TG Telegram Group Link
Channel: فناوری فوری📡
Back to Bottom
سری گلکسی S25 با مدل هوش مصنوعی جمینای نانو ٢ گوگل عرضه می‌شود

🔹درحال‌حاضر سری گلکسی S24 از نسل اول مدل جمینای نانو گوگل برای ویژگی‌های هوش مصنوعی روی دستگاه (on-device) استفاده می‌کند. اکنون به گفته یکی از مدیران سامسونگ، پرچمدار بعدی این شرکت، یعنی گلکسی S25 می‌تواند به مدل جمینای نانو ٢ که گوگل هنوز آن را معرفی نکرده است، مجهز شود.
🔹جمینای نانو ٢ نسبت به نسل قبلی خود بهبود خواهد یافت و می‌توانیم انتظار پیشرفت در زمینه‌هایی مانند تشخیص صدا و پردازش تصویر را داشته باشیم. یکی دیگر از جزئیات افشاشده درباره این مدل هوش مصنوعی، بحث هزینه اشتراک آن است.
🔹 در فوریه (بهمن‌ماه)، یکی از مدیران ارشد سامسونگ گفت ویژگی‌های آینده هوش مصنوعی ممکن است به نوعی هزینه اشتراک نیاز داشته باشد؛ بنابراین ویژگی آینده‌ی هوش مصنوعی جمینای نانو ٢ ممکن است کاملاً رایگان نباشد.
🖥 @IT_Fouri
سال گذشته ۱۰۰ شرکت تسهیلات تولید موبایل گرفتند

🔹 رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران با بیان آمار تسهیلات تولید موبایل در سال ۱۴۰۲ از اعمال دقت بیشتر در صدور مجوز تولید تلفن همراه خبر داد.
🔹سیدحسین سادات حسینی گفت:
🔹 در سال گذشته بیش از ۱۰۰ شرکت، درخواست خود را برای صدور مجوز تولید گوشی تلفن همراه ارائه کرده بودند که پس از طی مراحل مشخص شده، با دریافت برخی حمایت‌ها و سهیلات فعالیت خود را آغاز کردند.
🔹 بنا شد که وزارت صمت و وزارت ارتباطات شرکت‌های درخواست‌کننده صدور مجوز را مورد بررسی و راستی آزمایی قرار دهند تا مشخص شود امکانات و اعتبارات اختصاص‌یافته در جهت راه‌اندازی خط تولید و بهره‌برداری از آن استفاده شده یا خیر.
🔹 این راستی‌آزمایی‌ها، صدور مجوزهای جدید برای تولید تلفن همراه را مشمول دقت، بررسی‌ و زمان بیشتری می‌کند.‌
🖥 @IT_Fouri
پیشنهاد ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا با یک لایحه جدید به مجلس سنا می‌رود

🔹مجلس نمایندگان آمریکا لایحه دیگری را تصویب کرد که در صورت عدم فروش تیک‌تاک به شرکت‌های غربی، موجب ممنوعیت این پلتفرم در ایالات‌متحده می‌شود. این مجلس در گذشته نیز لایحه‌ای دراین‌باره تصویب کرده بود، اما این لایحه جدید به‌گونه‌ای تنظیم و ارائه شده است که به‌ تعویق‌ انداختن بررسی آن توسط مجلس سنا کار دشوارتری باشد.

🖥 @IT_Fouri
هر لحظه ممکن است کانال تلگرامی در اختیار خود را از دست بدهید!

🔹سایبربان نوشت:
🔹در چند روز گذشته شایعاتی در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) و انجمن های هک درباره آسیب ‌پذیری اجرای کد از راه دور در نسخه ویندوز تلگرام منتشر شده است.
🔹تلگرام به سرعت این ادعاها را رد کرد و اظهار داشت که آنها نمی توانند وجود چنین آسیب پذیری را تایید کنند و این یک ویدیو جهت فریب است.
🔹اما روز بعد در فروم هکری xss فایلی به اشتراک گذاشته شد که نشان می دهد با ارسال یک فایل آلوده و کلیک کاربر دسترسی اجرای کد از راه دور برای مهاجم فراهم می گردد.
🔹این اشکال در ۱۰ آوریل به تلگرام گزارش شد و آنها کدمنبع را اصلاح کردند با این حال به نظر نمی رسد که این اشکال برطرف شده باشد.
🔹به کاربران این پلتفرم توصیه می شود که تلگرام را به روز نگه داشته و از باز کردن فایل ها، تصاویر و فیلم های ناشناس خودداری نمایند.
🔹 چنین آسیب پذیری در سال ۲۰۲۰ برای واتس آپ نیز گزارش شد که طی آن مهاجم می توانست با برقراری یک تماس صوتی و یا تصویری کد دلخواه خود را بر روی دستگاه قربانی اجرا کند.
🔹شرکت اسرائیلی پگاسوس از این آسیب پذیری برای آلوده سازی تلفن های همراه مقامات امنیتی و دولتی در سراسر جهان استفاده کرد.
🖥 @IT_Fouri
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 اولین گوشی پولستار برای همگام‌سازی با خودروهای الکتریکی معرفی شد [ت

