TG Telegram Group Link
Channel: سازمان عدالت و آزادی
Back to Bottom
💠خبرهای دفتر سیاسی سازمان

🌐نشست‌های هفتگی دفتر سیاسی سازمان عدالت و آزادی به صورت مجازی و با حضور اعضای این دفتر از مناطق مختلف برگزار شد.
🔰این نشست با تحلیل اخبار و مسائل مرتبط با جنگ غزه و مناقشات منطقه‌ای میان نیروهای جبهه‌ مقاومت با ارتش اسرائیل آغاز شد. اعضای دفتر سیاسی ضمن‌ محکوم کردن جنایات اسرائیل در غزه و کشتار گسترده‌ی غیرنظامیان فلسطینی که با حمایت یا سکوت دولت‌های حامی اسرائیل همراه بوده است، به لزوم تلاش همه نیروهای سیاسی برای پایان این جنایات و رسیدن به صلحی پایدار بر مبنای حفظ منافع مردم و ساکنین غزه تأکید کردند.
🔰همچنین اعضای این دفتر نسبت به مواجهه‌ متفاوت گروهی از جامعه‌ی ایرانی با فجایع و جنایات طرف‌های درگیر در جنگ غزه که برآمده از مخالفت آنها با سیاست‌ها و عملکرد دولت جمهوری اسلامی ایران است، ابراز نگرانی کردند.
🔰در همین رابطه از سیاست ایران در پرهیز از ورود مستقیم به جنگ غزه تقدیر و اظهار امیدواری شد که همواره‌ سیاست خارجی ایران متضمن حفظ منافع ملی باشد.
🔰در ادامه این نشست، گزارشی از وضعیت بررسی صلاحیت‌ها توسط هیأت‌های اجرایی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و نیز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان مطرح شد. تحلیل اعضا درخصوص ردصلاحیت جریان‌های سیاسی مختلف بیان شد و در همین راستا نگرانی جدی سازمان نسبت به تضعیف روزافزون مشارکت در انتخابات به‌سبب سیاست‌ها و عملکرد انحصارگرایانه‌ی نهادهای اجرایی و نظارت استصوابی نهادهای نظارتی بیان شد.
🔰در پایان این نشست و در راستای نگرانی اعضای دفتر سیاسی نسبت به تحولات جدید سیاسی در کشور، از اعضای جبهه اصلاحات درخواست شد با جديت و حساسیت نسبت به عملکرد غلط نهادهای اجرایی و نظارتی در تضعیف نهاد انتخابات و عدم مشارکت حداکثری و مؤثر مردم واکنش قاطع، صریح و مؤثر نشان دهند.

hottg.com/IIFJO
🌐 در محکومیت تروریسم و بمب‌گذاری کرمان

محمدشریف شاهی
معاون حقوقی دبیرکل و عضو ارشد شورای مرکزی سازمان عدالت و آزادی:

ترور خوب و تروریسم مشروع وجود ندارد؛
ترور به هیچ وجه مصداق جنگ مشروع نیست؛
فرقی نمی‌کند گروهی بنیادگرای جهادی عامل ترور باشند یا دولتی اقتدارگرا یا حتی دموکراتیک؛
هدف قرار دادن غیرنظامیان جنایت است، فرقی نمی‌کند این جنایت در کرمان رخ دهد، پاریس، صحرایی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین یا هر کجای دیگر؛
غیرنظامیان و خاصه کودکان باید از خشونت و وحشت دور باشند.
در محکوم کردن تروریسم و دادخواهی علیه تروریست‌ها جای تردید نیست.


http://hottg.com/IIFJO
🌐 هم‌دردی با خانواده‌ی جان‌باختگان و آسیب‌دیدگان جنایت کرمان

✍️ رضا سالیانی
سخنگو و عضو ارشد شورای مرکزی سازمان عدالت و آزادی:
تروریسم و قربانی کردن کورکورانه شهروندان بی‌گناه با هر ایدئولوژی و بهانه‌ای محکوم است ضمن عرض تسلیت خدمت خانواده‌های جان‌باختگان حادثه‌ی تروریستی کرمان، خواستار رسیدگی فوری به ابعاد حادثه از جمله دلایل وقوع آن و یافتن و برخورد ریشه‌ای با مسببان هستیم.
امنیت خط قرمز همگی‌مان است.

