TG Telegram Group Link
Channel: بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره)
Back to Bottom
🏦💵 مستمری اسفند ماه 1402 مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) به حساب کارت 💳 صندوق قرض الحسنه امداد ولایت این عزیزان واریز گردید

📆1402/12/21-00:‌‌26

🔹1نفره: 770/000 تومان
🔹2نفره: 1/090/000 تومان
🔹3نفره: 1/525/000 تومان
🔹4نفره: 1/960/000 تومان
🔹5نفره: 2/410/000 تومان


📲پیج اینستاگرامی و کانال تلگرامی اخبار ما را به دوستان خود معرفی کنید

🆔Instagram 👈اینستاگرام

🆔@BehzistiKomiteNews 👈تلگرام
Forwarded from RaadAlghadirCharity
🔸آگهی استخدام اپراتور تلفن مرکز تماس رعد الغدیر

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۲۷۰۸۵۸۵۱ تماس حاصل فرمایید.

وبسایت

📷 اینستاگرام

😀 واتساپ

✈️ تلگرام

📞شماره تماس:
09389634628
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
🔴مطالبات بر زمین مانده معلولان شش سال بعد از تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان

📆به بهانه ۲۰ اسفند، ششمین سالگرد تصویب و عدم اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان

🔻شش سال از تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان می‌گذرد، قانونی که با هدف ارتقای سطح زندگی و تسهیل حضور معلولان در جامعه به تصویب رسید. اما ششمین سالگرد تصویب این قانون در حالی فرا می‌رسد که نه تنها بسیاری از معلولان هنوز از مزایای آن بی‌بهره‌اند، بلکه شاهد عقب‌گرد و نقض حقوق مسلم خود در برخی موارد نیز بوده‌اند.

🔻نگاهی گذرا به عملکرد دستگاه‌های متولی در اجرای این قانون، تصویری تاسف‌بار و ناامیدکننده را به نمایش می‌گذارد:

1. استانداردسازی و بین‌المللی کردن تشخیص نوع و شدت معلولیت: این بند قانون جز سردرگمی برای جامعه هدف و کارشناسان کمیسیون‌ها دستاوردی نداشته است.

2. شبکه‌های ملی معلولان: به جز تشکیل سه شبکه فرمایشی و تحت امر بهزیستی، هیچ اقدام مؤثری در این زمینه صورت نگرفته و این شبکه‌ها نیز عملکرد قابل قبولی نداشته‌اند.

3. مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری: با وجود تشکیل جلسات ستاد مناسب‌سازی، عملاً هیچ تغییر محسوسی در وضعیت مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری اماکن عمومی و معابر مشاهده نمی‌شود.

4. ایاب و ذهاب رایگان و نیم‌بها: بعد از گذشت پنج سال و اختصاص اعتبار برای این امر، اجرای آن همچنان در حد حرف و حدیث باقی مانده است.

5. حق پرستاری معلولان شدید و خیلی شدید: این حق قانونی به صورت مسکن موقت و تنها برای تعداد محدودی از جامعه هدف پرداخت می‌شود.

6. یارانه مراکز: با وجود اینکه قسمت اعظم اعتبارات بهزیستی را به خود اختصاص می‌دهد، مورد رضایت مراکز و خانواده‌ها نیست.

7. بیمه خدمات توانبخشی: اگرچه بعد از چند سال، 59 خدمت توانبخشی به ظاهر تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند، اما عدم تمایل بخش غیردولتی به عقد قرارداد با بیمه سلامت به دلیل بدقولی‌های این بیمه و کسورات و ... عملاً امکان استفاده از این خدمات را برای معلولان فراهم نکرده است.

8. استفاده از امکانات ورزشی رایگان: با واگذاری مراکز دولتی به بخش غیردولتی و مقاومت دستگاه‌ها در برابر حضور معلولان، عملاً این بند قانون نیز اجرا نشده است.

9. صندوق فرصت‌های شغلی: هنوز منتظر تصویب نهایی اساسنامه است.

