ها باید تغییر کنند، چنان‌که در تمام دنیا عرف همین است که وقتی یک سیاست و قانونی جواب ندهد آن را تغییر می‌دهند، اما متاسفانه در کشور ما به این موضوع کمتر توجه شده است. لذا سیاست‌های داخلی و خارجی نیاز به تغییر دارند و تا زمانی که این سیاست‌ها و قوانین که سبب ایجاد مشکلات شده‌اند اصلاح نشوند فرونشاندن مشکلات بسیار دشوار است.

🔹جنایت جمعه خونین زاهدان «غیرمنتظره» و «نتیجه تبعیض» بود
🔹قضاتِ پرونده‌های جمعه خونین از جاهای مختلف تحت فشار هستند
مولانا عبدالحمید در بخش دیگری از سخنان‌شان در مراسم نماز جمعه زاهدان به سالگرد حادثۀ جمعه خونین زاهدان اشاره کردند و گفتند: اتفاقی که مهرماه سال گذشته در اینجا رخ داد برای مردم ما و ملت ایران و برای تمام کسانی که دارای وجدان بیدار هستند اتفاق تلخی بود. چنین اتفاقی با این حجم از کشته و زخمی در هیچ جای دنیا رخ نمی‌دهد که نزدیک به صد نفر کشته و شهید و نزدیک به سیصد نفر هم مجروح بشوند که در میان مجروحین برخی کور و برخی هم فلج شده‌اند.
ایشان ادامه دادند: هیچ‌کس انتظار نداشت که چنین اتفاقی رخ بدهد؛ آن‌هم در مصلای زاهدان که همواره از اینجا در رابطه با انتخابات صحبت شده و حرف حاکمیت زده می‌شد، مسئولان می‌آمدند و اینجا سخنرانی می‌کردند. اینجا همواره از وحدت صحبت شده و یکی از مراکزی‌ست که داعیه وحدت داشته و در امنیت کشور تاثیرگذار بوده و همواره بر مسیر اعتدال حرکت کرده و جلوی افراطیون ایستاده است.
امام‌جمعه زاهدان تصریح کردند: خواستۀ مردم در طول این یک سال این بوده که کسانی که مرتکب این جنایت و گناه بزرگ شده‌اند به مجازات اسلامی برسند. مردم خواستۀ ناحقی ندارند؛ می‌گویند اینجا جمهوری اسلامی است و کسانی که مرتکب این جنایت شده‌اند مطابق با احکام و قوانین اسلام مجازات بشوند.
ایشان در ادامه گفتند: جا دارد بنده از این مردم تشکر کنم که صبر کردند و به این قانع شدند که موضوع از طریق قانون پیگیری بشود. بسیاری از خانواده‌های شهدا و مجروحین بنا بر اصرار ما و پیگیری‌هایی که برخی از مسئولان هم داشته‌اند، پرونده تشکیل داده‌اند، برخی هم که گفته‌اند قانون جواب نمی‌دهد و مجازاتی صورت نمی‌گیرد هنوز نیامده‌اند و تشکیل پرونده نداده‌اند.
مولانا عبدالحمید خاطرنشان کردند: اگرچه ما نسبت به قاضی‌هایی که مسئولیت رسیدگی به این پرونده‌ها را بر عهده دارند شناخت داریم و در مورد آنها حرفی نداریم، اما بنده قبلا هم گفته‌ام که متاسفانه در کشور ما قضات استقلال لازم را ندارند و ما از طریق وکلایی که گرفته‌ایم و یا از طریق خانواده‌های شهدایی که در دادگاه حاضر می‌شوند و حتی از طریق افرادی که در دادگاه محاکمه می‌شوند و بعضی حرف‌هایشان به بیرون درز می‌کند اطلاع داریم که قاضی‌های پرونده‌های جمعه خونین از جاهای مختلف تحت فشار هستند. لذا ما چندان امیدی نداریم که این قضات بتوانند حکمی صادر کنند.
ایشان تاکید کردند: خواستۀ ما و تمام مردم این است که مرتکبین این جنایت بر اساس قانون اسلامی مجازات بشوند؛ ما به همین راضی هستیم و این زیاده‌خواهی نیست. ما هرگز زیاده‌خواهی نداریم. ما به‌عنوان کسی که نسبت به مسائل و احکام اسلامی آگاهی داریم معتقدیم این جنایت، قصاص دارد، و اگر کسی با دلیل و مدرک ما را قانع کند که این کار، قصاص ندارد ما قانع می‌شویم.👇🏽
ایشان خاطرنشان ساختند: بعضی گفته‌اند که دیه می‌دهیم و مصالحه بشود. قبلا هم گفته شده که این مردم به دیه راضی نیستند. امروز مجروحین و خانواده‌های شهدای جمعه خونین در مصلا حضور دارند و می‌گویند اگرچه بسیاری از ما به پول دیه نیاز داریم، اما قلب ما با دریافت دیه تسلی نمی‌شود.
ایشان ادامه دادند: جا دارد بنده از تمام مردم ایران و همچنین از ایرانیانی که در خارج از کشور هستند و در جریان جمعه خونین با ما و مردم ما همدردی کرده و مشکلات اینجا را درک کردند نیز تشکر کنم. مردم این منطقه مظلومیت شدیدی کشیده‌اند و بسیاری از هموطنان ما این مظلومیت را ندارند و شاید این مظلومیت را متوجه نشوند. جریانی که در زاهدان اتفاق افتاد نیز یکی از آثار تبعیض است. تبعیض در شعبه‌های مختلف تاثیر می‌گذارد.