http://hottg.com/IIFJO
🌐 رضا سالیانی
سخنگوی سازمان عدالت و آزادی:


در روزگاری که بشر با تکیه بر هوش مصنوعی مرزهای اندیشه را در نوردیده است، دختری را به جرم عدم رعایت حجاب اجباری شلاق زده‌اند!
آن‌چه بر رؤیا حشمتی گذشته است درد و اندوه بزرگی است برای جامعه‌ی ایرانی!
با زیر پا گذاشتن کرامت انسانی، کینه و نفرت است که می‌کارید!

http://hottg.com/IIFJO
همواره انسانیت‌زدایی از کسانی که مانند ما نیستند، از مهم‌ترین موجه‌سازها برای #جنایت_علیه_بشریت بوده‌اند.
یادمان باشد حتی تبهکاران و انسان‌های ضداجتماعی نیز انسان هستند و هیچ کس شایستگی و مرجعیتی ندارد که وصف انسانیت را از دیگری سلب کند.
طی چند سال اخیر، جامعه گسسته و چندپاره ایرانی دائما در معرض سیاست "انسانیت زدایی" از غیر خود بوده است.
حامیان حکومت، طرفداران سلطنت، جمهوری‌خواهان، دینداران، سکولارها و... همه انسان هستند و بایستی از تمام حقوق انسانی بهره مند باشند.
موضع‌گیری‌ها و رفتارهای ما زایل کننده وصف انسانی ما نیست، نهایتا رفتار یا گفتاری تبهکارانه است که بایستی در یک فرایند دادرسی منصفانه مورد رسیدگی و احیانا مجازات قانونی قرار گیرد.
حتی در دشمنی و جنگ نیز بایستی مراقب بود از وصف انسان بودن دشمن غافل نشویم.
اینکه حامیان حکومت در کشتار کرمان هدف قرار گیرند، جای خشنودی ندارد.
از سوی دیگر آن‌که بر این اقدام تروریستی ابراز خشنودی می کند نیز فاقد وصف انسانیت، نیست.
باید مراقب باشیم بازی‌های ذهنی و گاه سیاست‌های ویرانگر، موجه‌ساز جنایت نسبت به غیرخودی نشود.

برگرفته از کانال دکتر محمدشریف شاهی
عضو ارشد سازمان عدالت و آزادی


http://hottg.com/IIFJO
🌐 شهلا لاهیجی درگذشت.

✔️شهلا لاهیجی متولد ۱۳۲۱نویسنده، مترجم، کارآفرین ایرانی و مدیر انتشارات روشنگران و مطالعات زنان امروز ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۲در گذشت.

✔️شهلا لاهیجی در اردیبهشت سال ۱۳۲۱ در خانواده‌ای آزاداندیش در تهران زاده شد که در نوجوانی وی به شیراز رفتند. او از نوجوانی به مقاله‌نویسی در نشریات پرداخت و در ۱۵ سالگی در رادیو شیراز برنامه تهیه می‌کرد. مدتی بعد با انجمن جهانی زنان نویسنده و روزنامه‌نگار مکاتبه کرد و به عضویت آن درآمد. لاهیجی مدتی نیز در روابط عمومی سازمان زنان ایران کار کرد. در همین زمان به روش آموزش مکاتبه‌ای با دانشگاه آزاد لندن دوره فشرده‌ای در رشته جامعه‌شناسی گذراند.

✔️لاهیجی از ۱۶ سالگی عضو انجمن نویسندگان و روزنامه نگاران زن ایران است. او بعدها مؤسسه پژوهشی مرکز تحقیقات زنان را بنیان نهاد.

✔️وی، به گفته انجمن قلم، با پایه‌گذاری انتشارات روشنگران و مطالعات زنان در سال ۱۳۶۲، نخستین ناشر زن ایرانی به‌شمار می‌رود. اما به اعتقاد برخی صاحبنطران، وی با تأسیس انتشارات دماوند در سال ۱۳۶۰ اولین ناشر زن ایران محسوب می‌شود.