10. سهمیه استخدام سه درصد: با وجود مقاومت دستگاه‌ها در آزمون معاینات عملاً منتج به استخدام معلولان نمی‌شود. نهادهای انقلابی و عمومی نیز از اجرای این قانون سر باز می‌زنند. حتی گزارشی از استخدام معلولان در مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه نیز در دسترس نیست.

11. حضور مدیران بهزیستی استان‌ها در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان: تاکنون هیچ دستاوردی از این حضور رسانه‌ای نشده است.

12. حضور رئیس بهزیستی در شورای عالی اشتغال: جز اعلام افتخار شرکت در جلسات، هیچ نتیجه‌ای عاید معلولان نشده است.

13. اختصاص ده درصد مسکن‌های ارزان‌قیمت: جز خبر عقد تفاهم‌نامه‌های رنگارنگ، خبری از این ده درصد نشده است.

14. پخش آگهی‌های تبلیغاتی معلولان در سینماها: از این فرصت قانونی حتی در جشنواره فیلم فجر نیز استفاده نشد.

15. 5 ساعت برنامه تخصصی در صدا و سیما: صدا و سیما به خصوص در استان‌ها از اجرای درست این وظیفه قانونی سر باز می‌زند. از توصیف شنیداری فیلم‌ها برای نابینایان نیز خبری نیست.

16. کمک‌هزینه معیشت: پرداخت مبلغی ناچیز به تعدادی محدود از جامعه هدف و نداشتن برنامه مدون برای اجرایی شدن آن، سازمان بهزیستی را به بهانه بهینه‌سازی پرداخت به سمت تدوین آیین‌نامه جهت محدود کردن جامعه هدف سوق داده است.

17. اختصاص ردیف اعتباری خاص قانون: علیرغم پیگیری‌های خود معلولان، سازمان برنامه و بودجه و بهزیستی اراده‌ای برای ایجاد این ردیف ندارند. چرا که هم میزان اعتبارات تخصیصی و هم محل هزینه کرد آن را شفاف خواهد کرد.

18. کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون: با این که در دولت حاضر چهار جلسه تشکیل شده است اما در هیچ جلسه ای عملکرد دستگاه ها مورد بررسی قرار نگرفته و گزارش عملکرد دستگاه ها طبق روال برای مراجع دی ربط ارسال نشده و گزارشی نیز منتشر نشده است.

و ...

🔻تجربه نشان داده است که جز با حضور افراد دارای معلولیت در عرصه پیگیری مطالبات قانونی خود، هیچ کس به‌ویژه بهزیستی قادری، قدم موثری که به نفع معلولان باشد برنخواهد داشت و با حلوا حلوا گفتن‌های قادری کام معلولان شیرین نخواهد شد.

⚖️@dscampaign
🔴تجمع بیماران MPS مقابل وزارت بهداشت

💢جمعی از خانواده‌های بیماران MPS صبح امروز مقابل وزارت بهداشت در اعتراض به عدم تامین داروهایشان( آنزیم) تجمع اعتراضی برگزار کردند

🔻موکوپلی‌ساکاریدوز معروف به ام پی اس (MPS) ازنوع بیماری‌های ژنتیکی متابولیکی است و جزء بیماری‌های نادر محسوب می‌شود./ انجمن حمایت از بیماران MPS

⚖️@dscampaign
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔴عومل ناشناس اشک هنرمند معلول را درآوردند

🔻چند روز پیش فرهاد بهروزی که دارای معلولیت جسمی و حرکتی است، قصد داشت در آستانه نوروز با تکم‌گردانی (عروسک‌گردانی) و بشارت فرارسیدن بهار دل شهروندان مراغه‌ای را شاد کند، عوامل ناشناس که سه نفر با دو موتورسیکلت بودند بلندگوی او را شکستند و باعث گریه او شدند.

👤فرهاد بهروزی در ابن خصوص شکایتی ثبت کرده اما تاکنون عوامل این حادثه شناسایی نشده‌اند و همچنین انگیزه این افراد مشخص نیست!