🔹اگر مسئولان به خواسته‌های ملی رسیدگی کنند، حاضریم از مردم بخواهیم از خون‌های خودشان بگذرند
امام‌جمعه زاهدان در ادامه خطاب به مسئولان کشور گفتند: اگر شما بتوانید به خواسته‌های ملی رسیدگی کنید و مشکلات ملت ایران را که مردمِ ما هم جزو ملت ایران هستند، حل کنید، ما حاضریم از مجروحین و خانواده‌های شهدا خواهش کنیم که رضایت بدهند و از خون خودشان بگذرند. مردم این منطقه ممکن است سواد نداشته باشند اما الحمدلله عقل و قدرت تحلیل مسائل را دارند و بنده مطمئنم این مردانگی در مردم این منطقه وجود دارد که اگر مشکلات تمام ملت ایران را حل کنید، از حق‌شان گذشت کنند.
ایشان افزودند: شما مسئولین باید با مردم ایران بنشینید و مشکلات ملت را که درواقع مشکلات خودِ شماست، با مذاکره و گفت‌وگو حل کنید. زنان و مردان سیاسی را که بعضی از آنها در زندان‌ها و یا حصر خانگی پیر شده‌اند، آزاد کنید و به حرف‎شان گوش کنید.
امام‌جمعه زاهدان گفتند: اگر شما مشکلات کشور را حل کنید ما از تمام ملت ایران درخواست خواهیم کرد که از خون خودشان بگذرند و یک آشتی ملی و وحدت ملی برقرار شود. وحدت یک گروه، وحدت نیست؛ اینکه عده‌ای با هم جمع بشوند که با هم وحدت می‌کنیم، این که وحدت نیست، شما با چه کسی وحدت می‌کنید؟! مردم ایران مردم بافرهنگی هستند و ما این شایستگی را در این ملت احساس می‌کنیم که اگر حرف‌ها و خواسته‌های این مردم شنیده شده و رضایت‌شان حاصل بشود، می‌تواند به یک آشتی ملی بزرگ در کشور بینجامد.

🔹بنده هیچ‌گاه به خشونت و برادرکُشی راضی نیستم
مولانا عبدالحمید در ادامه گفتند: اگر موضوع رسیدگی به مشکلات تمام ملت ایران متحقق نشود، ما و مردمِ ما پیرامون آن مسأله صبر می‌کنیم تا رسیدگی اسلامی صورت گیرد و هر حقی را که شریعت اسلام و قرآن می‌دهد، بر همان راضی هستیم.
ایشان تاکید کردند: چیزی که مجددا بنده بر آن تاکید دارم تمامیت ارضی کشور است. ما وطن و هموطنان خودمان را دوست داریم و هیچ‌گاه به خشونت و اینکه مردم ایران یکدیگر را بکُشند راضی نیستیم. بنده به صراحت بگویم که به جنگ و خشونت و برادرکُشی و فتنه رضایت ندارم، بلکه بر پیگیری‌ها و تلاش‌های مدنی که در تمام دنیا و در ایران هم مشروعیت قانونی دارند، تاکید می‌کنم.
امام‌جمعه زاهدان در پایان گفتند: خطاب ما به مسئولان رده‌بالای کشور آن است که به موضوع زاهدان و سایر مسائل کشور فکر کنند. ما بدخواه و دشمن شما نیستیم، بلکه خیرخواه همه هستیم و برای همه دلسوزی داریم. از کنار اختلافی که در کشور پیش آمده است با ربط‌دادن آن به این کشور و آن کشور رد نشوید. خواستۀ بنده از شما آن است که با منتقدین بنشینید و مشکلات را حل کنید و با خواسته‌های ملت کنار بیایید تا مشکلات با امنیت و سلامتی و محبت حل شوند و مردم ایران که ملت بزرگی هستند بتوانند بدون دغدغه کنار هم زندگی کنند.

🌿🌿🌿🌿🌿
⬇️به کانال رسمی پایگاه اطلاع‌رسانی مولانا عبدالحمید بپیوندید:
https://hottg.com/+AAAAADufFAhw4iVAJG7iTA
توییت استاد کاک حسن امینی:

لازم است همەی مسئولین بدانند کە انتقادات، اعتراضات و مطالبات جناب مولانا عبدالحمید اسماعیل زهی، مربوط بە همەی علما و اهل سنّتِ حقیقی ایران است، لذا هرگونە بی‌توجهی یا برخورد نسنجیدە با شخص ایشان و بیانات و خواستەهایشان، بی‌توجهی و برخورد باهمەی اهل سنت راستین ایران شمردە خواهد شد.

https://twitter.com/hasanamini1325/status/1724030526636326934?t=FYa7Tgi2y0EccmqBiUwRuw&s=35
HTML Embed Code:
2024/04/29 11:18:42
Back to Top