✔️خانم لاهیجی در سال ۲۰۰۱ جایزه آزادی نوشتن (Freedom to Write Awards) انجمن جهانی قلم (PEN) را دریافت کرد.

✔️یکی از مهم‌ترین شاخه های فعالیت انتشاراتی روشنگران طرح مسایل مربوط به زنان در جامعه امروز ایران است. در همین راستا، این مؤسسه از سال ۱۳۷۵ موفق شد مجوز ایجاد مرکز مطالعات زنان را نیز دریافت و همکاری پژوهشگران این رشته را به خود جلب کند. انتشارات روشنگران و مطالعات زنان از سال ۱۳۷۶ شاخه ی جدیدی از فعالیت در سطح بین المللی را با ترجمه آثاری از نویسندگان معاصر ایرانی به زبان انگلیسی برای مبادلات فرهنگی در سطح جهانی گشوده است.

🔹از آثار ایشان می‌توان به تصویر زن در آثار بهرام بیضایی، پژوهشی در هویت تاریخی زنان ایران (مشترک با مهرانگیز کار) و دو اثر ارزشمند شناخت هویت زن ایرانی در گستره پیش‌تاریخ و تاریخ و همچنین در گستره مادها، هخامنشیان، سلوکیان، اشکانیان و ساسانیان اشاره کرد.

▪️سازمان عدالت و آزادی یاد و نام این چهره‌ی فرهنگی و فرهیخته را گرامی می‌دارد.

http://hottg.com/IIFJO
در سالروز فاجعه‌ی اصابت موشک به هواپیمای مسافربری، که منجر به قربانی شدن ۱۷۶ نفر از مسافران آن در خاک ایران شد، یاد آن عزیزان را گرامی می‌داریم.

طرح از هادی حیدری

http://hottg.com/IIFJO
رضا سالیانی
سخنگو و عضو ارشد سازمان عدالت و آزادی:

سخنگوی ستاد انتخابات فرموده‌اند که ۱۵۶۰ اصلاح‌طلب - احتمالا منظورشان غیراصول‌گراست - برای رقابت در انتخابات مجلس تأیید صلاحیت شده‌اند! کاش وزارت کشور زحمت بکشد لیست این عزیزان را به تفکیک استان‌ها ارایه دهد تا حداقل فعالان سیاسی و اجتماعی استان‌ها با نام و چهره‌شان آشنا شوند!

http://hottg.com/IIFJO
🌐 مبارزه‌ی خردمندانه؛
اینکه این روزها دولت #آفریقای_جنوبی یک تنه در مقابل #نسل_کشی در #غزه ایستاده است و دور از شعارگرایی های پوچ، جنایات #اسرائیل علیه بشریت را در روندی حقوقی به چالش کشیده است چند دلیل مشخص دارد:
1. دولت آفریقای جنوبی، دولتی برآمده از جنبش ضد آپارتاید( تبعیض) است که  رهبر خردمند آن #ماندلا  ایجاد یک جامعه دمکراتیک همراه با مدارا را به اقتدارگرایی انقلابی ترجیح داد. این پیشینه افتخار آمیز که تاکنون توانسته سنت دمکراتیک و مداراجوی خود را حفظ کند، آفریقای جنوبی را واجد چنان اعتماد بنفسی می کند که بتواند در مقابل اسرائیل و حامیان غربی اش که خود را حاملان دمکراسی  معرفی می کنند بایستد.
2. آفریقای جنوبی از ساز و کارهای #حقوق_بین_الملل و نظام جهانی #حقوق_بشر برای طرح دعوی خود علیه اسرائیل استفاده می کند و به آن پایبند است. طبیعتا دولت هایی که سیاست های مغایر حقوق بین الملل را آشکار و پنهان پیگیری می کنند یا به دلیل حکمرانی اقتدارگرایانه ناقض #حقوق_بشر نسبت به شهروندان خود تلقی می شوند، وجاهت لازم برای انجام اقدامات مشابه را ندارند.