@dscampaign
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔴گفتگوی جعفرمند فعال حقوق افراد دارای معلولیت با امیر حسین ثابتی منتخب مردم تهران در مجلس دوازدهم پیرامون مشکلات معلولان و عدم اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق معلولان - حسینیه‌ی هنر تهران، ۱۷ اسفند ۱۴۰۲

⚖️@dscampaign
🔴زیر پوست خیریه‌ها چه می‌گذرد؛ از فرار مالیاتی تا اختلاس، کلاهبرداری و پولشویی!

📰روزنامه اعتماد با استناد به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس فساد پشت پرده تشکل‌های خیریه را افشا کرده است.

🔹بررسی‌های میدانی مرکز پژوهش‌ها حکایت از آن دارد که برخی از تشکل‌های کاذب با ارسال تصاویر تکان‌دهنده از وضعیت معیشتی و رفاهی نیازمندان اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی کرده و منابع جمع شده را به نفع خود تصرف می‌کنند. به گفته بازوی پژوهشی مجلس،برخی دیگر بخش زیادی از منابع جذب شده را در فرایندی بی‌ضابطه و در قالب حقوق به مدیران تشکل می‌دهند و بخش ناچیزی را به نیازمندان اختصاص خواهند داد. برخی دیگر نیز از طریق فاکتورسازی از کمک‌های مردمی و دولتی سوءاستفاده‌های شخصی می‌کنند. مرکز پژوهش‌های مجلس می‌گوید مدیران برخی از تشکل‌ها از منابع خیریه اقدام به خرید خودرو، خانه و... می‌کنند، اما تمام این امکانات به نام نیازمندان و به کام مدیران و آشنایان می‌شود./ادامه خبر👇

etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/214283

🙌ای کاش تمام خیریه‌ها، موسسات، انجمن‌ها، مراکز نگهداری و تشکل‌های حوزه معلولیت یک شخم اساسی بازرسی و حسابرسی بخورند تا یکی از مهمترین دلایل وضعیت فعلی افراد دارای معلولیت آشکار بشه!

📲پیج اینستاگرامی و کانال تلگرامی اخبار ما را به دوستان خود معرفی کنید

🆔Instagram 👈اینستاگرام

🆔@BehzistiKomiteNews 👈تلگرام
🔴قتل بی‌صدایان/ جان معلولان فدای بی‌کفایتی مسئولان؟

نازنین افتخار | پیام ما

🔹زمستان امسال هر ماه یک کودک دارای معلولیت کشته شده است

🔹هزینه‌های سنگین در سایهٔ تورم و اجرانشدن قانون حمایت از حقوق معلولان، مهمترین انگیزهٔ قتل کودکان توسط خانوادهٔ آنهاست.

🔹به‌نقل از مرکز پژوهش‌های مجلس، تا سال ۱۳۹۲ طبق بررسی حساب‌های ملی سلامت «بخش عمومی» به‌عنوان اصلی‌ترین تأمین‌کنندهٔ هزینه‌های توانبخشی در کشور بوده و در این سال‌ها حدود ۷۱ درصد هزینه‌های مربوط به این خدمات را تأمین کرده است. همچنین، حدود ۲۹ درصد توسط «بخش خصوصی» تأمین شد، اما در سال ۱۳۹۳ با تغییر در ترکیب عاملان تأمین مالی، سهم بخش خصوصی «پرداخت از جیب خانوار و بیمه‌های تکمیلی» و به‌خصوص پرداخت از جیب خانوار، افزایش و سهم بخش عمومی کاهش چشمگیری یافته است، به‌نحوی‌که سهم بخش عمومی به ۱۸.۲۱ درصد کاهش و در مقابل سهم بخش خصوصی به ۸۱.۸ درصد افزایش یافت.
 
