TG Telegram Group Link
Channel: IranHumanRights
Back to Bottom
بیانیه گروهی از فعالان و نهادهای مدنی، دانشگاهیان، پزشکان، مهندسان، محققان، هنرمندان، حقوقدانان و وکلای دادگستری در حمایت از #اساتید_اخراجی:
«حذف نخبگان ‌و جذب پخمگان در دانشگاه‌ها؛ از انقلاب فرهنکی تا کودتای علمی»
#اخراج_اساتيد
‏بازداشت شماری از ایرانیان ⁧#دیاسپورا⁩ و پخش ⁧#اعترافات_اجباری⁩ آنان از سوی رسانه‌های حکومتی بیش از پیش نشان می‌‌دهد که شمشیر سرکوب ج.اسلامی همواره بالای سر تمام ایرانیان مخالف حکومت در سراسر دنیاست. مماشات جامعه جهانی با این سیاست ⁧#گروگان‌گیری⁩، مجوزی برای ادامه سرکوب‌هاست.
#جعفر_ابراهیمی که پس از تبعید به قزل‌حصار در یک سلول حبس است، با وجود نیاز به #درمان_فوری، پس از بیهوشی به بهداری زندان منتقل شده است. جان این #معلم_زندانی در خطر است و سکوت در برابر این ظلم مستمر، می‌تواند مسیر یک قتل حکومتی دیگر را هموار کند.
فشارهای غیرقانونی، تهدیدهای امنیتی و حصر خانگی اعضای خانواده #مهسا_امینی و سایر خانوادهای داغدیده را باید به #کمیته_حقیقت‌یاب گزارش کنیم. از جامعه جهانی هم باید بخواهیم که واکنش‌های قاطع و مناسبی در مقابل ج.اسلامی از خود نشان دهد. این وظیفه ما بعنوان #سازمانهای_حقوق_بشری است.
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
▪️آیا دولت بایدن برای ایجاد یک سیاست چندجانبه برای مقابله با گروگان‌گیری در ایران تلاش خواهد کرد؟
▪️آیا ایالات متحده در مورد نحوه خرج شدن ۶ میلیارد دلار گزارش شفافیت ارائه خواهد کرد؟

این پرسش‌هایی است که هادی قائمی، مدیر کمپین حقوق بشر ایران در گفتگو‌ با بی‌بی‌سی جهانی مطرح کرد.
براساس گزارش‌های رسیده به #کمپین_حقوق_بشر_ایران، شمار بازداشت‌شدگان در سالگرد جنبش #زن_زندگی_آزادی و روزهای پس از آن بسیار بیشتر از آماری‌ست که مقامات ج.اسلامی ادعا می‌‌کنند. جدای از معترضان خیابانی، تعدادی از مجروحان و آسیب‌دیدگان خیزش سال گذشته نیز بازداشت شده‌اند.
تصویب #لایحه_حجاب در مجلس انقلابی آغاز دورانی جدید از #آپارتاید_جنسیتی در ج.اسلامی ایران است؛ دورانی که در آن نفی حق بر بدن با همه ابزارهای تبعیض بر زنان ایرانی اعمال خواهد شد. سکوت در برابر این سرکوب مداوم، یعنی کمک به استحکام میله‌های زندانی به وسعت یک سرزمین.
‏مقاله ⁧#آتنا_دائمی⁩ در ⁧#واشنگتن_پست⁩:
‏سال گذشته تابوهای مقدس شکسته شد؛ اگرچه حاکمیت، دیکتاتوری مذهبی خود را برپایه تحمیل حجاب اجباری و نفی آزادی‌‌های اجتماعی بنا کرده اما جنبش ⁧#زن_زندگی_آزادی⁩ سد ترس را شکسته و نافرمانی مدنی را به واقعیتی روزمره تبدیل کرده است.

https://www.washingtonpost.com/opinions/2023/09/21/iran-revolution-hijab-mahsa-amini/
برای معلمان آزادیخواه ایران شروع سال تحصیلی جدید، آغاز فصل دوباره‌ای از سرکوب است؛ در چند روز گذشته حکم #اخراج از کار #جعفر_ابراهیمی و #محمود_ملاکی معلمان محبوس در زندان‌‌های کشور به آنان ابلاغ شده است.
حمایت نهادهای مدنی بین‌‌المللی نظیر سازمان بین‌المللی کار، از مقاومت معلمان ایرانی، ضروری است.
۱۷ #کارگر معترض #گروه_ملی_فولاد_ایران در اهواز، به دلیل شرکت در تجمعات اعتراضی و اعتصابات سال گذشته در این مجموعه به #شلاق و پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند. سکوت و بی‌توجهی #سازمان_بین‌‌المللی_کار باعث تداوم برخوردهای امنیتی و قضایی با کارگران در ایران است.
‏⁧ #نیلوفر_میرزایی⁩، فعال دانشجویی که به تازگی حکم تبعید خود به دانشگاه یزد را دریافت کرده بود، در جریان مراسم خاکسپاری ⁧ #آرمیتا_گراوند⁩ بازداشت و به زندان قرچک منتقل شده است. این فعال دانشجویی پیش‌تر نیز حدود ۳ ماه را در زندان قرچک سپری کرده بود.
‏رضا خندان، همسر نسرین ستوده، در خصوص آخرین وضعیت همسرش در زندان قرچک به کمپین حقوق بشر ایران گفت که با وجود صدور قرار وثیقه ۵۰۰ میلیونی برای ⁧ #نسرین_ستوده⁩ و برخی دیگر از بازداشت‌شدگان، مقامات قضایی با سنگ‌اندازی و بهانه‌تراشی‌های غیرقانونی، مانع آزادی آنها شده‌اند.
وضعیت جسمی #نرگس_محمدی، برنده جایزه صلح نوبل در زندان اوین به شدت نگران‌کننده است. او روز دوشنبه برای دومین بار به‌ دلیل مخالفت با پوشیدن روسری از دسترسی به خدمات درمانی مناسب محروم و به بیمارستان اعزام نشد.
جامعه جهانی باید یک صدا و قاطع خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط او شود.
حکم هفت سال و نیم زندان برای #سکینه_پروانه در دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی تایید شد. این زندانی سیاسی اواخر بهمن‌ماه سال گذشته، به دنبال صدور بخشنامه عفو آزاد شده بود.
تداوم حبس وی مصداق بارزی از نمایشی بودن عفو زندانیان سیاسی است.
جان ⁧#مجاهد_کورکوری⁩ شهروند محبوس در زندان شیبان اهواز در خطر است.
‏نزدیکانش از اعمال شکنجه‌های شدید بر وی خبر داده‌اند که منجر به بیهوشی این زندانی شده است. مجاهد کورکوری در یک فرایند کاملا غیرقانونی و غیرشفاف متهم به قتل ⁧ #کیان_پیرفلک⁩ شده بود.
#محسن_رضازاده_قراقلو، شهروند ۲۲ ساله و از بازداشت‌شدگان خیزش انقلابی #زن_زندگی_آزادی که به اتهام «محاربه» در دادگاه انقلاب اسلامی تهران محاکمه شده بود، برای گذراندن ۵ سال حبس نفی بلد، به زندان جاسک منتقل شد.
تبعید زندانیان سیاسی از جمله سیاست‌های غیرقانونی مقامات قضایی و امنیتی در ج.اسلامی است.
HTML Embed Code:
2024/04/29 10:16:44
Back to Top