برگرفته از کانال دکتر محمدشریف شاهی
عضو شورای مرکزی سازمان عدالت و آزادی


http://hottg.com/IIFJO
🔰 از نخبه کشی تا پخمه پروری
مجتبی لشکربلوکی


جملاتی با این مفهوم را بسیار شنیده ام و خوانده ام احتمالا شما هم: ما توسعه پیدا نمی کنیم چون مدیران ما بی سوادند! باندبازند! فاسدند! دنبال منافع شخصی اند. مشکل اصلی مملکت سوء مدیریت است! اینجوری که نگاه می کنی فرمول توسعه خیلی ساده است: مدیران را عوض کنید همه چیز درست می شود. اصولا ما دنبال جواب های آسان هستیم. وقتی با یک پدیده روبرو می شویم که نمی فهمیمش، حفره ای در مغز ما ایجاد می شود و تا این حفره را پر نکنیم آرام نمی شویم. و چون تعداد سوالات زیاد است و پیدا کردن پاسخ های درست هم دشوار است، بلافاصله دنبال جواب های آسان دم دستی کار را بنداز می گردیم. و چه چیزی بهتر از اینکه مشهودترین قسمت ماجرا یعنی آدم ها را پیدا می کنیم و تمام! و سپس آرام می گیریم.
کافیست در گوگل کلمه مدیران ناکارآمد را جستجو کنید. من چنین کردم 178 هزار نتیجه در یک چهارم ثانیه! و مدیریت ناکارآمد 69 هزار نتیجه در همان زمان! جالب نیست؟!

اما دقیقا سوال اینجاست که اگر جواب توسعه نیافتگی ما این است ما یک سوال ساده اما بنیادی دیگر، باید بپرسیم چه می شود که نخبگان سر کار نمی آیند، چرا نخبگان له می شوند. چرا پخمگان می آیند و می مانند. (البته تاکید کنم بسیاری از مدیران دولتی که با آنان تعامل کرده ام هم باهوشند و هم فرهیخته)
استاد رضا قلی، نویسنده کتاب جامعه شناسی نخبه کشی در اواخر عمرش مصاحبه ای کرده و چند نکته جالب گفته: نخبگان مصلح در این کشور بسیار تنهایند. نه اینکه وطن‌پرستی در این کشور وجود نداشته باشد بلکه شرایط به‌گونه‌ای است که [نخبگان] قادر به عملی نیستند. نخبگان مصلح معمولا در مواجهه با انبوهی از افراد قرار می‌گیرند که منافع شخصی را به منافع ملی ترجیح می‌دهند. بنابراین مصلحان یا همان نخبگان مصلح، نمی‌توانند کاری از پیش ببرند و عرصه برای آنها تنگ خواهد شد. همین تعارضات بود که قائم‌مقام [و امیرکبیر] را در روزگاری از بین برد؛ و به قول میرزاتقی‌خان امیرکبیر برای نخبه اصلاح‌گر «ز منجنیق فلک سنگ فتنه می‌بارد.»
جواب را باید در ریشه ها جست. بنا به مشاهدات عینی و کاملا مبتنی بر تجربیات از نزدیک عرض می کنم که:
1) بسیاری افراد قدرتمند تمایلی ندارند در دولت کار کنند. چرا؟ کار کردن در دولت مختصات روانی خاصی می طلبد که هر کسی نمی تواند خود را با آن تطبیق دهد.
2) افراد بنا به ملاحظات غیرفنی دعوت نمی شوند یا کنار گذاشته می شوند: یکی به دلایل خانوادگی، دیگری به دلایل مذهبی، دیگری به دلایل امنیتی یا دعوت نمی شود یا کنار گذاشته می شود.
3) افراد مثله می شوند: فرض کنید که طرف از فیلتر اول (عدم تمایل) و دوم (عدم دعوت) رد شد، سازوکارهای بروکراتیک دولتی مانند ناظم سخت گیری است که هر مدیر خلاق تحول خواهی را بعد از مدتی ادب می کند و تبدیل می کند به ماشین عطف و پیرو (توضیح بیشتر برای آن ها که کار اداری نکرده اند که هر نامه ای که می آید را یا پاسخ می دهیم بدون کنش واقعی یا پیگیری می کنیم بدون کنشی)
4) افراد زود به زود عوض می شوند. فرض کنید که طرف وارد دولت شد، رشد هم کرد، پرونده برایش ایجاد نشد، خلاقیت و نشاطش را هم حذف کرد در دام بعدی می افتد: تغییرات پیاپی مدیریتی. مثلا آموزش و پرورش هر سال یک وزیر عوض کرده! این یعنی تا آن پایین همه در معرض تلاطم قرار می گیرند.
5) افرادغیر فنی و غیرنخبه (بهترین متضاد نخبه فکر می کنم پخمه باشد) وارد می شوند: به مصیبت های فوق ورود افراد غیرفنی را هم اضافه کنید. طرف تا حالا یک روز در حوزه ایکس کار نکرده، بدون طی مراحل کارشناسی و تجربی، وزیر و وکیل و مدیر می شود.