🔹براساس برنامهٔ ششم توسعه، هرچند هدف‌گذاری کاهش سهم پرداخت از جیب از هزینه‌های سلامت، ۲۵ درصد بوده ‌باوجود‌این، پرداخت از جیب خانوارها برای خدمات توانبخشی در سال ۱۳۹۸ برابر ۳۹.۷ درصد رقم خورده است. همچنین، بررسی سهم خدمات توانبخشی از نظام سلامت ایران نشان می‌دهد با وجود چالش بیماری‌های مزمن در قرن حاضر و نیاز به استفادهٔ مستمر و هزینه‌های بالای خدمات توانبخشی، جایگاه این خدمات همچنان در نظام سلامت ایران موردتوجه قرار نگرفته است./ادامه خبر👇

https://payamema.ir/?p=101516

📲پیج اینستاگرامی و کانال تلگرامی اخبار ما را به دوستان خود معرفی کنید

🆔Instagram 👈اینستاگرام

🆔@BehzistiKomiteNews 👈تلگرام
🔴فوتسال ناشنوایان ایران قهرمان جهان شد

🏆تیم ملی فوتسال ناشنوایان ایران در دیدار فینال بیستمین دوره المپیک زمستانی ناشنوایان ۲۰۲۴ ترکیه، ۳ بر ۱ ژاپن را شکست داد و به مقام قهرمانی رسید

📲پیج اینستاگرامی و کانال تلگرامی اخبار ما را به دوستان خود معرفی کنید

🆔Instagram 👈اینستاگرام

🆔@BehzistiKomiteNews 👈تلگرام
🔴معلولان در مجلس یازدهم نماینده‌ای نداشتند

✍️رویا بابائی خبرنگار حوزه معلولان

💢افراد دارای معلولیت با وجود مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس یازدهم عملاً دلسوز، حامی و نماینده‌ای در این مجلس نداشتند. فراکسیون حمایت از معلولانِ مجلس فرمالیته بود و مجلس‌نشینان به استثنای چند نفر معدود در این سالها نه از مشکلات معلولان مطلع شدند، نه از تجمعات اعتراضی آنها و نه در صورت اطلاع به آن وقعی نهادند.

🔗ادامه گزارش
khabaronline.ir/xkYt9

⚖️@dscampaign
📄💰👥تصویب چارچوب کلی واگذاری سهام عدالت به مشمولان جدید/ رفع موانع و تسهیل واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی و تعاونی

🔹چارچوب کلی واگذاری سهام عدالت جدید به مشمولان، رفع موانع و تسهیل واگذاری بنگاه‌های دولتی از طریق شیوه‌های ترکیبی و واگذاری مدیریت به بخش غیردولتی در شرکت‌هایی که سهام دولت در آنها اندک است، در جلسه شورای‌عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به تصویب رسید./ادامه خبر در پایگاه اطلاع رسانی دولت👇

🔗https://dolat.ir/detail/441534

📲پیج اینستاگرامی و کانال تلگرامی اخبار ما را به دوستان خود معرفی کنید

🆔Instagram 👈اینستاگرام

🆔@BehzistiKomiteNews 👈تلگرام
❗️⚠️حماسه دیگر از دولت سید محرومان و حق خوری در حق معلولان و مددجویان نهادهای حمایتی!!!

🔹به پایان سال رسیدیم ولی دولت سید محرومان جناب آقای رئیسی عیدی مددجویان و معلولان نهادهای حمایتی و مابه‌التفاوت مستمری، حق پرستاری، هزینه لوازم بهداشتی و ماده 27 معلولان شدید و خیلی شدید را تا امروز که 23 اسفند سال 1402 می‌باشد را واریز نکرده است...!!!

🔹این مشکل دقیقا از زمان دولت آقای رئیسی به وجود آمده و رخ داده است! که پارسال و امسال هم نیز تکرار شد، بسیار هم بی توجه می‌باشند و هیچ واکنشی هم از خود نشان نداده‌اند دولتمردان و مسئولین ما...!!!

🔹از زمان ورود آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور و دولت مردمی و انقلابی روز به روز سفره معلولان و مددجویان خالی و خالی‌تر می‌شود و ظلم بی نهایتی در حق این قشر از جامعه می‌شود! در صورتی که همه معلولان و بیشتر مددجویان ضعیف‌ترین قشر از جامعه می‌باشند و باید توجه و رسیدگی بیشتری به آنها شود...!!!