🔹پولستار یک برند خودروسازی سوئدی است که تحت مالکیت جیلی قرار دارد و هدف آن تولید خودروهای برقی نوآورانه است. این شرکت اکنون از نخستین تلفن همراه هوشمند خود رونمایی کرده است. هدف از تولید گوشی پولستار، یکپارچه‌سازی بیشتر در خودروهای برقی این برند است.
🔹گوشی پولستار موسوم به Polestar Phone، بدون مشکل با خودروهای این برند ادغام می‌شود. خودروهای پولستار سیستم نرم‌افزاری اختصاصی خود را دارند که پولستار ۴ نام دارد. گوشی‌های پولستار با همکاری برند چینی میزو (Meizu) ساخته شده‌اند. این شرکت نیز یکی از زیرشاخه‌های جیلی به شمار می‌آید.

🖥 @IT_Fouri
سامسونگ و کوالکام به ٢٠ درصد سرعت دانلود بالاتر در شبکه 5G دست یافتند

🔹سامسونگ و کوالکام اعلام کردند که با انجام آزمایش‌هایی روی فناوری 1024QAM برای هر دو باند طیف فرکانس دوطرفه (FDD) و زمان تقسیم دوطرفه (TDD)، موفق شده‌اند سرعت دریافت داده در شبکه 5G را ٢٠ درصد افزایش دهند.
🔹فناوری QAM یک مدولاسیون پیشرفته است که به مقدار داده‌ای (به بیت) که می‌تواند با هر انتقال ارسال شود، ارتباط دارد. هرچه عدد QAM بالاتر باشد، انتقال کارآمدتری را به‌همراه دارد. درحالی‌که اکثر شبکه‌های تجاری از 256QAM استفاده می‌کنند، جدیدترین نسخه استاندارد 3GPP که استاندارد پهن‌باند موبایل است، استفاده از 1024QAM را توصیه می‌کند.

🖥 @IT_Fouri
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 نازک ترین ساعت مکانیکی جهان
🖥 @IT_Fouri
قیمت پیکسل 8a گوگل توسط یک سایت خرده‌فروشی فاش شد

🔹 وب‌سایت یک خرده‌فروش کانادایی قیمت پیکسل 8a را فاش کرده است. به‌نظر می‌رسد نسخه ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی تقریباً ۵۱۰ دلار (۷۰۸ دلار کانادا) و نسخه ۲۵۶ گیگابایتی نیز تقریباً ۵۷۲ دلار (۷۹۲ دلار کانادا) قیمت دارد. به‌عبارتی، انتظار می‌رود گوشی آتی گوگل در مقایسه با قیمت زمان عرضه پیکسل 7a، تقریباً ۱۴۴ دلار افزایش قیمت داشته باشد.
🔹 اگر این افشای قیمت صحت داشته باشد، پرداخت حدود ۱۴۵ دلار بیشتر برای یک گوشی اقتصادی چندان به‌صرفه نخواهد بود. البته براساس گزارش‌های قبلی، پیکسل 8a ارتقاهایی خواهد داشت. احتمال دارد این گوشی به پردازنده تنسور G3 همراه با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی مجهز باشد.
🔹 انتظار می‌رود پیکسل 8a با صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی OLED، رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی و حداکثر روشنایی ۱۴۰۰ نیت عرضه شود. این گوشی ظاهراً همان دوربین‌های پیکسل 7a یعنی دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی را خواهد داشت.
🖥 @IT_Fouri
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 عکس‌ها با ابزار جدید مایکروسافت سخنگو می‌شوند

🔹آزمایشگاه مایکروسافت از یک ابزار آزمایشی هوش مصنوعی جدید به نام VASA-1 رونمایی کرده؛ این ابزار تصویر ثابتی از یک شخص (یا نقاشی یک نفر) و یک فایل صوتی را پردازش کرده و یک چهرهٔ واقعی در حال صحبت‌کردن ایجاد می‌کند.
🖥 @IT_Fouri
هواوی: با وجود تحریم‌های آمریکا، به رشد ادامه می‌دهیم