کشتن نخبگان فقط حذف فیزیکی آنان نیست. نخبگانی که به دولت راه پیدا نمی کنند. نخبگانی که به خاطر بروکراسی دولتی، تعویض های پیاپی خلاقیت و جسارت خود را از دست می دهند. نخبگانی که مجبورند زیر دست پخمگان کار کنند، کشته می شوند حتی اگر نفس بکشند و پشت میزشان هم باشند. تبدیل می شوند به ماشین های باکلاس عطف و پیرو!

☑️⭕️تجویز راهبردی
بارها نوشته و خوانده‌ایم که در کشورمان، مشکل مدیریت، ضعف مدیریت و سوءمدیریت وجود دارد. اما این اصل ماجرا نیست. این آدرس غلط است! مساله نظام نامطلوب حکمرانی؛ نهادهای کژکارکرد و از ریخت افتاده انتخابات و انتصابات است. اگر می خواهیم کشور توسعه پیدا کند، ما (یعنی جامعه) باید روی سازوکارها، سیستم ها و قواعدی پافشاری، تمرکز و مطالبه گری کنیم که؛
اولا: بهترین ها (نخبگان) را برای امر کشورداری جذب کند (مثل سنگاپور)
دوم اینکه: نظام پاداش ها کشورداران را به درستی طراحی کنیم تا بهترین ها بمانند و انگیزه داشته باشند (مثل کره جنوبی)
سوم اینکه: رسانه های آزاد بیشترین نظارت ها را بر کشورداران انجام دهد (مانند کشورهای اسکاندیناوی)

برگرفته از کانال تلگرامی مجتبی لشکربلوکی

http://hottg.com/IIFJO
🌐 رضا سالیانی
سخنگوی سازمان عدالت و آزادی:

جلسه‌ی امروز دادگاه مطبوعات، #روزنامه‌_اعتماد با اکثریت مطلق آرا به دلیل آنچه «نشر اکاذیب و چاپ و انتشار اسناد رسمی و محرمانه» با تیتر «پشت پرده حجاب‌بان‌ها» ذکر شده، مجرم شناخته شد!
به قاعده اعتماد برای تاباندن نور بر یک بخشنامه‌ی غیرقانونی و خلاف حقوق مردم مستحق تشویق بود!


http://hottg.com/IIFJO
🌐 رضا سالیانی، سخنگوی سازمان عدالت و آزادی در انتقاد از سیاست‌های دوگانه در قبال سبک زندگی مردم و رفتارهای قیم‌مآبانه:
«یک خانم بی‌حجاب(به قول سوپر انقلابی‌ها) حق دریافت خدمات درمانی و... را ندارد ولی باید برود -نه اینکه می‌تواند- پای صندوق و از بین حاضرین انتخاب کند و گرنه مسلمان نیست. تازه فرمودند که هیچ کسی حتا دادگاه هم نمی‌تواند مانع رای دادن بشود!
اندر این تناقض‌گویی‌ها خنده آمد خلق را!»

http://hottg.com/IIFJO
موضع سخنگوی سازمان عدالت و آزادی در محکومیت شیوه‌های غیرقانونی و توهین‌آمیز نسبت به فعالان سیاسی به‌ویژه آقای عبدالله مؤمنی در هنگام اجرای حکم زندان وی:

ضرب و شتم دوست عزیز و نجیب #عبدالله_مومنی و فرزند و برادرزاده‌اش در مراحل انتقال او به زندان بسیار تکان‌دهنده بود. این موضوع به شدت ناراحت کننده است.
بررسی هرچه سریع‌تر موضوع و برخورد با مسببان امر و دلجویی از او و خانواده‌اش ضروری است.
جای منتقد زندان نیست!


http://hottg.com/IIFJO
دبیرکل سازمان عدالت و آزادی در اعتراض به نقض تمامیت ارضی ایران و لزوم رعایت عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی، اعلام کرد:

موشک‌پرانی کشور دوست و همسایه، پاکستان به استان سیستان‌و‌بلوچستان و نقض تمامیت ارضی کشورمان، ایران و آسیب به هم‌وطنان ایرانی به تلافی حمله‌ی موشکی چندی پیش ایران، محکوم و به‌هیچ‌وجه قابل بخشش و چشم‌پوشی نیست.

بی‌تردید چنین جسارتی، نتيجه‌ی بی‌تدبیری، ناکارآمدی و سوءمدیریت افرادی است که در ازای انتقام خون سردار سلیمانی، موجب سرنگونی هواپیمای اوکراینی و شهادت ده‌ها ایرانی شدند.

ایران و تمامیت سرزمینی ما برآمده از خون هزاران هزار مرد و زن عاشق ایران است و نباید به چوب حراج عده‌ای ماجراجو سپرده شود. چنین اقدامات ماجراجویانه‌ای ناقض اصل عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی است.


http://hottg.com/IIFJO
hamid-dabashi-european-philosophy-ethically-bankrupt (3).pdf
357.4 KB
🔸به لطف غزه، ورشکستگی اخلاقی فلسفه‌ی اروپایی آشکار شده است
🔹از نازیسم هایدگری تا صهیونیسم هابرماسی، رنج «دیگری» اهمیت اندکی داشته است


تصور کنید اگر ایران، سوریه، لبنان یا ترکیه – با حمایت کامل تسلیحاتی و دیپلماتیک روسیه و چین – اراده و امکانات لازم برای بمباران ‌تل‌آویو ‌به مدت ‌سه ‌ماه، ‌به‌صورت ‌شبانه‌روزی، کشتار ‌ده‌ها ‌هزار ‌اسراییلی و معلولیت افراد ‌بی‌شمار ‌و ‌بی‌خانمان ‌شدن ‌میلیون‌ها ‌نفر، و تبدیل شهر به تلی از آوار ‌غیر قابل‌سکونت، مانند ‌غزه‌ی ‌امروز را داشته باشند.
تنها برای چند ثانیه تصور کنید: ایران و متحدانش ‌تعمداً ‌بخش‌های پرجمعیت تل‌آویو، بیمارستان‌ها، کنیسه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، کتابخانه‌ها – یا ‌درواقع ‌هر مکان پرجمعیتی – را هدف قرار می‌دهند تا از حداکثر تلفات غیرنظامی اطمینان حاصل کنند. آنها به دنیا خواهند گفت که فقط به دنبال بنیامین نتانیاهو، ‌نخست‌وزیر ‌اسراییل و کابینه‌ی جنگی او هستند.
از خود بپرسید که ‌ایالات‌متحده، بریتانیا، اتحادیه‌ی اروپا، کانادا، استرالیا و ‌بالاخص ‌آلمان، در عرض ‌24 ‌ساعت پس از هجوم این ‌سناریوی ‌خیالی...
برای مطالعه، فایل بالا را دانلود کنید.

http://hottg.com/IIFJO
🌐 تصویب راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات

بيستمين نشست مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران(دوره دوم) با حضور نمایندگان احزاب اصلاح‌طلب و اعضای حقیقی جبهه اصلاحات در عصر روز يكشنبه اول بهمن ١٤٠٢ برگزار شد.