🔹این در حالی است که تمامی معلولان و مددجویان هنوز هم منتظر واریز عیدی و معوقات خود هستند😔🤦‍♂

📲پیج اینستاگرامی و کانال تلگرامی اخبار ما👇👇

🆔Instagram 👈اینستاگرام

🆔@BehzistiKomiteNews 👈تلگرام
💬با عرض سلام و احترام خدمت همراهان همیشگی کانال اخبار مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره)

👥قابل توجه مددجویان سازمان بهزیستی؛ بنا به گزارشهای مخاطبان ما در فضای مجازی یه عده گزارش داده‌اند که مستمری اسفند ماه سال ۱۴۰۲ برلیشان واریز نشده‌ است!

🔹 توجه داشته باشید، بارها هم گفتم ولی باز میاین سوال میپرسید! بزرگواران عزیزان بیشتر وقتی به دلیل اختلال در ارسال پیامک واریزی یا قطع ارسال پیامک برای بیشتر عزیزان پیامک واریزی ارسال نمی‌شود! باید موجودی بگیرید تا مطمئن شوید که آیا برای شما واریز شده یا نشده.

🔹بنده به هیچ عنوان قادر به بررسی و دلیل واریز شدن یا واریز نشدن مستمری و غیره نیستم پیام نفرستید سوال نفرمائید خودتون و من را اذیت نکنید وقتمان بسیار با ارزشه دوستان گرامی.

🔹اگر کسی هم واقعا مستمری و غیره براش واریز نشده یا قطع شده باید از طریق مددکار و یا بهزیستی شهر و یا استان پیگیری کند، اگر به نتیجه نرسید با مراجعه به استانداری موضوع را پیگیری کنید وسلام.

🔹در رابطه با واریز عیدی و معوقات هم هر خبری باشد در کانالها و پیج‌ها در اختیار شما عزیزان خواهم گذاشت نیازی به سوال پرسیدن از من یا هر فعال دیگری و یا مددکار و........ نیست.

اسماعیل محمدیانی نسب خبرنگار و فعال رسانه‌ای

📲پیج اینستاگرامی و کانال تلگرامی اخبار ما را به دوستان خود معرفی کنید

🆔Instagram 👈اینستاگرام

🆔@BehzistiKomiteNews 👈تلگرام
💵💰بخش دوم سود سهام عدالت شنبه پیش رو واریز می‌شود

🔹به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بخش دوم سود سهام عدالت روز شنبه هفته آینده واریز می‌شود.

🔹مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس‌،‌ در پاسخ به این سوال که با وجود عدم واریز کامل سود دو شرکت بزرگ پتروشیمی خلیج فارس و فولاد مبارکه آیا سود سهام عدالت واریز می‌شود‌؟ اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که روز شنبه 26 اسفند سود سهامداران عدالت واریز شود./ادامه خبر👇

🔗https://farsnews.ir/behbood/1710350418779385472/

📲پیج اینستاگرامی و کانال تلگرامی اخبار ما را به دوستان خود معرفی کنید

🆔Instagram 👈اینستاگرام

🆔@BehzistiKomiteNews 👈تلگرام
💰💵واریز سود سهام عدالت

🔹واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولان از دقایقی قبل شروع شده و بانکها به نوبت واریز سود سهام عدالت مشمولان را به حساب آنان به انجام میرسانند.

🔹واریزی‌ها ممکن است تا چند روزی زمان ببرد مشمولان دریافت سود سهام عدالت نگران دریافت سود سهام خود نباشند.

📲پیج اینستاگرامی و کانال تلگرامی اخبار ما را به دوستان خود معرفی کنید

🆔Instagram 👈اینستاگرام

🆔@BehzistiKomiteNews 👈تلگرام
💵یارانه اسفند ماه سال ۱۴۰۲ دهک‌های 1 تا 3 واریز شد

🔹براساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، یارانه مرحله 157 ( اسفند) به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های اول تا سوم واریز شد.