🔹«ژو ژیجون»، رئیس دوره‌ای هیئت‌مدیره هواوی، در کنفرانس Analyst Summit 2024 سخنرانی جالب‌توجهی انجام داد. او در هنگام ارزیابی سهم این شرکت در بازار راهکارهای هوش مصنوعی و شبکه، به نکاتی قابل تأمل، به‌ویژه درباره تحریم‌ها اشاره کرد.
🔹ژیجون گفت وضعیت اقتصادی و ژئوپلتیک جهانی هنوز علیه این شرکت است. این عوامل به نفع چین نیست، زیرا ایالات‌متحده همچنان به فشار بر هواوی و سایر شرکت‌های چینی ادامه می‌دهد و رشد آن‌ها را محدود می‌کند.
🔹با وجود این چالش‌ها، هواوی متوقف نمی‌شود و به بهینه‌سازی سبد محصولات خود و همچنین تقویت قدرت خود برای توسعه بهتر ادامه خواهد داد.
🖥 @IT_Fouri
هک شده‌اید یا نه؟ نشانه‌ها و راه‌حل‌ها

🔹 هکرها دائماً به دنبال راه‌هایی برای نفوذ به گوشی‌های هوشمند و سرقت اطلاعات شخصی و مالی کاربران هستند. به همین دلیل، آگاهی از نشانه‌های هک شدن گوشی و اقدام سریع برای مقابله با آن بسیار مهم است.
🖥 @IT_Fouri
یک صفحه جدید به واتس‌اپ اضافه خواهد شد

🔹🔷تیم توسعه‌دهندگان واتس‌اپ در حال کار روی صفحه جدیدی در این اپلیکیشن پیام‌رسان به نام صفحه «مورد علاقه» برای مخاطبین هستند.
🔹🔷 این صفحه به کاربران این امکان را می‌دهد تا سریع‌تر و آسان‌تر از قبل به مخاطبان مورد علاقه خود که نام آنها را در این فهرست قرار داده‌اند، دسترسی پیدا کنند.

🖥 @IT_Fouri
تیک‌تاک ظاهراً روی ویژگی هوش مصنوعی شبیه‌سازی صدا کار می‌کند

🔹طبق گزارش‌ها، تیک‌تاک درحال کار روی یک ویژگی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است که به شما امکان می‌دهد صدای خود را در عرض چند ثانیه به نرم‌افزار بشناسانید و شبیه‌سازی کنید. تعدادی رشته کد در آخرین نسخه این برنامه کشف شده است که نشان می‌دهد این ویژگی درحال توسعه است؛ اگرچه فعلاً هیچ خبری در مورد زمان انتشار آن وجود ندارد.
🖥 @IT_Fouri
هوش مصنوعی اپل احتمالا «سریع‌تر اما ضعیف‌تر» از گوگل خواهد بود

🔹 بلومبرگ در گزارشی اختصاصی می‌گوید اپل با هدف افزایش سرعت پردازش و اهمیت بیشتر به حریم خصوصی کاربران، در حال توسعه‌ی مدل زبانی بزرگ (LLM) جدیدی است که به‌طور کامل روی دستگاه اجرا می‌شود و نیازی به اینترنت ندارد.
🔹 بلومبرگ به‌طور مشخص‌تر می‌گوید که «تمامی شواهد» نشان می‌دهند هوش مصنوعی اپل «کاملا» روی دستگاه اجرا می‌شود و خبری از وابستگی به سرورهای ابری نخواهد بود.
🔹 استفاده از پردازش محلی باعث بهبود حریم خصوصی و سرعت پردازش می‌شود، اما ممکن است قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل را محدود کند. به گفته‌ی بلومبرگ، اپل می‌خواهد «خلأهای ایجادشده» را با هوش مصنوعی اینترنت‌محور گوگل و سایر شرکت‌ها پر کند.
🔹 منابع آگاه می‌گویند استراتژی بازاریابی اپل در حوزه‌ی هوش مصنوعی این است که فناوری موردبحث چگونه به کاربران برای انجام کارهای روزمره کمک خواهد کرد. اپل برنامه‌ای برای متمرکزشدن روی قدرت پردازشی هوش مصنوعی‌اش ندارد.
🔹 هوش مصنوعی اپل احتمالا «سریع‌تر اما ضعیف‌تر» از گوگل خواهد بود‌
🖥 @IT_Fouri
۱۰۰ شرکت تولید موبایل تسهیلات گرفتند؛ حالا صدور مجوز دقیق‌تر و آهسته‌تر می‌شود

🔹«سیدحسین سادات حسینی»، رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران، اعلام کرد در سال گذشته بیش از ۱۰۰ شرکت، درخواست مجوز تولید تلفن همراه داشته‌اند که حمایت‌ها و تسهیلاتی‌ هم در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.
🔹حالا آن‌طور که پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران از سادات حسینی نقل کرده، بناست وزارت صمت و وزارت ارتباطات این شرکت‌ها را بررسی کنند تا مشخص شود امکانات و اعتباراتی که در اختیارشان قرار گرفته است، صرف راه‌اندازی خط تولید و بهره‌برداری از آن کرده‌اند یا خیر.
🔹او می‌گوید: «راستی‌آزمایی‌ها، صدور مجوزهای جدید برای تولید تلفن همراه را مشمول دقت، بررسی‌ و زمان بیشتری می‌کند.»