در ابتدای این نشست آذر منصوری، رئيس جبهه اصلاحات ایران با اظهار تأسف از لغو مراسم سالگرد درگذشت مهندس مهدی بازرگان گفت: تداوم حذف صداهای منتقد و ممانعت از کنش‌های مدنی-قانونی اقدامی است در جهت تک‌صدایی بیشتر، که نه تنها ظرفیت های رواداری را در جامعه امروز ایران کاهش می دهد، بلکه به اصل مهم انسجام ملی نیز آسیب های جبران ناپذیر وارد می کند.

در ادامه، بررسی سند راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات ایران در سال ۱۴۰۲ در دستور کار مجمع عمومی قرار گرفت و اعضاء با بیان دیدگاه‌های خود نسبت به متن تهیه شده از سوی کمیته راهبردها وارد بحث شدند و در نهايت جزئيات سند راهبرد انتخاباتى جبهه اصلاحات ايران با اكثريت آرا به تصويب رسيد. لازم به يادآورى است كليات اين راهبرد، پيش از اين در جلسه مورخ ١٠ دى ١٤٠٢ مجمع عمومى جبهه اصلاحات ايران مصوب شده بود.

متن کامل "سند راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات ایران در سال ۱۴۰۲" به زودى منتشر خواهد‌ شد.

http://hottg.com/IIFJO
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Dirancast EP103.amr
8.5 MB
🔲⭕️ده توصیه‌ برای آن‌ها که می‌مانند!
اپیزود صد و سوم پادکست دغدغه ایران

این اپیزود حاصل گفتگوی محمد فاضلی و مجتبی لشکربلوکی است.

برخی رفته‌اند، برخی در حال رفتن و گروهی هم در سودای رفتن زیست می‌کنند. اما جمع زیادی تصمیم گرفته‌اند که بمانند یا اصلا نمی‌توانند از ایران بروند. ما برای این جمع بزرگ چه گفتنی‌هایی داریم؟ این پرسش بالاخص بعد از دو اپیزود درباره مهاجرت، معنای خاصی هم دارد. 

مجتبی لشکربلوکی در این اپیزود ۱۰ توصیه ارائه می‌کند به آن‌ها که می‌مانند. توصیه‌های او ناظر بر زندگی اقتصادی، اجتماعی و فردی است.

◻️ایده یازدهم با شما. ما ده ایده گفتیم شما یازدهمی را بگویید. در بخش کامنت های این پست در پادکست دغدغه ایران (اینجا)

◻️ اگر این پادکست را مفید یافتید، برای دیگران هم بفرستید، شاید عده ای سخت محتاج شنیدن این پادکست باشند.

◻️ نسخه با کیفیت تر (اینجا)


http://hottg.com/IIFJO
واکنش سخنگوی سازمان عدالت و آزادی به عملکرد ضعيف دولت و مجلس درخصوص تهیه و تصویب بودجه‌ی سال آینده کشور و ناکارآمدی نهادهای اجرایی؛

رضا سالیانی: "حداقل #صداوسیما یی‌ها خیلی نگران درخواست کمک هتل #بیمارستان_گاندی از بیت‌المال نباشند!
چرا که سال‌هاست از پول مردم، بدون رضایت‌شان برای
#رسانه_میلی بی‌خاصیت و کم مخاطب ارتزاق می‌کنند! تازه در این وضع بد اقتصادی #پاداش‌_ناکارآمدی هم دریافت کرده‌اند! رشد ۵۸ درصدی بودجه!!!"
🌐 تینا دلجو، برای گذراندن محکومیت خود راهی زندان شد.

دوشنبه نهم بهمن‌ماه، تینا دلجو فعال سیاسی_اجتماعی و از اعضای فعال سازمان عدالت و آزادی، دانشجوی دکترای علوم‌سیاسیِ ساکن رشت، برای گذراندن محکومیت حبس یک‌ساله خود راهی زندان لاکان رشت شد.

او به‌سبب فعالیت‌ش در حمایت از جنبش اعتراضی زن، زندگی، آزادی در تیرماه سال جاری به‌مدت سه روز بازداشت‌ و با قید وثیقه آزاد شده بود که در نهایت به اتهام «تبلیغ علیه نظام» در شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت به یک‌سال حبس تعزیری محکوم شد.

http://hottg.com/IIFJO
HTML Embed Code:
2024/04/27 08:20:18
Back to Top