📲پیج اینستاگرامی و کانال تلگرامی اخبار ما را به دوستان خود معرفی کنید

🆔Instagram 👈اینستاگرام

🆔@BehzistiKomiteNews 👈تلگرام
🔴سازمان بهزیستی، پیشرو در استانداردسازی خدمات؟!

😳در خبری عجیب، سازمان ملی استاندارد از سازمان بهزیستی کشور به عنوان سازمان پیشرو در استانداردسازی خدمات تقدیر کرد!

🔻این تقدیر در حالی انجام می‌شود که هر روز شاهد اخبار ناگوار تعرض، تجاوز، ضرب‌وشتم،دزدی، کلاهبرداری، بریزوبپاش،اعتراضات معلولان، اسراف بیت‌المال و سوءاستفاده از امکانات و جایگاه در مجموعه بهزیستی و مراکز تحت پوشش آن بر اثر سوءمدیریت قادری «سلطان تفاهم‌نامه‌ ‌و‌ تقدیرنامه» هستیم.

🔻تقدیر سازمان استاندارد از بهزیستی بیانگر آن است که این سازمان یا از شاخص‌های دقیقی برای ارزیابی خدمات بهزیستی استفاده نکرده یا با مشکلات و چالش‌های متعدد این سازمان در ارائه خدمات استاندارد به جامعه هدف ناآشنا است!

🔻اگر سازمان بهزیستی به عنوان پیشرو در استانداردسازی خدمات معرفی می‌شود، وای به حال سایر دستگاه‌ها! اگر خدمات بهزیستی استاندارد محسوب می‌شود، پس بهتر است نام استاندارد را به چیز دیگری تغییر دهیم!

📜برخی از مشکلات و چالش‌های موجود در ارائه خدمات استاندارد بهزیستی عبارتند از؛

- عدم اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان پس از ۶ سال
- وجود بیش از ۱۵۰ هزار معلول واجد شرایط پشت نوبتی حق پرستاری
- عدم وجود بانک اطلاعاتی منسجم برای مراکز مثبت زندگی از بدو تاسیس تا به امروز
- قطع تمامی سامانه های بهزیستی در چند ماه اخیر به بهانه اصلاح و ارتقا
- نداشتن برنامه برای اجرای تبصره ۲ ماده ۵ قانون حمایت از حقوق معلولان با گذشت یک سال
- عقد تفاهم نامه با بانک پارسیان برای اجرای تبصره ۲ ماده ۵ قانون به صورت مبهم و بدون رعایت تشریفات قانونی
- واگذاری مجدد پرداخت کمک هزینه شهریه دانشجویان به بهزیستی استانها بعد از یک دهه پرداخت متمرکز بدون دستورالعمل شفاف و مشخص
- نداشتن دستورالعمل استاندارد نظارت بر مراکز تحت نظر که وقوع فجایع متعدد گواه آن است.
- نبود وحدت رویه در کمیسیون های تشخیص معلولیت حتی در دو شهر از یک استان
- از هم گسیختگی ارائه خدمات با تغییر چارت سازمان
- تغییرات متعدد مدیریتی در سطح دفاتر ستادی
- عدم راه‌اندازی صندوق فرصت‌های شغلی پس از ۶ سال
و ...

🔻این‌ها تعداد محدودی از فعالیت ها و خدماتی است که سازمان بهزیستی را شایسته تقدیر کرده است!

🔻سازمان ملی استاندارد باید شاخص‌ها و امتیازبندی خود را منتشر کند تا مردم بتوانند در مورد این تقدیر قضاوت عادلانه‌ای داشته باشند.

🔻رئیس محترم سازمان ملی استاندارد از شما تقاضا می‌شود:

🔻از بانک اطلاعاتی استاندارد بهزیستی به صورت تصادفی ده نفر را انتخاب کنید و از آنها در باره خدمات بهزیستی سوال کنید و نتایج این نظرسنجی را به طور شفاف به اطلاع عموم مردم برسانید.

🔻به قول حضرت حافظ: گر مسلمانی از این است که حافظ دارد، آه اگر از پی امروز بود فردایی

⚖️@dscampaign
HTML Embed Code:
2024/04/29 13:35:55
Back to Top