🖥 @IT_Fouri
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 🔥مقایسه سرعت Groq و ChatGPT؛ عملکرد فوق‌العاده Llama 3 در کدنویسی

🔹متا به‌تازگی مدل زبانی بزرگ لاما ۳ را معرفی کرده و در اختیار برخی توسعه‌دهندگان قرار داده است. متا در زمان معرفی مدعی شد که این مدل زبانی عملکرد خیره‌کننده‌ای درزمینه‌های مختلفی مانند کدنویسی دارد. حالا ویدیویی از کدنویسی پایتون با پلتفرم هوش مصنوعی Groq با لاما ۳ منتشر شده است که عملکرد بسیار سریع‌تری از ChatGPT با مدل زبانی GPT-4 دارد.
🖥 @IT_Fouri
ایلان ماسک مخالف فیلتر شدن تیک‌تاک در آمریکا است

🔹ایلان ماسک، مالک شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، با قاطعیت علیه ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا موضع‌گیری کرد. این مخالفت همزمان با مطرح‌شدن لایحه‌ی جدید در کنگره آمریکا برای ممنوعیت اپلیکیشن چینی انجام شد.
🔹ماسک با انتشار پستی در ایکس نوشت: «به‌نظر من، حتی با وجود اینکه ممنوعیت تیک‌تاک می‌تواند به نفع ایکس باشد، این اپلیکیشن نباید در آمریکا ممنوع شود. چنین اقدامی مغایر با آزادی بیان و عقیده است و با ارزش‌های آمریکا همخوانی ندارد.»
🔹لایحه‌ی جدید مجلس نمایندگان آمریکا بندی دارد که اشاره می‌کند اگر تیک‌تاک به شرکت دیگری فروخته نشود یا ارتباطش را با چین قطع نکند، در آمریکا ممنوع خواهد شد.
🔹لایحه‌ی جدید آمریکا به تیک‌تاک یک سال فرصت می‌دهد تا ارتباطاتش را با شرکت بایت‌دنس و کشور چین قطع کند. پیش‌ از این، لایحه‌ی مشابهی با حمایت دو حزبی در مجلس نمایندگان ایالات‌متحده به تصویب رسید، اما در سنا با مخالفت‌هایی مواجه شد./ زومیت
🖥 @IT_Fouri
پلیس فتا ادمین کانال سکرت شهر را بازداشت کرد
🖥 @IT_Fouri
چین ۴۵۰۰ شرکت هوش مصنوعی دارد

🔹وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین(MIIT) اعلام کرد که تعداد شرکت‌های هوش مصنوعی(AI) در چین از ۴۵۰۰ فراتر رفته است.
🖥 @IT_Fouri
انسان‌ها در بازار کار چه مزیت‌هایی نسبت به هوش مصنوعی دارند؟ مدیر سابق OpenAI پاسخ می‌دهد

🔹انقلاب هوش مصنوعی این ترس را ایجاد کرده است که ماشین‌ها جایگزین انسان‌ها شوند. بااین‌حال، «زک کاس» (Zack Kass)، مدیر سابق OpenAI می‌گوید که در این زمان ویژگی‌های انسانی مانند تفکر انتقادی، شجاعت، بینش و خرد ضروری‌‌تر و مهم‌تر خواهند شد.
🔹زک کاس درباره وجه تمایز انسان با هوش مصنوعی می‌گوید در دنیایی که هوش مصنوعی می‌تواند با مهارت کد بنویسد و تجزیه‌وتحلیل کند، آنچه ما را به انسان تبدیل می‌کند، شاید بیش از هر زمان دیگری مهم باشد.
🔹درواقع او معتقد است باید به حوزه‌هایی همانند تفکر انتقادی متمایل شد که در آن‌ انسان‌ها هنوز از هوش مصنوعی بهتر عمل می‌کنند. زک کاس پیش‌ازاین نیز درباره خطرات هوش مصنوعی و لزوم سیاست‌گذاری درباره آن صحبت کرده بود.
🔹زک کاس اذعان دارد که در سال‌های آینده، مهم‌تر این است که ما وکلا را نه برای سرعت‌عمل آن‌ها، بلکه برای اینکه آن‌ها یک مسئله را واقعاً منحصربه‌فرد درک می‌کنند، استخدام کنیم. او گفته است که پذیرفتن ویژگی‌هایی که شما را دوست‌داشتنی می‌کنند، بسیار مهم است.

🖥 @IT_Fouri
HTML Embed Code:
2024/05/03 17:45:46
Back to Top